Ben ik niet met je eens. Ik hoef niet te communiceren met BMW, dat doet de dealer maar. Ik praat met mijn dealer en die lost de zaken voor mij op. Zo ik ook de NL wetgeving ingesteld. De dealer is nl. mijn leverancier en als de dealer de zaak niet met de importeur of fabrikant kan oplossen, dan is het hun probleem, niet het mijne. Gelukkig heb ik mijn dealer nog altijd op dat pad gevonden....Opa schreef:Kijk en daar gaat het in mijn ogen meestal fout. Jij weet het wel maar de mensen die BMW vertegenwoordigen, eg. de dealers dus, staan tussen BMW (als fabrikant) en de uiteindelijke berijder van de motor. Het zou goed zijn als in dergelijke gevallen rechtstreeks met de berijder/gedupeerde/eigenaar zou communiceren. Misschien moet het beleid veranderen??
RIP
Moderator: GVN
-
®win
- Contacteer:
Re: RIP
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Ben ik volledig met je eens, en ik kan je vertellen dat elke klacht op de volgende manier moet worden behandeld :Opa schreef:Het zou goed zijn als in dergelijke gevallen rechtstreeks met de berijder/gedupeerde/eigenaar zou communiceren. Misschien moet het beleid veranderen??
- eerst naar je eigen "erkende" BMW verdeler
- alle onderhoudsbeurten gedaan, alles in orde, dealer laten onderzoeken ! Hij moet z'n werk doen, is er voor betaald !
- de dealer neemt contact op met de after-sales afdeling van de lokale BMW Motorrad verdeler (voor ons land Bornem)
- indien de dealer geen sluitend antwoord krijgt, of zich "afwezig houdt" in deze zaak, dan pas een brief sturen naar Bornem tav de after-sales afdeling.
- ik weet dat elke brief op die manier keurig wordt behandeld en dat iedereen antwoord krijgt.
Er zijn meerdere gevallen bij mij bekend waarin BMW de verantwoordelijkheid genomen heeft, zelfs na garantieperiode. Zelfs in die mate dat ze bij iemand die jaren z'n onderhoud niet had gedaan volgens de procedure ze enkel de werkuren van de garage hebben aangerekend en niet de stukken.
En ja, er zijn niet alleen bij BMW problemen met motorfietsen, alleen rijden de BMW rijders meer kilometers en worden dan enkele gevallen serieus uitvergroot. De anderen die probleemloos rondrijden zullen niet zeggen in een topic dat ze geen problemen hebben... maar dat is nu eenmaal de mensheid.
Eerst de dealer, dan de invoerder... een oplossing zal gevonden moeten worden, evenals het belangrijk is de oorzaak te kennen !
Het zijn tenslotte veel eurotjes, en daar wil je lang plezier aan beleven, en natuurlijk als een goed huisvader onderhouden. (alhoewel het schoentje bij de grootste roepers daar meestal wringt)
En zoals je zegt is een "open dialoog" misschien een betere oplossing, maar indien dat zomaar wordt aangebracht, dan worden ze bij BMW morgen op alle manieren overstelpt met ook nutteloze vragen. Ik denk niet dat je bij Ducati of andere merken ook zoiets kan verwachten.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Dus deze uitslag vind je normaal ?JüRgen schreef:
...En ja, er zijn niet alleen bij BMW problemen met motorfietsen, alleen rijden de BMW rijders meer kilometers en worden dan enkele gevallen serieus uitvergroot. De anderen die probleemloos rondrijden zullen niet zeggen in een topic dat ze geen problemen hebben... maar dat is nu eenmaal de mensheid.
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... 29&start=0
Er inderdaad wel wat bmw's rond met hoge kms, maar mijn inziens niet echt veel meer dan bij andere merken, want er zijn nog veel meer bmw's die amper kms malen...
Als je zelf al jaren bij bmw werkt of gewerkt hebt is het eigenlijk lovenswaardig dat je het voor je broodheer opneemt, maar dit is geen lekje of een kapot antenneke meer hé (hoewel dat eveneens zeer vervelende mankementen zijn).
Motoren die in de soep draaien hoorde je tot nu toe alleen bij duc's en oude kawa's
-
®win
- Contacteer:
Nee, niet J-P moet aantonen dat het geleverd goed een gebrek vertoonde, maar BMW moet in deze hard kunnen maken dat J-P enige blaam treft....GS1995 schreef:J-P gaat ervan uit dat hem geen enkele schuld treft, en wil de schade dus verhalen op derden, hetgeen zijn goed recht is.
Daartoe moet hij echter kunnen aantonen dat het geleverd goed een gebrek vertoonde dat in verband kan gebracht worden met de ontstane schade.
... en dat kunnen ze niet.
Groet,
Erwin
Erwin
-
Dirk Pauwels
Hé jurgen, met alle respect, jij als "die-hard" BMW fan (sta je op de loonlijst of zoJüRgen schreef:Ik weet alleen dat onze opmerkingen rond de gesinterde remblokken ook niet in dovemansoren zijn terecht gekomen.
Enige jammere aan deze zaak is dat de motor van JP onder de verantwoordelijkheid valt van BMW Motorrad Nederland, en daar hebben wij geen contact mee.
En ja, na 7 BMW wagens en de kennis van werken omdat ik zelf in de garage heb gestaan, weet ik dat BMW zijn verantwoordelijkheid neemt en onderzoekt en remedieert.
Vergeet niet dat de R1200 motor momenteel al op 31 plaatsen werd bijgewerkt buiten in het begin, zichtbaar en niet zichtbaar.
Soit, voor sommigen vertel ik weer onzin en heb ik weer oogkleppen op. Het zij zo. Ik weet wel beter en weet ook m'n weg om dingen te doen bewegen.
Verder ga ik hier geen tijd meer aan verspillen, want alleen met dialoog en zonder roepen komt men verder in het leven.
Tuurlijk worden die probleemdingen aangepast, (blijkbaar met weinig succes en het duurt wel lang...) alleen spijtig dat BMW het niet toegeeft als ze in de fout gaan. En je kan ook niet ontkennen dat vele onderdelen tegenwoordig uit China komen (om de produktie kost te drukken, helaas worden de moto's zelf voor de klanten wel steeds duurder...)en van bedenkelijke kwaliteit zijn.
En het is niet aan ons klanten om ons neer te leggen bij de bedenkelijke kwaliteit en betrouwbaarheid van het produkt van mr BMW, en netjes te betalen en ja te knikken en nog maar eens de zoveelste BMW te kopen (bij mij de 4de) maar het is aan BMW om hun produkten betrouwbaar te maken zonder dat de klanten met de billen tegen elkaar genepen en voorzien van reserve ringantennes, benzinepompen, remblokken, kleppen en cilinders op reis moeten vertrekken....
en zeg nu niet dat BMW niet weet wat de problemen zijn hé, die fucking ringantennes waren zelfs niet meer in stock gedurende enige tijd, door de grote vraag....
Ik ben ook benieuwd naar de super teneré en het antwoord van Honda, ik was eerder ook al geintresseerd in de Tiger.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
®win
- Contacteer:
In Nederland is sinds een aantal jaren de consument vergaand beschermd. In dit geval heeft J-P een BMW motorfietst gekocht. Men mag er van uitgaan dat bij normaal gebruik (en voorgeschreven onderhoud) deze langer dan 2 jaar meegaat.
Volgens BW 7.1.2.17 lid 2:
"Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien."
en BW 7.1.2.24 lid 1:
"Indien op grond van een consumentenkoop een zaak is afgeleverd die niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten, heeft de koper jegens de verkoper recht op schadevergoeding overeenkomstig de afdelingen 9 (De gevolgen van het niet nakomen van een verbintenis) en 10 (Wettelijke verplichtingen tot schadevergoeding) van titel 1 van Boek 6."
J-P hoeft dan alleen aanneemlijk te maken dat de schade is ontstaan door het eigen gebrek van de zaak. J-P is geen deskundige, noch is hij beroepsmatig handelend, daarom is het het hem niet mogelijk daadwerkelijk aan te tonen dat het een eigen gebrek van de zaak is. BMW is in deze wel deskundig en zal daadwerkelijk moeten aantonen dat de schade is onstaan anders dan door een eigen gebrek van de motor.
Volgens BW 7.1.2.17 lid 2:
"Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien."
en BW 7.1.2.24 lid 1:
"Indien op grond van een consumentenkoop een zaak is afgeleverd die niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten, heeft de koper jegens de verkoper recht op schadevergoeding overeenkomstig de afdelingen 9 (De gevolgen van het niet nakomen van een verbintenis) en 10 (Wettelijke verplichtingen tot schadevergoeding) van titel 1 van Boek 6."
J-P hoeft dan alleen aanneemlijk te maken dat de schade is ontstaan door het eigen gebrek van de zaak. J-P is geen deskundige, noch is hij beroepsmatig handelend, daarom is het het hem niet mogelijk daadwerkelijk aan te tonen dat het een eigen gebrek van de zaak is. BMW is in deze wel deskundig en zal daadwerkelijk moeten aantonen dat de schade is onstaan anders dan door een eigen gebrek van de motor.
Groet,
Erwin
Erwin
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
@Johan, ik interesseer me niet aan dingen die ergens anders geschreven worden, ik heb m'n handen hier al vol genoeg... excuses.
Nogmaals Dirk,
Ik sta niet op de loonlijst en heb ook niks gerelateerd met BMW te maken. Enkel heb ik destijds bij een BMW autogarage gewerkt (tijdens de studies en erna, tot ik in de IT wereld terecht kwam)
Alleen ben ik objectief omtrent mijn eigen ervaringen :
Ik heb 7 wagens achter de rug, één enkele met een probleem. Ze hebben er dan 3 weken op gezocht, het was buiten garantie (+2 jaar oud). Ik heb toen een vervangwagen gekregen (gratis) en na 3 weken was hij hersteld, gewassen en met alle excuses. Het was geen fout van mijnentwege, en ze hebben dan alles keurig onder garantie vervangen.
Verder ben ik ook objectief tov hetgeen ik al gezien en gelezen heb over de motoren in onze club-relatie met BMW Motorrad.
De verhalen zijn me voldoende duidelijk en ik kan deze gerust toelichten bij een Oase ontmoeting, van talrijke voorbeelden waar BMW zelf heeft ingestaan voor oplossingen. Dit door terugroepacties, of vervangingen bij de gedupeerden. Dit gaat natuurlijk niet vanzelf... er zijn bepaalde voorwaarden, zo moet je in regel zijn met de onderhoudsvoorwaarden en dus je onderhoud doen bij een erkende dealer, op de tijstippen waarop dit is vereist. Als dit allemaal voldaan werd en het onderzoek wijst uit dat het geen "misbruik" is van de bestuurder, dan zal BMW zeker zijn dingen regelen.
Wie er aan het bewind staat bij BMW Nederland weet ik natuurlijk niet, aangezien wij enkel hier in Belux samenwerken.
En neen, het is niet NORMAAL dat zoiets gebeurt, sommige mensen denken nu écht dat ik zoiets zou durven minimaliseren...
En ja, ik ben wél BMW-addict, maar dat wil niet zeggen dat er fouten door de beugel kunnen. Mensen die me kennen weten wel beter, als er ook maar het minste rammelt aan m'n fiets of m'n blikken doos sta ik bij de garage, maar dit moest tot op heden niet veel gebeuren.
En ja, ik zou een R1200GSA durven kopen, doe ik ook volgend jaar, of een R1200RT (hangt nog van m'n vrouwtje af), omdat ik weet dat ik bij m'n dealer de volle support krijg.
Ik zal dan nu ook J-P contacteren, om eventueel wat meer te weten te komen, want J-P is ook een persoonlijke vriend van me, dus als ik kan helpen, zal ik dat ook niet nalaten !
Nogmaals Dirk,
Ik sta niet op de loonlijst en heb ook niks gerelateerd met BMW te maken. Enkel heb ik destijds bij een BMW autogarage gewerkt (tijdens de studies en erna, tot ik in de IT wereld terecht kwam)
Alleen ben ik objectief omtrent mijn eigen ervaringen :
Ik heb 7 wagens achter de rug, één enkele met een probleem. Ze hebben er dan 3 weken op gezocht, het was buiten garantie (+2 jaar oud). Ik heb toen een vervangwagen gekregen (gratis) en na 3 weken was hij hersteld, gewassen en met alle excuses. Het was geen fout van mijnentwege, en ze hebben dan alles keurig onder garantie vervangen.
Verder ben ik ook objectief tov hetgeen ik al gezien en gelezen heb over de motoren in onze club-relatie met BMW Motorrad.
De verhalen zijn me voldoende duidelijk en ik kan deze gerust toelichten bij een Oase ontmoeting, van talrijke voorbeelden waar BMW zelf heeft ingestaan voor oplossingen. Dit door terugroepacties, of vervangingen bij de gedupeerden. Dit gaat natuurlijk niet vanzelf... er zijn bepaalde voorwaarden, zo moet je in regel zijn met de onderhoudsvoorwaarden en dus je onderhoud doen bij een erkende dealer, op de tijstippen waarop dit is vereist. Als dit allemaal voldaan werd en het onderzoek wijst uit dat het geen "misbruik" is van de bestuurder, dan zal BMW zeker zijn dingen regelen.
Wie er aan het bewind staat bij BMW Nederland weet ik natuurlijk niet, aangezien wij enkel hier in Belux samenwerken.
En neen, het is niet NORMAAL dat zoiets gebeurt, sommige mensen denken nu écht dat ik zoiets zou durven minimaliseren...
En ja, ik ben wél BMW-addict, maar dat wil niet zeggen dat er fouten door de beugel kunnen. Mensen die me kennen weten wel beter, als er ook maar het minste rammelt aan m'n fiets of m'n blikken doos sta ik bij de garage, maar dit moest tot op heden niet veel gebeuren.
En ja, ik zou een R1200GSA durven kopen, doe ik ook volgend jaar, of een R1200RT (hangt nog van m'n vrouwtje af), omdat ik weet dat ik bij m'n dealer de volle support krijg.
Ik zal dan nu ook J-P contacteren, om eventueel wat meer te weten te komen, want J-P is ook een persoonlijke vriend van me, dus als ik kan helpen, zal ik dat ook niet nalaten !
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007

-
J-P
- Contacteer:
Bericht van MP: BMW betaalt uit "coulance" de schade aan het blok, reparatie is op kosten rijschool want d e motor is uit garantie. Op mijn mededeling dat de motor voor de beurt al niet goed liep werd gepareerd dat een het afbreken van een klep niet voorafgegaan wordt door een rauw lopende motor dus dat maakt niet uit. Ik voel me hier echt helemaal niet goed bij, ook al zijn de kosten niet voor mij maar voor m`n werkgever.
Ik heb ze bij MP in ieder geval duidelijk gemaakt dat wat mij betreft elk boutje/schroefje wat dan ook dat verdacht is bij het splitsen van het blok moet worden vervangen.
Ik heb ze bij MP in ieder geval duidelijk gemaakt dat wat mij betreft elk boutje/schroefje wat dan ook dat verdacht is bij het splitsen van het blok moet worden vervangen.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus een (hele) grote motorschade pal na de garantiedatum draait de eigenaar op voor de arbeidsuren? Ik gok €800,- a €1000,- werkplaats uren??
Fijn is dat...
Mag Jurgen een mooi positief verhaal afsteken, dit is dus de praktijk van BMW kwaliteit en service.. .
. Zelf als het mijn eigen motor NIET is krijg ik hier de kriebels van.
Fijn is dat...
Mag Jurgen een mooi positief verhaal afsteken, dit is dus de praktijk van BMW kwaliteit en service.. .
-
J-P
- Contacteer:
Als dat zo is dan doen ze dat wel heel verkapt, maw. niets aan hen gemerkt hierover.
J-P
-
Iron Gonzo
doe ook eens de zoektocht bij andere merken.
nog veel minder moeite om rare toestanden te vinden en die dan nog slechter aflopen dan bij BMW.
zo heeft ieder merk hun problemen.
ik begrijp zeer goed dat er veel verdriet en leed bij getroffen rijder komt kijken.
ik hoop dat ik het niet tegenkom met mijn ST en nog vele andere die met een R1200 rijden er van gespaart blijven.
ik kan natuurlijk ook de toekomst niet voorspellen.
een forum is natuurlijk een middel om over frustraties en tegenslag te mekkeren.
samen kunnen we hier dan raad en eventuele denkpistes uitwerken.
dat daarbij het probleem niet direct is opgelost spreekt voor zich. (en dat nu nog begrijpen ook)
wel dat er in de toekomst een oplossing gevonden wordt.
nog veel minder moeite om rare toestanden te vinden en die dan nog slechter aflopen dan bij BMW.
zo heeft ieder merk hun problemen.
ik begrijp zeer goed dat er veel verdriet en leed bij getroffen rijder komt kijken.
ik hoop dat ik het niet tegenkom met mijn ST en nog vele andere die met een R1200 rijden er van gespaart blijven.
ik kan natuurlijk ook de toekomst niet voorspellen.
een forum is natuurlijk een middel om over frustraties en tegenslag te mekkeren.
samen kunnen we hier dan raad en eventuele denkpistes uitwerken.
dat daarbij het probleem niet direct is opgelost spreekt voor zich. (en dat nu nog begrijpen ook)
wel dat er in de toekomst een oplossing gevonden wordt.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Wie kan er beter reclame maken voor Bmw dan een rijschoolinstructeur die jaarlijks + 40 000km doet ?
Wat betreft de tussenkomst van Bmw, is niet meer dan normaal.
Wat betreft de werkuren ... indien ik zo'n klant in mijn stal had, zou ik als dealer dat gratis herstellen.
Mijn naam / faam is me meer waard dan een dag werk !
Stel je voor, 2 jaar geleden spaarvarken geslacht, 20 000 euro armer en nu dit ???
Als je dan zelf voor de kosten moet opdraaien / werken, ... krijg de kriebels al bij het lezen alleen.
Jammer dat het "DE WERKELIJKHEID IS" maar ik krijg zo langzamerhand genoeg van die Ews-cardan-bezinepomp-abs-uitlaatklepdraadjes ...
@JP Zou toch eens een ferm woordje gaan doen bij MP.
Wat betreft de tussenkomst van Bmw, is niet meer dan normaal.
Wat betreft de werkuren ... indien ik zo'n klant in mijn stal had, zou ik als dealer dat gratis herstellen.
Mijn naam / faam is me meer waard dan een dag werk !
Stel je voor, 2 jaar geleden spaarvarken geslacht, 20 000 euro armer en nu dit ???
Als je dan zelf voor de kosten moet opdraaien / werken, ... krijg de kriebels al bij het lezen alleen.
Jammer dat het "DE WERKELIJKHEID IS" maar ik krijg zo langzamerhand genoeg van die Ews-cardan-bezinepomp-abs-uitlaatklepdraadjes ...
@JP Zou toch eens een ferm woordje gaan doen bij MP.
-
Bananatuffer
ik denk dat ze bij bmw wat minder weissbier mogen gaan drinkeJ-P schreef:Bericht van MP: BMW betaalt uit "coulance" de schade aan het blok, reparatie is op kosten rijschool want d e motor is uit garantie. Op mijn mededeling dat de motor voor de beurt al niet goed liep werd gepareerd dat een het afbreken van een klep niet voorafgegaan wordt door een rauw lopende motor dus dat maakt niet uit. Ik voel me hier echt helemaal niet goed bij, ook al zijn de kosten niet voor mij maar voor m`n werkgever.
-
J-P
- Contacteer:
Dat ferm woordje met MP gaat volgen, mede dankzij Jurgen`s tips die ik zojuist ontvangen heb. Eerst even samen met m`n direkt leidinggevende op de rijschool de zaak bespreken en vervolgens naar MP.
J-P
Hmm, ik neem aan dat het blok wordt vervangen (gezien de schade op de foto's)? Dan kun je nog van een redelijke vergoeding spreken. Als er alleen maar gerepareerd wordt dan heb ik ook twijfels. Wat gaan ze doen J-P??J-P schreef:Bericht van MP: BMW betaalt uit "coulance" de schade aan het blok, reparatie is op kosten rijschool want d e motor is uit garantie. Op mijn mededeling dat de motor voor de beurt al niet goed liep werd gepareerd dat een het afbreken van een klep niet voorafgegaan wordt door een rauw lopende motor dus dat maakt niet uit. Ik voel me hier echt helemaal niet goed bij, ook al zijn de kosten niet voor mij maar voor m`n werkgever.
-
J-P
- Contacteer:
BMW levert geen los blok, slechts de componenten. MP gaat kijken (in ruggespraak met mij en m`n collega) wat er stuk is en dat moet vervangen worden. Zowiezo een nieuwe rompmotor, en het hele rechter gedeelte van het boxerblok. Wat mij betreft het hele blok want niets garandeert dat de linkerkant niet ook stuk kan gaan.
J-P
En ik ben aan mijn 7de BMW motorfiets toe. Met alle 7 heb ik al problemen gehad. Duurste geval was tot nu toe de 67000 oude franken voor de vervanging van de versnellingsbak van de 1100. Ja, die befaamde bak waar niks aan was. Netjes uit mijn eigen zak betaalt aan Herr BMW. Zoals eens eerder aangehaald is op mijn vorige BMW (1200GS) bijna alles kapot gegaan. Voor het verstrijken van de garantie maar verkocht waarna de 2de eigenaar met de vodden zat. Hij is ondertussen terug verkocht (na terug een kapotte versnellingsbak, cardan, ...). Ik heb ook nog een Japanner staan. 97000 km, aangekocht op 36000 km. In al die km's nog niet het minste probleem gehad. Jammer dat Honda geen 2-cilinderboxer maakt, ik was een trouwe klant.JüRgen schreef:Ik heb 7 wagens achter de rug, één enkele met een probleem.
Als ik die positieve opmerkingen hier zo lees, zouden sommigen blijkbaar met graagte de kostprijs van een nieuw motorblok betalen. Ik weet hier alvast een paar gasten waar ik met mijn factuur terecht kan als ik zoiets als J-P tegenkom met mijn boxer.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Dit fenomeen waar (onder andere) JP slachtoffer van blijkt te zijn heb ik hier al een tijd geleden gepost...
In Duitsland zijn er eigenaars die een volledig nieuwe motor hebben gekregen...op basis van wat kiest men voor deze oplossing vraag ik me dan af.
IIg zijn ze bij Bmw Motorrad er nog niet uit wat de exacte reden-oorzaak is...ondertussen blijft men wél naarstig nieuwe modellen ontwikkelen én een racerij-avontuur aan te gaan...vooral dat laatste is interessant want daar hoeven ze geen cardan te gebruiken -da's al 1 probleem minder-
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =2&t=18452
In Duitsland zijn er eigenaars die een volledig nieuwe motor hebben gekregen...op basis van wat kiest men voor deze oplossing vraag ik me dan af.
IIg zijn ze bij Bmw Motorrad er nog niet uit wat de exacte reden-oorzaak is...ondertussen blijft men wél naarstig nieuwe modellen ontwikkelen én een racerij-avontuur aan te gaan...vooral dat laatste is interessant want daar hoeven ze geen cardan te gebruiken -da's al 1 probleem minder-
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =2&t=18452
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Iron Gonzo
dat is ook mijn gedachtJ-P schreef:BMW levert geen los blok, slechts de componenten. MP gaat kijken (in ruggespraak met mij en m`n collega) wat er stuk is en dat moet vervangen worden. Zowiezo een nieuwe rompmotor, en het hele rechter gedeelte van het boxerblok. Wat mij betreft het hele blok want niets garandeert dat de linkerkant niet ook stuk kan gaan.
het komplete blok.
aan de foto's te zien is de schade te groot om enkel de onderdelen te vervangen
nu ben ik wel eens benieuwd of er schade is aan het tandwiel die de distributie rechts aandrijft.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
J-P
- Contacteer:
We gaan het zien, ik zal er met de camera bovenop zitten om alles te fotograferen.
J-P