Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bruno 1200 RT
Berichten: 67
Lid geworden op: 09 aug 2005, 22:48
Locatie: Omgeving Overijse

Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door Bruno 1200 RT »

N.a.v. het verschijnen van het nieuwe clubblad en de daarin verschene artikels, stel ik mij toch een paar vragen en ik vraag mij af of ik daar nu werkelijk de enige mee ben. Het ‘Terzake-artikel bvb handelt over het ontstaan en het belang van (motor)vriendschappen. Zonder de minste twijfel zeer belangrijk en terecht.

Iets minder vind ik persoonlijk het ontbreken van elk commentaar vanuit het bestuur rond de –ernstige- kwaliteitsproblemen die nu in de pers opduiken en alleen maar bevestigen wat hier op het Forum al vaker werd gesignaleerd. CFR http://www.motornieuws.nl/2008/09/bmw_k ... proble.php zie ook forum
Een gezegde van Jürgen ‘de tevreden rijders hoor je niet’ lijkt mij persoonlijk bvb nt echt relevant ‘een flink aantal ontevreden rijders hoor je evenmin’.

Stel mij dan ook een beetje de vraag of BMW MC-VL een uitvloeisel is van de commerciële organisatie van BMW Motorrad of effectief een club van vrienden die een gemeenschappelijk doel en belang voor ogen hebben, liefst –maar niet noodzakelijk- hetzelfde als dat van BMW.
Igv de toch zeer ernstige kwaliteitsproblemen zou je dus toch op zijn minst een tssnkomst van het bestuur verwachten in de aard van bvb een enquête (betreft het een geisoleerd – of een algemeen probleem), het zich verenigen met andere BMW-clubs, het OPENLIJK uiten van zijn bezorgdheid aan BMW enz. enz.
Sta ik nu echt alleen met die mening ?
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door Iron Gonzo »

wel de BMW motorclub vlaanderen is overkoepeld door bmw europa
dus verenigd met alle erkende bmw motorclubs.

de club heeft geen enkel belang bij commerciele zaken van BMW
het zijn gewoon BMW motorrijders die zich verenigd hebben (zoals je hebt van harley, honda enz... )
dat wij wel nauw contact hebben met BMW is een feit.

en last but not least
er zijn al zaken opgelost en veranderd door het ingrijpen van de clubs bij bepaalde problemen :wink:
als ik mij niet vergis zijn de R1200 modellen al op een 30 tal punten gewijzigd

en wat onze voorzitter betreft klik ook eens hier
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
adjuvo

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door adjuvo »

En ... ze beperken zich heus niet uitsluitend tot BMW-evenementen .

De grenzen zijn inmiddels open .... het bloed kruipt waar het niet gaan kan .

Wees maar geeust dat er aan ambassadeurs geen gebrek is . :cheese:
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door Jo De Paepe »

En ... ze beperken zich heus niet uitsluitend tot BMW-evenementen .

De grenzen zijn inmiddels open .... het bloed kruipt waar het niet gaan kan .

Wees maar geeust dat er aan ambassadeurs geen gebrek is

:?: :?: :?: :?: :?: :?:

dat snap ik nu niet . leg ne keer uit aub
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door bmwfreakske »

IRON GONZO schreef:wel de BMW motorclub vlaanderen is overkoepeld door bmw europa
dus verenigd met alle erkende bmw motorclubs.

de club heeft geen enkel belang bij commerciele zaken van BMW
het zijn gewoon BMW motorrijders die zich verenigd hebben (zoals je hebt van harley, honda enz... )
dat wij wel nauw contact hebben met BMW is een feit.


[/url]
Ik ben er zeker van dat die van Bornem dit forum zééééér nauw volgen!!!!
En Bruno,je staat zeker niet alleen.
De redenering binnen het bedrijf kan ik als omschrijven als "Ze willen toch allemaal een BMW,of dat ding nu goed is of niet,iedereen koopt ze,Dus;wat goed verkoopt koopt iedereen,het zal wel een goede moto zijn.
Hoe meer er over gepraat word,hoe beter.
De club heeft inderdaad geen commerciele zaken met BMW,maar denk eens in de andere richting???

Een alinea uit het artikel waar Bruno naar verwijst!!


Wegens een explosieve verkoopstijging van ruim 40% worstelt BMW momenteel met het handhaven van de kwaliteitsstandaard bij de productie van zijn motorfietsen. Zo heeft de directie van BMW Motorfietsen onlangs toegegeven

Dit is mijn openingszin;
Of je er nu 100 maakt of 1000,een bedrijf als BMW kan zich niet veroorloven om dergelijke uitspraken te doen en nog minder om zo tot produktie over te gaan,ik denk dat er naar de kwaliteit van de onderdelen gezien word.Wie rijdt nu 30.000K per jaar.Die enkelen regelen we onder garantie die problemen krijgen en de rest valt uit de garantie.

Het doet je nadenken :-(
Andalousie 09/2018
adjuvo

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door adjuvo »

adjuvo schreef:En ... ze beperken zich heus niet uitsluitend tot BMW-evenementen .

De grenzen zijn inmiddels open .... het bloed kruipt waar het niet gaan kan .

Wees maar geeust dat er aan ambassadeurs geen gebrek is . :cheese:
Quote :

Stel mij dan ook een beetje de vraag of BMW MC-VL een uitvloeisel is van de commerciële organisatie van BMW Motorrad of effectief een club van vrienden die een gemeenschappelijk doel en belang voor ogen hebben, liefst –maar niet noodzakelijk- hetzelfde als dat van BMW.

End quote :


Jo ,

de mensen van het forum dagen overal op en niet alleen op club- of forum-gerelateerde treffens .

Of het nu voor een goed doel is of niet doet even niets terzake.

De bereidwilligheid en luistervaardigheid is er sedert eind vorig jaar op het forum eveneens met rasse schreden op vooruitgegaan , niettegenstaande ik de afwezigheid van enkele vaste waarden af en toe betreur ....

En als "wormvormig aanhangsel" kan ik alleen maar bevestigen dat er via dit forum nog steeds effectief mensen met hetzelfde doel mekaar vinden en samen een leuke dag kunnen beleven , los van de kleur van het paard dat ze die dag gezadeld hebben .

Of je echter via deze weg kwaliteitsproblemen dient aan te pakken is een andere vraag .
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door Jo De Paepe »

Jo ,

de mensen van het forum dagen overal op en niet alleen op club- of forum-gerelateerde treffens .

Of het nu voor een goed doel is of niet doet even niets terzake.

De bereidwilligheid en luistervaardigheid is er sedert eind vorig jaar op het forum eveneens met rasse schreden op vooruitgegaan , niettegenstaande ik de afwezigheid van enkele vaste waarden af en toe betreur ....

En als "wormvormig aanhangsel" kan ik alleen maar bevestigen dat er via dit forum nog steeds effectief mensen met hetzelfde doel mekaar vinden en samen een leuke dag kunnen beleven , los van de kleur van het paard dat ze die dag gezadeld hebben .

Of je echter via deze weg kwaliteitsproblemen dient aan te pakken is een andere vraag .
Ok u valt mijne euro , snapte niet goed wat je bedoelde :oops: je hebt idd gelijk
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door GVN »

adjuvo schreef:
Of je echter via deze weg kwaliteitsproblemen dient aan te pakken is een andere vraag .
Ik vind toch dat Bruno een punt heeft.

Dit is de filosofie van de club:


BMW Motor Club Vlaanderen werd opgericht op 21 oktober 1984 met als doel de belangen van de BMW-motorrijders te behartigen.
Onze club is er voor alle BMW motorliefhebbers en de activiteiten staan open voor alle BMW-rijders. Deze vrijheid van deelname aan activiteiten is, samen met de gemoedelijkheid, kenmerkend voor onze club.

De activiteiten komen tot stand dank zij de vrijwillige inzet van onze leden.
Dankzij de solidariteit tussen de BMW motorrijders in Vlaanderen is onze club één van de meest dynamische BMW-clubs in Europa!

Net zoals BMW streeft onze club naar een jong, fris en kwaliteitsgericht imago. Dank zij dit streven waren op het einde van 2002, 1593 BMW-rijders aangesloten. Wij noteerden meer dan 10.000 deelnames aan onze toerismeactiviteiten, goed voor meer dan 4.000.000 km.

BMW Motor Club Vlaanderen is in de eerste plaats een vriendenclub, die borg staat voor het in vrijheid en vriendschap genieten van onze hobby, het BMW motorrijden. Naast de toeractiviteiten bieden we onze clubleden een aantal diensten aan en verstrekken we nuttige informatie. Bepaalde doelgroepen, zoals de GS-rijders, kennen specifieke organisaties.

Onze club staat neutraal tegenover alle andere motorrijdersorganisaties. Wij zijn een onafhankelijke, door BMW erkende en gesteunde club en lid van de overkoepelende BMW-cluborganisaties BMW Club Europa en BMW Clubs Belgium. Als dienstverlening zijn wij ook lid van de Vlaamse Motorrijdersbond van België (B.M.B., F.I.M.). U kan alle sport- & toerismelicenties bekomen, doch wij kennen geen interne competitie en het gebruik van onze clubnaam op een treffen of een sportevenement is vrij.

Er wordt van de leden verwacht dat zij zich vriendelijk en sportief gedragen tegenover andere clubleden en alle andere motorrijders. Alle actieve leden hebben ook inspraak in het reilen en zeilen van de club.

Onze club is er voor zijn leden!

Als je de woorden in het blauw leest, heeft Bruno dan geen gelijk?
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door WimLT »

Bruno 1200 RT schreef:Stel mij dan ook een beetje de vraag of BMW MC-VL een uitvloeisel is van de commerciële organisatie van BMW Motorrad of effectief een club van vrienden die een gemeenschappelijk doel en belang voor ogen hebben, liefst –maar niet noodzakelijk- hetzelfde als dat van BMW.
Is ne keer mee op clubreis gaan en er zal u véél duidelijk worden. Meer heb ik daar niet aan toe te voegen :salut:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bmwfreakske
Berichten: 1292
Lid geworden op: 27 okt 2004, 19:54
Woonplaats: Bonheiden
Locatie: Antwerpen

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door bmwfreakske »

BiemeRT schreef:
Bruno 1200 RT schreef:Stel mij dan ook een beetje de vraag of BMW MC-VL een uitvloeisel is van de commerciële organisatie van BMW Motorrad of effectief een club van vrienden die een gemeenschappelijk doel en belang voor ogen hebben, liefst –maar niet noodzakelijk- hetzelfde als dat van BMW.
Is ne keer mee op clubreis gaan en er zal u véél duidelijk worden. Meer heb ik daar niet aan toe te voegen :salut:
Ik denk dat bovengenoemde vorig jaar aan de kant heeft gestaan met een defekte motor......aan de Weissensee.
:shock:
Andalousie 09/2018
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door JüRgen »

Ik heb er enkele dingen over te vertellen :

- Het forum is geen klaagmuur, zoals ik al veel heb herhaald : los de problemen op rechtstreeks met de dealer, en bij eventuele escalatie kan je zeker een woord richten naar de after-sales afdeling van BMW Motorrad Belux in Bornem, de mensen zullen alles behandelen.

- Het probleem van JP kan ik niet veel aan doen (als hiernaar verwezen wordt ?) , behalve hem via telefoon enkele raadgevingen doen, wat ik ook gedaan heb. Zijn motor werd verkocht door BMW Nederland, het is een Nederlandse dealer, en zijn baas zit er ook nog eens tussen, met alle begrip. Ik heb JP dan ook per MSN en telefoon te woord gestaan, en ik hoop dat het iets uitgehaald heeft.

- Een ombudsdienst voor BMW wil ik graag verzorgen, maar we hebben dit destijds in een vergadering met BMW Motorrad Belux besproken en uit dit gesprek bleek dat zij liefst alles via hun kanalen willen oplossen. Dit wil zeggen, klant <=> dealer <=> invoerder <=> moederfabriek

- We hebben inderdaad geen enkele baat om dingen te gaan pushen, we worden er niet beter van. BMW staat ons enkel bij om bijvoorbeeld tombolaprijzen mogelijk te maken, technische avonden in te richten, te mogen staan met onze clubstand op hun stand op het motorsalon, een goedkope lidmaatschap mogelijk te maken, ...

- BMW Club Europa is een apparte overkoepelende organisatie die de BMW Clubs (auto / motor) verenigt, onze voorzitter is daar ook voorzitter van, wat alleen maar positief kan zijn voor ons.
De BMW Clubs op zich is een verzameling van eigenaars, dus heeft niks met commerciele belangen te maken.

- BMW Motorrad Belux staat erop zelf de contacten te behouden met zijn clienteel, zonder tussenkomst van onze Club. De Club kan wel "luisteren" naar een probleem van een lid, en kan de informatie doorgeven, maar als Club of persoon zijn wij niet in staat een "neutraal" oordeel te vellen. We beschikken niet over de informatie die BMW wel heeft. (onderhoundsintervallen, productiejaar, terugroepacties uitgevoerd ja/neen, historiek van de motor,.... )

- Mensen op dit forum die me in persoon kennen, weten dat ik hen zal helpen met alle middelen die ik ter beschikking heb, maar dat ik onmogelijk voor iedereen kan goed doen.

En inderdaad, de mensen die perfect tevreden zijn over hun BMW, die hoor je niet. Bad news travels fast, Good news travels last...
Uiteraard ben ik steeds bereid te praten met iedereen, in de Oase. Je kan me ook altijd per e-mail contacteren.

Enne... De Club is zovéél meer dan enkel dit... in de eerste plaats een verzameling van BMW Motorvrienden.
En nog iets, een defect is inderdaad niet prettig, evenmin kwaliteitsproblemen... BMW zal de verantwoordelijkheid nemen als het aan hen ligt, en dat heb ik al in verschillende verhalen ervaren.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door GVN »

JüRgen schreef:
- BMW Motorrad Belux staat erop zelf de contacten te behouden met zijn clienteel, zonder tussenkomst van onze Club.
Jürgen, zoals gewoonlijk is je repliek doordacht en mooi verwoord.

Ik knip er één zinnetje uit omdat dit m.i. essentieel is : BMW wil uiteraard niet dat gebruikers zich gaan verenigen. Divide et impera was een politiek die de Romeinen al 2000 jaar geleden succesvol toepasten en die nog steeds werkt. Individuen die in gespreide slagorde via hun BMW-dealer hun grieven moeten uiten tegen BMW zijn immers veel zwakker en veel makkelijker te overdonderen dan wanneer de vereniging de belangen van haar leden zou behartigen (*) door gegevens te verzamelen, statistieken op te maken en bepaalde trends (die naar mijn buikgevoel vandaag eerder negatief zijn dan positief) te detecteren. De toegevoegde waarde zou er dan kunnen in bestaan dat we als club er in zouden slagen van BMW ten aanzien van die trends of feiten een standpunt te bekomen waarmee het individu dan naar zijn dealer zou kunnen stappen. Dit zou dan voor alle partijen tot meer duidelijkheid en transparantie leiden.
Sterker nog : ik zou dergelijke houding van BMW beschouwen als een teken van goed management.

(*) zoals vermeld in de filosofie !

En begrijp me niet verkeerd : ik ben een echte BMW-liefhebber, in goede en in kwade dagen. En die kwade dagen beleef ik gelukkig niet met mijn motor (maar jandorie wel met mijn auto :-( en de ondermaatse service van de BMW-garage)
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door JüRgen »

Geert,

We moeten eens één en ander bijpraten, niet via een forum, maar je bent niet op de hoogte wat hier soms achter de schermen verwezenlijkt wordt.
Geloof me vrij dat onze Club meer dan eens al zijn rol heeft bewezen.
Het is niet door de negatieviteit te laten zegevieren dan we aan oplossingen geraken.

Ondertussen heb ik met Bruno ook al gecommuniceerd ; en weet hij ook hoe alles werkt.
en het is niet "devide & conquer"... zoals je sugereert...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
oberon
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mar 2008, 18:38

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door oberon »

Er wordt hier wel verwacht dat je loyaal bent t.o.v. BMW (Mijn kind, schoon kind) en dat je je geen vragen stelt bij motorclubs van 1 merk.

Hoe stelt de voorzitter het weer in het laatste clubblad ?:

" een BMW club... omdat ze een bepaald type van mensen wilden samenbrengen. Gemoedelijke mensen met een open levensfilosofie, die hielden van motoren en reizen.En dan kom je automatisch bij BMW motoren, want iemand kiest een motor die bij hem past. Als je dan het gegeven omkeert en een club opricht die enkel leden telt die met een BMW-motor rijden, dan heb je automatisch het type leden die je zocht voor je club."


M.a.w. jij hebt je moto niet gekozen, Je moto heeft jou gekozen.Of... als je een BMW moto koopt dan verander je van karakter.
Dit is een doorbraak in de psychiatrie die ongekend is sinds Freud, wat zeg ik : sinds de dino's! Hier moet veel meer pers aan gegeven worden, want eigenlijk kan je iedereen uit de gevangenis loslaten op voorwaarde dat je ze een BMW moto cadeau geeft. Als dit inzicht waar is dan staat er voor Guy geheid een Nobelprijs 2009 klaar.

Nu ik vind de schrijfstijl van Guy Timmerman niet slecht en ik verbaas me telkens weer over het feit dat hij er steeds in slaagt niet alleen een editoriaal te schrijven, maar altijd zo'n lange stukken. Maar met deze aangehaalde filosofische escapade denk ik zijn geheim op het spoor te zijn gekomen. Deze tekst ruikt nog naar C2H2OH. Ik ben er alleen nog niet achter in welke verpakking.

Wat BMW zelf betreft: een club dat zijn klanten en die bindingsrijp zijn. Als ze zich zelf al in een merkenclub gaan verenigen dat is dat meegenomen, maar als dat centen gaat kosten, dan liefst geen andere merken in die club, tenzij dat hun volgende aankoop een BMW gaat zijn. Voor BMW is een Honda-rijder die een BMW gaat kopen interessanter dan iemand waarvan ze weten dat die toch altijd BMW zal kopen. Ik weet niet hoe ik op een merkenclub zou reageren als ik PR man van BMW zou zijn. Het kan ook een boel gezever met zich brengen, zeker als het woord "garantie" begint te vallen of nog erger "garantie juist vervallen".Zo'n merkenclub kan een vergiftigd geschenk zijn voor een merk. HD is resoluut meegestapt en sponsort met miljoenen.En weten ze bij BMW natuurlijk ook en dat wringt misschien. De HOG hoeveel leden zou die al tellen over de wereld? Het altijd leuk om het hele plaatje proberen te bekijken.
Steffz1
Berichten: 460
Lid geworden op: 17 nov 2005, 13:08
Locatie: Oep Den berg

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door Steffz1 »

bmwfreakske schreef:
IRON GONZO schreef:wel de BMW motorclub vlaanderen is overkoepeld door bmw europa
dus verenigd met alle erkende bmw motorclubs.

de club heeft geen enkel belang bij commerciele zaken van BMW
het zijn gewoon BMW motorrijders die zich verenigd hebben (zoals je hebt van harley, honda enz... )
dat wij wel nauw contact hebben met BMW is een feit.


[/url]
Ik ben er zeker van dat die van Bornem dit forum zééééér nauw volgen!!!!
En Bruno,je staat zeker niet alleen.
De redenering binnen het bedrijf kan ik als omschrijven als "Ze willen toch allemaal een BMW,of dat ding nu goed is of niet,iedereen koopt ze,Dus;wat goed verkoopt koopt iedereen,het zal wel een goede moto zijn.
Hoe meer er over gepraat word,hoe beter.
De club heeft inderdaad geen commerciele zaken met BMW,maar denk eens in de andere richting???

Een alinea uit het artikel waar Bruno naar verwijst!!


Wegens een explosieve verkoopstijging van ruim 40% worstelt BMW momenteel met het handhaven van de kwaliteitsstandaard bij de productie van zijn motorfietsen. Zo heeft de directie van BMW Motorfietsen onlangs toegegeven

Dit is mijn openingszin;
Of je er nu 100 maakt of 1000,een bedrijf als BMW kan zich niet veroorloven om dergelijke uitspraken te doen en nog minder om zo tot produktie over te gaan,ik denk dat er naar de kwaliteit van de onderdelen gezien word.Wie rijdt nu 30.000K per jaar.Die enkelen regelen we onder garantie die problemen krijgen en de rest valt uit de garantie.

Het doet je nadenken :-(
Die enkelen zijn bij mijn weten wel met wat meer ... in ieder geval ge zit er goed op ... Mijn motor bvb echt het voorbeeld van een BMW die last heeft van kwaliteitsproblemen en waar men je gewoon met een peulschilletje probeert af te wimpelen ipv je serieus te helpen. Iig als BMW er niets of nauwelijks niets aan wil doen zullen ze geleidelijk maar zeker klanten verliezen ...

mvg

Stef
CROW
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 sep 2006, 21:47

Re: Doel en betekenis Motorclub Vlaanderen ?

Bericht door CROW »

GVN schreef:
adjuvo schreef:
Of je echter via deze weg kwaliteitsproblemen dient aan te pakken is een andere vraag .
Ik vind toch dat Bruno een punt heeft.

Dit is de filosofie van de club:


BMW Motor Club Vlaanderen werd opgericht op 21 oktober 1984 met als doel de belangen van de BMW-motorrijders te behartigen.
Onze club is er voor alle BMW motorliefhebbers en de activiteiten staan open voor alle BMW-rijders. Deze vrijheid van deelname aan activiteiten is, samen met de gemoedelijkheid, kenmerkend voor onze club.

De activiteiten komen tot stand dank zij de vrijwillige inzet van onze leden.
Dankzij de solidariteit tussen de BMW motorrijders in Vlaanderen is onze club één van de meest dynamische BMW-clubs in Europa!

Net zoals BMW streeft onze club naar een jong, fris en kwaliteitsgericht imago. Dank zij dit streven waren op het einde van 2002, 1593 BMW-rijders aangesloten. Wij noteerden meer dan 10.000 deelnames aan onze toerismeactiviteiten, goed voor meer dan 4.000.000 km.

BMW Motor Club Vlaanderen is in de eerste plaats een vriendenclub, die borg staat voor het in vrijheid en vriendschap genieten van onze hobby, het BMW motorrijden. Naast de toeractiviteiten bieden we onze clubleden een aantal diensten aan en verstrekken we nuttige informatie. Bepaalde doelgroepen, zoals de GS-rijders, kennen specifieke organisaties.

Onze club staat neutraal tegenover alle andere motorrijdersorganisaties. Wij zijn een onafhankelijke, door BMW erkende en gesteunde club en lid van de overkoepelende BMW-cluborganisaties BMW Club Europa en BMW Clubs Belgium. Als dienstverlening zijn wij ook lid van de Vlaamse Motorrijdersbond van België (B.M.B., F.I.M.). U kan alle sport- & toerismelicenties bekomen, doch wij kennen geen interne competitie en het gebruik van onze clubnaam op een treffen of een sportevenement is vrij.

Er wordt van de leden verwacht dat zij zich vriendelijk en sportief gedragen tegenover andere clubleden en alle andere motorrijders. Alle actieve leden hebben ook inspraak in het reilen en zeilen van de club.

Onze club is er voor zijn leden!

Als je de woorden in het blauw leest, heeft Bruno dan geen gelijk?
Met alle respect voor Jurgen echt uit de grond van mijn hart, maar dat was vroeger inderdaad zo , tegenwoordig ligt het iets anders,ik ben al meer dan 20 jaar bij BMW juist geteld van '87 dus 21j en onze mentaliteit was toen wel iets anders
jurgen keep up the good work,en smijt dit topic er nu ook ni uit he of slotje , ik ben gewoon eerlijk zoals we vroeger zonder probleem konden zijn
Mo
Plaats reactie