Verdwijnen van foto's

Heb je suggesties over de website, de forums of iets anders? Laat het ons weten !

Moderator: mdc

Plaats reactie
Motard de l'Allier
Berichten: 545
Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
Woonplaats: Auvergne (Fr.)
Locatie: Auvergne (Fr.)
Contacteer:

Verdwijnen van foto's

Bericht door Motard de l'Allier »

Vraag me af hoe het komt dat na bepaalde tijd foto's verdwijnen van vb een reisverslag?
Heb in juni enorm veel werk gestoken in ons reisverslag van Corsica, en toen stonden er wel
een 100 tal foto's op. Nu merk ik na enige tijd dat er afbeeldingen verdwijnen, der staat enkel een
rood kruisje met vermelding afbeelding?
Weet iemand de reden daarvan.

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Re: Verdwijnen van foto's

Bericht door JüRgen »

Als dit gehost wordt bij een externe hosting (geen persoonlijke server) is dit normaal.
Zij verwijderen na een bepaalde periode alle foto's.

Indien je het via mijn server bijvoorbeeld zou doen, daar beslis ik zelf wanneer wat eraf gegooid wordt...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Verdwijnen van foto's

Bericht door pvde »

Yep,
Ofwel je foto's posten op een fotowebsite zoals http://www.smugmug.com
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Verdwijnen van foto's

Bericht door Koppel!! »

YOO

Een goeie site hiervoor is Imageshack. Vreselijk traag bij 't uploaden, absoluut onoverzichtelijk (dus geen link plaatsen zoals naar Smugmug, om de mensen naar foto's te laten kijken) maar wél: gratis, en ze hebben in die drie jaar dat ik er foto's op smijt nog nooit een foto van me verwijderd.

Kijk maar naar m'n ouwe verslagen, daar staan normaal alle foto's nog op.

Ohja, bij Imagesuck, zoals 't ook wel is wordt genoemd, moet ge wel zorgen dat uw foto's niet te groot zijn, vòòòr ze te uploaden, bv. met een progske als Imageresizer. Spaart tijd en véél frustratie als 't uploaden mislukt.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Bananatuffer
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05
Locatie: N 00 E 32

Re: Verdwijnen van foto's

Bericht door Bananatuffer »

ik denk pertang dat imageshack foto's die 1 jaar lang niet bekeken worden, automatisch verwijdert.

maar ik kan er wreed naast zitten
Motard de l'Allier
Berichten: 545
Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
Woonplaats: Auvergne (Fr.)
Locatie: Auvergne (Fr.)
Contacteer:

Re: Verdwijnen van foto's

Bericht door Motard de l'Allier »

Had het nogthans allemaal met imageshack gedaan.
Maar toch verdwijner er foto's?
Très bizarre :scratch:

Mvg Motard de l'Allier :wink:
CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Verdwijnen van foto's

Bericht door bougimain »

Ik gebruik deze om foto's te uploaden & nog nooit een foto verdwenen bij mij http://s3.photobucket.com


Bougimain :alien:
Afbeelding
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Verdwijnen van foto's

Bericht door Koppel!! »

YOO

Tja, kan zijn zulle, maar ik kijk zo één à twee keer per jaar is terug naar m'n verslagen, kwestie van nog is van die reis te genieten :mrgreen:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GSPeP
Berichten: 716
Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
Woonplaats: Steendorp
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Verdwijnen van foto's

Bericht door GSPeP »

De meeste van de "gratis" fotosites smijten er na een bepaalde tijd de foto's af. Lees de kleine lettertjes eens. Waarschijnlijk staat dit wel ergens vermeld.
Er zullen er wel zijn die dit pas na een bepaalde periode van inaktiviteit doen, maar zo goed als allemaal doen ze het.

http://www.smugmug.com is niet gratis, maar zolang je de foto's er zelf niet afhaalt (en zolang je betaalt), zullen ze blijven staan.

Een andere mogelijkheid is ze op een eigen server te zetten. Of bij je internet abonnement zit toch ook meestal een bepaalde webruimte die je eventueel daarvoor kan gebruiken.
Plaats reactie