Binnenkort met de motor naar technische controle?
Moderator: GVN
Re: Binnenkort met de motor naar technische controle?
in kort de 1% ,behalve een paar uitzonderingen zijn motorclubs met het grootste deel criminelen....
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
het gaat wel niet over motoren maar wel over technische controle...
Mijn vrouw haar wagen (Kia, Sorento) werd af-fabriek geleverd met een trekhaak (dus niet achteraf geplaatst).
Klopt het dat ik vervolgens jaarlijks deze wagen dien aan te bieden op de technische controle, en niet mag wachten op de eerste uitnodiging in het 4de levenjaar van de wagen
Dit werd mij recentelijk door een tweedehands autoverkoper gezegd !!!
Wij hebben in het verleden, met onze vorige auto's nooit gedaan. Maar misschien is dit ook weer zo een van die nieuwe reglementeringen.
Mijn vrouw haar wagen (Kia, Sorento) werd af-fabriek geleverd met een trekhaak (dus niet achteraf geplaatst).
Klopt het dat ik vervolgens jaarlijks deze wagen dien aan te bieden op de technische controle, en niet mag wachten op de eerste uitnodiging in het 4de levenjaar van de wagen
Wij hebben in het verleden, met onze vorige auto's nooit gedaan. Maar misschien is dit ook weer zo een van die nieuwe reglementeringen.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
- mdc
- Webmaster

Bron: http://www.btcnv.be
Aanhangwagens, trekhaken en fietsendragers
1. Is mijn voertuig, uitgerust met een fietsendrager of met een trekhaak voor het slepen van aanhangwagens met een MTM <= 750 kg, jaarlijks aan keuring onderworpen?
De trekhaak dient te worden gekeurd nog voor de 1ste indienststelling. Het voertuig is vervolgens vrijgesteld van keuring tot de dag waarop het 4 jaar oud is.
2. Is mijn voertuig, uitgerust met een trekhaak voor het slepen van aanhangwagens met een MTM >750 kg, jaarlijks aan keuring onderworpen?
Ja, de auto moet worden gekeurd nog voor de 1ste indienststelling en vervolgens om het jaar.
Aanhangwagens, trekhaken en fietsendragers
1. Is mijn voertuig, uitgerust met een fietsendrager of met een trekhaak voor het slepen van aanhangwagens met een MTM <= 750 kg, jaarlijks aan keuring onderworpen?
De trekhaak dient te worden gekeurd nog voor de 1ste indienststelling. Het voertuig is vervolgens vrijgesteld van keuring tot de dag waarop het 4 jaar oud is.
2. Is mijn voertuig, uitgerust met een trekhaak voor het slepen van aanhangwagens met een MTM >750 kg, jaarlijks aan keuring onderworpen?
Ja, de auto moet worden gekeurd nog voor de 1ste indienststelling en vervolgens om het jaar.
Marc
R1250RT 2020
R1250RT 2020
-
Frans
Dat kl.te wijf
heeft nog gene moto vandichtbij gezien.
Dat ze met haar naaimachien naar de keuring gaat.
Geldklopperij voor de zoveelste keer. weeral ne dag conge en 2 bakken benzine verspeeld aan de keuring .
Ze zouden beter eens met hun 5 regeringen en parlementen naar de keuring gaan.
Dat ze met haar naaimachien naar de keuring gaat.
Geldklopperij voor de zoveelste keer. weeral ne dag conge en 2 bakken benzine verspeeld aan de keuring .
Laatst gewijzigd door Frans op 08 aug 2008, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb het ook voorgehad.tricky schreef:het gaat wel niet over motoren maar wel over technische controle...
Auto geleverd met trekhaak. Op een zekere dag controle van de politie op papieren e.d. en kregen een waarschuwing omdat de trekhaak niet in orde was. Men kende dit probleem en de politie zei dat inderdaad heel weinig mensen hier van op de hoogte zijn. Waarom melden de dealers dit dan niet?
Soit, keuring is nodig voor auto geleverd met trekhaak, en vervolgens de normale termijn, dwz 4 jaar. Ik spreek dan voor wat we onze trekhaak gebruiken: voor <750kg.
Voor de regeling >750 kg, daar ben ik niet van op de hoogte.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
dan moet je eens zien welke wrakken er in Brussel rondrijden en wij vastellen dat die pas gekeurd zijn en bijna uiteen vallen maar ja.....
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
Iron Gonzo
ze kunnen dan nog zo roest zijn als wat
tis niet al goed wat blinkt ....
als ze technisch in orde zijn is alles oke toch
tis niet al goed wat blinkt ....
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
dat zijn ze niet maar je zal er nog van horen vrees ikIRON GONZO schreef:ze kunnen dan nog zo roest zijn als wat
tis niet al goed wat blinkt ....![]()
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Frans schreef:Dat kl.te wijfheeft nog gene moto vandichtbij gezien.
Dat ze met haar naaimachien naar de keuring gaat.![]()
Geldklopperij voor de zoveelste keer. weeral ne dag conge en 2 bakken benzine verspeelt aan de keuring .
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Wat is technisch in orde? Af fabriek? Wat about andere uitlaten , spiegels, nr bord houder, andere of geen pinkers, andere maat velgen of banden, lichtpartij gewijzigd, remmen en remschijven gewijzigd, dashboard gewijzigd en ga zo maar door. Bij mijn duc zit er niets origineel meer op want dat is bijna een voor de straat aangepaste circuitfiets. Toch is het allemaal beter materiaal dan het origineel. Zoiets word een drama. Trouwens van mijne moto blijven ze af. 
Epica rocks my world
-
bougimain
- Contacteer:
Groot gelijk
Bougimain
Bougimain
Trouwens van mijne moto blijven ze af.
Kom juist van dat topic en daarom: wat zouden ze bijvoorbeeld zeggen van de Red Baron

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
bougimain
- Contacteer:
Schuune moto mijnheer
Bougimain
Bougimain
BiemeRT schreef:Kom juist van dat topic en daarom: wat zouden ze bijvoorbeeld zeggen van de Red Baron![]()
-
mecapuet
Afgekeurd.....is niet origineel meer...BiemeRT schreef:Kom juist van dat topic en daarom: wat zouden ze bijvoorbeeld zeggen van de Red Baron![]()
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Frans schreef:Ze zouden beter eens met hun 5 regeringen en parlementen naar de keuring gaan.
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ...
)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
In engeland is het al lang zo dat een motor om de zoveel jaar moet gekeurd worden.
Vrij strenge boel, die voor oudere moto's al eens wat kan kosten, maar schijnbaar een systeem dat er toch min of meer aanvaard is. Niemand voelt zich bij die controles in t kruis getast.
Persoonlijk vind ik t niet meer dan normaal dat als je een voertuig op de weg brengt, je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen.
Dat houdt in dat je voertuig aan een technische minimumgrens beantwoordt, en dat de bestuurder minstens het verkeersreglement kent. Auto's, moto's, trucks, caravans....whatever.
Vrij strenge boel, die voor oudere moto's al eens wat kan kosten, maar schijnbaar een systeem dat er toch min of meer aanvaard is. Niemand voelt zich bij die controles in t kruis getast.
Persoonlijk vind ik t niet meer dan normaal dat als je een voertuig op de weg brengt, je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen.
Dat houdt in dat je voertuig aan een technische minimumgrens beantwoordt, en dat de bestuurder minstens het verkeersreglement kent. Auto's, moto's, trucks, caravans....whatever.
you don't stop playing because you get old.
you get old because you stop playing.
Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
you get old because you stop playing.
Fun on wheelz
BMX: WeThePeople 4Seasons
XC: Intense Uzzi SL
Downhill:Intense M3
Vrooom: Laverda Jota '79
-
mecapuet
Ik ben het helemaal eens met u, Mingh...dat voertuigen die in het openbaar worden gebruikt aan technische voorwaarden moeten voldoen.
MAAR, der werken toch wat paljassen bij de technisce dienst,.....gefoefel, niet voldoende bekwaam door te weinig ondervinding, kortom, ge kunt er geen staat op maken, t'is krom
Gr, meca.
MAAR, der werken toch wat paljassen bij de technisce dienst,.....gefoefel, niet voldoende bekwaam door te weinig ondervinding, kortom, ge kunt er geen staat op maken, t'is krom
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Daar wordt het dan ook door erkende plaatselijke herstellingsplaatsen en/of garages correct uitgevoerd.Mingh schreef:In engeland is het al lang zo dat een motor om de zoveel jaar moet gekeurd worden...
Greetz, JP
-
Willy
Dat vind ik nu eens gesproken als een echte vent zie. Een man van principes kan ik altijd waarderen,bougimain schreef:En op mijn zadel komt er maar een ACHTERWERK erop, en da's mijn eigen ACHTERWERK.
Gelijk wie keuring of niet maar op mijne beemer zullen ze niet zitten, da's gezworen zowaar ik Danny noem.
Bougimain
vooropgesteld dat hij zijn beloftes dan ook waarmaakt.
Willy
-
bougimain
- Contacteer:
Willy schreef:Dat vind ik nu eens gesproken als een echte vent zie. Een man van principes kan ik altijd waarderen,bougimain schreef:En op mijn zadel komt er maar een ACHTERWERK erop, en da's mijn eigen ACHTERWERK.
Gelijk wie keuring of niet maar op mijne beemer zullen ze niet zitten, da's gezworen zowaar ik Danny noem.
Bougimain
vooropgesteld dat hij zijn beloftes dan ook waarmaakt.
Willy
Zekers weten da's zelfs gezworen, ik krijg er nog liever een boete voor dan dat ze op mijn beemer zitten en er vanalles mee doen die mij meschien niet aanstaat.
En zoals ze zeggen, als het in mijn hoofd zit dan zit het niet in mijn gat
Dat ze een motor schouwing invoeren daar kan ik inkomen, maar de rest.........................;;
Bougimain
Bougimain
bij de franstaligen gaat er al een petitie rond tegen dit voorstel onder het motto "touche pas à ma moto"!
http://www.lapetition.be/petition.php?petid=2878
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
Dirk Pauwels
Waar is madame "NON" als je ze nodig hebt héone-one schreef:bij de franstaligen gaat er al een petitie rond tegen dit voorstel onder het motto "touche pas à ma moto"!
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
bougimain
- Contacteer:
Hier is ze

NON NON ET NON
Bougimain

NON NON ET NON
Bougimain
Waar is madame "NON" als je ze nodig hebt hé