Motorcamera in Sint-Niklaas

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Ulrich
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 sep 2006, 20:50

Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door Ulrich »

Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door Werner Von C. »

Yep, was gisteren op het nieuws, ne grijze Kawasaki 1400
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
TonTon

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door TonTon »

(s)Campi Di Pampi schreef:Yep, was gisteren op het nieuws, ne grijze Kawasaki 1400
euh :oops: zie ik nu zo slecht maar was het geen Yamaha FJR ? :wink:
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door -Fred- »

Was een FJR.
one-one
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 sep 2006, 17:02
Locatie: Erpe-Mere

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door one-one »

zonder woorden....
ride with pride
one-one
gsa 1150
adjuvo

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door adjuvo »

En niet alleen in Sint-Niklaas , maar ook in Antwerpen , Wallonie , Brussel en aan de kust rijden die dingen rond .

Zolang uw rijgedrag echter "normaal" is zie ik het probleem niet , hij mag voor mijn part de ganse rit achter me bollen , heb ik eindelijk ook eens een filmpje om op youtube te zetten !
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door Werner Von C. »

Arnold schreef:
(s)Campi Di Pampi schreef:Yep, was gisteren op het nieuws, ne grijze Kawasaki 1400
euh :oops: zie ik nu zo slecht maar was het geen Yamaha FJR ? :wink:
Amaai ben serieus abuis hier... :oops:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
one-one
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 sep 2006, 17:02
Locatie: Erpe-Mere

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door one-one »

evenwel is dit beeldmateriaal NIET rechtsgeldig op een Rechtbank....
ride with pride
one-one
gsa 1150
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

one-one schreef:evenwel is dit beeldmateriaal NIET rechtsgeldig op een Rechtbank....
't is te hopen van niet nee.... :-( als ik zie dat er ene blijft volgen zeker met nen boot zoals ne FJR geef ik meestal gas bij....Denk dat er veel FJR rijders naast hun botten gaan beginnen lopen, nu ze iedereen zomaar kunnen inhalen...FJR's: tligt dus niet aan jullie rijkunst maar aan 't feit dat we denken dat 't ne "vermomde" flikken moto is hé....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door Werner Von C. »

Ik moet onwillekeurig denken aan 't verhaal van die onfortuinlijke Belg enkele dagen terug in Duitsland.

Er was dus een hold-up gebeurt en der Deutsche Polizei was op zoek naar verdachte type's (gelukkig hadden wij er dat moment geen clubrit...)
Enkele anonieme Polizisten houden een Belg tegen, die Polizisten waren in Burger evenals hun voertuig + het feit dat de getrokken revolvers niét echt vredig overkwamen, gevolg => Belg trapt op het gas en Polizei vuurt recht in de roos...(ze zijn voorlopig geschort)

Nu als ik me die beelden herinner en ik zit in mijn auto en zie links van mij nen motaar met een geel fluo hesje en verder geen enkel ander flikkensymbool die met z'n vingertje naar me wijst stel ik me de vraag wat Jan Modaal gaat doen en vooral hoe die gaat reageren... :-?

Puur hypotetisch natuurlijk.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
one-one
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 sep 2006, 17:02
Locatie: Erpe-Mere

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door one-one »

(s)Campi Di Pampi schreef:Ik moet onwillekeurig denken aan 't verhaal van die onfortuinlijke Belg enkele dagen terug in Duitsland.

Er was dus een hold-up gebeurt en der Deutsche Polizei was op zoek naar verdachte type's (gelukkig hadden wij er dat moment geen clubrit...)
Enkele anonieme Polizisten houden een Belg tegen, die Polizisten waren in Burger evenals hun voertuig + het feit dat de getrokken revolvers niét echt vredig overkwamen, gevolg => Belg trapt op het gas en Polizei vuurt recht in de roos...(ze zijn voorlopig geschort)

Nu als ik me die beelden herinner en ik zit in mijn auto en zie links van mij nen motaar met een geel fluo hesje en verder geen enkel ander flikkensymbool die met z'n vingertje naar me wijst stel ik me de vraag wat Jan Modaal gaat doen en vooral hoe die gaat reageren... :-?

Puur hypotetisch natuurlijk.

ik heb wel gezien dat ze een "blauwe" hebben en kan vermoeden dat er wel een sirene op staat. Wat me opviel is dat hij de dienstkaart om de hals had...
ride with pride
one-one
gsa 1150
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door Harald »

Wanneer we gebruik maken van een annonieme motor of auto, voorzien van opname toestellen,
legitimeren we ons altijd met onze dienstkaart.
De voertuigen kunnen en zijn meestal uitgerus met een Led bord waarop " Politie Volgen " staat.
Op de moto's staat dit net onder de topkoffer.
Op elk annoniem voertuig, waarmee interceptie gedaan kan worden, staan blauwe lampen en een sirene.

De opgenomen beelden dienen enkel om de overtreder op zijn " gevaarlijk" rijgedrag te wijzen
of om onduidelijkheden te illustreren.
Het is de bedoeleing omeen bepaalde categorie van weggebruikers ( diegene die beweren niets verkeerd te hebben gedaan )
te wijzen op hun fouten, en onmiddellijk met de ontegensprekelijke beelden te confronteren.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
one-one
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 sep 2006, 17:02
Locatie: Erpe-Mere

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door one-one »

Harald schreef:Wanneer we gebruik maken van een annonieme motor of auto, voorzien van opname toestellen,
legitimeren we ons altijd met onze dienstkaart.
De voertuigen kunnen en zijn meestal uitgerus met een Led bord waarop " Politie Volgen " staat.
Op de moto's staat dit net onder de topkoffer.
Op elk annoniem voertuig, waarmee interceptie gedaan kan worden, staan blauwe lampen en een sirene.

De opgenomen beelden dienen enkel om de overtreder op zijn " gevaarlijk" rijgedrag te wijzen
of om onduidelijkheden te illustreren.
Het is de bedoeleing omeen bepaalde categorie van weggebruikers ( diegene die beweren niets verkeerd te hebben gedaan )
te wijzen op hun fouten, en onmiddellijk met de ontegensprekelijke beelden te confronteren.
een heel correct antwoord Harald...anders vallen we binnen BOM ...respect :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door Werner Von C. »

Ik geef toe, ben zélf grote fan van Wegmisbruikers en Kijk Op De Weg, én ik steek er soms wat van op...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Er is een verschil tussen wegmisbruikers en een beetje te hard rijden, ik ken er genoeg die onder de max snelheid blijven en een groter gevaar op de weg zijn dan menig ander die toevallig ietsje harder rijdt...Toegegeven het mag niet, maar er zijn erger dingen....
Daarstraks reed ik op een voorrangsweg, kwam nog van rechts ook met de landrover, lichten aan uiteraard en net voor mij rijdt er eentje van links lekker de weg op, op zijn dooie gemakje, ik kon gelukkig uitwijken, want zelfs aan 60-70km (met de auto rij ik zelden te hard) zou ik niet tijdig hebben kunnen stoppen, maar het scheelde milimeters...Haal die verstrooide sukkels van de weg ipv achterbaks uit te dagen met anonieme voertuigen....Da's mijn mening, zal ook wel nie mogen zeker, een eigen mening hebben.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
adjuvo

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door adjuvo »

Dirk Pauwels schreef:Haal die verstrooide sukkels van de weg ipv achterbaks uit te dagen met anonieme voertuigen....Da's mijn mening, zal ook wel nie mogen zeker, een eigen mening hebben.....
Dirk ,

zet U nu eens rustig 5 minuten in den beste zetel die je thuis kan vinden , ook al moet de kat er uit , en lees eens goed wat je hierboven schrijft .

Denk je nu zelf ook niet dat net dat soort figuren waar je het over hebt de grootste kans hebben om op " heten" daad betrapt en gecorrigeerd te worden door een anoniem voertuig ?

Het is overigens niet omdat men anonieme motoren heeft ingezet dat deze tot doel hebben om motards te viseren en/of te intercepteren welke tegen het verkeersreglement zondigen , zij zijn er heus ook om de overige weggebruikers op hun plichten te wijzen .

Indien je de verslaggeving in het nieuws een paar dagen geleden hebt gezien zal je eveneens opmerken dat ook een in tegengestelde richting fietsende snotneus door "den anoniemen biker" werd teruggefloten.

P.S. Vanzelfsprekend mag je een eigen mening hebben , maar als je de regels volgt heb je die niet eens nodig :clown:
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik wil maar zeggen dat het niet altijd diegenen zijn die iets harder rijden die het echte gevaar zijn op de weg...maar zij worden wel steeds geviseerd. Maar aangezien er hier precies nogal veel blauwe jongens op 't forum zitten ga ik er geen woorden meer aan vuil maken. Mss moeten de sportievere rijders ook maar eens anoniem gaan rijden...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
one-one
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 sep 2006, 17:02
Locatie: Erpe-Mere

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door one-one »

Dirk Pauwels schreef:Ik wil maar zeggen dat het niet altijd diegenen zijn die iets harder rijden die het echte gevaar zijn op de weg...maar zij worden wel steeds geviseerd. Maar aangezien er hier precies nogal veel blauwe jongens op 't forum zitten ga ik er geen woorden meer aan vuil maken. Mss moeten de sportievere rijders ook maar eens anoniem gaan rijden...
in je eerste zin heb je gelijk...
de 2° niet
en bij de 3°.... moeten we zeker eens doen :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door WimLT »

adjuvo schreef:hij mag voor mijn part de ganse rit achter me bollen
Heb ik ook liever ..... intussen rijdt hij alvast niet achter mij :-P

Volgens mij is het zelfs niet eens meer mogelijk om een ganse dag te rijden zonder één enkele overtreding. Ik weet zeker dat ik het niet kan. Vooral niet in onbekend gebied. Veel te veel regels en veel te veel borden. En één overtreding en je bent tegenwoordig minimum 100 € kwijt, hé (= 4 tankbeurten). Nee ... dat hij maar achter jou rijd :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
one-one
Berichten: 881
Lid geworden op: 26 sep 2006, 17:02
Locatie: Erpe-Mere

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door one-one »

WimLT schreef:
adjuvo schreef:hij mag voor mijn part de ganse rit achter me bollen
Heb ik ook liever ..... intussen rijdt hij alvast niet achter mij :-P

Volgens mij is het zelfs niet eens meer mogelijk om een ganse dag te rijden zonder één enkele overtreding. Ik weet zeker dat ik het niet kan. Vooral niet in onbekend gebied. Veel te veel regels en veel te veel borden. En één overtreding en je bent tegenwoordig minimum 100 € kwijt, hé (= 4 tankbeurten). Nee ... dat hij maar achter jou rijd :wink:
ik vrees moesten we een dagje echt gevolgd zouden worden en 's avonds het optelsommetje moesten zien van alle overtredingen die we maakten we aan een pak geld zouden zitten :mrgreen: :mrgreen: maar sssshhhhhhhhhhttttt :wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door WimLT »

Zover wou ik in eerste instantie niet gaan, maar ..... ik vrees dat je gelijk hebt :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door Harald »

Een klein voorbeeldje van hoe het kan verlopen.

Enkele jaren terug, (2 of 3), was ik rustig aan het patrouilleren op m'n stalen ros.
Genietend van een zalige 15°c in de najaarszon.
Plots hoor ik via de boordradio dat een vrouw werd aangereden door een personenwagen.
Ze zou zwaar gewond zijn en buiten bewustzijn.
Gezien er geen andere ploegen beschikbaar zijn, mag/moet ik me ter plaatse begeven
en daarbij de hele politiezone doorkruisen.
Dit wil zeggen een dikke 20à22Km.
Ik maak gebruik van de blauwe lampen en de sirene en geef gas.
Op zeker ogenblik zie ik een kleine grijze Corsa voor me die maar niet wil uitwijken.
Zelfs wanneer ik vlak achter hem kom te rijden, gaat hij niet op kant.
De tegenliggers op dat ogenblik wegen een paar ton te veel om tegen aan te knallen.

Tot mijn grote verbazing zie ik dat zowel de bestuurder als de passagier naar mij beginnen zwaaien.

En dan valt hij,......... het zijn de grootouders van mijn vrouw.
Ze hadden mij herkend????

Tegen 40Km/u op een voorrangsweg waar men 90Km/u mag rijden. ( intussen maar 70Km/u meer )
Hoe meer ik probeer om langs rechts in te halen, hoe meer hij met z'n klein autoke naar het midden van de rijbaan komt gereden.
En maar zwaaien :mrgreen:

Een paar dagen later krijg ik ze op bezoek en valt het me weer op hoe slecht Pépé met zijn auto kan rijden.

Ik tracht hem stillekes uit te leggen dat hij een gevaar is voor andere weggebruikers ,
dat hij geen " gevoel " meer heeft voor het als maar drukker wordende verkeer.

Plots begint hij te vertellen dat zijn vingers gevoelloos zijn en dat hij bij het in en uitrijden van zijn garage
de muren raakt :roll:

Het heeft dan nog anderhalve maand gekost om te bekomen wat ik wou.
Maar hij heeft zijn auto verkocht en z'n rijbewijs ingeleverd.

Niet makkelijk, want ge neemt die mensen hun vrijheid af.

Maar anderzijds heb ik misschien levens gered, ( onrechtsreeks dan )

Voorbeelden zoals deze moet je kunnen illustreren met echte beelden,
Beelden van zichzelf, die mensen snappen dat anders echt niet.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Chris v
Berichten: 73
Lid geworden op: 03 feb 2007, 18:14
Locatie: Limburg

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door Chris v »

Awel Harald , ik stel voor dat alle ' blauwe motards ' vanaf nu ingezet worden om pépés en mémés te overtuigen hun rijbewijs in te leveren en hun voituur te verkopen. Dat is dus goed voor de verkeersveiligheid en 't milieu hé .
Alleen brengt dat niets in de kassa vh lokale korps en zal het m.a.w dus wel nooit een prioriteit worden !

Mocht het er toch van komen dan moogt ge beginnen met mijne bompa. Ik probeer al 5 jaar om hem te overtuigen, maar ik heb geen achtervolgingsbeelden om hem mee te confronteren ... :bshelp:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door Harald »

@ Chris V.

Ik wens u veel suc6 , het is inderdaad niet makkelijk.

Neem hem anders is mee naar een privé parking en laat hem daar is de basis manouvers uitvoeren.
Stel hem dan is wat vragen mbt de voorrangsregels, defensief rijgedrag enz.


- Persoonlijk opper ik al enkele jaren om verkeerslessen te geven aan de gepesioneerde weggebruikers.
Ik zou dat willen doen an de hand van video en dia beelden van de lokale zwarte plaatsen.
ik dacht aan KWB en gepensioneerdenbond.
Die mensen hebben hun rijbewijs gekregen en zijn verder met het verkeer meegegroeid zonder echte kennis.
Laat staan dat ze bijgeschoold werden.

Maar de bazen willen niet echt mee.
Moeilijk te motiveren.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door WimLT »

Harald schreef:Maar de bazen willen niet echt mee. Moeilijk te motiveren.
Om wat Chris aanhaalt natuurlijk ... brengt niet genoeg op, hé !

'k Heb hier anders nog een kandidaat: mijn schoonvader. Een ramp op sokken en iederéén weet dat, maar niemand durft iets te ondernemen. Ook al door het feit dat we dan zelf uiteraard ook de sigaar zijn als die echt nérgens meer zelf geraken. Een directe reactie kunde daar wel van vergeten. Die geraakt soms zelfs nog niet meer op tijd aan de wc.

Een verplichte medische controle vanaf een bepaalde leeftijd zou ook al veel helpen :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie