Ik heb hier in het verleden wel wat gepost mbt tot de K1200r bvb dat het een verslavende fiets is met zeer fijne handling en dergelijke ...
MAAR en het is 1 grote maar :
Wat heb ik met deze machine allemaal al voorgehad :
- Vanaf het begin reed hij zeer schokkerig in lage toerentallen bvb tijdens het filefilteren en dit was te wijten aan het motormanagment... Is wel opgelost via de verschillende software updates waarvan de laatste bij te betalen was ...
- Een jaar en vijf maand later begeeft in het buitenland tijdens mijn motorreis de cardan het - hij was weliswaar nog niet volledig stuk maar voldoende voor BMW Brixen in Italië te eisen dat ik de motor daar moet laten ... in Belgie hebben ze PONT of het achterste deel van de cardan vervangen in garantie.
- Opnieuw een zeer schokkerige motor => verdict lambda sonde stuk => vervangen in garantie.
- Tijdens het rijden in de file viel mijn rembekrachtiging weg en begon mijn ABS knipperlicht snel te flikkeren => het wegvallen van de rembekrachtiging zorgt ervoor dat ongeveer nog 1/3 van de remkracht beschikbaar is ... ik heb echt geluk gehad dat ik nog kon uitwijken ... ABS module vervangen in garantie ...
- Voorwiel rollager in 3 stukken gebroken => vervangen in garantie.
- en Last but not least => In de week merk ik tijdens het optrekken in de 3 e versnelling dat de motor effe inhoud met een zware slag (alsof er een ketting over een slecht tandwiel springt) en dan weer verder doortrekt => altijd in 3 e en steeds rond de 5.000 rpm. Motor heeft ondertss na 2 jaar en 9 maand 77.000 km => verdict zonder de motor open te vijzen => BMW komt naar eigen zeggen tussen in 40 % van de stukken,
de andere 60 % en werkuren zijn voor mij => er dient een volledige cassette ingebouwd te worden want het is volgens hen niet mogelijk dit tandwiel apart te vervangen ... LET WEL dit is dus een diagnose van een motorblok dat nog niet opengedaan werd
Wat wil men dat ik betaal ? Circa xxxx euro aubdankuwel ... Ik ben er effe niet goed van. Na al die ellende die ik al gehad heb met deze motor is dit het voorstel.
Ik weet uit ervaring en van ook rondgelezen te hebben dat de Gearbox of Boite van de eerste K1200R - S serie meermaals vervangen geweest is en men heeft ook toegegeven dat er effectief een probleem mee was want de modellen vanaf 2007 of 2008 hebben dacht ik een nieuwe versnellingsbak gekregen ... maw wat bezield BMW om mij zo op kosten te drijven voor een motor die al zoveel problemen gekend heeft
Is 40 % alles wat men over heeft voor een klant ?
Je meent kwaliteit te kopen (voor +- 15500 euro) en te verwachten maar dit meemaken is echt niet fijn.
Ik heb de garage al via mail laten weten dat ik niet akkoord ben met het voorgstelde en zij hebben mijn mail na toevoeging van wat tekst op hun beurt naar BMW Bornem gestuurd waarop ik tot op heden nog geen antwoord gekregen heb ..
Indien jullie bovenste tekst gelezen hebben is mijn vraag en dit is eerder om eens te weten wat jullie reaktie zou zijn want ik kan misschien in mijn geval niet meer neutraal denken :
Wat zou jij doen als men geen ander voorstel doet ?
Zou je tevreden zijn met het huidige voorstel en deze situatie naast je neerleggen ?
Zou je opkomen voor je rechten en hoe zou je dit dan doen ?
mvg
Stef