Problemen met Zumo550 op R1200rt

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

De Wolf Ronny
Contacteer:

Problemen met Zumo550 op R1200rt

Bericht door De Wolf Ronny »

Beste
Sinds April dit jaar heb ik een Zumo550 en die had ikzelf gemonteerd op mijn BMW K1200RS en ik had geen enkel probleem tot ik me een BMW R1200RT kocht.
Als ik mijn nieuwe motor gekocht heb dan heb ik mijn Zumo door mijn bmw dealer laten overzetten op mijn rt.
In het begin had ik ook geen enkel probleem tot dat op een rit mijn zumo ineens uitviel en ik kon hem nietmeer aanzetten.
Thuisgekomen nam ik de baterij van mijn zumo er even uit en stak ze er opnieuw in en mijn zumo werkte weer.
De Volgende rit starte ik mijn motor en plaatste mijn zumo terug op mijn motor en alles werkte naar wens tot ik op een rit stopte en mijn contact aflegde.
Normaal zegt de zumo dan of je wil verder gaan op externe baterij of niet en teld hij af.
Maar dat meld hij pas als mijn contact rond de 30 sec afligt ; vindt ik vreemd want in mijn auto geeft hij direct die melding weer.
Als ik de rit terug wilde aanvatten plaatste ik mijn zumo terug op mijn motor en zette ik mijn contact aan maar mijn zumo bleef dood.
Tot mijn ergernis nam ik de baterij van de zumo er terug eens uit en plaatste die er terug in en alles werkte naar behoren.
Dit zelfde verhaal heb ik dus al meermaals meegemaakt en ik nam dus contact op met de winkel waar ik mijn zumo gekocht had.
daar vroeg men mij om mijn gps houder van mijn motor te halen en hem binnen te brengen zodat ze hem naar garmin konden sturen.
een week later kreeg ik een nieuwe gps houder en ik dacht dat mijn probleem opgelost was ;maar niets is minder waar want mijn probleem blijft aanhouden.
Nu heb ik mijn zumo al een tijdje uitgeprobeerd in mijn auto en daar heb ik geen enkel probleem.
Ik ben eigenlijk teneinde raad want mijn dealer stuurt me naar de winkel waar ik mijn zumo gekocht heb daar hebben ze me dus proberen helpen maar nu stuurt hij me naar mijn bmw dealer om het probleem op te lossen.
Ik ben dat heen en weer gedoe kots beu en zou het graag zelf willen oplossen.
kan me iemand raad geven hou ik dit het beste oplos?
ik heb mijn kuip er al eens af gedaan om te kijken hoe de bedrading aangesloten is en deze is aangesloten op de bedrading van de stekker die links op de kuip is gemonteerd.
is dit de juiste aansluiting of of zou dit storing kunnen geven in combinatie met de software van de motor en de software van de zumo?
Kan me iemand raad geven aub hoe de bedrading best aan te sluiten?
Alvast vriendelijk bedankt

vriendelijke groeten van een hopelose RT GPS rijder.
Ronny
Laatst gewijzigd door De Wolf Ronny op 16 nov 2008, 10:49, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW K1600GT SPORT owner
Werner Von C.
Contacteer:

Re: Problemen met Zumo550 op R1200rt

Bericht door Werner Von C. »

Normaal zegt de zumo dan of je wil verder gaan op externe baterij of niet en teld hij af.
Maar dat meld hij pas als mijn contact rond de 30 sec afligt ; vindt ik vreemd want in mijn auto geeft hij direct die melding weer.
Da's normaal, ééns je je kontakt uitzet blijft je can-bus nog ongeveer gedurende 30" stroom geven, daarna sluit can-bus alles af.In je wagen valt de stroom op de sigarenaansteker (afhankelijk van merk en model weliswaar) direkt uit (in jou geval dus).

Het lijkt me eerder toevallig dat je nu prob's op de RT hebt, volgens mij is er iets met je apparaat zélf (ik bedoel de Zumo) -het dood-syndroom hebben de Zumo's wel vaker last van overigens.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Ik denk eerder dat uw batterij niet genoeg geladen is om er nog ne keer de zumo bij te laden...

Ik computerke zorgt ervoor dat EERST de vitale delen gevoedt worden, zoals de ABS ed... Pas als deze voldoende geladen is, dan pas wordt de stroom naar de extra's gezonden... alszijnde handvatverwarming, etc etc...

... maar telkens je remt wordt het systeem weer opnieuw geladen, dus efkes geen stroom naar de zumo.

Batterij vervangen en tussendoor zeker aan een druppellader leggen kan een oplossing zijn misschien.... het lijkt we alvast een logische verklaring.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
De Wolf Ronny
Contacteer:

(s)Campi Di Pampi schreef:
Da's normaal, ééns je je kontakt uitzet blijft je can-bus nog ongeveer gedurende 30" stroom geven, daarna sluit can-bus alles af.In je wagen valt de stroom op de sigarenaansteker (afhankelijk van merk en model weliswaar) direkt uit (in jou geval dus).

Het lijkt me eerder toevallig dat je nu prob's op de RT hebt, volgens mij is er iets met je apparaat zélf (ik bedoel de Zumo) -het dood-syndroom hebben de Zumo's wel vaker last van overigens.
Ja je kunt gelijk hebben maar het dood syndroom heb ik nooit in mijn wagen.
vreemd toch he?
zou hij wel op de juiste plaats aangeloten zijn?
alvast bedankt. :wink:
BMW K1600GT SPORT owner
p@rick

Bericht door p@rick »

Rony,
In het begin had ik mijn Zumo ook aangesloten op dat 12V-kontakt ter hoogte van de linkerknie, maar sinds enkele maanden is de Zumo aangesloten op het speciale 12V-gps-aansluitpunt dat standaard voorzien is op de 1200RT. Dit punt bevindt zich in't midden onder de tellerpartij. Heb bij de dealer (in Hamme) wel het specifieke stekkertje moeten bestellen. Deze oplossing werkt perfect.
Als je wil mag je altijd eens met je Zumo langs hier passeren om te zien of het wel degelijk aan je Zumo ligt, of aan de manier van aansluiten.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p.raaymakers1

Bericht door p.raaymakers1 »

Allereerst dat uitschakelen pas naar +/- 30 sec is normaal bij de canbus.
Ik heb mijn Zumo op exact dezelfde manier aangesloten als wat je omschrijft, geen enkel probleem. Dus het gekozen aansluitpunt kan niet de oorzaak zijn.
Wat wel een mogelijke oorzaak kan zijn:
-De wijze waarop de draden aangesloten zijn op de bedrading van het stopkontact is niet deugdelijk.
Hoe is het gedaan? gesoldeerd of met die "knijpertjes" , ik weet de naam niet precies, maar het zijn van die blokjes die je over de bestaande bedrading heen knijpt en de nieuwe draad bij insteekt. Deze willen nl. nog wel eens onbetrouwbaar zijn.

- Als je zumo niet meer opstart, ben je dan bezig om een mapsource route te rijden?? het kan nl. zijn dat er sprake is van een corrupte route.

- Heeft je zumo de laatste firmware update?

En ik zou inderdaad gebruik maken van het aanbod van p@rick om je zumo MET jouw houder op zijn motor te proberen.
Is er dan geen probleem, dan ligt het aan de aansluiting. En volgens mij niet aan de plaats waar het aangesloten is maar meer aan de kwaliteit van de verbinding.
Is er dan nog steeds een probleem, dan jouw zumo met zijn houder. Is het er dan geen probleem. Dan ligt het dus toch aan de houder.
Blijft het probleem dan echter, dan ligt het toch echt aan de Zumo.

Overigens ik weet niet waar Zele ligt maar bij mij in Budel (nl) ben je ook van harte welkom om e.e.a eens te proberen.
Suc6
p@rick

Bericht door p@rick »

p.raaymakers1 schreef:Overigens ik weet niet waar Zele ligt maar bij mij in Budel (nl) ben je ook van harte welkom om e.e.a eens te proberen.
Suc6
Even off topic, Zele ligt ongeveer even dicht tegen Gent (B) als Budel tegen Eindhoven ligt :wink:
Greetz,

P@trick
dikken
Contacteer:

Bericht door dikken »

p@rick schreef:Rony,
In het begin had ik mijn Zumo ook aangesloten op dat 12V-kontakt ter hoogte van de linkerknie, maar sinds enkele maanden is de Zumo aangesloten op het speciale 12V-gps-aansluitpunt dat standaard voorzien is op de 1200RT. Dit punt bevindt zich in't midden onder de tellerpartij. Heb bij de dealer (in Hamme) wel het specifieke stekkertje moeten bestellen. Deze oplossing werkt perfect.
Als je wil mag je altijd eens met je Zumo langs hier passeren om te zien of het wel degelijk aan je Zumo ligt, of aan de manier van aansluiten.
hoi,

is het mogelijk om een schemaatje of fotootje te posten waarop ik dit aansluitpunt kan zien/localiseren?
Mijn zumo heb ik rechtstreeks aangesloten op de batterij maar naar het schijnt verbruikt een lege mount ook vandaar dat ik die anders wil aansluiten.

groeten en alsvast bedankt

Bart
greetzzz, bart
p@rick

Bericht door p@rick »

dikken schreef:
p@rick schreef:Rony,
hoi,

is het mogelijk om een schemaatje of fotootje te posten waarop ik dit aansluitpunt kan zien/localiseren?
Mijn zumo heb ik rechtstreeks aangesloten op de batterij maar naar het schijnt verbruikt een lege mount ook vandaar dat ik die anders wil aansluiten.

groeten en alsvast bedankt

Bart
Bart,
als ik je mailadres heb kan ik je een paar foto's sturen
.
Greetz,

P@trick
Werner Von C.
Contacteer:

Ik heb er ooit een topic over geschreven doch vind 't niet direkt terug...art nr is ondertussen wel veranderd...

Afbeelding
p@rick

Bericht door p@rick »

(s)Campi Di Pampi schreef:art nr is ondertussen wel veranderd...
Kan kloppen, ik heb het bewuste artikel vorig jaar besteld onder ref. 90000611656, kostprijs 13,93 euro incl. btw.
Greetz,

P@trick
Herman1200RT

Bericht door Herman1200RT »

Mijn zumo doet juist hetzelfde.Je kan best wachten tot de canbus de stroom afsluit en dan ja of neen drukken.
In de vrachtwagen heb ik een tomtom staan.Als die zichzelf uitschakeld na afzetten van het contact heb ik ook problemen.
Voor aansluiting op de standaardfiche zie volgende link

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtopic.php?t=16943

Ik heb de mijne ook zo aangesloten.

groetjes,

Herman
De Wolf Ronny
Contacteer:

Ik moet precies eens met mijn dealer in Hamme een ernstig babbelke doen want ik hoor jullie hier spreken over een speciaal aanluitpunt op de rt met een speciaal stekkertje.
dan vraag ik mij af waarom mijn dealer in Hamme dat aansluitpunt nie gekozen heeft om mijn zumo aan te sluiten.
ze hebben dat gewoon aangesloten op mijn 12 v stekker door middel van de bedrading door te knippen en de draden aan elkaar te solderen.
DAT IS DAN TOCH NIET PROFESSIONEEL GEDAAN HE ??? :-( :-( :-( :-(
Alvast bedankt collega's voor de hulpvaardige reacties en ik zal er zeker gevolg aan geven indien mijn dealer in Hamme me niet verder kan helpen.
BMW K1600GT SPORT owner
p@rick

Bericht door p@rick »

De Wolf Ronny schreef:Ik moet precies eens met mijn dealer in Hamme een ernstig babbelke doen want ik hoor jullie hier spreken over een speciaal aanluitpunt op de rt met een speciaal stekkertje.
dan vraag ik mij af waarom mijn dealer in Hamme dat aansluitpunt nie gekozen heeft om mijn zumo aan te sluiten.
ze hebben dat gewoon aangesloten op mijn 12 v stekker door middel van de bedrading door te knippen en de draden aan elkaar te solderen.
Alvast bedankt collega's voor de hulpvaardige reacties en ik zal er zeker gevolg aan geven indien mijn dealer in Hamme me niet verder kan helpen.
Raf zelf weet het in ieder geval zeker en vast, toen ik hem erover aansprak wist ie direct waarover het ging, en enkele minuten later was mijn verbindingskabeltje in bestelling.
Btw Ronny, ik heb je nog 'n mailtje gestuurd.
Greetz,

P@trick
p.raaymakers1

p@rick schreef:
p.raaymakers1 schreef:Overigens ik weet niet waar Zele ligt maar bij mij in Budel (nl) ben je ook van harte welkom om e.e.a eens te proberen.
Suc6
Even off topic, Zele ligt ongeveer even dicht tegen Gent (B) als Budel tegen Eindhoven ligt :wink:
:grin: ik was ff te lui om het op te zoeken. Maar nu weet ik dat het inderdaad een behoorlijke afstand is :oops:
p.raaymakers1

De Wolf Ronny schreef:Ik moet precies eens met mijn dealer in Hamme een ernstig babbelke doen want ik hoor jullie hier spreken over een speciaal aanluitpunt op de rt met een speciaal stekkertje.
Solderen hoeft niet persé onprofessioneel te zijn. Als het goed gebeurt en netjes afgewerkt met een krimpkousje dan is er niets aan de hand.
Ben het wel met je eens dat de originele aansluiting gebruiken "netter" is. hoef je in ieder geval geen bedrading te slopen.
De Wolf Ronny
Contacteer:

Morgen woensdag 5 november heb ik afspraak met mijn dealer is Hamme
ben echt benieuwd naar de oplossing. :razz: :razz:
Ik hou jullie zeker allemaal op de hoogte
groeten
Ronny :mrgreen:
BMW K1600GT SPORT owner
Wally

Bericht door Wally »

kleine tip voor morgen:

Hou het vooral bij een constructief gesprek waarin jullie samen naar een voor beide partijen aanvaardbare oplossing zoeken.
Daar kom je gegarandeerd een heel eind verder mee dan met elkaar verwijten naar het hoofd te slingeren en willens nillens de schuld voor het probleem in de ander z'n schoenen schuiven.

Just my 2cents,

Suc6
Wally :pig:
Leven is het meervoud van lef!
De Wolf Ronny
Contacteer:

Re: Problemen met Zumo550 op R1200rt VERVOLG

Beste Leden
Hierbij voeg ik mijn vervolg verhaal over mijn problemen met de zumo.
Mijn dealer in Hamme heeft een splinternieuwe kabel aangesloten vanuit mijn gps houder tot in het origenele aansluitpunt
van de rt voor gps aansluiting( origenele kabel van een bmw zumo gps ).
Nu dachten we dat het probleem opgelost was maar niets is minder waar.
Ik stapte buiten bij mijn dealer en stak mijn sleutel in mijn contact om mijn moto te starten en dus ook mijn zumo.
maar mijn zumo starte dus terug niet op ; dus ik stapte direct terug in de winkel en riep er de technicus bij die de kabel bevestigd had.
Natuurlijk stond die mens ook voor een raadsel en moest mijn zumo terug resetten en dan werkte hij weer.
Hij zegde ook dat hij het verder niet wist hoe dit probleem op te lossen en verwijsde me naar mijn dealer waar ik mijn gps gekocht had ( MOTO 2000 in Gent).
Dus ik reed eerst naat huis om te gaan eten want het was ondertussen middag geworden en thuisgekomen legde ik mijn moto stil en mijn zumo telde na 30 sec terug af .
na de middag starte ik mijn moto om naar mijn dealer te rijden in Gent maar mijn zumo bleef terug dood.
Toegekomen bij mijn gps dealer in Gent en na mijn verhaal en geklaag vertelde hij me dat het niet aan mijn zumo kon liggen want die kunnen precies niet mankeren en zegde me dus dat het ligt aan de canbus van mijn moto.
Na een beetje gezaag ging hij toch mee naar buiten om het een en ander uit te testen .
Dus wij staken de zumo in de houder en legde het contact aan en de zumo werkte ook.
We legden het contact terug af en na 30 sec telde hij af en schakelde hij uit.
zo hebben we het toch een tijdje volgehouden en natuurlijk deed het verschijnsel zich niet voor.
Ik begon innerlijk al een beetje te koken want op dat moment ben je precies een leugenaar niewaar.
op een zeker moment starte hij toch nietmeer op en dus werd mijn vehaal bevestigd.
maar toch bleef mijn dealer er op hameren dat het niet aan mijn zumo ligt.
Op een zeker moment zegde hij me wel dat het mischien een software matige storing kan zijn door mijn bluetooth van mijn gsm ofwel de bluetooth scala rider.
Hij vraagde me dit nog een een tijdje uit te testen met mijn bluetooth af te zetten.
dus ik bleef dat voor zijn winkel zo een dik uurtje proberen en als ik mijn bluetooth uitschakel heb ik tot hiertoe geen probleem gehad.
Schakel ik mijn bluetooth terug in dan heb ik het probleem weer.
Zou het dat nu mss kunnen zijn?????
Mensen ik ben echt ten einde raad :roll: :roll: :drunken:
Wat moet ik nu gaan beginnen want mijn gsm heb ik al van in het begin gekoppelt aan mijn zumo.
wat en wie moet ik nog gaan geloven?
Weet hier nog iemand een oplossing???
Alvast veel groeten van een beetje een gefrustreerd zumo rt rijder.
Ronny De Wolf
BMW K1600GT SPORT owner
Werner Von C.
Contacteer:

Ronny, er is nét een nieuwe update mbt de Blauwe Tand uit voor de Zumo !

Installeer deze en test opnieuw.

Link => http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =6&t=22164
p@rick

Bericht door p@rick »

(s)Campi Di Pampi schreef:Ronny, er is nét een nieuwe update mbt de Blauwe Tand uit voor de Zumo !

Installeer deze en test opnieuw.

Link => http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =6&t=22164
Is ook mijn advies, probeer de nieuwe bt-firmware.
Meer info hierover : http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=22203
En anders : mijn eerder voorstel blijft geldig, kom eens met je RT en je Zumo naar hier (Beveren), dan proberen we mijn Zumo eens op jouw moto, en jouw Zumo op mijn RT.
Greetz,

P@trick
De Wolf Ronny
Contacteer:

Ik heb ondertussen de nieuwe versie eropgezet en ik heb ook mijn zumo uitgetest in mijn auto met of zonder bluetooth en in mijn wagen heb ik nog steeds geen probleem maar wel nog steeds op mijn moto.
Ik heb ook mijn uitleg gedaan op de helpdesk van Garmin en heb ook al antwoord binnen.
ik heb ondertussen een e-mail gedaan naar mijn BMW dealer in Hamme en tegelijkertijd naar mijn gps dealer in Gent + een copy naar BMW Belgium in Bornem.
Veel leesplezier met onderstaande tekst naar deze drie partijen en hopelijk wordt ik nu echt geholpen :cyclopsani:

Beste
Bijgevoegd heb ik een e-mail gestoken met het probleem dat ik heb met mijn gps systeem vanaf dat ik mijn R1200RT gekocht heb en laten installeren heb in jullie werkplaats.
Ik heb dezelfde mail naar Garmin helpdesk gestuurd en je kunt ook hun antwoord daarop lezen ik ga deze mail ook versturen naar mijn gps dealer MOTO 2000 in Gent en ga een copij versturen naar BMW Belgium .
Hebben jullie hier nog ervaring mee met klanten die een R1200RT hebben gekocht?
Hopelijk komen we samen spoedig met een oplossing want ik heb het gevoel dat ik alleen sta met dit probleem en dat ik met de oplossing moet komen.
Ik ben van mening en het gevoel dat ik een pak geld uitgeef voor een prima motor en een pak geld voor een van de beste gps merken op de markt maar
Als er een probleem optreed is er precies niemand die een klaar en duidelijk antwoord of oplossing weet.
Ik moet toch niet optreden als de specialist in deze materie.
Ondertussen heb ik mijn gps uitgetest op alle manieren “ dat wil zeggen met en zonder bluetooth” in mijn auto stroom onderbreken of conatct uitzetten het eender wat ; in mijn auto werkt hij steeds perfect.
Ik heb alleen het probleem als ik hem op mijn motor monteer.
Alvast bedankt en hopelijk is het probleem vlug van de baan .
Ronny De Wolf

Deze is de mail + antwoord naar en van Garmin Helpdesk.

Geachte
Sinds ik me een nieuwe motor gekocht heb een BMW R1200RT heb ik voordurend problemen met mijn zumo 550.
Als ik mijn contact uitschakel blijft mijn zumo nog ongeveer 30 sec op de batterij van mijn motor werken.
na 30 sec begint hij af te tellen en vraagt me of hij op de ingebouwde batterij moet verder werken of niet.
als ik hem gewoon laat aftellen tot nul en hij schakelt zichzelf uit; of als ik op nee druk om hem uit te schakelen dan heb ik steeds problemen als ik terug mijn contact van mijn motor aanzet want dan schakelt mijn gps niet meer in.
ik moet hem dan resetten doormiddel van mijn batterij van mijn gps eruit te nemen en terug in te steken.
Ondertussen heb ik van mijn gps dealer een nieuwe gps houder gekregen onder garantie maar het probleem blijft hetzelfde.
Dan ben ik langs geweest bij mijn bmw dealer en die stelde voor om een nieuwe kabel te steken van aan mijn houder tot aan het origenele aansluitpunt dat voorzien is van bmw.
Dus dit heb ik laten uitvoeren maar mijn probleem blijft duren.
Dus ik wende me terug naar mijn gps dealer omdat ik denk dat het nu aan de zumo zelf ligt maar die dealer zegde me dat er met mijn gps niet aan de hand kan zijn maar dat het mischien een conflict kan zijn met mijn gsm bluetooth ofwel met mijn bluetooth scala rider.
Mijn bmw dealer is Raf's motorshop in Hamme oost vl.en mijn GPS Garmin dealer is
MOTO 2000 in gent.
Ik ben eigenlijk teneinde raad want er kan me precies niemand helpen.
Weten jullie een oplossing AUB.
het vreemde van gans mijn verhaal is dat ik tot hiertoe geen problemen heb gehad in mijn auto maar ik moet er wel aan toevoegen dat ik mijn gps het meeste gebruik op mijn moto.
Hopelijk komen we tot een oplossing samen met jullie want anders ben ik diep teleurgesteld in GARMIN en zal dit ook mijn eerste en mijn laatste Garmin zijn dat ik me aankoop.
Ik heb dit zo beknopt en duidelijk uitgelegd maar voor meer informatie mag je me steeds contacteren
Alvast bedankt
Vriendelijke groeten
Ronny De Wolf

2 Message de Johan du 17 November 2008 9:14
Geachte,

Het lijkt ons inderdaad zeer vreemd als uw toestel wel degelijk functioneert in uw auto. We hebben dus een zeer sterk vermoeden dat het probleem gerelateerd is aan het contactsysteem van uw moto. Heeft uw installateur kennis van dezelfde problematiek bij andere R1200RT's?
--
Tot uw dienst - À votre service - At your service

Met vriendelijke groeten – Meilleures salutations – Best Regards,
Garmin Belux
BMW K1600GT SPORT owner
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Het lijkt ons inderdaad zeer vreemd als uw toestel wel degelijk functioneert in uw auto. We hebben dus een zeer sterk vermoeden dat het probleem gerelateerd is aan het contactsysteem van uw moto. Heeft uw installateur kennis van dezelfde problematiek bij andere R1200RT's?
als ik dit zo lees , zeggen ze bij Garmin dat ze het ook niet weten. :roll:

Is er geen mogelijkheid om even de aansluiting te vergelijken met iemand die ook een Zumo op een 1200RT gebruikt (en goed functioneert),kwestie van eventueel een foute aansluiting uit te sluiten???
p@rick

Bericht door p@rick »

Jo De Paepe schreef:
als ik dit zo lees , zeggen ze bij Garmin dat ze het ook niet weten. :roll:

Is er geen mogelijkheid om even de aansluiting te vergelijken met iemand die ook een Zumo op een 1200RT gebruikt (en goed functioneert),kwestie van eventueel een foute aansluiting uit te sluiten???
Ronny en ik gaan binnenkort eens afspreken, ik heb dezelfde moto en dezelfde gps die op dezelfde manier aangesloten is, en waarmee ikzelf dus géén problemen heb.
Greetz,

P@trick
edargpu

Bericht door edargpu »

P@trick,
gij zijt veel te goed voor deze wereld :mrgreen: maar waarom reageerde Ronny niet eerder op je voorstel om alles uit te testen via uw beemer het zou hem een hoop minder E-mail,telefoon en verplaatsingen gekost hebben :scratch:
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles

"" R1200GS Adventure ""
Plaats reactie