Laden Scala Rider Duo

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Fenzy
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2007, 18:41

Laden Scala Rider Duo

Bericht door Fenzy »

Ik heb een Scala Rider Duo aangeschaft en in de handleiding gelezen die dingen volledig opgeladen zijn wanneer de rode LED op de lader dooft. Ze hangen nu al ruim 36 uur aan de lader en nog steeds brandt de rode LED. De winkelier die mij de set verkocht wist het blijkbaar ook niet goed en ook op de Scala website wordt ik niet wijzer. Zijn er gebruikers die hier ervaring mee hebben? Dooft de LED effectief wanneer de batterijen volgeladen zijn? Volgens mij heeft de lader dan een delta V herkenning nodig en zo gecompliceerd ziet de bijgeleverde lader er nu ook weer niet uit. Ik kijk al uit naar jullie reacties ...
Wannes
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 nov 2006, 21:53
Locatie: Belsele

Re: Laden Scala Rider Duo

Bericht door Wannes »

Hallo,

Ik denk dat de leds op de lader blijft branden,maar de leds op sets uit zijn in opgeladen stand.

Mvg
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Re: Laden Scala Rider Duo

Bericht door JH. »

inderdaad verschil tussen LADER en SET.

Die van de lader brandt steeds... Die van de set gaat uit na opgeladen te zijn.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Fenzy
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2007, 18:41

Re: Laden Scala Rider Duo

Bericht door Fenzy »

Alvast bedankt voor de tip! Maar in dit geval rijst er een volgende vraag ... de LED's op de set hebben namelijk nooit gebrand tijdens het laden. Deze branden (knipperen) enkel wanneer ze aangeschakeld zijn en ik kan me moeilijk inbeelden dat deze units moeten aangeschakeld worden tijdens het opladen ...
Rone
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:32
Locatie: Jabbeke

Re: Laden Scala Rider Duo

Bericht door Rone »

Ik heb geen idee hoe het juist is bij een Scala Rider Duo ... Ikzelf heb een Scala Rider Q2 en wanneer je die aan de lader hangt (terwijl die uiteraard uitgeschakeld is) dan moet er binnen de 15 seconden een rood lampje beginnen branden ... Eens volledig opgeladen gaat dit uit ...
Het lampje op de lader zelf brandt inderdaad altijd wanneer die in het stopkontakt steekt.
Ik ga ervan uit dat het bij een Scala Rider Duo net zo is ...
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
Fenzy
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2007, 18:41

Re: Laden Scala Rider Duo

Bericht door Fenzy »

Dan zou de enige mogelijke verklaring zijn dat de set in volledig opgeladen toestand geleverd werd, terwijl de handeiding duidelijk vermeldt om de set eerst volledig op te laden alvorens hem in gebruik te nemen. Ik zal de batterijen eens volledig 'leeg' gebruiken en zien wat er dan gebeurd tijdens het opladen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Laden Scala Rider Duo

Bericht door MOTOBLOG »

Strafffer nog, als je een volgeladen module aan de lader hangt (die uit het stopcontact is gehaald) wordt de led van de lader gevoed door de spanning uit de module...
De KorreRT
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:38
Locatie: Kallo

Re: Laden Scala Rider Duo

Bericht door De KorreRT »

Bij mijn set Scala Rider Duo brand steeds het ledje op de lader ook als de batterijen volledig geladen zijn,op de helmsets branden de leds tijdes het laden en gaan uitals de batterijen volledig geladen zijn DeKorreRT
Plaats reactie