lakken frame

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
OFrank
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 nov 2005, 18:41

lakken frame

Bericht door OFrank »

Er is een deel van het frame waar mijn schoen tijdens het schakelen voortdurend tegen schuurt. De laklaag (zilver) is hier verdwenen en aan de randen waar de verflaag erg dun is lijkt zich precies wat roest te vormen (wel nog makkelijk te verwijderen met polisch).
Is het frame van de R 1200 GS van inox, metaal of aluminium? En waarmee kan ik dit opnieuw verven of lakken?
Moet ik hierop eerst een laag primer spuiten (zinkoxide?) of is enkel een laklaag voldoende? :roll:
Dank bij voorbaat voor jullie antwoorden
Groeten
Frank
tazdevil
Berichten: 205
Lid geworden op: 12 okt 2008, 18:57
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: lakken frame

Bericht door tazdevil »

Hey Frank,

Het frame van de GS is van metaal of op zijn best van chroommolybdeen.In alu zou het te zwak zijn,en RVS te
duur.Je kan in de betere autohandel en spuitbus laten maken met dezelfde lak als uw frame.
Ik zou eerst lichtjes afschuren met waterschuurpapier met een lichte korrel,ontvetten,nen primer
en dan de lak er over.
Dit is hoe ik het al gedaan heb en perfect gelukt :grin: ,de andere mannen hebben daar misschien noch beter tips voor of meer
ervaring mee.

Groeten Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
OFrank
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 nov 2005, 18:41

Re: lakken frame

Bericht door OFrank »

Gerry,
Die primer, is dat een zinkoxide primer of moet dat iets anders zijn?
Alvast reeds dank voor je antwoord
Frank
tazdevil
Berichten: 205
Lid geworden op: 12 okt 2008, 18:57
Woonplaats: Tienen
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: lakken frame

Bericht door tazdevil »

Hey Frank,

Je kan eventueel een zinkspray gebruiken als grondverf/primer,dit is sterker als gewone primer en veel
beter tegen de roest.Maar oppassen dat hij samen gaat met uw lak die ge laat maken.Het kan zijn dat
die begint te werken en dat wilt ge niet aan de hand hebben. :twisted:
Ge kunt dat best eens vragen in de winkel en thuis voor de veiligheid eens testen op een stuk karton. :wink:
Het beste is uwe GS helemaal demonteren en laten poederlakken(de kader),veel sterker en slijtvaster als lak
maar waar zijde dan mee bezig hé!! :roll:

Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: lakken frame

Bericht door RUSOR »

Hoi,
En als je de lakschade hersteld hebt een paar beschermstukken van TT aanschaffen. Bij mijn vorige GSA zat ik door het frame.
Afbeelding

Het zal bij mijn huidige niet meer gebeuren :grin: (BTW ook in zilver te krijgen)

GRTS Danny
Plaats reactie