olielek ter hoogte van rubber cardan

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
boxeur

olielek ter hoogte van rubber cardan

Bericht door boxeur »

Hoi,

Ik heb een olielek ter hoogte van de cardanrubber aan het achterwiel (1100S). Is begonnen met wat zweten, maar nu hangt er een druppel. Ik moet binnen 4000 km binnen voor groot onderhoud. Denken jullie dat ik er tot dan kan mee blijven rijden of is het verstandiger om hem direct binnen te doen? Wat kan dat zijn trouwens? Gewoon rubber vervangen of cardan naar de filistijnen? En waar mag ik mij aan de kassa aan verwachten?

groetjes
Bananatuffer

Re: olielek ter hoogte van rubber cardan

Bericht door Bananatuffer »

is de dichtring van de cardan vanachter. Paar euro's voor een nwe dichtring (die normaalgezien even slecht is als de vorige, helaas ), paar euro's meer voor een werkuur of 2 ...
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

oliekeering pignon kapot
controle doen van uw olie niveau.
draai stop los en olie moet onderaan de schroefdraad staan.
bij te kort bijvullen met 80w90 olie

indien je dit in de gaten houd kan je gerust nog uw 4000km uitdoen voor de onderhoudsbeurt.

kostprijs is afhankelijk van dealer tot dealer. dus vragen aan dealer is de boodschap
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Bestaan daar geen kwalitatief betere vervangmiddelen voor dan de originele ? Want die laten het toch echt dikwijls afweten...
Bij MEA in Gent bvb zouden ze dat wel eens kunnen hebben...
Nil volentibus arduum
p@rick

Bericht door p@rick »

Heb dit paar jaar geleden ook voorgehad met mijn 1150RT.
Totaalbedrag voor de herstelling inclusief wisselstukken (een lager voor +/- 48 euro, een keerring voor +/- 21 euro, nog wat kleinere prutsen) en uurloon, uitgevoerd bij Raf in Hamme : € 252 euro.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

In Aanvulling op de gonz

Wel de vulstop losdraaien (dat is de bovenste mitsdien de motor rechtop staat) niet de aflaat.
boxeur

Bericht door boxeur »

Thanks mannen!

Ga proberen mijn 4000 km nog uit te rijden. Ik vermoed dat je dat oliepeil dan checkt als ie recht staat en niet op z'n zijstandaard.
Ga t' spel laten vervangen tijdens 't groot onderhoud, ze moeten er dan toch nieuwe olie opgieten.
Groetjes
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

boxeur schreef:Thanks mannen!

Ga proberen mijn 4000 km nog uit te rijden. Ik vermoed dat je dat oliepeil dan checkt als ie recht staat en niet op z'n zijstandaard.
Ga t' spel laten vervangen tijdens 't groot onderhoud, ze moeten er dan toch nieuwe olie opgieten.
Groetjes
inderdaad
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Plaats reactie