Graag een neutrale opinie ..

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Steffz1

Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Steffz1 »

Graag jullie persoonlijke mening en probeer je gewoon is in mijn plaats te stellen als zijnde eigenaar ...

Ik heb hier in het verleden wel wat gepost mbt tot de K1200r bvb dat het een verslavende fiets is met zeer fijne handling en dergelijke ...

MAAR en het is 1 grote maar :

Wat heb ik met deze machine allemaal al voorgehad :

- Vanaf het begin reed hij zeer schokkerig in lage toerentallen bvb tijdens het filefilteren en dit was te wijten aan het motormanagment... Is wel opgelost via de verschillende software updates waarvan de laatste bij te betalen was ...

- Een jaar en vijf maand later begeeft in het buitenland tijdens mijn motorreis de cardan het - hij was weliswaar nog niet volledig stuk maar voldoende voor BMW Brixen in Italië te eisen dat ik de motor daar moet laten ... in Belgie hebben ze PONT of het achterste deel van de cardan vervangen in garantie.
- Opnieuw een zeer schokkerige motor => verdict lambda sonde stuk => vervangen in garantie.

- Tijdens het rijden in de file viel mijn rembekrachtiging weg en begon mijn ABS knipperlicht snel te flikkeren => het wegvallen van de rembekrachtiging zorgt ervoor dat ongeveer nog 1/3 van de remkracht beschikbaar is ... ik heb echt geluk gehad dat ik nog kon uitwijken ... ABS module vervangen in garantie ...

- Voorwiel rollager in 3 stukken gebroken => vervangen in garantie.

- en Last but not least => In de week merk ik tijdens het optrekken in de 3 e versnelling dat de motor effe inhoud met een zware slag (alsof er een ketting over een slecht tandwiel springt) en dan weer verder doortrekt => altijd in 3 e en steeds rond de 5.000 rpm. Motor heeft ondertss na 2 jaar en 9 maand 77.000 km => verdict zonder de motor open te vijzen => BMW komt naar eigen zeggen tussen in 40 % van de stukken,
de andere 60 % en werkuren zijn voor mij => er dient een volledige cassette ingebouwd te worden want het is volgens hen niet mogelijk dit tandwiel apart te vervangen ... LET WEL dit is dus een diagnose van een motorblok dat nog niet opengedaan werd

Wat wil men dat ik betaal ? Circa xxxx euro aubdankuwel ... Ik ben er effe niet goed van. Na al die ellende die ik al gehad heb met deze motor is dit het voorstel.

Ik weet uit ervaring en van ook rondgelezen te hebben dat de Gearbox of Boite van de eerste K1200R - S serie meermaals vervangen geweest is en men heeft ook toegegeven dat er effectief een probleem mee was want de modellen vanaf 2007 of 2008 hebben dacht ik een nieuwe versnellingsbak gekregen ... maw wat bezield BMW om mij zo op kosten te drijven voor een motor die al zoveel problemen gekend heeft ;-)
Is 40 % alles wat men over heeft voor een klant ?

Je meent kwaliteit te kopen (voor +- 15500 euro) en te verwachten maar dit meemaken is echt niet fijn.

Ik heb de garage al via mail laten weten dat ik niet akkoord ben met het voorgstelde en zij hebben mijn mail na toevoeging van wat tekst op hun beurt naar BMW Bornem gestuurd waarop ik tot op heden nog geen antwoord gekregen heb ..

Indien jullie bovenste tekst gelezen hebben is mijn vraag en dit is eerder om eens te weten wat jullie reaktie zou zijn want ik kan misschien in mijn geval niet meer neutraal denken :

Wat zou jij doen als men geen ander voorstel doet ?
Zou je tevreden zijn met het huidige voorstel en deze situatie naast je neerleggen ?
Zou je opkomen voor je rechten en hoe zou je dit dan doen ?

mvg

Stef
Laatst gewijzigd door Steffz1 op 17 okt 2008, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
JH.
Contacteer:

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door JH. »

Ik ga bmw niet goedpraten of jouw problemen minimaliseren.

Het enige wat ik ervan vind is...: Na 70000 km kan men niet verwachten dat de fabrikant ... gelijk wie dan ook ... gratis en voor niks een spiksplinternieuwe nul kilometer motorfiets gaat voorschotelen... Dit is natuurlijk MIJN mening, maar ze is misschien realistisch.

Moest ik in uw schoenen staan daarentegen zou elke euro die ik uit eigen zak moest betalen er één te veel zijn natuurlijk.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Dat zou tof zijn :wink: maar dat verwacht ik ook niet ... Hetgene dat ik ook doe is overleggen met de partijen om tot een compromis te komen waarbij ik me goed zou voelen en eerlijk gezegd nu is dit niet zo. Ik ben ook echt voorstander om eerst al de mogelijke pistes te bekijken en dit is dan de reden waarom ik het hier post. Misschien hebben mensen ideeën waar mijn dealer of ikzelf nog niet aan gedacht hebben, misschien valt hier plotseling wel een K1200 blok uit de lucht :wink:
Een piste zou bvb zijn maak me een deal waar ik me goed zou meevoelen bvb we nemen je motor over aan een faire prijs als je bvb een andere motorfiets bij ons koopt (wel onmiddelijk met 4 jaar garantie dan he :wink: )

mvg

Stef
JH. schreef:Ik ga bmw niet goedpraten of jouw problemen minimaliseren.

Het enige wat ik ervan vind is...: Na 70000 km kan men niet verwachten dat de fabrikant ... gelijk wie dan ook ... gratis en voor niks een spiksplinternieuwe nul kilometer motorfiets gaat voorschotelen... Dit is natuurlijk MIJN mening, maar ze is misschien realistisch.

Moest ik in uw schoenen staan daarentegen zou elke euro die ik uit eigen zak moest betalen er één te veel zijn natuurlijk.
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Niet veel opinie hier :grin:
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Stef,
Ge hebt niet veel keuze, zo gaan ze niet veel geven voor uw moto in over name...en 1530 kosten voor een moto met 77.000 km is ook op de limiet...wat zal het volgende zijn?
De helft van de gevraagde kosten, daar zou ik nog kunnen mee leven. Zo niet, sorry...ander merk en daar bmw overlaten.
Mijn opinie...
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Ik zou ook niet akkoord gaan. Je hebt gelijk dat je voor 15.500 Euro wat kwaliteit mag verwachten.
Ik hoop voor je dat er een beter voorstel van Bornem komt.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Steffz1 schreef:Niet veel opinie hier :grin:
Ge vraagt dan ook een "neutrale" opinie. 'k Vraag mij al heel de tijd af hoe ik dàt ga doen als BMW-rijder :scratch:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

ewel
met uw voet schakel je in 1ste versnelling.
dan lichtjes naar boven duwen tot het groen lampje brand :mrgreen: van neutraal.

gewoon een droog mopje tussendoor. :clown:

nee na al enkele contacten te hebben had met betrokkene, hoop ik alleen maar dat alles goed komt en de portomonee niet geplunderd wordt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

BiemeRT schreef:
Ge vraagt dan ook een "neutrale" opinie. 'k Vraag mij al heel de tijd af hoe ik dàt ga doen als BMW-rijder :scratch:
Bedoeld ge dan dat ge met oogkleppen oprijdt :lol:
Is normaal langs één kant he ... ik post hier iets in het HOL van de Leeuw en dat is wel geweldig donker hier hahaha

mvg

Stef
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

Een vriend van mij heeft iets gelijkaardigs mee gemaakt.
Heb het hier vroeger ook al gepost. R1100S.

Breuken werden als "abnormaal" beoordeeld door BMW.
De eerste keer in garantie, de tweede keer als gedeeltelijk garantie, en de derde keer volledig zelf te betalen.
Een overname en een goede aanbieding voor een nieuwe, iets waaraan jij ook denkt, is toen ook voorgesteld maar botweg van de hand gedaan.

Resultaat: hij rijd er nog altijd mee. Niet veel Km per jaar, maar elke Km is er een met schrik :!:
Welke keus heb je uiteindelijk?
Verkopen en een ander met Uw problemen opzadelen :?: Kun je doen, maar dat paste niet in zijn mentaliteit.
Overlaten aan BMW :?: Die willen er, omwille van de problemen, niets voor geven :!:

Ik vrees dat BMW voor dergelijke zaken, even slecht of slechter is dan andere merken.
Toch indien Uw probleemschatting correct en eerlijk is, wat van mijn vriend zeker het geval is.
"Niets krijgen" heb je dus van BMW, en slechter kan dus niet.
Misschien zou het bij een ander merk hetzelfde geweest zijn, wie weet.
Maar van BMW ben je het dus wel zeker. Jammer genoeg. Je zou ander verwachten :!:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Aah den HLA,

ik moet even terugdenken aan wat de inspecteur der belastingen zei .... een motor schrijf je best af op 5 jaar en met BMW is dit zeker het geval :roll:

Iig we werken aan oplossingen he ..

mvg

Stef
hla schreef:Een vriend van mij heeft iets gelijkaardigs mee gemaakt.
Heb het hier vroeger ook al gepost. R1100S.

Breuken werden als "abnormaal" beoordeeld door BMW.
De eerste keer in garantie, de tweede keer als gedeeltelijk garantie, en de derde keer volledig zelf te betalen.
Een overname en een goede aanbieding voor een nieuwe, iets waaraan jij ook denkt, is toen ook voorgesteld maar botweg van de hand gedaan.

Resultaat: hij rijd er nog altijd mee. Niet veel Km per jaar, maar elke Km is er een met schrik :!:
Welke keus heb je uiteindelijk?
Verkopen en een ander met Uw problemen opzadelen :?: Kun je doen, maar dat paste niet in zijn mentaliteit.
Overlaten aan BMW :?: Die willen er, omwille van de problemen, niets voor geven :!:

Ik vrees dat BMW voor dergelijke zaken, even slecht of slechter is dan andere merken.
Toch indien Uw probleemschatting correct en eerlijk is, wat van mijn vriend zeker het geval is.
"Niets krijgen" heb je dus van BMW, en slechter kan dus niet.
Misschien zou het bij een ander merk hetzelfde geweest zijn, wie weet.
Maar van BMW ben je het dus wel zeker. Jammer genoeg. Je zou ander verwachten :!:
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

strikt genomen heb je 2 jaar waarborg ,die ondertussen verstreken is. Bmw is dus zelfs niet verplicht een tussenkomst te doen.
De oplossing die BMW voorstelt is eigelijk een commerciele tegemoetkoming die volledig op goodwill berust.
Volgens mij valt hier niets meer uit te halen.
Heb het ooit meegemaakt met een Yamaha 2jaar en 2maand oud ,27000km en heb zelf voor de volledige kosten moeten opdraaien .
Tandwiel van de nokkenas was losgekomen en FZR blok was in poeier gedraaid., notabene op de ciruitdays georganiseerd door henzelf :-?
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Jo De Paepe schreef:Yep,

strikt genomen heb je 2 jaar waarborg ,die ondertussen verstreken is. Bmw is dus zelfs niet verplicht een tussenkomst te doen.
De oplossing die BMW voorstelt is eigelijk een commerciele tegemoetkoming die volledig op goodwill berust.
Volgens mij valt hier niets meer uit te halen.
Heb het ooit meegemaakt met een Yamaha 2jaar en 2maand oud ,27000km en heb zelf voor de volledige kosten moeten opdraaien .
Tandwiel van de nokkenas was losgekomen en FZR blok was in poeier gedraaid., notabene op de ciruitdays georganiseerd door henzelf :-?
Das nog leuker dat zo' n 2 jarige moto naar de vaantjes rijden he ... :oops:

Akkoord met die commerciële tegemoetkoming, het is blijft een geste, hoe mager dat ze ook is ...

Keer en draai het zoals je wil , ik ben uiteindelijk ook slachtoffer van het concept waar je voor 1 versnelling de ganse boite dient te vervangen :roll:

Trouwens even zoeken met google in binnen- en buitenland kan je her en der lezen dat er heel wat versnellingsbakken vervangen zijn vanwege problemen. En zelf in mijn vriendenkring waarvan ik 4 mensen
met een K-serie ken hebben ze in totaal 2 maal 2 keer de boite vervangen :oops: ... met mij erbij komt dit totaal van 3 moto's op 4 ....

Is toch ook niet zo fraai dus een commerciële tegemoetkoming omdat ze wrslk niet ontkennen dat de problemen bestaande zijn .... ooh wat heb ik spijt dat het niet in de garantieperiode gebeurd is zoals bij die van mijn vrienden

mvg

Stef
Laatst gewijzigd door Steffz1 op 04 okt 2008, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
ajmo

Bericht door ajmo »

Volgens mij wil je alleen maar neutrale opinies horen die het met je eens zijn.

Ik denk dat je na 77.000 km best blij mag zijn met het aanbod.

groet ajmo
Je plaatst niet zomaar te weinig berichten......
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

ajmo schreef:Volgens mij wil je alleen maar neutrale opinies horen die het met je eens zijn.

Ik denk dat je na 77.000 km best blij mag zijn met het aanbod.

groet ajmo
Een opinie blijft een opinie en als iemand gelijk heeft dan zal ik dat ook toegeven ... maw hoe neutraal je opinie is ze zal nooit neutraal zijn als je het zelf meemaakt ... in ieder geval ge zegt wat ge denkt dus dat is iig neutraal :grin:
EN ja we moeten echt blij zijn met het suikerklontje , bij sommige is het al wat gemakkelijker als de anderen ... ge hebt er die zich als een schaap gedragen ... follow the stream and don't look back :wink:

Ik vind het trouwens boeiend om te zien hoe de reakties zijn op een BMW forum tov een algemeen "alle merken forum"

mvg

Stef
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Steffz1 schreef:
BiemeRT schreef:
Bedoeld ge dan dat ge met oogkleppen oprijdt :lol:
Is normaal langs één kant he ... ik post hier iets in het HOL van de Leeuw en dat is wel geweldig donker hier hahaha
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het reuzeklote voor je, hé. Maar zoek hier maar eens een serieuse oplossing voor :scratch:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Och BiemeRT ik denk wel dat ge weet dat ik zeker de moeilijkste niet ben he maar het voorstel dat ze doen als je dat afweegt tov de miserie en de dagen dat mijn motor in de garage gestaan heeft is het aangebodene peanuts ...
Akkoord ze willen tussenkomen maar zeg nu zelf wat is 800 euro voor zo'n firma ... 800 euro voor mij is circa 400 euro voor hen want de prijs voor de klant is een stuk hoger dan de prijs dat het kost vooraleer het in de handel terecht komt nietwaar ... als men nu moest zeggen okay 40 % in de stukken en ook nog 40 % in de werkuren zou bvb al een mooier voorstel zijn. De dealer moet voor mij niet opdraaien voor deze historie dat vraag ik niet want hij kan er tenslotte ook niet aan doen .. ik vraag gewoon een beetje erkenning en begrip voor de situatie en dit is iets dat ik nu nog wel wat mis :roll: ...

mvg

Stef
Kexke

Bericht door Kexke »

Allemaal doorgelezen en iedereen heeft gelijk...
In jouw plaats sla ik met de vuist op tafel en vraag dat zij bv. 60% voor hun rekening nemen. Veel lawaai maken, daar verschiet ne commerçant van. :twisted:
Kexke - F650 Strada > R1150RT > R1200GS
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

... kan je geen werkuren uitsparen door ZELF al het een en ander te demonteren , en nadien terug te monteren ?

Het moeten daarom geen grote of technische dingen zijn, maar iedere minuut is er één die je niet betalen moet natuurlijk !
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

JH. schreef:... kan je geen werkuren uitsparen door ZELF al het een en ander te demonteren , en nadien terug te monteren ?

Het moeten daarom geen grote of technische dingen zijn, maar iedere minuut is er één die je niet betalen moet natuurlijk !
Voor zover ik weet wordt de boite in één geheel onder de motor uitgehaald ... maw het blok blijft toch in het frame hangen als ik me niet vergis :-?

mvg

Stef
poestexas

Bericht door poestexas »

ik zou het aanbod durven aannemen en de motor zo rap mogelijk overlaten. Een motor waarvan het vertrouwen verdwenen is, kun je beter wegdoen.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

poestexas schreef:ik zou het aanbod durven aannemen en de motor zo rap mogelijk overlaten. Een motor waarvan het vertrouwen verdwenen is, kun je beter wegdoen.
Het grote probleem : vind maar eens iemand die dit wil overnemen => Indien iemand hier kent graag dan koop ik wel eentje met 4 jaar garantie ....

mvg

Stef
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

Steffz1 schreef:
poestexas schreef:ik zou het aanbod durven aannemen en de motor zo rap mogelijk overlaten. Een motor waarvan het vertrouwen verdwenen is, kun je beter wegdoen.
Het grote probleem : vind maar eens iemand die dit wil overnemen => Indien iemand hier kent graag dan koop ik wel eentje met 4 jaar garantie ....

mvg

Stef
Wat in uw (en mijn) geval maar 3 jaar is,want beperkt tot 80000km
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Inderdaad Guido gezien de kilometers die we doen he :wink:

mvg

Stef
8uBMW's

Bericht door 8uBMW's »

Om eerlijk te zijn de K1200-reeks van BMW zijn gewoon mislukte japanners, die volgens mijn bevindingen geen 100.000km rijden zonder een berg kosten hetgeen we vroeger van BMW wel gewend waren. Dus voor die 15000€ die je bij de dealer neertelt ga dan eens een kijkje nemen bij japanse merken. want die bollen minstens dezelfde kilometers als een moderne BMW
zonder een hoop kosten.
(Dit is uiteraard een subjectieve mening maar wel mijn ervaring, Al wat volgt berust op feiten)

Verder heeft de K1200 reeks redelijk wat ziektes: Stationair toerental onregelmatig, kettingspanner begeeft snel, boite maakt vies geluid na paar duizend kilometer, ringantenne begeeft het en laat je in het midden van de weg staan, software staat niet op punt. (motoren staan zeer (te) arm). Terugroepacties bij de vleet onder andere voor ringantenne.

Als je pech hebt heeft je motor ze allemaal.

Dit is men eerste punt.

Ten tweede als je goed op tafel door klopt dan plooien ze wel en geven ze wel toe. Stuur eens rechtstreeks een brief naar BMW Bornem ipv. Via de dealer, dan ben je zeker en zo zet je ook de dealer onder druk. Eis in deze brief dat ze de gedane werken in coulance doen, wat inhoud dat BMW de stukken betaald en jij de werken. Dit zullen ze wel doen als je al je voorgaande problemen voorlegt.

Ten derde.
Zorg ervoor dat dit gebeurt geraakt in coulance, en doe de motor dan zo snel mogelijk van de hand, dan zou je normaal gezien toch een 6000 - 7000€ van moeten krijgen. En koop je hiermee een occasie japanner :wink:

Even ter zijde: Updates voor je motor zijn gratis! en is een service waarvoor er geen geld mag aangerekend worden.

Greetzzz
Plaats reactie