tips en routes gevraagd voor rt des grandes alpes
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
tips en routes gevraagd voor rt des grandes alpes
halihalo,
ben van plan vanaf 18 september een 5 daagjes met een kameraad, de routes de grandes alpes te rijden.
nu heb ik enkele vraagjes .
op de eerste plaats heb ik maar 5 dagen en weet dus niet of ik genoeg tijd heb om de hele route te rijden daar ik uit de meeste verslagen meen te begrijpen dat de route begint in lausanne bij het meer van geneve.'
nu weet ik natuurlijk ook wel dat de route thuis begint of in ieder geval waar je zelf je begin punt uitzoekt, maar waar kan ik nou het best snel heen rijden om zoveel mogelijk value for money te hebben, dus om het maximale rendement uit mijn beperkte dagen te halen.
ten tweede weet ik nog niet of ik met de tent wil gaan of logies met ontbijt wel nemen.
eigenlijk weet ik het wel, persoonlijk zou ik altijd met de tent gaan maar daar we met meerdere gaan en die willen graag wat langer blijven slapen denk ik dat zij meer zien in overnachten in een logis.
heeft iemand soms ervaringen en dan alleen de goede, met logeeradressen op deze route of vlak bij en/of camping adressen.met dezelfde criteria.
dus weet iemand goede en betaalbare overnachtings adressen langs de route dan hoor ik het graag.
tevens zou ik graag weten of iemand van jullie mede strijders al eens met de auto slaaptrein naar het zuiden bent afgereisd, en van waar en wat zoiets kost.
last but not least, als iemand soms mooie routes, of uberhaupt, de route van de route des grandes alpes heeft voor een garmin 2820 dan houd ik me ten zeerste aanbevolen om deze te ontvangen, met op voorhand mijn reeds grootste dank aan de verzender
verder zijn alle tips en trucs welkom, heb je leuke tips om even van de gebaande route af te gaan dan hoor ik het graag.
thnks, butcherke
ben van plan vanaf 18 september een 5 daagjes met een kameraad, de routes de grandes alpes te rijden.
nu heb ik enkele vraagjes .
op de eerste plaats heb ik maar 5 dagen en weet dus niet of ik genoeg tijd heb om de hele route te rijden daar ik uit de meeste verslagen meen te begrijpen dat de route begint in lausanne bij het meer van geneve.'
nu weet ik natuurlijk ook wel dat de route thuis begint of in ieder geval waar je zelf je begin punt uitzoekt, maar waar kan ik nou het best snel heen rijden om zoveel mogelijk value for money te hebben, dus om het maximale rendement uit mijn beperkte dagen te halen.
ten tweede weet ik nog niet of ik met de tent wil gaan of logies met ontbijt wel nemen.
eigenlijk weet ik het wel, persoonlijk zou ik altijd met de tent gaan maar daar we met meerdere gaan en die willen graag wat langer blijven slapen denk ik dat zij meer zien in overnachten in een logis.
heeft iemand soms ervaringen en dan alleen de goede, met logeeradressen op deze route of vlak bij en/of camping adressen.met dezelfde criteria.
dus weet iemand goede en betaalbare overnachtings adressen langs de route dan hoor ik het graag.
tevens zou ik graag weten of iemand van jullie mede strijders al eens met de auto slaaptrein naar het zuiden bent afgereisd, en van waar en wat zoiets kost.
last but not least, als iemand soms mooie routes, of uberhaupt, de route van de route des grandes alpes heeft voor een garmin 2820 dan houd ik me ten zeerste aanbevolen om deze te ontvangen, met op voorhand mijn reeds grootste dank aan de verzender
verder zijn alle tips en trucs welkom, heb je leuke tips om even van de gebaande route af te gaan dan hoor ik het graag.
thnks, butcherke
Re: tips en routes gevraagd voor rt des grandes alpes
De routes zijn te downloaden op de site van Motoren & Toerisme
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Ik heb het gedaan op 5 dagen,
1ste dag Via de snelweg tot Thonon les Bains gereden langs het meer van Geneve.
2de dag de Alpen door gereden tot in Grenoble.
3de dag nog vlug even de Mont Ventoux meegepikt en dan
dag 4 en 5 terug via de departementales naar huis.
1ste dag Via de snelweg tot Thonon les Bains gereden langs het meer van Geneve.
2de dag de Alpen door gereden tot in Grenoble.
3de dag nog vlug even de Mont Ventoux meegepikt en dan
dag 4 en 5 terug via de departementales naar huis.
YOO
Heb je berichtje op 't GS-forum net gelezen, 'k ga hier dan maar antwoorden.
Dus, 5 dagen, incl. aan- en terugreis, da's krap.
Ik zou de eerste dag tot in Cluses rijden, via autosnelweg is 't saai, megasaai, maar je raakt er. Via Epinal, Besançon, over de Col de la Faucille en zo door Genève is 't mooier, maar da's een héél lang dagje rijden.
Vanuit Cluses heb je eigenlijk nog niks van de RdgA gemist, de eerste Col begint daar maar net, de Col de la Colombiere. Vandaar over de Col des Aravis, dan de Cormet de Roselend, de Col de l'Iseran, en dan zou ik de Col du Mont Cenis nemen.
Daar wijk je dus af van de RdgA, want die loopt door tot aan de voet v.d Col du Télégraphe, en de Galibier.
Aan de ankere kant v.d Mont Cenis kan je de Colle delle Finestre nemen, let wel, deze is voor 't mooiste gedeelte ('t off-roadstukje op de noordzijde) verboden voor motoren en quad's. Berijden is dus op eigen risico, doen alsof je neus bloedt als zo'n groen boswachterke u tegenhoudt helpt, maar mogelijk niet altijd.
Waarom de Finestre? Wel, de zeven km off-road op de pas is heel makkelijk te doen, 't is gewoon aangestampte aarde en fijne kiezeltjes, maar ze geven wel een prachtig uitzicht onderweg. Aan de andere kant is er dan de Assieta kamroute, een 30km lange, doenbare kamroute, met superzichten, en een heel leuke piste als gevolg. Eens aan de andere kant v.d Assieta zit je in Séstrièrre, en heb je een héle leuke afdaling, en daarna een klim over de Col de Montgenévre alvorens in Briançon te geraken.
Daar zou ik op dag drie een rondje rijden. De Izoard over, de Vars over, en in La Condaminne St.Anne rechts opdraaien om de Col du Parpaillon te doen. Absoluut een aanrader, en ondanks de ietwat hogere moeilijkheidsgraad geen echt moeilijke off-raodpas. Langs de andere kant, door de tunnel de berg af, tot in Embrun. Ietsje naar 't westen, een rondje rond 't Lac de Serre-Poncon, wederom een aanradertje.
Dan terug naar Briançon, heb je wel een dagje mee vol.
Terugrijden is natuurlijk via de RdgA, eerst naar de Lautaret, dan de Galibier over, de Télégraphe volgt al snel, en in de vallei zo'n 20km knallen tot La Chambre, daar neem je de Col de la Madeleine. Een héél mooie, minder gekende bergpas.
Dan kan je zowat alle kanten op.
Van Ugine richting Chamonix kan je door de Gorge d'Arly rijden, naar 't schijnt prachtig, ben er nog niet gepasseerd. Er zijn verscheidene kleinere bergpassen genoeg, natuurlijk bieden ze leuke bochtjes en hopen rijplezier maar verwacht geen verzichten zoals op de grotere cols. Via de Col de la Forclaz zit je direct in Martigny, en zo naar 't noorden langs 't Lac Leman.
Een andere, iets langere weg om tot in Martugny te geraken is na de Madeleine rechts nemen, naar Bourg St. Maurice, en daar de Col du Petit St. Bernand te doen, om in Aosta de Col du Grand St. Bernard te nemen, twee prachtige bergpassen, zeker de grote Bernard, maar zorg dat je niet via de tunnel neemt, of je mist de top.
Soit, ik hoop dat je hier iets mee bent, als je nog vragen hebt, vraag er maar op los.
Grtz, Philip!
Heb je berichtje op 't GS-forum net gelezen, 'k ga hier dan maar antwoorden.
Dus, 5 dagen, incl. aan- en terugreis, da's krap.
Ik zou de eerste dag tot in Cluses rijden, via autosnelweg is 't saai, megasaai, maar je raakt er. Via Epinal, Besançon, over de Col de la Faucille en zo door Genève is 't mooier, maar da's een héél lang dagje rijden.
Vanuit Cluses heb je eigenlijk nog niks van de RdgA gemist, de eerste Col begint daar maar net, de Col de la Colombiere. Vandaar over de Col des Aravis, dan de Cormet de Roselend, de Col de l'Iseran, en dan zou ik de Col du Mont Cenis nemen.
Daar wijk je dus af van de RdgA, want die loopt door tot aan de voet v.d Col du Télégraphe, en de Galibier.
Aan de ankere kant v.d Mont Cenis kan je de Colle delle Finestre nemen, let wel, deze is voor 't mooiste gedeelte ('t off-roadstukje op de noordzijde) verboden voor motoren en quad's. Berijden is dus op eigen risico, doen alsof je neus bloedt als zo'n groen boswachterke u tegenhoudt helpt, maar mogelijk niet altijd.
Waarom de Finestre? Wel, de zeven km off-road op de pas is heel makkelijk te doen, 't is gewoon aangestampte aarde en fijne kiezeltjes, maar ze geven wel een prachtig uitzicht onderweg. Aan de andere kant is er dan de Assieta kamroute, een 30km lange, doenbare kamroute, met superzichten, en een heel leuke piste als gevolg. Eens aan de andere kant v.d Assieta zit je in Séstrièrre, en heb je een héle leuke afdaling, en daarna een klim over de Col de Montgenévre alvorens in Briançon te geraken.
Daar zou ik op dag drie een rondje rijden. De Izoard over, de Vars over, en in La Condaminne St.Anne rechts opdraaien om de Col du Parpaillon te doen. Absoluut een aanrader, en ondanks de ietwat hogere moeilijkheidsgraad geen echt moeilijke off-raodpas. Langs de andere kant, door de tunnel de berg af, tot in Embrun. Ietsje naar 't westen, een rondje rond 't Lac de Serre-Poncon, wederom een aanradertje.
Dan terug naar Briançon, heb je wel een dagje mee vol.
Terugrijden is natuurlijk via de RdgA, eerst naar de Lautaret, dan de Galibier over, de Télégraphe volgt al snel, en in de vallei zo'n 20km knallen tot La Chambre, daar neem je de Col de la Madeleine. Een héél mooie, minder gekende bergpas.
Dan kan je zowat alle kanten op.
Van Ugine richting Chamonix kan je door de Gorge d'Arly rijden, naar 't schijnt prachtig, ben er nog niet gepasseerd. Er zijn verscheidene kleinere bergpassen genoeg, natuurlijk bieden ze leuke bochtjes en hopen rijplezier maar verwacht geen verzichten zoals op de grotere cols. Via de Col de la Forclaz zit je direct in Martigny, en zo naar 't noorden langs 't Lac Leman.
Een andere, iets langere weg om tot in Martugny te geraken is na de Madeleine rechts nemen, naar Bourg St. Maurice, en daar de Col du Petit St. Bernand te doen, om in Aosta de Col du Grand St. Bernard te nemen, twee prachtige bergpassen, zeker de grote Bernard, maar zorg dat je niet via de tunnel neemt, of je mist de top.
Soit, ik hoop dat je hier iets mee bent, als je nog vragen hebt, vraag er maar op los.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!

Heb er deze zomer een stuk van gereden om zo naar Turijn te rijden en dan verder nr Savona en Corsica. In Thonon-les-Bains (=begin van de route des grandes alpes) kan je goedkoop overnachten in het F1 hotel (boeken via het web). Prijs was 37euro vr 2p + ontbijt. Parking heeft paaltjes om de motor vast te ketenen en is nog eens met een hek afgesloten
Heb ook op één dag naar daar gereden (850km);via Bésançon, Pontarlier en dan richting Genève, prachtige baan!
Gr,
Vincent

Heb ook op één dag naar daar gereden (850km);via Bésançon, Pontarlier en dan richting Genève, prachtige baan!
Gr,
Vincent
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
super reacties,
heeft iemand soms ook nog de routes op gps voor garmin, als ik op de sites kijk van motoren en tourisme ed. dan krijg ik ze niet gedownload.
niemand verder ervaring met autotrein, cq motortrein.
volgens mij vertrekt hij alleen op woendag vanuit dusseldorf dus dat komt niet uit!!
als iemand verder nog namen heeft van slaapgelegenheden onderweg, liefst waar je lekker kunt eten , dan hoor ik het graag.
thnks mates,
grtz butcherke
heeft iemand soms ook nog de routes op gps voor garmin, als ik op de sites kijk van motoren en tourisme ed. dan krijg ik ze niet gedownload.
niemand verder ervaring met autotrein, cq motortrein.
volgens mij vertrekt hij alleen op woendag vanuit dusseldorf dus dat komt niet uit!!
als iemand verder nog namen heeft van slaapgelegenheden onderweg, liefst waar je lekker kunt eten , dan hoor ik het graag.
thnks mates,
grtz butcherke
Ik heb je enkele GPS files doorgestuurd van iemand die ze al een keer of 2 gedaan heeft !!
Hier lees je hun ervaringen :
http://www.2fast4u.be/forums/showthread ... ight=alpes
mvg
Stef
Hier lees je hun ervaringen :
http://www.2fast4u.be/forums/showthread ... ight=alpes
mvg
Stef
Error teruggehad dat je mail over de quota zit ! Dus plaats te maken
mvg
Stef

mvg
Stef
YOO
Ik gebruik m'n gps enkel om in een stad de juiste weg uit de stad te vinden, voor de rest rij ik nog altijd op landkaart, de gps heeft me al te vaak incorrecte info gegeven.
Als je enkel je gps volgt weet je met moeite waar je bent, of geweest bent, dat moet niet voor mij, ik geniet van m'n route zelf uit te stippelen, en indien nodig om ze aan te passen aan de noden van 't moment
Grtz, Philip!
Daarvoor zitten we hier hébutcherke schreef:super reacties

Niet doen, neem een landkaart, en geniet van 't min of meer ontdekken van je zelf uitgestippelde route.butcherke schreef:heeft iemand soms ook nog de routes op gps voor garmin?
Ik gebruik m'n gps enkel om in een stad de juiste weg uit de stad te vinden, voor de rest rij ik nog altijd op landkaart, de gps heeft me al te vaak incorrecte info gegeven.
Als je enkel je gps volgt weet je met moeite waar je bent, of geweest bent, dat moet niet voor mij, ik geniet van m'n route zelf uit te stippelen, en indien nodig om ze aan te passen aan de noden van 't moment

Yep, maar enkel richting Bolzano. Ideale manier om 's nachts van A naar B te geraken, maar reken niet al te veel op een goeie nachtrust, stil is het niet echt op zo'n trein.butcherke schreef:niemand verder ervaring met autotrein, cq motortrein?
No prob dudebutcherke schreef:thnks mates

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!

Ik heb vorig jaar dit georganiseerd. Foto's ervan vind je op de SpeedKings website of hier een directe link
Ik heb de GPS routes nog indien interesse.
tootje
Ik heb de GPS routes nog indien interesse.
tootje
Da's waarYep, maar enkel richting Bolzano. Ideale manier om 's nachts van A naar B te geraken, maar reken niet al te veel op een goeie nachtrust, stil is het niet echt op zo'n trein.

Wij nemen altijd een slaappilletje. Kom je fris toe.Koppel!! schreef:Yep, maar enkel richting Bolzano. Ideale manier om 's nachts van A naar B te geraken, maar reken niet al te veel op een goeie nachtrust, stil is het niet echt op zo'n trein.
(verhoogt bij snurkers wel het gesnurk daar zo'n pilletje een spierverslapper is).
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-
Snurken,lawaai??GVN schreef:Koppel!! schreef:Yep, maar enkel richting Bolzano. Ideale manier om 's nachts van A naar B te geraken, maar reken niet al te veel op een goeie nachtrust, stil is het niet echt op zo'n trein.
Wij nemen altijd een slaappilletje. Kom je fris toe.
(verhoogt bij snurkers wel het gesnurk daar zo'n pilletje een spierverslapper is).
Ik heb daar nog nooit last van gehad!!!

Geert brengt ons in slaap

Andalousie 09/2018
Luc, allez, merci. Nu moet ik toch even een traan wegpinken. Gij moogt volgend jaar nog mee.bmwfreakske schreef:
Snurken,lawaai??
Ik heb daar nog nooit last van gehad!!!![]()
![]()
![]()

Plannen rijpen intussen en zijn erg on topic : de DB Autozug rijdt tot Alessandria in de Piemonte (I). Ideaal als uitvalsbasis/eindpunt voor een trip over de Route des Grandes Alpes + de Jura. Makkelijk te doen in 5 dagen.
Of Corsica.
Intussen durf ik mezelf een grootgebruiker van de DB Autozug te noemen (de afgelopen jaren toch een 3 à 4 keer per jaar) : het is een schitterend formule ! De verbindingen in het Duitstalig gebied (D, AUT, CH) zijn redelijk qua kost. Eens je tot Frankrijk of Italië rijdt, ja dan begint het toch al te tellen.
Even een kwisje voor de echten : waaraan herken je een DB Autozug gebruiker ???
YOO
Grtz, Philip!
P.S: Maar 't zal eerder aan de scharten zijn bovenop de helm
Aan de koffietas van DB Autozug die hij meegezjaard heeft bij 't ontbijtGVN schreef:Even een kwisje voor de echten : waaraan herken je een DB Autozug gebruiker ???

Grtz, Philip!

Philz picz are here!
Philz picz are here!

-
Ik heb beide......gij ni héKoppel!! schreef:YOO
Aan de koffietas van DB Autozug die hij meegezjaard heeft bij 't ontbijtGVN schreef:Even een kwisje voor de echten : waaraan herken je een DB Autozug gebruiker ???![]()
Grtz, Philip!

R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
-
Zelfs dagen later in een idilisch dorpje tijdens de nacht"rust", hoorde ik nog het gedender en gekraak.......of waarde gij da???Frank K schreef:Da's waarYep, maar enkel richting Bolzano. Ideale manier om 's nachts van A naar B te geraken, maar reken niet al te veel op een goeie nachtrust, stil is het niet echt op zo'n trein.

R1150GSA '04
R1200GSA '10
R1200GSA '10
YOO
Tssss, lutser
Grtz, Philip!
P.S: En nu weer Onn-topic
Tssss, lutser

Grtz, Philip!
P.S: En nu weer Onn-topic
Philz picz are here!
Philz picz are here!

Zeer juist : de typische krassen op de helmKoppel!! schreef:YOO
Aan de koffietas van DB Autozug die hij meegezjaard heeft bij 't ontbijtGVN schreef:Even een kwisje voor de echten : waaraan herken je een DB Autozug gebruiker ???![]()
Grtz, Philip!

-
quote]GVN schreef:
Aan de slaperige ogen van de medereizigers ???????????????????????
Aan de slaperige ogen van de medereizigers ???????????????????????