nee openslijpen ,het boelke der uit halen en terug dichtlassen.Hoe gaat die DB killer er uit op een 1150GS? Is dat gewoon uitvijzen?
Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
Moderator: GVN
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
Na wat zoekwerk hier op het forum denk ik begrepen te hebben dat de db killer niet bij de standaard uitlaat hoort, maar bij Akrapovic ed. Spijtig, want na gereden te hebben met de F800GS met standaard uitlaat weet ik dat er een toffer geluid op een 1150GS moet mogelijk zijn binnen de legale grenzen.
Openslijpen en terug dichtlassen is voor mij enkele bruggen te ver.
ErikD.
Openslijpen en terug dichtlassen is voor mij enkele bruggen te ver.
ErikD.
BMW 1150GS zwart - 2002
Husqvarna WR 250 - 1988
Husqvarna WR 250 - 1988
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
YOO
Yep, en zelfs op een simpele manier, ofwel verwijder je de einddemper compleet, en kan je, al naar eigen gedacht, een afdekkapje plaatsen om de gassen naar beneden te duwen/blazen.
Of anders doe je 't zoals op mijn 1150, daar is de cat en tussendemper is vervangen door een Y-pijp, waarschijnlijk van Remus of Laser, en je houdt de originele einddemper. Maakt een mooi, ietsje zwaarder geluid, dat echter perfect binnen de legale perken blijft!
Grtz, Philip!
Yep, en zelfs op een simpele manier, ofwel verwijder je de einddemper compleet, en kan je, al naar eigen gedacht, een afdekkapje plaatsen om de gassen naar beneden te duwen/blazen.
Of anders doe je 't zoals op mijn 1150, daar is de cat en tussendemper is vervangen door een Y-pijp, waarschijnlijk van Remus of Laser, en je houdt de originele einddemper. Maakt een mooi, ietsje zwaarder geluid, dat echter perfect binnen de legale perken blijft!
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
Eigenlijk raar, die bmw uitlaten.
Als ge op nen andere moto een open pijp zet maakt die meer lawaai, simpel.
Ik ben vorig weekend nog naar een 1150 GSA gaan kijken om evt te kopen en daar zat een Remus Revolution uitlaat op.
Ik dacht, nu ga ik hier ne keer een schone diepe roffel horen maar niets was minder waar, dat klonk net origineel
Ik heb er nog niet mee gereden dus mogelijks maakt hij onder belasting ietske meer lawaai.
Als ge op nen andere moto een open pijp zet maakt die meer lawaai, simpel.
Ik ben vorig weekend nog naar een 1150 GSA gaan kijken om evt te kopen en daar zat een Remus Revolution uitlaat op.
Ik dacht, nu ga ik hier ne keer een schone diepe roffel horen maar niets was minder waar, dat klonk net origineel
Ik heb er nog niet mee gereden dus mogelijks maakt hij onder belasting ietske meer lawaai.
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
Tut tut, Hoezo opscheppen met een duc? Duc heef open pijpen maar door het lage toerental en de diepe sound maakt die niet meer lawaai dan een BMW met open uitlaten. Diene stoefer zou stoefen met alles. Een banaan met open uitlaten die 12.000 rpm of meer draait maakt mijn inziens nog veel meer lawaai. Vind het op mijn duc ideaal. Mooi en veilig gehoord worden zonder te overdrijven. Met mijn " stille " R1100S word ik in de file veel minder snel opgemerkt !!!JüRgen schreef:BMW heeft relaties met Akropovic en Lazer. Deze leveren dan uitlaten die niet buiten de grenzen gaan.
Remus en anderen leveren ook, maar heeft BMW geen contracten mee (wat niks uitmaakt uiteraard) ; zolang ze de goedkeuringen hebben is er geen probleem.
De discussie van wel of niet ga ik niet voeren... is hier al te veel aan bod gekomen.
En alle moraalridders : van een racebanaan met race-uitlaat en een BMW durven ze misschien wel zeggen dat het te luid is, maar een Harley rijder met open pipes zullen ze niet durven aan te spreken... want dat is dan weer te ruig volk... om nog maar te zwijgen van alle mono-bikers en quads met overdreven decibels, en Ducati rijders die dan opscheppen dat hun machine al stationair 85dB maakt... maar tenslotte zijn we allemaal motorrijders... toch ?
Epica rocks my world
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 okt 2008, 10:38
- Locatie: Maaseik
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
Ben ik blij dat jij niet mijn buurman bent die elke morgen in de vroegte naar zijn werk vertrekt . Het argument dat je hierdoor beter opvalt in de file . De enige manier waarmee je zult opvallen is met de ergernis die je zult opwekken bij de andere weggebruikers die je juist voorbij gereden bent. Als je dan toch wil opvallen, waarom dan geen zwaailicht op je helm, succes verzekerd .
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
Voorzichtig met die commentaar, voor je 't weet wordt je als moraalridder bestempeld
(en door een moderator nog wel)
Maar ik ben ook blij dat ik zo'n buurman niet heb Dat van een zwaailicht, da's nog eens een idee. Is al wel eens voorgedaan, door Urbanus denk ik, die had er ook succes mee
(en door een moderator nog wel)
Maar ik ben ook blij dat ik zo'n buurman niet heb Dat van een zwaailicht, da's nog eens een idee. Is al wel eens voorgedaan, door Urbanus denk ik, die had er ook succes mee
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
Op mijne r1200gsa heb ik een volledige uitlaatlijn van remus laten monteren, die van mij is in carbon, dit heeft een nog mooiere sound. De db-killer heb ik er terug ingevijsd , was iets te veel sound. Alles gekocht bij mijn Bmw Dealer in Drongen.
Hier onder een foto en tekst van motor&toerisme
Remus 2-in-1 voor R1200GS
Voor de BMW R1200GS heeft Remus een compleet 2-1 systeem ontwikkeld. Het gaat hierbij om een bochtenset die, net als de originele set, voorzien is van twee aansluitingen voor de lambda sensoren en een ECE goedgekeurde uitlaatdemper van het type Revolution. Deze uitlaat is uitgerust met een verwijderbare dB-killer. Naast een meer sportievere uitstraling krijgt de R1200GS ook een mooiere sound en een verbeterde vermogensafgifte. Het 2-1 systeem levert volgens de mensen van Remus een vermogenswinst op van zo’n 11 pk! De uitlaat is verkrijgbaar in aluminium, carbon of titanium. De prijzen beginnen, afhankelijk van de uitvoering, vanaf € 931,00- in Nederland en € 947,00 in België. Wie meer info wenst surft naar http://www.hocoparts.com/remus of contacteert Hoco Parts B.V. op het nummer (+31) (0)342 412 290 of via e-mail: remus@hocoparts.com.
Hier onder een foto en tekst van motor&toerisme
Remus 2-in-1 voor R1200GS
Voor de BMW R1200GS heeft Remus een compleet 2-1 systeem ontwikkeld. Het gaat hierbij om een bochtenset die, net als de originele set, voorzien is van twee aansluitingen voor de lambda sensoren en een ECE goedgekeurde uitlaatdemper van het type Revolution. Deze uitlaat is uitgerust met een verwijderbare dB-killer. Naast een meer sportievere uitstraling krijgt de R1200GS ook een mooiere sound en een verbeterde vermogensafgifte. Het 2-1 systeem levert volgens de mensen van Remus een vermogenswinst op van zo’n 11 pk! De uitlaat is verkrijgbaar in aluminium, carbon of titanium. De prijzen beginnen, afhankelijk van de uitvoering, vanaf € 931,00- in Nederland en € 947,00 in België. Wie meer info wenst surft naar http://www.hocoparts.com/remus of contacteert Hoco Parts B.V. op het nummer (+31) (0)342 412 290 of via e-mail: remus@hocoparts.com.
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
ben een beetje laat met reactie,
vroeger filterde ik ook de files (bijna stapvoets)
tot ik op de baan brugge oostkamp een stistaande vrachtwagen voorbij reed ; en nu goed lezen plots kwam een motorrijder blindelings van voor de vrachtwagen hij kwam ook nog van een private!! parking de weg opgereden en ramde mij in de flank gereden;
door de politierechtbank was ik in mijn volle recht. tegenpartij gaat in beroep en om een lang verhaal kort te maken ik moest de helft van zijn schade en hij de helft van mijn schade betalen.
maw als je files filtert is het net of op cicuit rijden je bent vogelvrij !!
groeten luc
vroeger filterde ik ook de files (bijna stapvoets)
tot ik op de baan brugge oostkamp een stistaande vrachtwagen voorbij reed ; en nu goed lezen plots kwam een motorrijder blindelings van voor de vrachtwagen hij kwam ook nog van een private!! parking de weg opgereden en ramde mij in de flank gereden;
door de politierechtbank was ik in mijn volle recht. tegenpartij gaat in beroep en om een lang verhaal kort te maken ik moest de helft van zijn schade en hij de helft van mijn schade betalen.
maw als je files filtert is het net of op cicuit rijden je bent vogelvrij !!
groeten luc
lgeen
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
Als hij voorrang moest geven, dan moest dat voor de VOLLEDIGE weg, dus ook voor u die aan het inhalen was....lgeen schreef:ben een beetje laat met reactie,
vroeger filterde ik ook de files (bijna stapvoets)
tot ik op de baan brugge oostkamp een stistaande vrachtwagen voorbij reed ; en nu goed lezen plots kwam een motorrijder blindelings van voor de vrachtwagen hij kwam ook nog van een private!! parking de weg opgereden en ramde mij in de flank gereden;
door de politierechtbank was ik in mijn volle recht. tegenpartij gaat in beroep en om een lang verhaal kort te maken ik moest de helft van zijn schade en hij de helft van mijn schade betalen.
maw als je files filtert is het net of op cicuit rijden je bent vogelvrij !!
groeten luc
Toevallig niet ingehaald over een volle witte lijn of een busstrook of zoiets ??
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
@Pablo,
heb zelf op mijn Hp2 sinds enkele weken een QUAT-D Troncocono titanium eindemper,
zoals op bovenstaande foto van de fabrikant.
Heb deze demper eigenlijk niet gekozen omdat ik meer geluid wilde, maar op zoek was naar een kleine smalle demper om op de Hp2 met een symetrisch kofferset te kunnen rijden. Deze demper valt namelijk binnen het rek.
Echter maakt de Hp2 met deze demper wel wat meer en zwaarder geluid, meer dan bijvoorbeeld een Akrapovic. Zonder de uitneembare DB-killer wordt het een beetje veel van het goede, en lijkt het meer een neerstortende 747....
Standaardprijs van deze demper is iets van 550,- maar op ebay komen ze regelmatig voorbij voor rond de 320,-
heb zelf op mijn Hp2 sinds enkele weken een QUAT-D Troncocono titanium eindemper,
zoals op bovenstaande foto van de fabrikant.
Heb deze demper eigenlijk niet gekozen omdat ik meer geluid wilde, maar op zoek was naar een kleine smalle demper om op de Hp2 met een symetrisch kofferset te kunnen rijden. Deze demper valt namelijk binnen het rek.
Echter maakt de Hp2 met deze demper wel wat meer en zwaarder geluid, meer dan bijvoorbeeld een Akrapovic. Zonder de uitneembare DB-killer wordt het een beetje veel van het goede, en lijkt het meer een neerstortende 747....
Standaardprijs van deze demper is iets van 550,- maar op ebay komen ze regelmatig voorbij voor rond de 320,-
Geert Hp2Adv en xtz660 in wording
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
een HP2 met koffersZwerver schreef:@Pablo,
heb zelf op mijn Hp2 sinds enkele weken een QUAT-D Troncocono titanium eindemper,
zoals op bovenstaande foto van de fabrikant.
Heb deze demper eigenlijk niet gekozen omdat ik meer geluid wilde, maar op zoek was naar een kleine smalle demper om op de Hp2 met een symetrisch kofferset te kunnen rijden. Deze demper valt namelijk binnen het rek.
Echter maakt de Hp2 met deze demper wel wat meer en zwaarder geluid, meer dan bijvoorbeeld een Akrapovic. Zonder de uitneembare DB-killer wordt het een beetje veel van het goede, en lijkt het meer een neerstortende 747....
Standaardprijs van deze demper is iets van 550,- maar op ebay komen ze regelmatig voorbij voor rond de 320,-
Ik reed weg en kwam aan bij de weg. De weg was weg. Sjans, ik zat op mijne GS... neen GS ook weg nu op KTM!!
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Sjeezen doe ik ook met R1200S, liefst op circuit en niet in de grindbak, ook niet meer, R1200S ook weg
HP2 Sport vanaf 2009, nog efkes..., geannuleerd...
Lid sinds 11/11/06
http://www.lostroads.eu - ism. SOS Kinderdorpen
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
[quote="Pinker]
een HP2 met koffers [/quote]
Yep...
Maakt vakantieritjes toch wat makkelijker wanneer je wat kampeerspul en zo kan meenemen....
een HP2 met koffers [/quote]
Yep...
Maakt vakantieritjes toch wat makkelijker wanneer je wat kampeerspul en zo kan meenemen....
Geert Hp2Adv en xtz660 in wording
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
Koffers op de HP2 is lichtelijk off topic wanneer het hier eigenlijk over uitlaten gaat, maar ik begrijp niet goed waarom dit een probleem moet zijn. Kijk eens bij Touratech of andere toeleveranciers. Een HP2 met grotere tank en een kofferset lijkt mij meer geschikt voor het zwaardere avonturierswerk dan een GSA...
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
Ik heb er nu een paar maand een Zard Powergun op staan. 1 keer zonder de Db killer gaan rijden, maar dat vond ik er toch wat over. Met de killer erin een plezant geplop in de lage toeren, dat overgaat naar een sportief gegrom in de hogere toeren.
Volgens de fabrikant heb je er 8 pk meer door (zonder Db killer), maar daar was het mij niet om te doen ('t is niet dat ik voorheen constant int rood aan rijden was of zo). Ik vind het vooral optisch een serieuze bonus: komt wat hoger dan de originele --> zich op achterwiel volledig vrij; volgt beter de lijn van de moto; komt niet zover naar buiten dan de originele (duo, bagage), en is in zalig RVS ipv blinkend (krasgevoelig) chroom of afpellend carbon.
Je spaart er ook een kilo of 5 mee uit dacht ik, wat wel nodig was na al die andere rommel dat ik er al had opgezwierd
Ieder zijn ding natuurlijk!
w
Volgens de fabrikant heb je er 8 pk meer door (zonder Db killer), maar daar was het mij niet om te doen ('t is niet dat ik voorheen constant int rood aan rijden was of zo). Ik vind het vooral optisch een serieuze bonus: komt wat hoger dan de originele --> zich op achterwiel volledig vrij; volgt beter de lijn van de moto; komt niet zover naar buiten dan de originele (duo, bagage), en is in zalig RVS ipv blinkend (krasgevoelig) chroom of afpellend carbon.
Je spaart er ook een kilo of 5 mee uit dacht ik, wat wel nodig was na al die andere rommel dat ik er al had opgezwierd
Ieder zijn ding natuurlijk!
w
R 1200 GS - yippie, weeral verdwaald!
WR426 - yippie
WR426 - yippie
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 21 jul 2005, 10:14
- Locatie: Hasselt
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
waar kan je da kopen zo een ZARD?
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
Zumo 660
Wilbers
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: Ik wil gehoord worden: luidere uitlaat.
http://www.speedycom.co.uk/shop/home.php?cat=544WIMGSA1200 schreef:waar kan je da kopen zo een ZARD?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300