aankoop gps voor in de auto

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Swa Brasschaat

aankoop gps voor in de auto

Bericht door Swa Brasschaat »

ik heb een zümo 550. En die doet perfect wat ik nodig heb. Maar zoek nu een toestel enkel voor de auto en om wp's die ik inbreng via mapsource te kunnen inbrengen. Blijkbaar is het niet zo eenvoudig om te weten te komen welk toestel geschikt is. Heb al eens naar dealer geweest maar dat gaf geen oplossing (was met nüvio 300 ,denk zelf dat die uit productie is)

Graag had ik mij nog een toestel aangeschaft voor in de auto, maar ik weet niet welk toestel, graag even een advies.
de Nüvio 200W is voldoende als hetvolgende kan
1)garmin gps.Het programma mapsource op cd (bij de 300 zit er bv al geen dvd bij in de doos, wel geel briefje met unlockcode).
Ik vind niets terug als zou mapsource bij de nüvio geleverd worden.

2) moet alle wp's die ik heb (van gebruik met zümo) kunnen inladen via mapsource. (500 per sd kaartje)
zelf wp's maken in mapcource op de pc en overbrengen naar de gps.Ik lees wel iets over "poi's" zelf maken , maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

3)Wp's via mapsource naar kaartje en dan in gps type ???
handig is ook de wp's op sd kaartje te zetten en nadien in te laden via het toestel. (bedoeling is verchillende sd kaartjes te maken met wp's per regio) .Door telkens het geheugen te wissen en een ander sd kaartje in te steken heb ik dan de wp's van die regio die ik wil (moet wel andere kaartjes nemen omdat werken met mappen bij he inladen blijkbaar niet werkt)

heeft iemand een ideë welke gps te kiezen.
aan de handleidingen kan ik het bovenstaande niet afleiden
bedankt
WimLT
Contacteer:

Re: aankoop gps voor in de auto

Bericht door WimLT »

Nen TomTom :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
dzjoons

Bericht door dzjoons »

Ikzelf heb een Zumo en kocht voor een vriend de Nuvi 750 waarop ik reeds enkele routes voor hem heb geplaatst. De Nuvi 750 heeft bijna dezelfde interface dan de Zumo, je kan er ook routes inladen net zoals bij je Zumo maar iets minder in aantal maar dit kan je oplossen door ze op een SD card te zetten. Heeft soms zelfs meer mogelijkheden dan de Zumo. Bekijk de technishe gegevens maar eens je zal zien dat je de Mapsource van je Zumo perfect kan gebruiken voor de Nuvi. Kost 320 € bij .......Multi....(mag geen reclame maken zeker hé?
Geen kommer op mijnen brommer
groetjes Dzjoons

en ja ik ben lid
Willy

Bericht door Willy »

Reclame maken mag wellicht niet, maar namen noemen zeker wel :razz:
En als "het er over is" zal er wel ingegrepen worden.
Zoniet was het er niet over!
Willy
Gino GS

Bericht door Gino GS »

Waarom gebruik je de Zumo niet gewoon in de auto?
F800GS
Swa Brasschaat

Bericht door Swa Brasschaat »

Hoi;
De gps is voor een vereniging, dus niet direct voor mijzelf.
Daarom zoek ik er een met de mogelijkheden zoals beschreven. Meer hoeft niet als het goedkoper kan hoeft het geen duurder toestel te zijn

Swa
Plaats reactie