Graag een neutrale opinie ..

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door 11rt »

Mooi dat hij weer bolt.Zo stilaan zal alles toch wel op punt staan.Succes.
BiemerRT schreef:
Dit is het soort 2dehandse aankoop waar iedereen van wakker ligt en hoopt NOOIT tegen te komen.
Uiteraard !maar:
-Steffz heeft toch nergens vermeld dat hij NIET zou aangeven dat V-bak vervangen is door hem (wat eigenlijk bmw had moeten doen ).Ik lees toch regelmatig advertenties(meestal duitse) waar de verkoper vermeld dat de cardan, koppeling, V-bak vervangen is op xxx km geleden.(cardan,koppeling,V-bak is toch echt geen uitzondering bij bmw.)Dan weet je toch wat je koopt als men vermeld dat het vervangen is.
-Als hij een nieuwe BMW gekocht had en hem overgelaten had aan een officiële BMW garage.Wat gaat die BMW garage dan doen denk je:de V-bak vervangen en verkopen.
-Als er iemand een blaam zou verdienen bij verkoop van deze af andere, dan is het toch wel de FABRIKANT.Hij is de eerste die ze verkoopt! en slecht construeerd.Gaan ze dan defect na garantie, rinkelt de kassa nogmaals.Dat is win-win dus,naar ENE kant toch.
-Gelijk heb je wel in die zin dat het soms heel erg kan tegenvallen bij een tweedehandskoop:vb:Had Steffz zijn motor verkocht in de eerste maanden.De nieuwe eigenaar rijd heel weinig, ziekte, ongeval of wat reden ook.De garantietijd is dan redelijk snel voorbij.Dan had die man al de kosten gehad die nu boven komen!!! =
Awel eerlijk gezegd zou het nog mee kunnen vallen he want de cardan is reeds vervangen , de remdrukmodule ook, de lambdasonde ook .. de versnellingsbak zit er van deze middag in
Slik, dat worden zeer dure kilometers.
Stormrider
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2008, 10:38
Locatie: Maaseik

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Stormrider »

Gelukkig ben je al weer aan het rijden :grin: . Wat je uiteindelijk best kunt doen? Een moeilijke vraag, dit is een beslissing die jij alleen maar kunt nemen :-? .

Uit persoonlijke ervaringen weet ik dat fabrikanten (en niet alleen motorfietsfabrikanten) tegenwoordig HEEL GOED de kunst verstaan om de levensduur van onderdelen te berekenen en het hele voertuigontwerp daaraan aan te passen :-( . Of m.a.w. zij weten heel goed wat ze op de markt brengen, en ook wanneer het kapot zal gaan :cry: . Als ze willen kunnen ze dingen maken die probleemloos +200.000km meegaan en alleen maar toekomen met NORMAAL onderhoud. Waarom doen ze het dan niet. Simpel, dan waren ze reeds lang bankroet. Achter al die merknamen staat steeds de bewoording "NV". En wat is nu het doel van een "NV", juist, winst maken :twisted: .
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door WimLT »

11rt schreef:Als er iemand een blaam zou verdienen bij verkoop van deze of andere, dan is het toch wel de FABRIKANT.
ABSOLUUT. Ik heb NOOIT de fout bij Stef gelegd. Dat zou nogal straf zijn. 't Is zo al erg genoeg me dunkt. Alleen creëer je zo een 2dehandse motor die toch niet echt een aanrader is. Al is intussen alles bijna vernieuwd en daar is ook iets voor te zeggen, natuurlijk. :-P
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Steffz1 »

Uiteindelijk ben ik fair genoeg om het allemaal neer te pennen want dan hebben kandidaat kopers ook meer informatie omtrent dit model. Zoals gezegd en ik heb het er deze namiddag nog met de Schalkse over gehad =>

Cardan, abs remdrukmodule, lambda sonde, rollager vooraan, versnellingsbak, 2 maal de batterij ... maw veel slijtgevoelige onderdelen zijn reeds vervangen. Ik denk indien iemand de motor nu aanschaft dit niet echt een probleem hoeft te zijn. Iig beter dan een K1200R aankopen die +- 30 a 40.000 km heeft en waar al die dingen nog kunnen aankomen :-? Ik wil niet in zijn plaats zijn zale ...

mvg

Stef
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Steffz1 »

er is net een technieker bij mij langsgeweest en er is duidelijk schade aan de synchronisaitie ring => de nokjes zijn niet hoekig meer maar aan één zijde ronder ... ook de gaten in het 3 e tandwiel ttz de rand van de gaten is afgevlakt en niet mooi scherp meer ... spijtig dat ik geen goed fototoestel heb want anders was dit goed aan te tonen.

Volgens mij als dat 3 e tandwiel en die synchronisatiering zou kunnen veranderd worden is de versnellingsbak terug bruikbaar ....

MAW wie kent er een goede revisie bedrijf ?

mvg

Stef
v4-lover
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 okt 2005, 16:35

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door v4-lover »

Snok en de keet af !!!!!
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Steffz1 »

Thx, kheb een mailtje gestuurd ....

mvg

Stef
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Steffz1 »

Gisteren eens naar de dealer geweest om te gaan kijken naar de koopjes ... stond een 2008 K1200R met verschillende opties ... kwamen tot gesprek mbt de overname van mijn k1200r => er was geen interesse meer (er was wel interesse toen mijn versnellingsbak stuk was) ... hij krijgt dat niet verkocht zelfs niet aan een opkoper wist hij me te vertellen ... Vreemd dat ik 3 jaar geleden zonder problemen een Yamaha Fazer 1000 met 77.000 km kon overlaten toen ik de K1200R aankocht :roll: ... moraal van het verhaal men neemt liever ne Jap over dan een door hen zelf perfekt onderhouden motor ..

Anyway ... de rechtse rollager van het wiel vooraan heeft het na 30.000 km opnieuw begeven ... is niet abnormaal denk ik dus herstellen die handel he :wink:

Oja de distributiekettingsspanner gaan ze ook nog vervangen :wink:

mvg

Stef
denBen
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 mei 2006, 08:58

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door denBen »

hm, lang geleden da 'k nog ingelogd ben.

Onpartijdige mening?
1. uwe moto is kapot.

2. BMW hebben na productie gemerkt dat hun product toch niet de kwaliteit reflecteert die ze hadden vooropgesteld, net zoals bij veel producten en merken gebeurd.
Liever dan de correcte terugroepactie in te lassen hebben ze gekozen om het risico te dragen, want de berekening wijst uit dat het goedkoper is om twee jaar de garantiegevallen te behandelen dan om de terugroepactie te financieren.
Na die twee jaar kunnen zij hun aansprakelijkheid afwijzen en alles overlaten aan de klant.

3. Shit happens...
P.S. Thanks to all for being in my life...
denBen
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 mei 2006, 08:58

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door denBen »

Steffz1 schreef:Anyway ... de rechtse rollager van het wiel vooraan heeft het na 30.000 km opnieuw begeven ... is niet abnormaal denk ik dus herstellen die handel he :wink:
Bij elke andere moto is dat wel abnormaal in elk geval.
P.S. Thanks to all for being in my life...
Nick Murof
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2009, 11:28

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Nick Murof »

denBen schreef:hm, lang geleden da 'k nog ingelogd ben.

Onpartijdige mening?
1. uwe moto is kapot.

2. BMW hebben na productie gemerkt dat hun product toch niet de kwaliteit reflecteert die ze hadden vooropgesteld, net zoals bij veel producten en merken gebeurd.
Liever dan de correcte terugroepactie in te lassen hebben ze gekozen om het risico te dragen, want de berekening wijst uit dat het goedkoper is om twee jaar de garantiegevallen te behandelen dan om de terugroepactie te financieren.
Na die twee jaar kunnen zij hun aansprakelijkheid afwijzen en alles overlaten aan de klant.

3. Shit happens...
dat is de realiteit overal , maar bij bmw komt daar nog bij dat ze enorm koppig vasthouden aan ontwerpen die niet deugen.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Gaby »

Nick Murof schreef:dat is de realiteit overal , maar bij bmw komt daar nog bij dat ze enorm koppig vasthouden aan ontwerpen die niet deugen.
Zoals?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door vasco66 »

ik ben bij een moto club van ongeveer 120 leden en daarvan zijn er ongeveer een 60 tal die met een bmw rijden waar onder ikzelf ,en ik heb zelf ook al veel problemen gekent , maar het is me opgevallen dat het eigenlijk de 1200 cc rijders veel problemen hebben , vb; een koppeling kost 330euro en als ge de moto gaat halen een factuur van 1500 euro da zijn toch dure werk uren , en het word gemaakt in 7 uren tijd is hij kant en klaar , bv ; bij ducati een kopeling 200 euro met werk uren erbij en is toch ook een duur merk maar zwat wat ik wil zeggen wij zijn bij ons in de club met 16 leden die dit jaar hunne bmw 1200 weg gedaan en allemaal een yamaha fjr gekocht , en er gaan er nog volgen ik hoop dat de mensen van bmw dit lezen en iets gaan ondernemen of ze gaan ferm achteruit boeren
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Raketman »

Gaby schreef:
Nick Murof schreef:dat is de realiteit overal , maar bij bmw komt daar nog bij dat ze enorm koppig vasthouden aan ontwerpen die niet deugen.
Zoals?
Dit kan niet anders dan een retorische vraag zijn...

Toch ?

:lol:
Nil volentibus arduum
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door st1100 »

Vanwaar komt deze topic nu ineens na meer dan een jaar te liggen slapen... :-? Die mens heeft gewoon pech gehad : door onmiddelijk na het uitkomen een K1200R te kopen met kinderziektes , vanaf bouwjaar 2007 zijn die kinderziektes opgelost. Dus als er een nieuw model uitkomt (bij alle merken en zeker bij bmw) wacht een jaar of 2 voor je dat koopt.

Doordat BMW die mens grotendeels zelf heeft laten opdraaien voor de problemen vanaf het 2é jaar ondanks dat het geen alleenstaand geval was en meer dan waarschijnlijk een constructiefout enz... is hij in een franse colere geschoten en heeft zijn verhaal op alle(rhande) fora gezet. Groot gelijk en eigen schuld dikken bult voor bmw. Toen ik een tijdje terug een K1200 wou kopen en eerst wat begon te surfen , kwam ik dus verhalen tegen .... tot ik door had dat het eigenlijk altijd terug over dezelfde moto ging. En heb toen maar enen gekocht waar nog 2jaar garantie op was 8-) en bj2007. En als aan mijne moto één tiende voorkomt van wat die mens voor gehad heeft er zou nooit nog een blauw witten op den hof komen , fingers crossed en afwachten maar.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Gaby »

Raketman schreef:
Gaby schreef:
Nick Murof schreef:dat is de realiteit overal , maar bij bmw komt daar nog bij dat ze enorm koppig vasthouden aan ontwerpen die niet deugen.
Zoals?
Dit kan niet anders dan een retorische vraag zijn...

Toch ?

:lol:
Eigenlijk niet. Laat dus maar komen, ik ben in blijde verwachting (maar 't is wel stil, toch wat echte antwoorden betreft).
Bovendien hebben ze dat in Beieren wellicht toch goed bekeken, dat eventuele koppig vasthouden, het heeft hen althans
voorlopig nog geen windeieren gelegd, of misschien is de klant toch in staat om het geheel van een product te beoordelen
en daar zijn aankoopgedrag naar te richten.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Nick Murof
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2009, 11:28

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Nick Murof »

bijvoorbeeld versnellingsbakken zonder primaire reductie. Schakelt slecht, en draait alles veel rapper nr de kl++++.
Een pan european zit veel beter in mekaar, met primaire reductie. Die bakken gaan dan ook veel langer mee en schakelen zachter.

en de leverancier van dat mechanisch rampgebied, die mag altijd blijven leveren. Die brol wordt als normaal beschouwd. Die fabriek heeft ook ooit aan yamaha geleverd....maar niet lang.

Dichtingsringen aan versnellingsbak en achteras : al altijd een probleem geweest, en elke "oplossing" maakt het erger, de 1200 generatie spant wel de kroon met lekken en fouten in de aandrijflijn, maar ook alles van R1150 tot R45 (allemaal met dezelfde klok achteraan) kende grote problemen met die dichtingen.

Over een olieverbruikprobleem dat al dik 80 jaar meegaat, zal je al wel gehoord hebben, niet?
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Dirk Pauwels »

st1100 schreef:Vanwaar komt deze topic nu ineens na meer dan een jaar te liggen slapen... :-? Die mens heeft gewoon pech gehad : door onmiddelijk na het uitkomen een K1200R te kopen met kinderziektes , vanaf bouwjaar 2007 zijn die kinderziektes opgelost. Dus als er een nieuw model uitkomt (bij alle merken en zeker bij bmw) wacht een jaar of 2 voor je dat koopt.

Doordat BMW die mens grotendeels zelf heeft laten opdraaien voor de problemen vanaf het 2é jaar ondanks dat het geen alleenstaand geval was en meer dan waarschijnlijk een constructiefout enz... is hij in een franse colere geschoten en heeft zijn verhaal op alle(rhande) fora gezet. Groot gelijk en eigen schuld dikken bult voor bmw. Toen ik een tijdje terug een K1200 wou kopen en eerst wat begon te surfen , kwam ik dus verhalen tegen .... tot ik door had dat het eigenlijk altijd terug over dezelfde moto ging. En heb toen maar enen gekocht waar nog 2jaar garantie op was 8-) en bj2007. En als aan mijne moto één tiende voorkomt van wat die mens voor gehad heeft er zou nooit nog een blauw witten op den hof komen , fingers crossed en afwachten maar.
Diene mens rijdt ondertussen met een KTM, (net als ik), is daar bij mijn weten zeer tevreden van, doet heel veel kms en heeft tot hiertoe nog geen enkel probleem gehad.....De K1200R was een ramp, de lancering is destijds zelfs uitgesteld omdat de nokken in de soep draaiden, gelukkig nog voordat er ene aan de klanten was afgeleverd. Je zal het maar voor hebben......
Dergelijke berichten op fora zijn makkelijk te vermijden als BMW nu eens zijn best moest doen om hun fouten op een menselijke manier op te lossen, maar noch Munchen, noch Bornem lijkt daartoe in staat....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Gaby »

Nick Murof schreef:bijvoorbeeld versnellingsbakken zonder primaire reductie. Schakelt slecht, en draait alles veel rapper nr de kl++++.
Een pan european zit veel beter in mekaar, met primaire reductie. Die bakken gaan dan ook veel langer mee en schakelen zachter.

en de leverancier van dat mechanisch rampgebied, die mag altijd blijven leveren. Die brol wordt als normaal beschouwd. Die fabriek heeft ook ooit aan yamaha geleverd....maar niet lang.

Dichtingsringen aan versnellingsbak en achteras : al altijd een probleem geweest, en elke "oplossing" maakt het erger, de 1200 generatie spant wel de kroon met lekken en fouten in de aandrijflijn, maar ook alles van R1150 tot R45 (allemaal met dezelfde klok achteraan) kende grote problemen met die dichtingen.

Over een olieverbruikprobleem dat al dik 80 jaar meegaat, zal je al wel gehoord hebben, niet?
Mijn vorige en mijn huidige motor, een K75RT en een R1200RT, schakelen allebei goed.
Mijn K heeft nooit problemen gehad met dichtingen aan versnellingsbak en achteras, is 15 jaar ok geweest (en nu wellicht nog).
Olieverbruiken doen ze ook niet, zowel de K als de R niet.
Verder kan ik over de R nog weinig zeggen vanwege nog tamelijk nieuw.
Gelukkig merk ik dat u de oplossing voor al deze problemen meent te kennen: een Honda of een Yamaha.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Nick Murof
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2009, 11:28

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Nick Murof »

Gaby schreef:
Nick Murof schreef:bijvoorbeeld versnellingsbakken zonder primaire reductie. Schakelt slecht, en draait alles veel rapper nr de kl++++.
Een pan european zit veel beter in mekaar, met primaire reductie. Die bakken gaan dan ook veel langer mee en schakelen zachter.

en de leverancier van dat mechanisch rampgebied, die mag altijd blijven leveren. Die brol wordt als normaal beschouwd. Die fabriek heeft ook ooit aan yamaha geleverd....maar niet lang.

Dichtingsringen aan versnellingsbak en achteras : al altijd een probleem geweest, en elke "oplossing" maakt het erger, de 1200 generatie spant wel de kroon met lekken en fouten in de aandrijflijn, maar ook alles van R1150 tot R45 (allemaal met dezelfde klok achteraan) kende grote problemen met die dichtingen.

Over een olieverbruikprobleem dat al dik 80 jaar meegaat, zal je al wel gehoord hebben, niet?
Mijn vorige en mijn huidige motor, een K75RT en een R1200RT, schakelen allebei goed.
Mijn K heeft nooit problemen gehad met dichtingen aan versnellingsbak en achteras, is 15 jaar ok geweest (en nu wellicht nog).
Olieverbruiken doen ze ook niet, zowel de K als de R niet.
Verder kan ik over de R nog weinig zeggen vanwege nog tamelijk nieuw.
Gelukkig merk ik dat u de oplossing voor al deze problemen meent te kennen: een Honda of een Yamaha.
ach zo. als we zo redeneren:

ik heb nog nooit 2 egels zien paren, en toch verschijnen er elk voorjaar nieuwe egeltjes.
8-)
Nick Murof
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2009, 11:28

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Nick Murof »

Gaby schreef: Gelukkig merk ik dat u de oplossing voor al deze problemen meent te kennen: een Honda of een Yamaha.
Honda maakt geen enkel model voor de openbare weg dat me kan bekoren.

Yamaha, die hun beleid in europa is het incompetentste onder de zon. Die hadden al lang een betere GS op de markt moeten brengen, hun modellenpalet geheel uitrusten met abs, hun produkten marketen, hun dealernet halvelings fatsoenlijk uitbouwen, 4 jaar garantie aanbieden, enz enz.
een tenere met abs, zou ik bv. direct kopen.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Gaby »

Nick Murof schreef: ach zo. als we zo redeneren:

ik heb nog nooit 2 egels zien paren, en toch verschijnen er elk voorjaar nieuwe egeltjes.
8-)
Nu ben ik u kwijt, een beetje uitleg graag, gaat dit over BMW, over motoren in 't algemeen, over (stekelige) sex misschien?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Nick Murof
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2009, 11:28

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Nick Murof »

nee het gaat over een manier van redeneren, nl. dat blijkbaar alleen wat jij meemaakt en ziet de gehele waarheid is en van daaruit conclusies trekt.

ik geef aan dat die redenering wellicht een beetje kortzichtig is... Jammer dat je dat niet inziet.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Gaby »

Dus, ik ben zowat de enige die geen problemen heeft met zijn BMW's, en dat ik afga om die ervaring is kortzichtig.
is dat wat u bedoelt? Dat ik onlangs tot de aanschaf van een volgende BMW ben overgegaan is allesbehalve te wijten
aan een vorm van kortzichtigheid maar heeft alles te maken met lang wikken en wegen en na het lezen van vele
ervaringen terzake. Zou het beter geweest zijn om me te laten leiden door een minderheid aan negatieve ervaringen?
U schijnt te denken van wel. Het probleem is dat als men maar ver genoeg zoekt er altijd negatieve dingen
zullen opduiken, eender over welk ding het gaat. Niet dat dit wil zeggen dat er met BMW produkten niks fout
zou zijn, dat bestaat gewoon niet. Maar de balans is voor mij (en niet voor mij alleen) positief en ik probeer er een
beetje voor te zorgen dat ik de kans op een citroen (voor zover als mogelijk) indijk, bijvoorbeeld door liever een model
te kopen dat misschien volgend jaar zal vervangen worden dan een motor te kopen die in zijn eerste jaar is.Ik heb
sterk de indruk (ahem) dat het beter is om het hierbij te laten, een verdere discussie lijkt me niet erg zinvol, misschien
vanwege mijn veronderstelde kortzichtigheid, laten we het daar maar op houden.
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Nick Murof
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2009, 11:28

Re: Graag een neutrale opinie ..

Bericht door Nick Murof »

Gaby schreef:Zou het beter geweest zijn om me te laten leiden door een minderheid aan negatieve ervaringen?
mmm, minderheid dus. 1 vd aangehaalde structurele problemen betreft het olieverbruik, dat is de regel bij een bmw boxer, niet de minderheid.

Als 30% van de gs club gebruikers melding maakt van ernstige problemen met hun 1200 - je zal die poll zeker wel in je onderzoek tegengekomen zijn als goed geinformeerde consument - dan is het een beetje merkwaardig om over problemen van "minderheden" te spreken. Ik geloof zelfs dat minder dan de helft geen enkel probleem kende.
En als je twijfelt aan het structurele karakter: het zijn voornamelijk ernstige problemen die 2-kleppers ook hadden.

Over de structurele problemen van de 1100 reeks, daar bestaan mooie rijdersverslagen over in bijvoorbeeld M&T. Als we die lijn doortrekken die daar getekend werd, moet ondertussen minstens elke 2de versnellingsbak van een 1100GS of RT vervangen zijn. Dus ook al lang geen minderheid meer.


Maar je bent volledig op het verkeerde been gezet door die K75 ervaring .
Da´s zonder twijfel de allerbeste motor die ooit in Berlijn van de band gerold is. Nadien ging het neig bergaf met de kwaliteit.
Plaats reactie