Aantal kilometers

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Bericht door Beemer »

Xa4, waar laat jij ergens in het Leuvense nieuwe banden plaatsen ?
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

wel, vorige keer ben ik eerder toevallig in Aartselaar gepasseerd ... nu weet ik het ook niet eigenlijk. Ik ga wel beginnen rondbellen voor prijzen.
Zal je dan iets laten weten ok ? :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Bericht door Beemer »

Xa4 schreef:wel, vorige keer ben ik eerder toevallig in Aartselaar gepasseerd ... nu weet ik het ook niet eigenlijk. Ik ga wel beginnen rondbellen voor prijzen.
Zal je dan iets laten weten ok ? :wink:
Ok, bedankt, heb ondertussen al bijna 21000 km met mijn Michelin Macadams gebolt. (vooral autostrade Leuven-Brussel)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Damn :shock: :shock: 20000 en meer km's met ne motoband, 'k wist niet dat het bestond :wink:

Mijn R'ken zal ongeveer 10000km voor draaien en een goei 13à 14000km achter, met den BT020 natuurlijk :roll:

Heb hem gekocht met quasi nieuwe banden op, en voor heb ik hem vervangen na 7000,...
en 3000km van de vorige eigenaar 8)

Rijstijl: van gewoon nerveus, vloekend omdat ge ni door kunt, met het sukkelende verkeer mee :evil: , tot en met een dagske Jappanse 600'tjes opjagen in de bochtjes op Croix :twisted: :twisted:

Meestal weinig tot geen autostrade, altijd schrik da'k in slaap ga vallen :wink: , en als 't kan d'Ardennen :) (Vlaamse en/of Waalse) en d'Alpen :D

Achteraan tot op de rand gebruikt, vooraan geraak ik er nog ni :oops:
Misschien dit jaar :? , ga zeker nog is naar Croix :twisted: , daarmede.

Grtz
Koppel!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Bericht door Beemer »

Inderdaad, ook nog nooit meegemaakt. Ben nochtans geen trage rijder (alleen bij regenweer). Vooraan aan vervanging toe nog maar 1 mm en achteraan nog ongeveer 4 mm. Zal ze wel allebei tegelijk laten vervangen
maar weet nog niet waar of welk merk
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

das idd serieus :shock:
nu ja, die michelin macadams zijn nu eenmaal banden met ne lange levensduur... had die ook vroeger op mijnen LT :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
amateurke
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2005, 22:42
Locatie: zemst

Bericht door amateurke »

heb mijne 1150rt eind maart gekocht met 12000 km op de teller met de oorspronkelijke banden (metzeler) er op. Heb ondertussen 3500 km erbij gedaan en heb nog 2 mm over zowel voor als achter (dus uitkijken naar nieuwe rubbers).
:oops: :oops:
wat is trouwens de wettelijke diepte voor motobanden :oops: ? en wat een veilige diepte ? (2-3 mm dacht ik?)
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

Beemer schreef:
Xa4 schreef:wel, vorige keer ben ik eerder toevallig in Aartselaar gepasseerd ... nu weet ik het ook niet eigenlijk. Ik ga wel beginnen rondbellen voor prijzen.
Zal je dan iets laten weten ok ? :wink:
Ok, bedankt, heb ondertussen al bijna 21000 km met mijn Michelin Macadams gebolt. (vooral autostrade Leuven-Brussel)
dat is volkomen normaal.
met nen harde macadam(vroeger lag deze band op mijn moto's)en veel snelweg ritten gaat die zeer lang mee.(duitsland)
ik deed iets van een 25000 a 30000 km met zo 1 achter en voorbandje.

nadeel slecht gevoel bij bochten en je rijd hem vierkant.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Bericht door Beemer »

nadeel slecht gevoel bij bochten en je rijd hem vierkant.[/quote]

Inderdaad, ideaal voor de dagelijkse trip naar het werk maar ik heb dus totaal geen idee welke bank ik nu zal laten plaatsen
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Ik heb net een persoonlijk diepterekord gevestigd. 3 weken geleden heb ik mijn achterband (Michelin Anakee) laten vervangen bij Roegiers en nu is de minimale profieldiepte al weer bereikt. Precies 3200 km gereden en hij is alweer aan vervanging toe. Over 2 weken vertrek ik naar Corsica maar ik denk dat ik precies op de dag van vertrek bij Roegiers beide banden laat vernieuwen.

Het was gister wel fantastisch gum-weer, powerslides a volonté 8)
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Bericht door RUSOR »

Hoi
Gisteren mijn achterbandje laten vervangen. Voorbandje was er al aan voor de moeite na 3000km door een slecht stuk metaal :evil: en deze is nu dus nog in topconditie.

Motor: R1200GS
Rijstijl: Vanalles wat
Leeftijd: 9600KM en tot de draad versleten (ging zelfs vanzelf van druk)

Maar tevens waren mijn achterremblokjes versleten tot op metaal... plots vind ik dat gecombineerd remsysteem niet meer zo goed. Als ik elke 10000km nieuwe blokjes moet kopen... Bij al mijn vorige moto's nooit remblokken moeten steken vanachter (+-60k/jaar) en nu ineens wel.

GRTS Danny
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Danny heb hetzelfde voor met die remblokjes :twisted: , vind dat ze serieus kleiner en van minder goede kwaliteit zijn al alle voorgaande gebruikte blokjes. Iemand een ander voorstel van remblokjes voor een 1200GS??? :?:
Toedeloe

Stoffel :wink:
Afbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

steek ne stok tussen uw wielen als je wil stoppen(wel pijnenlijk en niet aan te raden)
of ge bouwd ne go-cart remhendel met een goei stuk autoband erop dat tegen uw band duwt om te remmen. :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

R 1150 GS

Ik heb nu 16700 km en de originele banden (Tourance) liggen er nog altijd op en kunnen nog zeker 5000 km aan.

Ik rij nochtans redelijk stevig. Eergisteren hebben we nog 400 km Franse kronkelbaantjes gedaan aan een stevig tempo.
freebeemer
Berichten: 410
Lid geworden op: 12 nov 2004, 09:56
Locatie: Gijzegem

Banden R1150GS

Bericht door freebeemer »

Maandag banden laten vernieuwen op 21000Km.
Ze konden zeker nog een 3000km wettelijke Kmetertjes mee maar ja...veiligheid hee!

Terug Metzeler tourance laten opleggen.
Prijs: voor 100 Euro, achter 140 Euro.
Inclusief montage en uitbalanceren.

groetjes,
BMW R1250GS - 2021
Honda Super Cub - 2019

Oprichter van ontstressgroep "de Vikings"vzw
Plaats reactie