R1150GS naar R1200ST
Moderator: GVN
R1150GS naar R1200ST
Ik ga het zeer waarschijnlijk wagen, overstap van GS naar ST.
Ik rij ondertussen 5 jaar GS en ik wil nog eens veranderen. Het zal wel een beetje aanpassen zijn vermoed ik, maar de commentaren over de ST zijn zo positief dat ik er eigenlijk naar uitkijk.
Als er onder jullie zijn die de overstap reeds gemaakt hebben, graag advies.
p.s. moet ik nu mijn naam veranderen ??
Ik rij ondertussen 5 jaar GS en ik wil nog eens veranderen. Het zal wel een beetje aanpassen zijn vermoed ik, maar de commentaren over de ST zijn zo positief dat ik er eigenlijk naar uitkijk.
Als er onder jullie zijn die de overstap reeds gemaakt hebben, graag advies.
p.s. moet ik nu mijn naam veranderen ??
The road goes ever on...
Re: R1150GS naar R1200ST
X2Shulty schreef:Ik denk dat niemand die overstap wil maken![]()
De meeste durven dat niet 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

x3
Laatst gewijzigd door luc boxer op 04 nov 2018, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo heeft een ST, maar kwam niet van een GS.
Die kan u wel wat vertellen over de ST (effe zoeken, heeft al wat geschreven over z'n nief machien).
Ik geloof dat ie op vakantie is, anders PM-meke sturen.
Die kan u wel wat vertellen over de ST (effe zoeken, heeft al wat geschreven over z'n nief machien).
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Jep dat is waar... en dat vind ge hierToedel schreef:Iron Gonzo heeft een ST, maar kwam niet van een GS.
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... it=R1200ST
GRTS Danny
Ik heb hoogtevreesluc boxer schreef:BiemeRT niet, die krijgt zijn knie niet over een GS![]()
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
Dirk Pauwels
Nen ST begot...Dan zal Iron zich niet meer zo eenzaam voelen....
Ik heb er eens ene meegehad als vervangmoto, viel zeker niet tegen, maar was toch weer blij om mijn eigen GSke terug te krijgen, mits betaling van een aanzienlijke borgsom....
Ik heb er eens ene meegehad als vervangmoto, viel zeker niet tegen, maar was toch weer blij om mijn eigen GSke terug te krijgen, mits betaling van een aanzienlijke borgsom....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Iron Gonzo
gewoon doen die overstap.
de ST is een sterk onderschatte machine.
ik heb momenteel 12000km op de teller en ik geniet er nog elke dag van.
enige dat je zeker moet doen is km teller in de gaten houden. de ST rijdt zo vlot dat je direct boven het toegelaten zit.
ik kom van de R1100RS, ik heb wel al vanalles tussen mijn benen had kwa model en merk.
en zoals de RS mijn hartje heeft doen sneller slaan, doet de ST dat ook.
mijn vrouw en kids vinden het op de ST ook zeer goed, zelfs beter dan de RS en dat was al een salon om in te zitten.
groetjes en indien vraagjes of je wil eens komen kijken naar mijn ST. schiet ze maar af
de ST is een sterk onderschatte machine.
ik heb momenteel 12000km op de teller en ik geniet er nog elke dag van.
enige dat je zeker moet doen is km teller in de gaten houden. de ST rijdt zo vlot dat je direct boven het toegelaten zit.
ik kom van de R1100RS, ik heb wel al vanalles tussen mijn benen had kwa model en merk.
en zoals de RS mijn hartje heeft doen sneller slaan, doet de ST dat ook.
mijn vrouw en kids vinden het op de ST ook zeer goed, zelfs beter dan de RS en dat was al een salon om in te zitten.
groetjes en indien vraagjes of je wil eens komen kijken naar mijn ST. schiet ze maar af
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hé Gonzo,
Rij nu met een R1150GS ADV. Mijn vorige was een R1150RS. Vind de GS ontspannen rijden. 400 km of 700 km op mijn GS. Maakt geen verschil uit
.µ
Kon ik niet zeggen van mijn RS. Amaai mijnen rug
. Ik moet er niet aan denken. Ook in de bochten een groot verschil. Komt er op neer dat met mijn GS alles vanzelf gaat
. Ik spreek natuurlijk voor mezelf
. Enigste nadeel is de slijtage van mijn achterband
. Ik kom nooit boven de 6000 km
.
Rij nu met een R1150GS ADV. Mijn vorige was een R1150RS. Vind de GS ontspannen rijden. 400 km of 700 km op mijn GS. Maakt geen verschil uit
Kon ik niet zeggen van mijn RS. Amaai mijnen rug
-
Iron Gonzo
problemen met rug op een RS ? of ST?
dan denk ik wel dat uw zithouding niet echt goed was op deze motor. (is trouwens 1 van de oorzaken bij vele motorrijders die klagen over hun rug)
ook een simpele fiets moet je instellen op uw lichaam.
je kan alles instellen bij de RS en idem bij de ST
stuur en zadel kan je perfect naar uw lichaamsbouw aanpassen.
na 150000Km op de RS nooit last had van rug.
op mijn ST zit ik ook perfect en heb ik niets van last
dan denk ik wel dat uw zithouding niet echt goed was op deze motor. (is trouwens 1 van de oorzaken bij vele motorrijders die klagen over hun rug)
ook een simpele fiets moet je instellen op uw lichaam.
je kan alles instellen bij de RS en idem bij de ST
stuur en zadel kan je perfect naar uw lichaamsbouw aanpassen.
na 150000Km op de RS nooit last had van rug.
op mijn ST zit ik ook perfect en heb ik niets van last
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Kep hem gekocht, uitgebreide proefrit gemaakt deze middag. Ik was met de Gs naar de dealer gereden en daar overgestapt op de ST. ongeveer een uur rondgereden op een zeer gemengd parcours, motorkarakter en krachtontplooing is fantastisch, weggedrag en vooral remmen zijn fenomenaal, toegegeven in trage scherpe bochten is de GS beter maar de rechtuitstabiliteit en rust van de ST is gewoon top, windbescherming op de GS "nul" op de ST goed. De zithouding (die voor de meeste onder ons GS rijders de grootste drempel is) is gewoon goed, ok beenhoek is acuter maar niet oncomfortabel en van druk op de polsen is in mijn geval hoegenaamd geen sprake (1,83m en 100 kg).
Volgende maand de vuurdoop 1week Bayern en Oostenrijk. I hou jullie op de hoogte
Volgende maand de vuurdoop 1week Bayern en Oostenrijk. I hou jullie op de hoogte
The road goes ever on...
GEFELICITEERD 

Proficiat met je "oldtimer" - Join "the club" !
Ik heb de overstap van een R1200GS naar een R1200ST gedaan. Mijn vergelijk (natuurlijk zuiver subjectief zoals alle andere hier) tussen de GS en ST:
R1200GS tov R1200ST:
- kwaliteit: -- / + (alles wat kon breken op de GS, is ook gebroken en nadien voor een 2de maal bij de koper en waarschijnlijk voor een 3de maal bij de laatste eigenaar);
- zithouding: - / ++
- wegligging: ++ / +++
- bochtennemen: +++ / +
- zitcomfort: - / ++
- zitcomfort voor duo: - / ++
- windbescherming hoofd/schouders: ++ / +
- windbescherming algemeen: + / ++
- remmen: ++ / ++
- bagagemogelijkheden: + / +++
- motor: + / ++ (mijn GS had 100 pk, ik geloof dat ze nu 110 pk hebben)
- prijs/kwaliteit: + / +++ (op de ST had ik een fikse korting omdat het een stockmodel was --> was 1 van de doorslaggevende factoren om hem te kopen).
- waardevermindering: + / --- (de R1200ST krijg je niet kwijt aan de straatstenen. Als test staat de mijne nu te koop en tot op heden 0 reacties.).
- afwerking: ++ / +++
R1200GS tov R1200ST:
- kwaliteit: -- / + (alles wat kon breken op de GS, is ook gebroken en nadien voor een 2de maal bij de koper en waarschijnlijk voor een 3de maal bij de laatste eigenaar);
- wegligging: ++ / +++
- bochtennemen: +++ / +
- zitcomfort voor duo: - / ++
- windbescherming algemeen: + / ++
- remmen: ++ / ++
- motor: + / ++ (mijn GS had 100 pk, ik geloof dat ze nu 110 pk hebben)
- prijs/kwaliteit: + / +++ (op de ST had ik een fikse korting omdat het een stockmodel was --> was 1 van de doorslaggevende factoren om hem te kopen).
- waardevermindering: + / --- (de R1200ST krijg je niet kwijt aan de straatstenen. Als test staat de mijne nu te koop en tot op heden 0 reacties.).
- afwerking: ++ / +++
-
Dirk Pauwels
[quote="wemalo"]Ik heb de overstap van een R1200GS naar een R1200ST gedaan. Mijn vergelijk (natuurlijk zuiver subjectief zoals alle andere hier) tussen de GS en ST:
R1200GS tov R1200ST:
Kan nie volgen...
Kwaliteit: De GS komt echt wel uit hetzelfde fabriek dan de ST en van dezelfde band waarschijnlijk ook wel dus hoe de kwaliteit kan verschillen?
Zithouding op een GS slechter dan op een ST? Ge zit begot rechtop, hoe beter kan je zitten? Zadel is idd niet denderend, maar heb al meerdere keren 1200km in 1 ruk gedaan en toch redelijk te doen. Zeer heb je altijd, met elke moto....
windbescherming op de GS beter dan op de ST? Amai, die ruit van een GS is het slechtste wat ze ooit gemaakt hebben....
Hoe kan de ST nu betere bagagemogelijkheden hebben dan een GS? Koffers, topkoffer, tanktas en tas op duozadel, heb je op de ST nog meer mogelijkheden mss?
R1200GS tov R1200ST:
Kan nie volgen...
Kwaliteit: De GS komt echt wel uit hetzelfde fabriek dan de ST en van dezelfde band waarschijnlijk ook wel dus hoe de kwaliteit kan verschillen?
Zithouding op een GS slechter dan op een ST? Ge zit begot rechtop, hoe beter kan je zitten? Zadel is idd niet denderend, maar heb al meerdere keren 1200km in 1 ruk gedaan en toch redelijk te doen. Zeer heb je altijd, met elke moto....
windbescherming op de GS beter dan op de ST? Amai, die ruit van een GS is het slechtste wat ze ooit gemaakt hebben....
Hoe kan de ST nu betere bagagemogelijkheden hebben dan een GS? Koffers, topkoffer, tanktas en tas op duozadel, heb je op de ST nog meer mogelijkheden mss?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
Iron Gonzo
welkom in de club de R1200ST rijdersErikGS schreef:Kep hem gekocht, uitgebreide proefrit gemaakt deze middag. Ik was met de Gs naar de dealer gereden en daar overgestapt op de ST. ongeveer een uur rondgereden op een zeer gemengd parcours, motorkarakter en krachtontplooing is fantastisch, weggedrag en vooral remmen zijn fenomenaal, toegegeven in trage scherpe bochten is de GS beter maar de rechtuitstabiliteit en rust van de ST is gewoon top, windbescherming op de GS "nul" op de ST goed. De zithouding (die voor de meeste onder ons GS rijders de grootste drempel is) is gewoon goed, ok beenhoek is acuter maar niet oncomfortabel en van druk op de polsen is in mijn geval hoegenaamd geen sprake (1,83m en 100 kg).
ik ben 1.80meter en weeg 80kg
op de kilo's na niet zo veel verschil.
mijn stuur staat op de hoogste stand en zadel ook.
gisteren stond in Eeklo een R1200ST op de markt donkergrijs antraciet.
toevallig jij??
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =2&t=12537
vergeet deze topic niet aan te vullen
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Nee, dat is een beetje te vroeg , ik mag hem dinsdag afhalen en hij is zwart en grijs. Ben al helemaal zenuwachtig, als ne kleine die wacht op Sinterklaas. 
The road goes ever on...
Smaken verschillen Goddank !
G E F E L I C I T E E R D ! ! ! ! ! !
G E F E L I C I T E E R D ! ! ! ! ! !
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Een dikke proficiat aan een nieuwe R1200ST rijder!
Je moet dan ook mijn eerste zin begrijpen hé om te kunnen volgen:Dirk Pauwels schreef:Kan nie volgen...
Denk er eens verder over na en lees dan nog eens mijn eerste post.Mijn vergelijk (natuurlijk zuiver subjectief zoals alle andere hier) tussen de GS en ST