Nederland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Tommeke

Nederland

Bericht door Tommeke »

Een goede maat van mij is tijdelijk in de buurt van Leeuwarden gestationneerd en ik hoop hem daar eens met een bezoekje te vereren. Nu ben ik ook in blijde afwachting van mijn R 1200 GS die in de derde week van juni geleverd wordt. De laatste twee weken van juni heb ik mijn verlof reeds gepland, zodat ik van mijn eerste kilometers kan genieten. Mij leek het ideaal om een eerste tripje met de motor richting Leeuwarden te doen, maar dan via Duitsland (Düsseldorf) daar ik denk dat het die kant plezanter rijden is.
Concreet ben ik dus op zoek naar mooie toerroetes of eventuele voorstellen van reiswegen die min of meer binnen de hierboven vermelde driehoek liggen. Ook tips inzake logement zijn altijd welkom. Ik denk er wel aan om de tent mee te nemen, zeker gezien de periode...
Laatst gewijzigd door Tommeke op 09 jun 2008, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
UpJohn

Re: Driehoek Gent - Düsseldorf - Leeuwarden

Bericht door UpJohn »

Zijn net terug van 3 daagse Friesland.
Aangezien je over Duitsland reist kan ik je daar weinig tips geven. We zijn door NL gereden. ("De Meie" boven Bodegraven (Gouda) is leuk baantje)
We hebben overnacht in Sneek, Leeuwarden is groter en lijkt me ook levendige stad. Elfsteden monument net boven Leeuwarden is eens de moeite en verder heb je er heel veel leuke baantje's. (Die kronkelweg zoals vermeld op kaart zeker nemen - kilometers ver ) We zijn verder langs mooie dijkwegen afgezakt naar A'dam waar we ook hebben overnacht.

Afbeelding

Prettige reis.
U kan hier wat foto's vinden van onze "Elfstedentrip"
http://picasaweb.google.be/snappy73
Tommeke

Re: Nederland

Bericht door Tommeke »

Ik heb de titel veranderd en dit omdat ik nog een vraag heb en de titel dan niet echt meer klopt. Welk van de eilanden in de Waddenzee is het bezoeken waard? Op mijn vierdaagse zou ik wel eens op één van die eilanden willen gaan, liefst met de motor, maar weet zo niet welk en wat de gemakkelijkste / goedkoopste manier is.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Zijn er überhaupt wel eilanden waar je met de auto/motor op mag :shock:

Texel is het mooiste, maar daar mag het zèker al niet :!:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Tommeke

Bericht door Tommeke »

BiemeRT schreef:Zijn er überhaupt wel eilanden waar je met de auto/motor op mag :shock:
Dat ik het bijgod niet weet. Wel al goed om weten eigenlijk...
lucsa
Contacteer:

Bericht door lucsa »

BiemeRT schreef:Texel is het mooiste, maar daar mag het zèker al niet :!:
Volgens deze site zijn auto's toegestaan op: Texel, Terschelling en Ameland
http://www.wadden.nl/overzicht/
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

VVV Texel schreef:De bewegwijzerde Texelroute (lengte 75 km) is ook geschikt voor automobilisten. De route is daarnaast aangegeven op de kaart van Texel.
Idd :shock: Straffe kost :scratch:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Marc451814882

Bericht door Marc451814882 »

Hey Thomas,

heb Texel al een vijftal malen gedaan. Pracht stukje natuur en naar ons mening niet zo geschikt voor de motorfiets. 'K Weet nu exact niet meer of Texel aan 't groeien of aan 't krimpen is maar het is ruw geschat iets van een dertig km lang en 9 km breed. Er ligt meer dan 100 km fietspad wat wij met de "tendem" gedaan hebben maar denk niet dat je daar welkom bent met je biemer. (Bedoel dus op die fietspaden hé....) Ideaal om uit te waaien en vogeltjes te observeren. Heb daar prachtige videobeelden gemaakt van een kiekendief met prooi...mmmm....Ook kolonies lepelaars kom je daar tegen.

Bovendien moet je afwegen of de kosten voor de oversteek met de veerboot wel lonen om er één of twee dagen te verblijven. Wij hebben het steeds met de auto gedaan en minstens voor een week.
Er zijn er daar nog een paar in de buurt maar die zijn kleiner en daarvan zijn er inderdaad waarvan enkel de bewoners ervan met een auto mogen rondrijden en dan is er nog één waarvan je op voorhand moet aanvragen om er met de auto op te mogen en vol is vol....dacht dat het ging om respectievelijk Schiermonnikoog en Ameland.
Je krijgt er zeker niet meer te zien dan in Zeeland...tenzij je natuurlijk de zeehondenopvang wilt gaan bezoeken (soort Naussica-achtige toestand) of met een garnalensleper meevaren. Je kunt er een driedaagse cursus parachutespringen volgen en zelfs tegen schappelijk prijs het eiland overvliegen vanop hun grasbaan.
Indien je toch wilt gaan geef je maar ééns een mailtje of pm'ke zal dan een paar plaatjes voor je klaarmaken om te verzenden....
Maar.....zeker geen eiland om te gaan toeren met de moto.

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
ajmo

Bericht door ajmo »

Hallo Thomas,

Op de Wadden kun je beter wandelen of fietsen.

Kijk eens bij het toeristenbureau: http://www.wadden.nl/

groet ajmo
Je plaatst niet zomaar te weinig berichten......
Tommeke

Bericht door Tommeke »

Mannen, bedankt voor de nuttige info. Gezien het een bezoekje zou zijn gedurende een vierdaagse trip van en naar Leeuwarden, dan denk ik dat ik dat maar zal overslaan. Misschien dat ik het later dan eens met de fiets doe. In dat geval vind ik u nog wel Marc. :wink:
Plaats reactie