Boete fout parkeren

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

one-one

Re: Boete fout parkeren

Bericht door one-one »

als ik jou was zou ik in mijn antwoordformulier ook de juiste afmetingen plaatsen zodat het duidelijk wordt dat er wel degelijk plaats genoeg is tussen de motor en het grasperk en dit mbt de doorgang van voetgangers,rolstoellen etc...
en ik had hem aan de andere kant van de kast gezet daar er meer plaats was aldus je plannetje...
hopelijk wordt de boete je kwijtgescholden...
ride with pride
one-one
gsa 1150
De Jempy

Bericht door De Jempy »

Dim schreef:Het is zoals in elke job. Er zijn er die hun job naar behoren uitvoeren
en er zijn er die tegen hun goesting leven en werken.

Cheers,
Dim
Dat is nu ne keer de waarheid zie.

'k Ga hier nog ne keer een stokske smijten... Vermoedelijk ga 'k er hier enkele raken; maar heel zeker zijn er blauwbloezen bij die niet zullen reageren, maar toch denken dat er waarheid zit in het volgende.

En er zijn er onder de blauwbloezen vermoedelijk bij die het zelf doen en het van een ander niet kunnen verdragen (machtswellustelingen). Heeft nog maar onlangs een artikel van in de krant gestaan. Die twee Limburgers die in hun vrije tijd ook "alles" opschreven (waar geen of weinig werk aan was natuurlijk).

Het is meestal persoonlijke interpretatie. Er zijn er die er voor schrijven en er zijn er die belangrijker werk te doen hebben ( en dan denk ik hier maar aan het gerechtelijke werk -inbraken, diefstallen, vandalisme, vechtpartijen, familieruzies, -drama's, enz...)

Het is idd gemakkellijker om 10 PV's verkeer te schrijven dan om 1 PV gerechtelijk fatsoenlijk af te werken.
En bij bepaalde bazen zijn die eerst genoemden de besten (want die hebben de meeste nummerkes).
En er zijn spijtig genoeg nog politiezones waar dat belangrijk is. :-(
Afbeelding
Afbeelding
one-one

Bericht door one-one »

ik moest even lachen als ik je motto onderaan je avater zag...
en inderdaad er zit waarheid in maar je mag ook bepaalde zaken niet vergeten en dat wil niet zeggen dat ik er altijd met akkoord ben maar het is nu eenmaal zo...

***er zijn inderdaad collegae die liever 10 onmiddellijke inningen schrijven omdat dat inderdaad niet veel arbeid kost en die de halve stad omrijden als er een vechtpartij aan de gang is of interventies hebben die hen fysiek zouden kunnen parten spelen...
maar .........ik denk dat er wel in elk bedrijf miseriezakken zitten die twee linkse handen hebben en "weerspannig" zijn aan arbeid. En ja bij een overheidsdienst kunnen deze mensen makkelijk blijven en ongestoord blijven luilakken...

***er bestaat een verkeerspolitie bij de lokale en federale politie... die mensen doen enkel en alleen verkeer en ook ik moet soms even op mijn tanden bijten als een collega van de verkeerspolitie zegt ..."als ik van mijne moto moet stappen is het om te schrijven!"...Nu je kan moeilijk verwachten dat als die mensen iemand narijden aan 160km/u of gelijk welke andere inbreuk vats stellen ze je even doen stoppen, de opmerking maken en je laten rijden..hetgeen natuurlijk tof zou zijn maar als je stricto senso dit plaatst naar de interventieploegen toe zou je het volgende hebben...iemand pleegt een winkeldiefstal, we lopen hem achterna en zeggen hem dat hij alles netjes moet terug geven en we laten hem gaan...

ik ga persoonlijk liever het grote krapuul achterna maar ook zij vinden dat hetgeen ze gedaan hebben niet zo erg is want ze hebben toch niemand gedood!!!

er zijn ook de vroegere hulpagenten die enkel en alleen aangenomen en bevoegd zijn voor verkeer en ongevallen vast te stellen en pv's verkeer maken...dus die persoon heeft dan zijn-haar werk gedaan (hetgeen niet wil zeggen dat ik dit zou doen of het niet klote zou vinden als ik de boete kreeg want ja ik ben ook niet altijd een stichtend voorbeeld in het verkeer)....maar .....en ik verwijs wat ik tussen haakjes plaatste...ik poog welk eerlijk te zijn en zeker tegenover mezelf hetgeen met zich mee brengt dat ik wel voor sommige zaken wel even een oogje dicht knijp tenzij het uiteraard niet door de beugel kan....
en........ collegae die heel eerlijk zijn zullen me ook kunnen beamen als ze bij een snelheidscontrole met interceptie te maken hebben met een motorrijder die vb meer dan 30km te veel reed (op een weg waar je makkelijk die snelheid zou kunnen rijden wegens niet drukte en afwezigheid scholen speelpleinen enz...) en zijn-haar rijbewijs ingetrokken wordt ...het toch altijd wat pijn in het hart doet maar ja het is nu eenmaal zo....

en wat de andere inbreuken betreft is het kloten als ze in onze portemonnaie zitten maar we hebben nog altijd te veel verkeersslachtoffers en alles gaat goed tot onze kinderen of onze familieleden er bij betrokken zijn...
en om af te sluiten hebben wij dan nog scrupules want er zijn er veel andere die hun boetes niet betalen, een paar jaar geseind staan en op het eind een paar keren een paar uur in een politiebureau zaten en toch niets betaalden...
de collegae kunnen er van over meepraten als we zien hoeveel mensen sturen terwijl ze in ontzetting zijn...

ik hoop een eerlijk antwoord gegeven te hebben en mocht dit zo niet overkomen kan ik enkel en alleen maar zeggen dat het toch een eerlijk antwoord is m.i natuurlijk.. :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
Marc451814882

Bericht door Marc451814882 »

@ Jempy (sorry One-one was iets vluger en veeeeeel gematigder :lol: )
In feite is het toch jammer hé…dat die blauwe rakkers uit dezelfde maatschappij komen als jij? Ik begrijp zelfs niet dat men nog steeds “gewone” mensen aanwerft bij de politie.
Stel je voor dat het allemaal supermannen waren die op alles een antwoord wisten, die steeds correcte beslissingen namen en die allemaal Salomons wijsheid in pacht hebben...Of beter nog dat hun bazen geen gecorrumpeerde machtswellustelingen waren die het slecht voor hebben met de maatschappij en enkel maar op de minister zijn ex-kabinetsmedewerkster denken.
Of nog beter...moest jij hen nu eens uitleggen wat wel te doen en wat niet? Blijkbaar bent u heel goed op de hoogte waar de prioriteiten liggen bij sommige politiedienst(en). Hoeveel PV’s verkeer hebt u al gemaakt en hoeveel moorden hebt u al opgelost?
Ikzelf?
Momenteel los ik enkel nog suiker op in m’n koffie…bespaart me een hoop kopbrekens en vooral gelul.
Natuurlijk betaal jij wel mee aan mijn wedde…maar het is toch al een geruststelling dat ik geen foute beslissingen meer neem hé?
Nu probeer ik zoveel mogelijk te genieten van het suizen van de wind langs m'n helm...en oh boy...wat een gevoel.

Mag ik een mening hebben? Zeker…
Opinions are like an asshole, everyone has one…

Wat ik je zou voorstellen-voor wat het waard is natuurlijk-
Wees gematigd in het gooien van stokjes, stel je voor dat er iemand een balk terug gooit…
En denk gerust zwijgend verder…het sop is de kool echt niet waard hoor.

Met de meest amicale groetjes

Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

One-one en Marc jullie hebben dat proper en beleefd uitgelegd en 't is de waarheid als een koe. Ik heb echter één bedenking i.v.m. de quote hieronder: als er op een normaal bedrijf ne luilak rondloopt die liever wat achteraan het magazijn ga liggen slapen dan te werken, heeft alleen zijn baas daar wat financiele hinder van en kan hem eventueel buitengooien. Als dat bij jullie is, hebben wij er financieel last van, maar verdient uwen baas er onrechtstreeks nog aan. 't Is een kleine nuance met een heel andere uitkom. Grappig als ik er zo even over nadenk ..... totdat ik weer aan de beurt ben natuurlijk :-P :lol: :lol: :wink:
one-one schreef:***er zijn inderdaad collegae die liever 10 onmiddellijke inningen schrijven omdat dat inderdaad niet veel arbeid kost en die de halve stad omrijden als er een vechtpartij aan de gang is of interventies hebben die hen fysiek zouden kunnen parten spelen ... maar .........ik denk dat er wel in elk bedrijf miseriezakken zitten die twee linkse handen hebben en "weerspannig" zijn aan arbeid. En ja bij een overheidsdienst kunnen deze mensen makkelijk blijven en ongestoord blijven luilakken...
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
one-one

Bericht door one-one »

@ Wim...spijtig genoeg heb je 200% gelijk
niet dat jij gelijk hebt maar dat onze maatschappij zo is...ik heb inderdaad een paar collegae die ze al lang met hun klieken en klakken moesten buiten gegooid hebben en die spijtig genoeg blijven parasiteren op de belastingbetaler en zo hebben we er nog nationaal en in alle sectoren of bevolkingslagen te veel van dit soort....

politie is een - of zou een weerspiegeling moeten zijn van de maatschappij en spijtig genoeg horen daar ook de profiteurs bij :-(
ride with pride
one-one
gsa 1150
Gaby

Bericht door Gaby »

one-one schreef:@ Wim...spijtig genoeg heb je 200% gelijk
niet dat jij gelijk hebt maar dat onze maatschappij zo is...ik heb inderdaad een paar collegae die ze al lang met hun klieken en klakken moesten buiten gegooid hebben en die spijtig genoeg blijven parasiteren op de belastingbetaler en zo hebben we er nog nationaal en in alle sectoren of bevolkingslagen te veel van dit soort....

politie is een - of zou een weerspiegeling moeten zijn van de maatschappij en spijtig genoeg horen daar ook de profiteurs bij :-(
Klopt als een zwerende vinger, mensen die hun job niet goed doen kom je overal tegen,
daar hebben overheidsdiensten bijlange geen patent op. De meningen daarover zijn
wellicht wat scheefgetrokken omdat men met de overheidsdiensten meer in contact komt
op dat vlak en omdat men vaak van die diensten meer verwacht dan men zichzelf oplegt.
Maar politiemensen horen normaal zelf niet te oordelen of iets al dan niet dient verbaliseerd
te worden, het is een van de fundamenten van onze maatschappij dat dit aan justitie is
voorbehouden, de agenten dienen de overtredingen te noteren, de rechter oordeelt over
de eventuele schuld en de implicatie (€€) ervan. Toegegeven, dit model is in de hedendaagse
realiteit niet makkelijk vol te houden :mrgreen:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
De Jempy

Bericht door De Jempy »

One-one en Marc451814882,

vooreerst bedankt voor jullie positieve reactie.
'k Moet zeggen dat ik jullie niet ken maar toch toffe mannen vind.
Zeker voor de manier waarop jullie reageren. :thumright:
En ja... ik beken schuld. Dat van die stok smijten, vind ik eigenlijk ook niet kunnen.
En dan nog kans maken om een balk terug te krijgen was recht in de roos. Zover had ik nog niet nagedacht.
Volgende maal zal ik beter zeggen: "Ik zet hier een taart, en dat diegenen die willen er maar eens in bijten."
Komt wat positiever over. :wink:
En wat mijn motto onder aan de avator betreft; die zal ik maar beter wijzigen denk ik. :-?
Wie weet komen we elkaar ooit eens tegen en dan heb je zeker een koffie (of een pint) verdiend voor de les die ik geleerd heb.

Grts, Jempy
Afbeelding
Afbeelding
Dim

Bericht door Dim »

De Jempy schreef: En wat mijn motto onder aan de avatar betreft; die zal ik maar beter wijzigen denk ik. :-?
Laat die maar staan, ik vind het een hele mooie.

"Onder een motto ("beweegreden", afgeleid van het werkwoord movere, bewegen -vrooooaam-) wordt een korte tekst verstaan, die de bedoeling van iets weergeeft"
(wiki, not the viking)

Moraal van het verhaal: nobody's perfect... (so what, that would be boring)

De Jempy schreef: Wie weet komen we elkaar ooit eens tegen en dan heb je zeker een koffie (of een pint) verdiend voor de les die ik geleerd heb.
Spijt dat niet iedereen in de thread (draad) wordt vermeld, anders konden we een kanneke koffie opgieten.

Cheers,
Dim
Ride like the wind
Marc451814882

Bericht door Marc451814882 »

Kijk Jempy dat vind ik nou heel ruiterlijk van u.

No hard feelings.... :wink:

Groetjes
Marc
'k Geeve moar gaze
Op mijn gemak
'k Hè nog twie bollekes
In mijne zak.
Fox30

Bericht door Fox30 »

Ik heb jaaaren geleden zo een gelijkaardig geval gehad.
Reed eerst enkel jaren met mijn Suzuki TS50 ER21 (ingeschreven als bromfiets).
ik parkeerde elke week voor het Century center op het voetpad op de Keizerlei.

Nadat ik mijn motorijbewijs heb gehaald heb ik hem ingeschreven als motor, met motorplaat.

De eerste keer dat ik hem op dezelfde plaats parkeerde, ==>boete,
Want een motor mag je niet parkeren op het voetpad.

Dus,
zelfde voertuig, evenveel ruimte, maar zonder motorplaat mag je parkeren en met een motorplaat niet.
BMW-4-Ever

Bericht door BMW-4-Ever »

Fox30 schreef:Dus, zelfde voertuig, evenveel ruimte, maar zonder motorplaat mag je parkeren en met een motorplaat niet.
Goeie conclusie,
voortaan gewoon parkeren en je plaat meenemen :clown:

Wel lullig btw, nog iets aan kunnen doen? Behoorlijk stukje rechtsongelijkheid lijkt me zo. . . . . .

GRoeten,
Erik
Gaby

Bericht door Gaby »

BMW-4-Ever schreef:Wel lullig btw, nog iets aan kunnen doen? Behoorlijk stukje rechtsongelijkheid lijkt me zo. . . . . .

GRoeten,
Erik
Dat weet ik nog zo niet, een bromfiets wordt meer als een fiets bekeken, een motorfiets
meer als een auto. er zijn veel dingen die je met een fiets wel of niet mag en met een auto
andersom. Dat is wel ongelijk maar niet noodzakelijk onredelijk denk ik.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Plaats reactie