Topkoffer

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jan RT
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2005, 12:14

Topkoffer

Bericht door Jan RT »

Ik heb een R850RT en wil een topkoffer kopen
voor twee grote integraalhelmen
ik dacht aan Kappa of Givi
wat zijn de voor of de nadelen van deze koffers en welke type moet ik dan kopen?
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

Afbeelding

Weliswaar geen 850RT, maar een 850R met topkoffer van GIVI.
Konden twee helmen in.
Voordelen:
- die 2 helmen natuurlijk
- opties die je kon krijgen (betalen) extra stoplicht + ruggesteun
- makkelijke montage
Nadeel:
grootte van koffer
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Bericht door Patrick V »

Wij hebben schuberth concept helmen. Ik heb mijn kappa-koffer vervangen door een maxia-koffer van givi omdat de kappa net te klein was. Givi heeft ook een installatie setje voor op de RT.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Nadeel kan zijn dat alle andere topkoffers boven op het rekje staan, waar die van BMW verzonken is.

Maar of dit nou een nadeel is :roll: :roll:
LucVB
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:42
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen

Bericht door LucVB »

Reeds 17000KM met givi maxia koffer op GS gereden, waaronder 3 buitenlandse reizen. Prima koffer. Het in optie te verkrijgen rugsteuntje vr duo is een aanrader. :wink:
paddy
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 okt 2004, 19:05
Locatie: zolder

Bericht door paddy »

Hoi,
Hoeveel Kost die givi maxia topkoffer? En hoeveel moet je dan nog opleggen voor dat ruggesteuntje?
Is de koffer gemakkelijk te monteren en te demonteren?Ik heb deze eigenlijk enkel nodig als de madam meegaat! :wink:
groeten
paddy
LucVB
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:42
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen

Bericht door LucVB »

kijk even op de website van RAD daar vindt je alles van GIVI. Ik betaalde 334 € Alles in: koffer, remilcht, ruggesteun, montageplaat
Koffer is vlot te monteren en kan er zeer gemakkelijk afgenomen worden. Is dan een mooie valies om mee op hotel te gaan . :lol:
Frank12RS
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:52
Locatie: Kapellen

Bericht door Frank12RS »

Ik heb een Maxia op mijn K1200RS.
Staat er altijd op omdat ik hierin mijn portable PC en kleding plaats als ik met de motor naar het werk ga.
De twee zijkoffers laat ik meestal thuis dan kan je beter tussen de files.
Grootste nadeel vind ik dat de motor een beetje "zwalpt" bij hoge snelheden of als je een vrachtwagen voorbij gaat, met een duo achterop heb je hier geen last van.
Bij mij is ook al twee maal het draadje van de extra remlichten afgebroken door de druk van wat in de koffers zit.
Ik zoek hier nog een goede oplossing voor want met de standaard binnenvoering die GIVI heeft passen onze 2 helmen niet meer (Schubert concept).

Frank
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door mdc »

Ik krijg 2 Concept helmen in de Maxia, met de binnenvoering van Givi. Gewoon de 2 helmen met de opening naar het midden tegen elkaar leggen op hun zijkant. Zo gaan ze er in. Als je ze gewoon recht zet passen ze er niet in.

Marc
Marc

R1250RT 2020
Plaats reactie