Picos de Europa - Noorden Portugal

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
pirre105
Contacteer:

Picos de Europa - Noorden Portugal

Bericht door pirre105 »

Ben een reis aan het plannen voor augustus 2009 naar de Picos De Europa in Spanje en op zoek naar alle bruikbare info hierover (routes,hotels of niet te missen plaatsen om vluchtig te bezoeken.)
Zou verder bollen tot in Galicië en terugkomen via het Noorden van Portugal (ook hierover info indien mogelijk).
Met dank bij voorbaat.
Pirre
Ik hou van Lut en mijn GSA.
John
Contacteer:

Re: Picos de Europa - Noorden Portugal

Bericht door John »

Dim

Bericht door Dim »

Een beetje buiten amarante kan je hier alvast je bedje spreiden.

Prima kerel (a scottish lad) en een sympathieke portugese madam.

http://www.ownersdirect.co.uk/portugal/P3396.htm

Cheers,

Dim
Ride like the wind
Erik

Bericht door Erik »

pirre105 schreef:Ben een reis aan het plannen voor augustus 2009 naar de Picos De Europa in Spanje en op zoek naar alle bruikbare info hierover (routes,hotels of niet te missen plaatsen om vluchtig te bezoeken.)
Zou verder bollen tot in Galicië en terugkomen via het Noorden van Portugal (ook hierover info indien mogelijk).
heb op de computer een lijsje met Waypoints van Spaanse hotels (in MapSource). Bewaard van mijn trip naar Finisterre/Santiago de Compostela in 2006. De Camino-varianten heb ik ook nog. Terugreis ging langs La Coruña en door de Picos de Europa. Dat is tot San Sebastian veel interessanter dan langs de Noordkust

Bij interesse graag een PB met uw emailadres.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
MrUfip
Contacteer:

Bericht door MrUfip »

pirre105 schreef:Ben een reis aan het plannen voor augustus 2009 naar de Picos De Europa in Spanje en op zoek naar alle bruikbare info hierover (routes,hotels of niet te missen plaatsen om vluchtig te bezoeken.)
Met dank bij voorbaat.
Pirre
Ga je helemaal daar naar toe rijden? Of pak je bv de trein tot in spanje?
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Rijden hé. Als we met de motor weggaan is het om te bollen.Aangezien ik 10 dagen voorzie zou het moeten lukken.
Frankrijk zal dan wel vluchtig 2 x dienen doorkruist te worden via de snelwegen maar vanaf de grens van Spanje zal het langs het binnenland verder gaan.
Dan zie je pas echt hoe het land eruitziet.
Tis natuurlijk ook misschien geen slecht idée van die trein maar heb daar absoluut geen ervaring mee.
Is dat niet te kostelijk?
MrUfip
Contacteer:

Bericht door MrUfip »

pirre105 schreef:Rijden hé. Als we met de motor weggaan is het om te bollen.Aangezien ik 10 dagen voorzie zou het moeten lukken.
Frankrijk zal dan wel vluchtig 2 x dienen doorkruist te worden via de snelwegen maar vanaf de grens van Spanje zal het langs het binnenland verder gaan.
Dan zie je pas echt hoe het land eruitziet.
Tis natuurlijk ook misschien geen slecht idée van die trein maar heb daar absoluut geen ervaring mee.
Is dat niet te kostelijk?
Dacht dat dat wel een paar honderd euro kost, het lijkt een hoop, maar met de benzine-prijzen van tegenwoordig+tol-wegen valt het wel mee.
Opzoek naar motorcampings/motorhotels in Europa? Kijk dan eens op http://www.motorcamping.eu
Deel je ervaring met anderen en laat een recensie achter.
Toedel

Bericht door Toedel »

Ik ben deze zomer teruggekomen van de Pyreneëen met de DB Autozug van Narbonne naar Düsseldorf.
Het personeel is erg vriendelijk en Duits-correct, de motor wordt goed vastgezet, geen schade onderweg.
Inschepen tussen 14u-14.40u, vertrek rond 17u, aankomst te Düsseldorf 10u, ontscheping was vertraagd 11u.
Kortom (te laat :-) ) je wint er niet echt tijd mee, aangezien het van Düsseldorf ook nog naar huis moet.
MAAR : het ont-stresst enorm, en je geniet tegelijkertijd van de treinrit, je hebt het boordrestaurant...
Als ik nog eens door Frankrijk moet zonder het te bezoeken, dan doe ik het weer.
Qua prijzen effe informeren, dat verschilt naarglang hoofd/nevenseizoen, en gekozen accomodatie op de trein.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
pirre105
Contacteer:

Bericht door pirre105 »

Voor wat betreft die trein is de zaak al duidelijk. Gezien de geringe tijdwinst en de toch wel hoge kosten zullen we zoals gewoonlijk tot daar bollen.
Als we naar Dusseldorf moeten rijden om daar te vertrekken met de trein dan zitten we al min of meer voorbij Parijs als we vanuit Brussel vertrekken langs de baan . Het kost dan 42 euro aan péages en ongeveer 86 euro aan benzine.
Een kleine 1000 km moet toch vlot te doen zijn via autostrades en dan zitten we al ver tegens de Spaanse grens.
Alvast bedankt voor alle info.
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

pirre105 schreef:Voor wat betreft die trein is de zaak al duidelijk. Gezien de geringe tijdwinst en de toch wel hoge kosten zullen we zoals gewoonlijk tot daar bollen.
Als we naar Dusseldorf moeten rijden om daar te vertrekken met de trein dan zitten we al min of meer voorbij Parijs als we vanuit Brussel vertrekken langs de baan . Het kost dan 42 euro aan péages en ongeveer 86 euro aan benzine.
Een kleine 1000 km moet toch vlot te doen zijn via autostrades en dan zitten we al ver tegens de Spaanse grens.
Alvast bedankt voor alle info.
Vergeet uw bandenslijtge niet te tellen hee :wink:

We gaan dat komend jaar eens proberen => van Dusseldorf naar Bolzano ... met 5 man en 5 motoren zou dat bvb op 206 euro komen ... t voordeel is dat je s' namiddags vertrekt en s'ochtend aankomt 8-)
Als je met een motor bent met 2 personen vind ik het ook wel wat te duur in feite ...

Verder als het goed weer is een ritje naar ginder best te pruimen en maakt dit deel uit van de reis maar ja we moeten dat toch eens proberen hee ;-))

mvg

Stef
ferre10

Bericht door ferre10 »

Erik schreef: heb op de computer een lijsje met Waypoints van Spaanse hotels (in MapSource). Bewaard van mijn trip naar Finisterre/Santiago de Compostela in 2006. De Camino-varianten heb ik ook nog. Terugreis ging langs La Coruña en door de Picos de Europa. Dat is tot San Sebastian veel interessanter dan langs de Noordkust

Bij interesse graag een PB met uw emailadres.
kan je mij die ook doorsturen aub ? ben van plan om volgend jaar ook is tot daar te bollen. :-P t'zal daar precies druk worden :grin:
grtz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
michelannn

Bericht door michelannn »

Hoi,
wij zijn in 2005 naar de picos geweest en je kan eventueel de gpsroutes hebben
grtjs,
michel
gs 1150 Adv.
michelannn

Bericht door michelannn »

Hoi,
wij zijn in 2005 naar de picos geweest en je kan eventueel de gpsroutes hebben.

http://www.bmwmotorvriendenlommel.be/Pi ... 202005.htm

grtjs,
michel
gs 1150 Adv.
Plaats reactie