versleten gasklep

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Dirk Pauwels

Re: versleten gasklep

Bericht door Dirk Pauwels »

ray1 schreef:Dat zal ik misschien eens moeten doen. Maar toch heb een aantal bedenkingen, na het demonteren van het gasklephuis was er inderdaat een slijtage op de gasklep van 3 à 4 mm. aan de linkerkant. En dat met 31000 km op de teller.
Ik heb mijn beemer net gekocht met een km stand van 30500 en een onderhoudsboekje van MABBE, waar hij volgens het boekje op onderhoud is geweest op 27-11-2007 dit voor het onderhoud van 30000 km. Na een telefonisch contact met een medewerker van MABBE ben ik niet veel wijzer geworden over wat er juist als onderhoud aan de moto is gebeurd. Volgens mijn gedacht is het opmerkelijk dat er reeds een dergelijke slijtage is op de gasklep en dit niet is opgemerkt door MABBE. Ik stel mij de vraag: is er een onderhoud gebeurd, enkel een onderhoud aangerekend of een onderhoud "voor verkoop" gedaan.
Je bedoeld dus dat er op de as waar de gasklep op zit een speling was van 3-4 mm? Mss was het gasklephuis al buiten tolerantie toen de moto nog nieuw was? Vanaf dat er speling opzit wordt dit alleen maar erger...
Ik kan mij best voorstellen dat dit bij een onderhoud niet wordt opgemerkt, alles moet rap-rap en het is toch zo gemakkelijk om alles door een leerjongen te laten doen, die zich er dan ook gemakkelijk vanaf maakt....Ik zou zeggen terug naar mabbe hé, proberen onder garantie op te lossen?
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
ray1

Bericht door ray1 »

Voor alle duidelijkheid , ik heb de motor particulier gekocht maar woonde wel in dezelfde straat weer MABBE is .
Vandaar het onderhoud bij MABBE.
Of moet ik eens gaan horen bij de invoerder?
Kurt Steyaert

Bericht door Kurt Steyaert »

Kurt Steyaert schreef:Wedden dat zijn gasklephuis uitgesleten is?
Grtz Kurt
ray1 schreef:... na het demonteren van het gasklephuis was er inderdaat een slijtage op de gasklep van 3 à 4 mm. aan de linkerkant. En dat met 31000 km op de teller.
Wat heb ik nu gewonnen? :twisted:
Grtz Kurt
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Kurt Steyaert schreef:
Kurt Steyaert schreef:Wedden dat zijn gasklephuis uitgesleten is?
Grtz Kurt
ray1 schreef:... na het demonteren van het gasklephuis was er inderdaat een slijtage op de gasklep van 3 à 4 mm. aan de linkerkant. En dat met 31000 km op de teller.
Wat heb ik nu gewonnen? :twisted:
Grtz Kurt
Dan zit er groot verschil in kwaliteit of ik weet niet wat, ik heb er al gezien van 120.000 km en nog geen speling van betekenis....
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
De Cock Leo

Bericht door De Cock Leo »

Hier nog een 1100 GS van 98 met 200.000km.Geen speling!!
Nie neuten . nie pleujen!
ray1

Bericht door ray1 »

De Cock Leo schreef:Hier nog een 1100 GS van 98 met 200.000km.Geen speling!!
Word nog vervolgd, ga eerst op verlof. :grin:
Spijtig nie met den beemer.
ray1

Bericht door ray1 »

Ok, vervolg van de story;
Ik heb ondertussen een nieuw ( tweedehands) gashuis gekocht en gemonteerd en gisteren laten afstellen bij cenmoto.
een mij probleem is opgelost .
èèn ding is duidelijk ik zet geen stap meer binnen bij MABBE !

Bedankt voor jullie reacties en extra dank aan tweecilinder.

Vertrek 11/09/08 voor 7 dagen maar schotland met den beemer (zie reisverslag marjak) op het forum.
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Zeer graag gedaan ,en ben blij dat ge van uw misserie vanaf zijt :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Plaats reactie