Je bedoeld dus dat er op de as waar de gasklep op zit een speling was van 3-4 mm? Mss was het gasklephuis al buiten tolerantie toen de moto nog nieuw was? Vanaf dat er speling opzit wordt dit alleen maar erger...ray1 schreef:Dat zal ik misschien eens moeten doen. Maar toch heb een aantal bedenkingen, na het demonteren van het gasklephuis was er inderdaat een slijtage op de gasklep van 3 à 4 mm. aan de linkerkant. En dat met 31000 km op de teller.
Ik heb mijn beemer net gekocht met een km stand van 30500 en een onderhoudsboekje van MABBE, waar hij volgens het boekje op onderhoud is geweest op 27-11-2007 dit voor het onderhoud van 30000 km. Na een telefonisch contact met een medewerker van MABBE ben ik niet veel wijzer geworden over wat er juist als onderhoud aan de moto is gebeurd. Volgens mijn gedacht is het opmerkelijk dat er reeds een dergelijke slijtage is op de gasklep en dit niet is opgemerkt door MABBE. Ik stel mij de vraag: is er een onderhoud gebeurd, enkel een onderhoud aangerekend of een onderhoud "voor verkoop" gedaan.
Ik kan mij best voorstellen dat dit bij een onderhoud niet wordt opgemerkt, alles moet rap-rap en het is toch zo gemakkelijk om alles door een leerjongen te laten doen, die zich er dan ook gemakkelijk vanaf maakt....Ik zou zeggen terug naar mabbe hé, proberen onder garantie op te lossen?