Ik heb de mijne sinds 2 weken, als opvolger voor de 1150 GS. Tegen 99% van de adviezen in heb ik toch de stap gewaagd en ik kan jullie verzekeren, ik heb sinds zeer lang ni meer zoveel vliegen op mijn tanden gehad. Het rijd zalig, soeplesse en kracht zijn zeer hoog, de 115 nm koppel maken dat je er mee kan rijden zoals je wil, veel schakelen, weinig schakelen, maakt niks uit. Trillingen zijn er nog altijd (blijft een boxer) maar veel minder dan de 1150. Wegligging en bochtgedrag uitmuntend (toegegeven, haarspeldbochten waren met de GS handiger), rechtuitstabiliteit en bescherming véél beter, zithouding voor mij ook beter, ik had de neiging op de GS mijn rug door te laten zakken, en dat was pijnlijk bij schokken (ok ligt puur aan mijn fysiek) en op de ST gaat mijn rug automatisch een beetje hol staan door de lichte vooroverbuiging. Esthetiek vind ik hoe langer hoe beter (maar dat is uiteraard persoonlijk), ik vond eerlijk gezegd in het begin de 1150 GS ook lelijk. Hij heeft in ieder geval iets exclusief, wat je van de 1200GS bezwaarlijk kan zeggen (als je 10 motos tegen komt zijn er tegenwoordig 5 GS bij).
Conclusie: tot nu toe ben ik zeer tevreden over mijn beslissing, de tgoekomst zal uitwijzen of ik op langere termijn gelijk krijg of niet, dat de herverkoopwaarde op zijn minst onvoorspelbaar is klopt, maar ik heb nog nooit een motor gekocht als belegging

dus ook daar lig ik niet echt wakker van.
Allen had ik nog graag van een van jullie instructies gekregen hoe ik mijn naam kan veranderen van ErikGS in STErik.

The road goes ever on...