Ervaringen Scala Rider teamset?

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
b@RT
Berichten: 226
Lid geworden op: 01 okt 2004, 20:23
Locatie: Zuid-Westvlaanderen
Contacteer:

Ervaringen Scala Rider teamset?

Bericht door b@RT »

Hoi,

Ik ben aan't rondkijken om een intercomsysteem te kopen en had graag eens geweten wie er al wat ervaring heeft met die Scala RiderTeamset. Marcheert dat goed? zitten die uitsteeksels langs de helm niet te veel in de weg? Nog verstaanbaar aan 120 km/u. ? En naar ik begrepen heb kan je via een kabeltje een MP3 speler inpluggen. Zou dat ook voor 2 personen kunnen (met 2 kabeltjes dan natuurlijk). Wordt de muziek dan ook onderbroken wanneer er gepraat wordt? GPS met spraak gebruik ik niet en telefoneren ook nie.
Merci!
b@RT, koning der velgen,
GS 1150 Adventure 2004
http://sites.google.com/site/motorreizenbc" onclick="window.open(this.href);return false;
"Born to be mild"
Joker
Berichten: 163
Lid geworden op: 05 nov 2008, 23:25
Woonplaats: Westmalle
Locatie: Antwerpen

Re: Ervaringen Scala Rider teamset?

Bericht door Joker »

Heb er ene gehad, maar terug doorverkocht.

Zeer gemakkelijk systeem en goede verstaanbaarheid van Truus en de duo, maar muziek was van ondermaatse kwaliteit.
Daarom werk ik terug met een kabel en gewone intercom.
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Ervaringen Scala Rider teamset?

Bericht door Wulf »

Joker schreef:Heb er ene gehad, maar terug doorverkocht.

Zeer gemakkelijk systeem en goede verstaanbaarheid van Truus en de duo, maar muziek was van ondermaatse kwaliteit.
Daarom werk ik terug met een kabel en gewone intercom.
Inderdaad, als intercom zeer goed ook verbinding met gps en gsm werkt goed. Muziek is een ramp.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Ervaringen Scala Rider teamset?

Bericht door Zeppe »

als jullie over de "ondermaatse" kwaliteit van de muziek spreken,
gaat het dan enkel over dat ingebouwde, de term radio onwaardig, ontvangerke, want dat ik echt ondermaats.
Maar naar ik dacht, heb het zelf nog niet uitgetest op mijn exemplaar, kan er ook via de Zumo (mp3 functie) muziek worden beluisterd. Of is dit ook ondermaats?
Nu was het uitgangspunt bij aankoop voor ons voornamelijk de mogelijkheid eens iets tegen elkaar te kunnen zeggen (bv, stoppen aan volgende taverne, ik heb dorst of moet plassen, etc) en daarom heb ik deze functie nog niet uitgetest.

mvg,
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Ervaringen Scala Rider teamset?

Bericht door Wulf »

De ingebouwde radio is bij mij ondermaats, slechte ontvangst vooral. Als ik via het meegeleverde kabeltje een mp3 speler aansluit is het geluid erbarmelijk.
Als intercom tussen bestuurder en bijrijder dik in orde, ook de verbinding met gps en gsm via bluethoot werkt voortrefelijk.
Ik gebruik hem ook als intercom tussen Aimée en ik als we beiden rijden met onze moto, dit werkt goed tot op 50m.
Als we elkaar naderen duurt het tot 20sec tot we elkaar weer horen.
De batterijen gaan voldoende lang mee, als ik thuis vertrek om 8h en terug thuis ben om 19h zijn ze nog altijd aktief.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
buzzy
Berichten: 39
Lid geworden op: 19 jun 2006, 22:40
Locatie: Herzele

Re: Ervaringen Scala Rider teamset?

Bericht door buzzy »

Als je MP3 op je zumo gebruikt om muziek te horen via je scala rider (dus verbinding via Bluetooth) is de muziek ondermaats zeggen jullie, volgens mij komt dit enkel door het bluetooth systeem. Meen ergens eens een artiekel gelezen te hebben waar instond dat bluetooth niet echt geschikt is om muziek door te sturen daar er teveel frequenties tegelijk in muziek zitten. Voor verbinding met GSM werkt dit inderdaad perfect, heb het zelf ook een tijdje gebruikt.
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Ervaringen Scala Rider teamset?

Bericht door moh_fan »

De Zũmo ondersteunt het A2DP protocol niet en verzendt derhalve geen volwaardig stereo signaal.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Plaats reactie