Uitlaatbuizen
Moderator: GVN
Uitlaatbuizen
Hallo allemaal.
Gisteren heb ik een zilveren R1150RT gekocht en ben (uiteraard zeker) zo gelukkig als een kind en kan nauwelijks wachten om hem op te halen.
Hij is werkelijk zoals op de advertentie vermeld in "état impeccable" of voor ons vlamingen schitterend onderhouden.
En nu mijn vraag: ik wil dat zo houden en heb gezien dat de uitlaatbuizen wel gekleurd zijn door heet te worden maar niet verroest zoals bij sommige andere motoren.
Hoe hou ik ze zo? Met welke poetsprodukten?
En dan ikzelf: ik ben 52 en in mei 2008 hoorde mijn vrouw voor het eerst dat ik al jaren droomde van een motor. Ze heeft me toen gezegd niet te wachten tot ik niet meer zou kunnen rijden en een week later had ik een Deauville, ideaal om te leren rijden volgens mijn instructeurs. En sinds mijn vrouw ne keer meegereden heeft vond ze de zit niet komfortabel en het spektakel ondermaats. Voilà en nu gaat ze gelukkig zijn achterop denk ik
De groeten en tot ergens onderweg ......
jan
Gisteren heb ik een zilveren R1150RT gekocht en ben (uiteraard zeker) zo gelukkig als een kind en kan nauwelijks wachten om hem op te halen.
Hij is werkelijk zoals op de advertentie vermeld in "état impeccable" of voor ons vlamingen schitterend onderhouden.
En nu mijn vraag: ik wil dat zo houden en heb gezien dat de uitlaatbuizen wel gekleurd zijn door heet te worden maar niet verroest zoals bij sommige andere motoren.
Hoe hou ik ze zo? Met welke poetsprodukten?
En dan ikzelf: ik ben 52 en in mei 2008 hoorde mijn vrouw voor het eerst dat ik al jaren droomde van een motor. Ze heeft me toen gezegd niet te wachten tot ik niet meer zou kunnen rijden en een week later had ik een Deauville, ideaal om te leren rijden volgens mijn instructeurs. En sinds mijn vrouw ne keer meegereden heeft vond ze de zit niet komfortabel en het spektakel ondermaats. Voilà en nu gaat ze gelukkig zijn achterop denk ik
De groeten en tot ergens onderweg ......
jan
-
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 08 jan 2009, 15:02
- Woonplaats: gent
- Locatie: oostvlaanderen
Re: Uitlaatbuizen
ben niet zeker ofje het blauw van die buizen afkrijgt eigenlijk geen blauw= geen gebruik
denk dat het komt door enkel wandige buizen voor de rest cromepoets allerlei
veel succes met je aanwinst
denk dat het komt door enkel wandige buizen voor de rest cromepoets allerlei
veel succes met je aanwinst
joehoe
Re: Uitlaatbuizen
vooreerst proficiat met Uw aankoop en veel plezierige en veilige km gewenst ...jan_s schreef:Hallo allemaal.
Gisteren heb ik een zilveren R1150RT gekocht en ben (uiteraard zeker) zo gelukkig als een kind en kan nauwelijks wachten om hem op te halen.
Hij is werkelijk zoals op de advertentie vermeld in "état impeccable" of voor ons vlamingen schitterend onderhouden.
En nu mijn vraag: ik wil dat zo houden en heb gezien dat de uitlaatbuizen wel gekleurd zijn door heet te worden maar niet verroest zoals bij sommige andere motoren.
Hoe hou ik ze zo? Met welke poetsprodukten?
En dan ikzelf: ik ben 52 en in mei 2008 hoorde mijn vrouw voor het eerst dat ik al jaren droomde van een motor. Ze heeft me toen gezegd niet te wachten tot ik niet meer zou kunnen rijden en een week later had ik een Deauville, ideaal om te leren rijden volgens mijn instructeurs. En sinds mijn vrouw ne keer meegereden heeft vond ze de zit niet komfortabel en het spektakel ondermaats. Voilà en nu gaat ze gelukkig zijn achterop denk ik
De groeten en tot ergens onderweg ......
jan
de buizen worden blauw maar je kan ze wel zo mooi houden , ik gebruik daarvoor een soort watten gedrenkt in een vloeistof :
is een wit met blauw gestreept doosje met rood deksel , Merk "Brasso" , polijstwatten , Duraglit....wij kopen die in de GB - Carrefour
Re: Uitlaatbuizen
In carrefour zelf of in brico-centerArnold schreef:vooreerst proficiat met Uw aankoop en veel plezierige en veilige km gewenst ...jan_s schreef:Hallo allemaal.
Gisteren heb ik een zilveren R1150RT gekocht en ben (uiteraard zeker) zo gelukkig als een kind en kan nauwelijks wachten om hem op te halen.
Hij is werkelijk zoals op de advertentie vermeld in "état impeccable" of voor ons vlamingen schitterend onderhouden.
En nu mijn vraag: ik wil dat zo houden en heb gezien dat de uitlaatbuizen wel gekleurd zijn door heet te worden maar niet verroest zoals bij sommige andere motoren.
Hoe hou ik ze zo? Met welke poetsprodukten?
En dan ikzelf: ik ben 52 en in mei 2008 hoorde mijn vrouw voor het eerst dat ik al jaren droomde van een motor. Ze heeft me toen gezegd niet te wachten tot ik niet meer zou kunnen rijden en een week later had ik een Deauville, ideaal om te leren rijden volgens mijn instructeurs. En sinds mijn vrouw ne keer meegereden heeft vond ze de zit niet komfortabel en het spektakel ondermaats. Voilà en nu gaat ze gelukkig zijn achterop denk ik
De groeten en tot ergens onderweg ......
jan
de buizen worden blauw maar je kan ze wel zo mooi houden , ik gebruik daarvoor een soort watten gedrenkt in een vloeistof :
is een wit met blauw gestreept doosje met rood deksel , Merk "Brasso" , polijstwatten , Duraglit....wij kopen die in de GB - Carrefour
R1200GS.
Re: Uitlaatbuizen
hoi jan, allereerst proficiat!
over het kuisen van uw uitlaat; klik hier even, je zal redelijk wat leesvoer hebben
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ne+uitlaat
over het kuisen van uw uitlaat; klik hier even, je zal redelijk wat leesvoer hebben
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ne+uitlaat
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 aug 2007, 14:30
- Locatie: 2400 Mol
Re: Uitlaatbuizen
ik gebruik altijd wondersteen en het is werkelijk een wonder hoe proper ik ze altijd krijg
wondersteen kan je verkrijgen bij de dealer of bij winkels waardat ze materiaal verkopen voor Boten enz...
groetjes en nog veeeeel plezier met je aankoop !
ikzelf rijd met een R1100RT van 1999 m'n beste aankoop ooit...
wondersteen kan je verkrijgen bij de dealer of bij winkels waardat ze materiaal verkopen voor Boten enz...
groetjes en nog veeeeel plezier met je aankoop !
ikzelf rijd met een R1100RT van 1999 m'n beste aankoop ooit...
Mijn thuis is daar waar mijne RT staat ! ! !
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Uitlaatbuizen
Over het poetsen van je inox uitlaat, (dus zeker zijn dat het geen verchroomde is want anders is je chroom foetsie!) en hoe ik het doe (en geloof me, ik heb er al vééél gepoetst en terug gepolijst )
Ga naar de winkel en koop je een litertje Muro van HG. Neem een stukje fijne staalwol en bevochtig dat met dit zuur. Best handschoenen aan en je uitlaat gedemonteerd om geen spatten te krijgen op onderdelen die niet gediend zijn met dit goedje. En best je chroom uitlaatpot aftapen met plastiektape. Als je echter niet als een gek tekeer gaat lukt het ook bij gemonteerde buizen. Je zal zien dat die bruine aanslag als sneeuw voor de zon verdwijnt en na iets langer aandringen ook die zwarte ingebrande plekken, die op een dikke roestlaag lijken. Gebruik enkel fijne staalwol en geen 3M schuursponsjes want die smelten gewoon. Het zuur ook niet te lang laten inwerken om achteraf niet al te veel polierwerk te krijgen. Dus regelmatig wat water sproeien en opnieuw wat van die Muro. Zie je gelijk ook beter waar je nog wat moet poetsen Als alles vrij is van aanslag kan je beginnen met het polijsten. Neem een sneldraaiende boormachiene of kleine slijptol, de nodige polijst schijfjes en natuurlijk polijst pasta of beter een vetblok. Dit gaat vrij snel als je voor hitte en genoeg van dat polijst vet zorgt. Dus genereer hitte door niet te snel van plaats te wisselen. Voor de plaatsen tussen de uitlaatpijpen waar je niet bijkomt met je poliermachiene gebruik ik meestal een oude sok (lang genoeg) die ik doordrenk met grove polierpasta (Nr3) Draai die een volledige slag rond de buis en over en weer aan de uiteinden van die sok trekken. (hoe sneller hoe meer warmte en hoe sneller het blinkt ) Wat ook kan is van een aandrijf polietje voor een V-riem op je boormachiene te monteren en zo de moeilijkere plaatsen aan te pakken, met een lus uit sterkere stof.
Plezier ermee!
Ga naar de winkel en koop je een litertje Muro van HG. Neem een stukje fijne staalwol en bevochtig dat met dit zuur. Best handschoenen aan en je uitlaat gedemonteerd om geen spatten te krijgen op onderdelen die niet gediend zijn met dit goedje. En best je chroom uitlaatpot aftapen met plastiektape. Als je echter niet als een gek tekeer gaat lukt het ook bij gemonteerde buizen. Je zal zien dat die bruine aanslag als sneeuw voor de zon verdwijnt en na iets langer aandringen ook die zwarte ingebrande plekken, die op een dikke roestlaag lijken. Gebruik enkel fijne staalwol en geen 3M schuursponsjes want die smelten gewoon. Het zuur ook niet te lang laten inwerken om achteraf niet al te veel polierwerk te krijgen. Dus regelmatig wat water sproeien en opnieuw wat van die Muro. Zie je gelijk ook beter waar je nog wat moet poetsen Als alles vrij is van aanslag kan je beginnen met het polijsten. Neem een sneldraaiende boormachiene of kleine slijptol, de nodige polijst schijfjes en natuurlijk polijst pasta of beter een vetblok. Dit gaat vrij snel als je voor hitte en genoeg van dat polijst vet zorgt. Dus genereer hitte door niet te snel van plaats te wisselen. Voor de plaatsen tussen de uitlaatpijpen waar je niet bijkomt met je poliermachiene gebruik ik meestal een oude sok (lang genoeg) die ik doordrenk met grove polierpasta (Nr3) Draai die een volledige slag rond de buis en over en weer aan de uiteinden van die sok trekken. (hoe sneller hoe meer warmte en hoe sneller het blinkt ) Wat ook kan is van een aandrijf polietje voor een V-riem op je boormachiene te monteren en zo de moeilijkere plaatsen aan te pakken, met een lus uit sterkere stof.
Plezier ermee!
Re: Uitlaatbuizen
Ikke, maar ik was daar niet van onder de indruk, hoorBMWR1200RT schreef:Wie heeft dit als gebruikt? http://www.blue-job.eu/
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
- Woonplaats: Nederland
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Uitlaatbuizen
Heet dat echt Muro? Zoekresultaat levert niets op...John schreef:Ga naar de winkel en koop je een litertje Muro van HG.
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Uitlaatbuizen
Ik zal nog eens kijken wat er op die bus staatmoh_fan schreef:Heet dat echt Muro? Zoekresultaat levert niets op...John schreef:Ga naar de winkel en koop je een litertje Muro van HG.
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Uitlaatbuizen
Oeps, foutje!! Het is van het merk Lithofin! De Muro dus. Of dat nog ergens te verkrijgen is weet ik niet maar de bus is net hetzelfde van vorm als die van HG. Heb het al van voor de invoering van de Euro en koste toen 320 Bfr.
Het tuikt naar zoutzuur. Er zitten zepen en zuren in verwerkt volgens de uitleg op de bus. Bij HG is het de Limex
Een cementsluier verwijderaar.
Het tuikt naar zoutzuur. Er zitten zepen en zuren in verwerkt volgens de uitleg op de bus. Bij HG is het de Limex
Een cementsluier verwijderaar.
Re: Uitlaatbuizen
John, als je zegt bij HG bedoel je dan hein gerricke??
Re: Uitlaatbuizen
Nee, da's SG (Schwein Gericke)erictdm schreef:John, als je zegt bij HG bedoel je dan hein gerricke??
HG International is een Nederlandse producent van reinigings-, beschermings- en verfraaiingsproducten. John verwijst naar dit product : http://www.drogistdrogist.nl/index.php? ... e&aid=7024
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
- Woonplaats: Nederland
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Uitlaatbuizen
ThanX JohnJohn schreef:Bij HG is het de Limex
Een cementsluier verwijderaar.
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
- Locatie: Waregem
Re: Uitlaatbuizen
lichte paniek: mijn Brasso is bijna op en in de Carrefour in Waregem of bij Europoint bieden ze die niet meer aan; iemand idee waar nog te verkrijgen ?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Re: Uitlaatbuizen
Wat is er mis met 'mooi blauw'
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
- Locatie: Waregem
Re: Uitlaatbuizen
was het maar mooi blauw; is eerder roestbruin
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 17 mei 2011, 21:57
- Woonplaats: Hooglede (De Geite)
- Locatie: Hooglede, West-Vlaanderen
Re: Uitlaatbuizen
Is het deze hier?
http://www.drogisterij.net
Anders eens "Brasso" intikken in Google, dan krijg je een hele reeks produkten met verschillende on-line winkels.
Bij mijn R1100GS waren de buizen mooi blauw gekleurd, mijn R1100S inderdaad roestbruin. Ik kuiste die met gewone
kleurloze "simonis", telkens mooi blinkend in de respectievelijke kleur. Ik denk dat de kleur te maken heeft met
enkel- of dubbelwandige uitlaatbuizen. Kenners hier gaan dat zeker weten.
Nu op mijn R1100RT weer mooi blauw, de roest op de buizen achter het voorwiel krijg ik er telkens af met simoniseren.
http://www.drogisterij.net
Anders eens "Brasso" intikken in Google, dan krijg je een hele reeks produkten met verschillende on-line winkels.
Bij mijn R1100GS waren de buizen mooi blauw gekleurd, mijn R1100S inderdaad roestbruin. Ik kuiste die met gewone
kleurloze "simonis", telkens mooi blinkend in de respectievelijke kleur. Ik denk dat de kleur te maken heeft met
enkel- of dubbelwandige uitlaatbuizen. Kenners hier gaan dat zeker weten.
Nu op mijn R1100RT weer mooi blauw, de roest op de buizen achter het voorwiel krijg ik er telkens af met simoniseren.
Re: Uitlaatbuizen
Ik meen dat de "gewone" RVS pijpen bruin worden en de (optionele!) verchroomde blauw.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Re: Uitlaatbuizen
Wondersteen werkt bij mij erg goed (ook een R1150RT)
Groeten,
JakkePogo
Groeten,
JakkePogo
Re: Uitlaatbuizen
Die van mij waren werkelijk geroest en heb die er gisteren onderuit gehaald had eerst wat schrik dat er iets zou afbreken .
Een produkt gehaald bij HG stond op even inspuiten water erover en proper ja mijn ....
Vijf uurtjes bezig geweest aan de collectoren en met staalwol erop net de roest eraf dat was het nu de rest nog van de pot en de pijp .
Ben vandaag naar duitsland heb het mee en bij Polo het volgende gekocht eurosol en never dull denk morgen een paar uurtjes en hoop het blinkend te hebben .
Een collega van de autosport heeft gezegd een polier set die goed is kost al vlug een 300 euro niet die goedkope brol aan te schaffen beter handarbeid .
Weet is zwaarder maar waarschijnlijk beter zal het morgen weten
Eveneens kopervet meegepakt om het terug te zetten en de nodige schroeven een beetje vet te geven
groeten
patrick en daniella
Een produkt gehaald bij HG stond op even inspuiten water erover en proper ja mijn ....
Vijf uurtjes bezig geweest aan de collectoren en met staalwol erop net de roest eraf dat was het nu de rest nog van de pot en de pijp .
Ben vandaag naar duitsland heb het mee en bij Polo het volgende gekocht eurosol en never dull denk morgen een paar uurtjes en hoop het blinkend te hebben .
Een collega van de autosport heeft gezegd een polier set die goed is kost al vlug een 300 euro niet die goedkope brol aan te schaffen beter handarbeid .
Weet is zwaarder maar waarschijnlijk beter zal het morgen weten
Eveneens kopervet meegepakt om het terug te zetten en de nodige schroeven een beetje vet te geven
groeten
patrick en daniella
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
K 1200 LT-R 850 RT