Roadboek een must??

Doe je graag mee aan opiniepeilingen? Dan is dit de plek om je stem uit te brengen.

Moderator: mdc

Gebruikt iedereen nog een papieren roadbook ?

Ja, papier roadbook is een must ! Ik heb geen GPS.
9
7%
Ja, papier roadbook is een must, en we kunnen niemand verplichten een GPS aan te schaffen...
24
18%
Ja, ik heb GPS, maar heb ook graag de papieren versie extra voor eventuele knelpunten op te lossen
22
16%
Ja, ik heb GPS, maar ik wil het als souvenir
6
4%
Neen, ik heb GPS, en dat volstaat !
73
54%
 
Totaal aantal stemmen: 134

John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Roadboek een must??

Bericht door John »

De bedoeling was van nog eens een rit in mekaar te flansen voor ons BMW clubke. Nu zowat iedereen een GPS toestel bezit vroeg ik me serieus af of dat roadboek gedoe niet achterhaald is. Op de laatste vergadering te Waardamme kreeg ik te horen dat velen hun ritten klaarmaakten op GPS, waar onzen Bosse niet al te gelukkig mee was. Hij blijft nog altijd vast houden aan dat roadboek.
Zonder tegen zijn schenen te willen stampen had ik hier op het forum toch graag geweten of er inderdaad nog zo velen zijn die van die blaadjes papier gebruik maken.
Dus...laat jullie mening horen.

Diegenen die nog steeds geen GPS hebben mogen altijd achter mij de ritjes volgen :mrgreen: :lol:
Laatst gewijzigd door John op 17 nov 2008, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Toedel
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 nov 2005, 23:17

Re: Roadboek een must??

Bericht door Toedel »

Met m'n GPS heb ik alle kaarten (zelfs in detail), kan ik een voorbereide route rijden, en heb ik een hulp om ergens te raken (resto, pomp, hotel, attractie, enz.) Logisch dat het zo'n vlucht neemt. Een roadbook is mij te beperkt.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Roadboek een must??

Bericht door K1200GT »

Ben (vooralsnog) een roadbook-adept :oops: . Ik besef dat vroeg of laat de papieren roadbooks geschiedenis zullen zijn, maar, zonder fervente GPS gebruikers voor het hoofd te willen stoten, lijkt het mij nog iets te vroeg om louter en alleen op electronica te vertrouwen voor de toerritten. Mijn (beperkte!) ervaring met GPS is dat je toch graag een kaart (of ander papier) bij te hand hebt, voor het geval dat. In die optiek kan het papieren roadbook ook als back-up voor de GPS route dienen?

Misschien kan er eerst een poll worden gehouden onder de clubleden om te weten te komen wat zij ervan denken, vooraleer er ingrijpende beslissingen worden genomen? Ik leg me dan graag bij de mening van de meerderheid neer :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Roadboek een must??

Bericht door Jo De Paepe »

Ik heb toch ook nog graag een papieren roadbook.
Kwestie van backup te hebben als mijn GPS de mist in gaat . Tevens kan er in een roadbook meer info verwerkt worden dan in een GPS route , denk maar aan een gevaarlijke oversteek van een grote baan , toeristisch info over een bezienswaardigheid .etc.
Je kan dat wel markeren in de GPS route maar toch met veel te beperkte info
zonder gps iemand moeten volgen met gps zie ik zo niet zitten. Ik rij niet zo graag in een groep . ik stop graag ook eens op een voor anderen niet interessante plaats omdat ik als fotoliefhebber soms uit een ander zichtpunt iets bekijk :oops:

Dus zo lang het mogelijk is graag een papieren roadboekske, kwestie om iets te kunnen lezen onderweg :-P
en anders om mijn madam bezig te houden :mrgreen:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Roadboek een must??

Bericht door J-P »

Ik ben ook voor roadbooks. Al dat geklooi met GPS-bestanden in verschillende updateversies etc zorgt vaak voor narigheid, ik ben meer van het plug en play roadbook.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: Roadboek een must??

Bericht door UpJohn »

Ik ben voor GPS .. al dat geklooi met die kaarten en roadbook toestanden zijn verleden tijd !

Afgezien van kleine details zijn de voordelen van GPS VEEL ruimer en niet te vergelijken !
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Roadboek een must??

Bericht door Iron Gonzo »

wel dat is nu weer een welles en nietes spelletje.
ik ben voor alle2
beide hebben hun charmes
en dat omwille dat electronica er de brui kan aangeven. maar als het werkt heb je er veel plezier aan.
met een roadbook heb je dan een back up :grin:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Roadboek een must??

Bericht door J-P »

Ik vind het elkaar mooi aanvullen maar voor het rijden van routes rij ik liever op roadbook, voor het zoeken van plaatsen natuurlijk liever GPS. Als je de roadbookhouder mooi kan integreren is hget ook nog eens makkelijk af te lezen.

Afbeelding
Afbeelding
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Roadboek een must??

Bericht door sprint »

Persoonlijk vind ik dat we een gegeven paard niet te diep in de bek mogen kijken.
Als een organisator van een clubrit nu alleen gps of alleen roadbook maakt voor z’n rit.
Dan is dit voorlopig nog steeds zijn eigen keuze.
Ik rij de clubritten alleen op GPS, maar besef ook wel dat er nog een heel groot aantal op roadbook rijden.
Dus heb ik de voorkeur aan beiden beschikbaar op een rit.
Een goed roadbook maken is natuurlijk een omslachtig werk, alleen zij die het al maakten weten hoeveel uurtjes en kilometers benzine er in steekt.
Dat zal dan ook de hoofdreden zijn om het maken ervan achterwege te laten.
Voorlopig zijn deze organisators nog steeds gewoon clubleden die onbaatzuchtig een evenement voor het plezier van de andere leden in elkaar boksen.
Laten we daar dan ook respect voor hebben.
Marnix.

Afbeelding
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Roadboek een must??

Bericht door luc boxer »

Alleen al om John een plezier te doen wil ik een roadboek. :mrgreen:
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Roadboek een must??

Bericht door Harald »

Ik heb ze beiden, al moet ik zeggen dat ik een voorkeur geef aan de GPS.
Gewoon uit gemakzucht.
dat beestje herberekent zelf bij fout rijden.

Een roudbook pardoneert niet,
een foutje rechtzetten resulteerd in rekeknen en berekenen en zoeken
en een grote dosis geluk om terug op de juiste weg te geraken.

Maar het heeft zijn charmes
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WilBikeRT
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:38
Locatie: Wommelgem

Re: Roadboek een must??

Bericht door WilBikeRT »

Een fatsoenlijk en nauwsluitend routeboek met alle toeters en bellen maken is inderdaad heel wat werk. De kritiek die bij elk, hoe klein het foutje ook, je mag horen van dikwijls zij die nooit een roadboek of rit maken is dan naar mijn normen 'onfair' te noemen. Ikzelf heb er de tijd niet meer voor en vermits vanuit de club er 'officieel' maar een tweetal dagritten op GPS per seizoen (afwachten 2009???) gemaakt mogen worden, heb ik mijn laatste papieren versie vorig jaar gemaakt.
Het is inderdaad praktisch een fysiek roadboek te hebben maar voor de enkelingen die er nog echt gebruik van maken vind ik het, gezien het vele werk, een maatje te weinig. Als maker van ritten op papier schafte ik me destijds (meer dan 5 jaar terug) een GPS aan om tegemoet te komen aan verschillende leden die toen al vonden dat de tijd gekomen was om 'elke' rit aan te bieden op satellietversie... en ondertussen is er inderdaad heel wat veranderd, veelal wordt het roadboek weggestoken en volgt men een voorrijder met routeboek of meestal iemand met GPS.
Op de laatste vergadering te Waardamme was inderdaad onzen Bosse niet al te gelukkig met het aanbod van meerdere (ik dacht een zestal) GPS-ritten. In de clubfilosofie houdt men inderdaad nog altijd vast aan dat fysieke roadboek. Spijtig maar ik heb er geen tijd meer voor en na een tiental jaren hoop ik ook eens ritten van anderen te kunnen volgen.
En om op de poll te antwoorden... ikzelf maak geen gebruik meer van die blaadjes papier en ga voor de vooruitgang, indien deze werkt natuurlijk. Een degelijke gedetailleerde kaart is echter wel een must, het relaxer rijden geeft meer tijd om eens rond te kijken dan steeds naar de roller te spieken en in jezelf de afstanden dikwijls te herrekenen.

Voilà, mijn mening.

Groeten :wink:
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: Roadboek een must??

Bericht door UpJohn »

Een fatsoenlijk en nauwsluitend routeboek met alle toeters en bellen maken is inderdaad heel wat werk. De kritiek die bij elk, hoe klein het foutje ook, je mag horen van dikwijls zij die nooit een roadboek of rit maken is dan naar mijn normen 'onfair' te noemen. Ikzelf heb er de tijd niet meer voor en vermits vanuit de club er 'officieel' maar een tweetal dagritten op GPS per seizoen (afwachten 2009???) gemaakt mogen worden, heb ik mijn laatste papieren versie vorig jaar gemaakt.
Het is inderdaad praktisch een fysiek roadboek te hebben maar voor de enkelingen die er nog echt gebruik van maken vind ik het, gezien het vele werk, een maatje te weinig. Als maker van ritten op papier schafte ik me destijds (meer dan 5 jaar terug) een GPS aan om tegemoet te komen aan verschillende leden die toen al vonden dat de tijd gekomen was om 'elke' rit aan te bieden op satellietversie... en ondertussen is er inderdaad heel wat veranderd, veelal wordt het roadboek weggestoken en volgt men een voorrijder met routeboek of meestal iemand met GPS.
Op de laatste vergadering te Waardamme was inderdaad onzen Bosse niet al te gelukkig met het aanbod van meerdere (ik dacht een zestal) GPS-ritten. In de clubfilosofie houdt men inderdaad nog altijd vast aan dat fysieke roadboek. Spijtig maar ik heb er geen tijd meer voor en na een tiental jaren hoop ik ook eens ritten van anderen te kunnen volgen.
En om op de poll te antwoorden... ikzelf maak geen gebruik meer van die blaadjes papier en ga voor de vooruitgang, indien deze werkt natuurlijk. Een degelijke gedetailleerde kaart is echter wel een must, het relaxer rijden geeft meer tijd om eens rond te kijken dan steeds naar de roller te spieken en in jezelf de afstanden dikwijls te herrekenen.

Voilà, mijn mening.
Ik sluit mij volledig aan met jouw mening !
en ondertussen is er inderdaad heel wat veranderd, veelal wordt het roadboek weggestoken en volgt men een voorrijder met routeboek of meestal iemand met GPS.
Klopt als een bus !
Roadbook wordt uit beleefdheid meegenomen en bewaard als souvenir. Niks mis mee .... maar zonde van de tijd dat de organisator erin steekt.

Wil zelf nog een stapje verder gaan :
Ik vindt het zelf leuker iemand te volgen die de weg kent. (gps of roadbook) .. maakt niet uit. Je hebt al eens meer tijd te genieten van omgeving en al het schoons die langs de weg loopt :wink:

En dat er dan mensen zijn die bij de start opstappen en naar huis vertrekken indien geen roadbook, kan ik moeilijk begrijpen. Is gebeurd ... :roll:
Roadboek een must??
Helemaal niet !!
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Roadboek een must??

Bericht door John »

Wat mij liet besluiten die vraag hier te stellen was wel degelijk om al dat werk dat er in zo een roadbook kruipt en omdat ik het een beetje achterhaalt vind.
Zelf heb ik ook geen Trippy om het werk dat er in zo een roadbook kruipt te vergemakkelijken. Het vraagt al meer dan werk genoeg om een degelijke rit uit te stippelen, ze te rijden, een café vroeg genoeg open te krijgen, zorgen voor genoeg plaatsen op een eventuele middagstop en na te kijken of er de laatste moment geen wegen open gebroken liggen.
Dus onze vriend Bosse ten spijt en ook al de anderen die vasthouden aan dat roadbook, sorry maar ik ga me daar niet mee bezig houden. Het zal dus een rit op GPS worden waar ik wél een uitprint van de te volgen route via mail wil bezorgen. Voor diegenen die geen Mapsource op PC hebben. Ik neem aan dat toch minstens iedereen over een PC beschikt.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Roadboek een must??

Bericht door K1200GT »

John schreef:Wat mij liet besluiten die vraag hier te stellen was wel degelijk om al dat werk dat er in zo een roadbook kruipt en omdat ik het een beetje achterhaalt vind.
Zelf heb ik ook geen Trippy om het werk dat er in zo een roadbook kruipt te vergemakkelijken. Het vraagt al meer dan werk genoeg om een degelijke rit uit te stippelen, ze te rijden, een café vroeg genoeg open te krijgen, zorgen voor genoeg plaatsen op een eventuele middagstop en na te kijken of er de laatste moment geen wegen open gebroken liggen.
Dus onze vriend Bosse ten spijt en ook al de anderen die vasthouden aan dat roadbook, sorry maar ik ga me daar niet mee bezig houden. Het zal dus een rit op GPS worden waar ik wél een uitprint van de te volgen route via mail wil bezorgen. Voor diegenen die geen Mapsource op PC hebben. Ik neem aan dat toch minstens iedereen over een PC beschikt.
Er zal niemand twijfelen aan het werk dat het voorbereiden van een roadbook vergt, maar, aan de andere kant, is dat niet één van de dingen waarvoor u en ik als lid, lidgeld betalen? Ik ben niet vertrouwd met de interne clubkeuken, maar ik mag hopen dat iemand die zich de moeite troost een rit (met roadbook) te organiseren, daar ook voor wordt vergoed? Wat die Tripy betreft, de club zou er enkele in centraal beheer kunnen hebben die tijdelijk terbeschikking worden gesteld voor toerritorganisatoren om het werk van deze laatsten te vergemakkelijken?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Roadboek een must??

Bericht door WimLT »

Ja, papier roadbook is een must ! Ik wil er eentje als souvenir aan jouw rit om boven mijn bed te hangen :clown:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Roadboek een must??

Bericht door Frank K »

De poll juist interpreteren zal niet makkelijk zijn. Vraag 1 is duidelijk, als je geen gps hebt, is een roadboek noodzakelijk.
Vraag 2 is het antwoord iets moeilijker te interpreteren want het zou best kunnen dat diegene die een gps hebben het toch belangrijk vinden hun mening te verkondigen dat je niemand kan verplichten een gps aan te schaffen, maar het zouden ook stemmers kunnen zijn die geen gps hebben. De antwoorders van vraag vinden een roadboek goed voor extra informatie. De antwoorders van vraag 4 reken ik niet mee. Dus de echte gps-liefhebbers zijn enkel terug te vinden in vraag 5.
Volgens mijn kunde om zo'n bevraging te ontleden, kom ik heden op een stand van 50/50....

Ik heb geen gps (spijtig genoeg) en kan dus in principe niet zonder roadboek. Ook al rijd ik achter iemand met een gps, dan nog volg ik de route op papier.
Ik begrijp heel goed dat het maken van een papieren route héél véél werk is en heb dan ook enorm veel respect voor de maker van dergelijke versie. Maar zelfs met de beste roadboeken ben ik al verkeerd gereden en dan is het daarna steeds een kwestie van goed kunnen hoofdrekenen om de volgende stappen goed te rijden.
Voorstel om een tripy te voorzien vanuit de club om papieren versies te maken vind ik een heel goed idee....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Roadboek een must??

Bericht door John »

Voor alle duidelijkheid...die poll komt NIET van mij hé! Wie dat er heeft op gezet heb ik geen weet van :wink:
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Roadboek een must??

Bericht door Koppel!! »

YOO

mijn mening is dat een RB moet blijven. Waarom?
Wel, ten eerste omdat ik 't een leuk onderdeel van een rit rijden vind, 't feit dat ge u met de afstand, etc. moet bezighouden vind ik net leuk, is de charme van 't rittekes rijden.

Natuurlijk moet 't een beetje kloppen, een Rb waar je meer verkeerd dan juist rijdt is nooit plezant, maar dat heb hier nog nooit ondervonden.

Dat 't véél moeite is, dat weet ik. En dat 't met Mapsource véle makkelijker is, dat weet ik ook. Heb beiden al gedaan.
Wel vind ik dat ge met Mapsource verdomme héél geod moet weten welke baantjes je aanklikt. Je moet de regio al uit je hoofd kennen, anders kan 't een raar resultaat geven.
Ook moet de route sowieso nagereden worden, als je dit dan toch doet, kan je evengoed notitie's nemen om er een RB van te maken, heb je direct beiden.

Ten tweede, ik heb een GPS, zo'n handig Questdingetje, maar van alle routes die ik via mail dit jaar heb toegestuurd gekregen heb ik er maar één kunnen openen :roll:
Bij al de andere zegt de software mij dat mijn versie ontoereikend is, en dat stoort me enorm. je wordt verplicht om in de mallemolen van update na update te stappen. En dat hoeft voor mij niet :-|
Mijn Mapsourve versie is nog dezelfde als toen ik m'n Quest gekocht heb. En dat werkt nog altijd prima hoor, een stad verhuis je niet zomaar, en de Alpen zullen nog wel enkele duizenden jaren op dezelfde plaats liggen.

Uiteindelijk heb ik dan wel een GPS, maar eentje waarmee ik voor die ritjes hier niets kan aanvangen, tenzij naar de plaats van rendez-vous rijden. Daar moet ik dan ofwel een papieren RB hebben, ofwel afspreken met een maat, die 't ritje wel op z'n GPS staan heeft.
Daarom mag het papieren RB van mij altijd blijven, 't is gewoon een onderdeel van 't ritjes rijden, punt!

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Roadboek een must??

Bericht door sprint »

Koppel!! schreef: Ten tweede, ik heb een GPS, zo'n handig Questdingetje, maar van alle routes die ik via mail dit jaar heb toegestuurd gekregen heb ik er maar één kunnen openen :roll:
Bij al de andere zegt de software mij dat mijn versie ontoereikend is, en dat stoort me enorm. je wordt verplicht om in de mallemolen van update na update te stappen. En dat hoeft voor mij niet :-|
Mijn Mapsourve versie is nog dezelfde als toen ik m'n Quest gekocht heb. En dat werkt nog altijd prima hoor, een stad verhuis je niet zomaar, en de Alpen zullen nog wel enkele duizenden jaren op dezelfde plaats liggen.

Grtz, Philip!
Ik zal u thuis eens moeten op de hoogte stellen van "Mapsource" zeker Philip :wink:
anders spreken we wel eens af 8-)
Marnix.

Afbeelding
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Roadboek een must??

Bericht door Jo De Paepe »

maar ik mag hopen dat iemand die zich de moeite troost een rit (met roadbook) te organiseren, daar ook voor wordt vergoed?
Ja , maar alleen voor zijn copy kosten . De rest is onbaatzuchtig ten dienste van diegenen die de rit komen rijden.
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Roadboek een must??

Bericht door K1200GT »

Jo De Paepe schreef:
maar ik mag hopen dat iemand die zich de moeite troost een rit (met roadbook) te organiseren, daar ook voor wordt vergoed?
Ja , maar alleen voor zijn copy kosten . De rest is onbaatzuchtig ten dienste van diegenen die de rit komen rijden.
:oops: Ik wil me niet bemoeien met dingen die me niet aangaan (ben namelijk een nogal passief lid, en ken de interne keuken niet), maar dat zou wat mij betreft zeker wat beter mogen zijn (zeker als je rekening houdt met het aantal clubleden). Ik zou zelfs bereid zijn wat meer lidgeld te betalen, indien het voortbestaan van de papieren roadbooks daarvan zou afhangen.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Roadboek een must??

Bericht door WimLT »

K1200GT schreef:Ik zou zelfs bereid zijn wat meer lidgeld te betalen, indien het voortbestaan van de papieren roadbooks daarvan zou afhangen.
OEI, hier verleg je de discusie wel effe, zeg ! Een verhoging van het lidgeld is altijd algemeen. Dat wil dus zeggen dat (momenteel) 51% van de leden zou moeten bijbetalen voor iets dat ze helemaal niet willen :-?
We zullen dit maar beschouwen als :bsofftopic:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: Roadboek een must??

Bericht door RUSOR »

Diegene die een roadbook willen hebben misschien geen GPS en daarom misschien ook geen computer en daarom krijgt ge hier misschien een verkeerd beeld :idea:

GRTS Danny
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Roadboek een must??

Bericht door Tazke »

RUSOR schreef:Diegene die een roadbook willen hebben misschien geen GPS en daarom misschien ook geen computer en daarom krijgt ge hier misschien een verkeerd beeld :idea:

GRTS Danny
Dat klopt zeker, want tijdens mijn studies (leerkracht informatica) 2 jaar geleden zeiden ze: ga er vanuit dat ongeveer 1/3 geen PC heeft thuis !!!

Nu terug on-topic:
Ik heb eigenlijk ook een RB nodig, want ik heb nog genen gps op mijnen motor.
Tenzij ik iemand kan volgen natuurlijk.
Momenteel behelp ik me met kaart/RB zoals in de goede oude tijd :mrgreen: .

Maar of het nu een route maken is op GPS of op RB, het vergt beide veel werk. Misschien het ene wat meer als het andere, maar je moet het maar doen !!!
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Plaats reactie