tourance of anakee of??

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
mort
Contacteer:

tourance of anakee of??

Bericht door mort »

hallo,

ik kom er niet uit qua keuze van banden voor mijn r100gspd
ik heb al veel gelezen over tourance en anakee, maar heb ook nog vele andere gevonden op het net, vandaar..
momenteel ligt er een set op van Kenda, maar ik vertrouw ze niet genoeg (op de weg), offroad doen ze het naar behoren.
mijn vraag is nu, wat is de ideale keuze als je zo'n 70% road en 30% offroad rijdt?

bedankt voor de info 8-)
K75RT '90 /// R100GS PARIS-DAKAR '89
Afbeelding Afbeelding
Jo De Paepe

Re: tourance of anakee of??

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

persoonlijk rij ik nu met de Basic op Tourance van Metzeler , bevallen me zeer goed op de weg .
Droge offroad en grindwegen zijn ook nog goed doenbaar .
Afbeelding
De vorige waren Continental TKC , ideaal voor alles wat off road was en zeer goed doenbaar op de weg.
Opletten bij regen daar hadden ze iets mindere grip.
Afbeelding
Ik heb ze er af gehaald omdat ik op reis ging naar de Spaanse Pyreneen en ze vermoedelijk de reis niet zouden uitgedaan hebben.

het hangt ervan af wat je als prioriteit stelt.
Smullie
Contacteer:

Re: tourance of anakee of??

Bericht door Smullie »

ik heb net de oude tourance besteld voor achterband. Vooraan ligt een paar 1000 km al een tourance (niet de EXP) en die is meer dan goed genoeg, zowel droog als nat, voor mij...
Als ik niet zo gierig zou zijn en niet naar aantal kms zou kijken, dan zou ik bij de Anakee blijven... Die zaten op mijn DR800S Big ook en dat vond ik fantastische banden... Maar op de GS gaan ze blijkbaar bij mij maar een dikke 6000km mee en dat vind ik wat weinig... :-(
GS staat voor geil speelgoed
Plaats reactie