Softcase-drager R1150R: sleutel kwijt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
harrovanwijk

Softcase-drager R1150R: sleutel kwijt

Bericht door harrovanwijk »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is een ander slot/cilinder te plaatsen in de softcase-drager (zwarte plaat die achterop gaat) van de R1150R (sleutel heb ik namelijk niet)?
Heb deze gekocht via ebay, alleen verkoper heeft nagelaten te vertellen dat er geen sleutel bij zit. Heb BMW-garage gebeld en die geven aan dat het (bijna)onmogelijk is aan te passen.
Ga er morgen wel langs om het uit te zoeken. En zal zelf even gaan sleutelen eraan.

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Grt Harro.
sprint

Re: Softcase-drager R1150R: sleutel kwijt

Bericht door sprint »

Als je met het slot bij een goede slotenmaker gaat maakt hij u er wel een sleutel op maat. :idea:
Ik heb zo vorige maand twee sleutels laten maken voor mijn Touratech GPS cradle (25 euro) :cry:
Marnix.

Afbeelding
harrovanwijk

Ok dat klinkt goed, dat is dus ook een optie, de slotenmaker. Zal er een zoeken, nadat ik bij BMW geweest ben, die vertelden dat ze het willen proberen. Benieuwd of het ze gaat lukken. Mooiste natuurlijk om voor de zijkoffers, softcase en contactslot zelfde sleutel te kunnen gebruiken. Gaan het zien! Zal het posten.

Andere rijders nog ervaring met bmw-garage die het is gelukt?

Thanks, Harro.
ed@r1150r
Contacteer:

Bericht door ed@r1150r »

harrovanwijk schreef:Andere rijders nog ervaring met bmw-garage die het is gelukt?
Simako, Elst (bij arnhem)
grrrrrr, @gar
R1150R Rockster-ABS 2005 black'n'lime PPblue
tweetyoost

Bericht door tweetyoost »

als ge de cilinder eruit krijgt is da geen probleem om die plaatjes aan te passen naar uwe sleutel..
tprobleem is wel da je je orginele sleutel zal nodig hebben om de cilinder eruit te krijgen :-?
Obiwan

Bericht door Obiwan »

Een beetje dealer heeft een grote bak met sleutels staan die je stuk voor stuk kunt/mag passen.
Het kan je 2 minuten kosten of een uurtje afhankelijk van hoe goed het slot aangepast is op de "oude sleutel".
Het voordeel van deze methode is dat je het slotje kunt hergebruiken. Vind je dit te omslachtig dan biedt een schroevendraaier icm een waterpomptang ook uitkomst.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
harrovanwijk

Ben bij BMW Badhoevedorp geweest, Harry Meijer (ja kom uit NL), zijn er even mee bezig geweest, had immers de sleutel niet erbij.
Heeft me rond de 50 euro gekost, maar toen was het gefixed. Kan ik mee leven, was mij niet gelukt zonder te boren enzo.
Bovendien nu alle sleutels van koffers, softcasedrager en contactslot gelijk. :razz:
Zo binnengelopen op zaterdagmorgen, prima service.
Plaats reactie