De herder en zijn schaapjes

Hier worden enkel ter inzage de complete reisverslagen gepost van forumleden.
Voor eventuele vragen, contacteer via PM of e-mail de auteur

Moderator: GVN

GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: De herder en zijn schaapjes

Bericht door GStephen »

Isabelle schreef:by the way, kan het zijn dat ik één van de schaapjes hier een week of twee geleden in Koksijde gezien heb? :-)
kzou't nie weten. die mannen zitten ook overal. dus da kan best zijn, maar kpeis et niet.

Na een intermezzo in de weissensee zal het laatste deel van onze reis dra verschijnen.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: De herder en zijn schaapjes

Bericht door GStephen »

Dag 8

We hebben allemaal als een roos geslapen en hebben moeite om echt uit de startblokken te geraken.
Het ontbijt was zoals de voorbije dagen weer heerlijk.

Afbeelding

Eindelijk zijn we kunnen vertrekken rond 12.00u. ’t Wordt van langs om later :lol: .

Afbeelding

Afbeelding
Dag bergen, tot de volgende keer…

De locatie waar we zijn en het feit dat G en G zaterdag willen thuis zijn maakte de routebepaling niet eenvoudig, daar de interessante passen niet echt noordwaarts liggen. Dus hebben we een route genomen die omzeggens parallel loopt met de autosnelweg. Saaie weg, de laatste haarspeldbochten werden verwerkt en het landschap veranderde zienderogen: van bergachtig naar heuvels naar plat, langs Bern en Bazel met talrijke verkeerslichten en veel verkeer.
En regen. In Zwitserland werden we getrakteerd op een paar druppels dus schieten we direct ons regenpak aan voor wat komen gaat. Er kwam niets, behalve dat we nat werden van ons eigen zweet. Dus pak af aan één of ander pompstation. Een paar uur daarna kreeg ik het koud met mijn zomerjas zonder windbescherming. De redding was echter nabij, want in de verte zagen we dikke grijze wolken onze kant opkomen. Dus aan de kant en regenpakken aan.

Afbeelding

Nu regent het inderdaad, het tempo zakt wat kwestie van de veiligheid en de zichtbaarheid is met momenten ook niet fameus.
Net voor de Franse grens gooien we de tanks nog eens nokvol. De overgrote meerderheid van andere klanten die langs komen zijn Fransen…
Dan is het op naar de Vogezen. Het begint te lijken op een marathonrit. Dan regent het nog eens voor de verandering en schijnt de zon. In rekenschap nemende dat we min of meer westwaarts reden, kan je hieruit gemakkelijk afleiden dat we met momenten redelijk verblind waren. Ikzelf had 2 van die ogenblikken waar ik geen steek meer zag en dat ik dankzij de GPS wist dat de baan rechtdoor liep of een flauwe rechtse bocht maakte. :-|
Rond 20.15u zijn we aan het eerste hotel gearriveerd in Geubiller. Jammer genoeg was Lauwers en dus een serieus zakske westvlamingen ons voor. Het hotel zat vol. We kregen het adres van een Best Western hotel in Bollwiller. Na wat zoeken op de gps, hebben we het vlot gevonden. Gelukkig was hier wel nog plaats en konden we de moto’s in de garage zetten (mits een meerprijsje natuurlijk).
Het buffet stond er ook nog en de magen konden dus ook gevuld worden.
Van hieruit is het nog iets minder dan 700 km huiswaarts (depending welke weg we nemen…).

Afbeelding
Vergeleken met ons laatste zicht vanuit een hotelkamer, valt dit toch ietwat tegen, niet?

Dag 9

Eerst ontbijt. Nie echt wat we gewend zijn. Ja er is wel een buffet met een supersnelle koffiemachine, maar het brood wordt door Jan en alleman vastgenomen om er de gewenste hoeveelheid van te nemen. Hygiënisch is anders.
Dan worden de koffers voor de laatste keer gevuld.

Afbeelding
Geloof het of niet, maar hij is er telkenmale in geslaagd om deze hoop op zijn vuurvliegje te krijgen. Respect.

Iets voor elven zijn we eindelijk uit de kamer en betalen onze schuld, zonder de garage!

Afbeelding
De schaapjes komen voor het laatste traject uit de stal

Afbeelding

We opteerden om via de gewone wegen (dus zonder péage) terug te keren, hetgeen redelijk vlot verlopen is.
Als allerlaatste slingerweg zijn we nog eens de Col du Bonhomme opgevlogen om op krek dezelfde plek als aan het begin van de reis te stoppen en ons regenpakken aan te trekken.

Afbeelding

Dit was niet echt nodig, want op een paar druppels na is het droog gebleven, dus wat verder op de reis hebben we ze maar weer uit gedaan.
Wie echter denkt dat we de ganse terugweg droog hebben kunnen doorlopen, is verkeerd. Wanneer we België terug zijn binnengereden zagen we het wolkendek voor ons in noordelijke richting. Na een koffiepause in Cauvin, zijn we zonder stoppen verder gereden tot voorbij Charleroi. Volgens de Garmin ging het nog een half uur duren voor we thuis waren. Maar we moesten aan de kant om toch maar ons regenpakken aan te trekken.
Rond 19.30u zijn we nat thuis aangekomen. En ’t was gedaan. :cry:

Dit was voor mij een grandioze vakantie, met prachtige vergezichten, wegen en natuur. En het bewijs dat je eigenlijk niet moet reserveren om op vakantie te kunnen. Gewoon rijden, kom je moe dan zoek je een hotel en hey presto.
’t Was tof.
Schaap 1 Kevin, en schaap 2 Gino en Gina (echt waar) een dikke ferme merci. :salut: :thumright: :thumright:
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: De herder en zijn schaapjes

Bericht door kurt1973 »

Tof verslag, leuk om lezen, en vooral heel schone foto's. Bedankt dat we hebben mogen meegenieten van uw verlof :bom:

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Relax
Berichten: 5686
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: De herder en zijn schaapjes

Bericht door Relax »

Voor zoiets ga ik nog zitten.


Da's niet echt een referentie, bedenk ik me ineens. Maar toch: leuk lees- en kijkvoer.
I respect your opinion. But I don't give shit.
MrUfip
Berichten: 199
Lid geworden op: 30 dec 2007, 09:33
Locatie: Zwolle - Nederland
Contacteer:

Re: De herder en zijn schaapjes

Bericht door MrUfip »

Erg leuk om te lezen en mooie fotos!
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Gesloten