Bochtentechniek-ritje

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door WimLT »

Dat zegt dan meer over jou dan over mij. Ieder heeft zo zijn normen, hé :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Relax »

Hou toch op Wim, JP bleef correct tov jouw persoon, tot Adjuvo en jij persoonlijk werden. Mag ie reageren?
Je zou beter moeten weten dan op forumpraat (zonder hier afbreuk aan te doen) af te gaan. Ik herinner me nog iets uit een ver verleden...

Het regent niet, dus ga rijden.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Iron Gonzo »

John schreef:J-P, maak je niet dik(dat ben je al :grin: ) Je begint hier al op Gonzo te lijken mocht ik je niet kennen.
Maar alle negatieve reacties ten spijt(weeral omdat ze je niet kennen) ben ik nog steeds kandidaat om zoals enkele jaartjes terug wat op te steken ivm motorbeheersing.
toch tof dat we met 2 zijn die eerlijk en recht voor de raap gaan.
't is dan ook een meetjeslander :lol:
maar ik ga zwijgen nu of ik post weer teveel.
tot in den draai :drunken:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door John »

IRON GONZO schreef:
maar ik ga zwijgen nu of ik post weer teveel


Best ja
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door WimLT »

Relax schreef:Ik herinner me nog iets uit een ver verleden...
:lol: :lol: :lol: :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Bob »

J-P schreef: Ik wil perse mensen leren motorrijden
IK ben nog altijd kandidaat, J-P ! Want ik wil perse léren motorrijden :grin:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
TonTon

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door TonTon »

Yo , Bij deze laat ik weten dat ik niettegenstaande mijn 33 jaar motorrijden zonder ongeval mij toch eens heb ingeschreven voor een basis cursus motorrijden.
Ik ben nog een van de oude stempel die geen specifiek motorrijbewijs heb moeten halen zodat er mogelijk veel dingen zijn die ik verkeerd doe….
En aangezien vadertje staat de helft daarvan voor zijn rekening (via opleidingcheques) neemt vind ik dit een kans die ik niet kan laten liggen.

Mocht Je ook geïnteresseerd zijn dan kan je hier inschrijven : http://www.stameducation.be/stameducati ... pleidingen
Ik heb gekozen voor de basiscursus op 16/05 in Brasschaat , de prijs is 150 € (alles in) maar daarvan kan 75 € betaald worden d.m.v opleidingcheques , dewelke ik vandaag ook al heb aangevraagd : http://opleidingscheques.vdab.be/ICSLog ... dab.be/%22

aangezien de cursussen pas doorgaan vanaf 4 motorrijders en Je hebt interesse dan kunnen we eventueel samen de opleiding volgen , het volstaat dit te melden bij inschrijving bij STAM.
Mc B
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 okt 2006, 11:41
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Mc B »

WimLT schreef:
J-P schreef:Je kent me niet en dat zul je ook nooit doen. Is niet mijn verlies maar het jouwe :wink:
PPfffff ..... als dat niet arrogant is :roll: :roll: :roll:
dat is niet arrogant, dat is gewoon een nuchtere vaststelling die op een gezonde oer-Nederlandse recht-voor-de-raapse wijze geformuleerd is door iemand met veel zelfvertrouwen en een groot onafhankelijkheidsgevoel :grin:

Ik zit nu al enkele dagen in Nederland voor een opleiding en die mannen vloeren elkaar elke vijf minuten met Ippon-achtige uitspraken. Zalig om naar te luisteren. Dat is pas een ad rem volkje ! :mrgreen:
Leap and the net will appear
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door J-P »

Heee, doe jij een KGI opleiding dan bij de KNMV? Tof!!!
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
dunlop
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 dec 2004, 21:04
Locatie: belgie

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door dunlop »

het valt me op dat er hier iemand iets gewoon voorsteld (wim) en dat zijn idee plus de persoon onmiddelijk gelijk met de grond word afgebroken en weg geveegd ,ik kan me niet voorstellen dat motorrijders onder elkaar zo met mekaar omgaan .
het lijkt er hier op dat het een afbraak forum is en geen motor forum
ik denk dat er al vele motaars geen vraag of idee meer durven plaatsen hier vanwege de negativiteid van verschillende mensen
of hij nu met nen solex of nen lt rijd maakt toch niet uit we delen toch allemaal dezelfde passie ,en als hij zijn hobby motor rijden goedkoop wil houden is dat zijn volste recht ook al rijd hij met nen boot zijn passie is en blijft motor rijden toch.
vroeger in de jaren 70 bestonden die motor rijscholen niet ,toen toerden we allemaal met mekaar en leerde we ook van elkaar en waren er zeer dolblij mee ,en ik leef toch ook nog steeds na 34 jaar motor rijden ,ok ik weet het toen was er geen druk verkeer zoals nu .
en inderdaad de motor rijscholen van tegenwoordig zijn ook een enorme aanwinst voor de motorrijder dat betwist ik helemaal niet .
aan onervaren motor rijders geef ik ook de raad geef 80 euro en volg motor rijlessen en bijschollingen en bochten techniek zodat ge vlugger en veiliger aan en in het verkeer kunt deel nemen .
maar men geeft hier op het forum echt de indruk dat ge alleen maar kunt motor rijden en gaat overleven als ge lessen hebt gehad of dat ge alleen maar iets kunt leren of iets goed kan doen als je op pad bent met nen motorinstructeur der bij ,dat lijkt mij sterk overdreven .
de combinatie van praktijk en ervaring op de weg met vele km maken je tot een goede motor rijder en die rijden er genoeg om mee te toeren ,de mannen die het klappen van de zweep kennen , je kan altijd wel iets van mekaar leren tijdens het toeren .
het idee van wim was volgens mij zeker een goed idee en ik hoop dat hij er mee door gaat ondanks de bakken kretiek en afbraak die hij hier over zich heen kreeg .
en maar klagen over bmw en toch mijn grote liefde! maar het is wel de laaste bucht met wielen
TonTon

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door TonTon »

dunlop schreef:het valt me op dat er hier iemand iets gewoon voorsteld (wim) en dat zijn idee plus de persoon onmiddelijk gelijk met de grond word afgebroken en weg geveegd ,ik kan me niet voorstellen dat motorrijders onder elkaar zo met mekaar omgaan .
het lijkt er hier op dat het een afbraak forum is en geen motor forum
ik denk dat er al vele motaars geen vraag of idee meer durven plaatsen hier vanwege de negativiteid van verschillende mensen
je slaat de nagel op de kop , o.a. dit hier hier is er ook een gevolg van : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... iron+gonzo
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door J-P »

Arnold, werkelijk, ik zie niet in wat het vertrek van Gonzo te maken heeft met een bochtentechniektopic. Als jij vindt dat hier respectloos wordt gecommuniceerd dan verbaast me dat ook. Ik zou pas respectloos zijn als het me geen hol kon schelen wat bijv. WimLT doet op die motor. Direct communiceren is voor jullie Vlamingen af en toe moeilijk te bevatten, het zit niet in jullie aard, misschien te zachtaardig of nederig, ik weet het niet. Bij ons boven de grens werkt dat nou eenmaal prima, het merendeel van jullie wil alles ingebed zien met vele omzwervingen naar het te maken punt toe. Ik heb die tijd niet. Als ik echt de makkelijkste weg zou willen kiezen en me dus geheel volgens jullie manier zou moeten uitdrukken zou me dat veel te veel denktijd kosten.

Overigens, ik betreur het wel dat er mensen zijn die er niet slagen op de bal te spelen ipv op de man en anderszijds dat mensen zaken veel te persoonlijk opnemen. Ik heb natuurlijk (ook in het echt) een brede rug dus ik kan de verwensingen die naar mij gedaan worden best relativeren :wink:

Overigens, de hele polemiek levert me zoveel geinteresseerden op dat mijn vrouw al moord en brand aan het schreeuwen is, of ik ook nog wat tijd voor haar vrij wil houden. :oops:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door WimLT »

dunlop schreef:de combinatie van praktijk en ervaring op de weg met vele km maken je tot een goede motor rijder
OEI ... AMAAI ... wat zeg jij nu allemaal. Tegenwoordig is dat gewoon heiligschennis jong. Hoe kunde nu leren rijden zonder alle weken les te volgen bij een instructeur :mrgreen:

Zonder zwansen, gij hebt het helemaal door, jong. In die spirit was mijn idee ontstaan - motards onder mekaar - dat dan blijkbaar tot de grond afgebroken moest worden. Ik snapte het ook niet goed. Als het tegenwoordig geen geld kost, is het niet goed. Mekaar er eens een plezier mee doen was mijn enige perspectief. Ik moest helemaal geen lesgever. Was totààl geen sprake van. Zelfs niet gratis. Ik krijg er zelfs de kriebels van van dat lesgeverige gedoe. 'k Ging sowieso al niet graag naar 't school :shaking: :lol:

Intussen op de Openingsrit verleden week véél mensen tegengekomen die het ook volledig zagen zitten, maar zich niet meer de moeite getroosten om het hier te posten wegens ..... Wordt dus misschien nog wel vervolgd :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door moh_fan »

dunlop schreef:... zijn idee plus de persoon onmiddelijk gelijk met de grond word afgebroken en weg geveegd ...
Ik heb nog eens terug zitten lezen, omdat ik zelf ook aandeel in deze zou kunnen hebben. Behalve dat er meningen worden gegeven, wordt er weinig schokkends geschreven.
Wim wordt zeker niet "met de grond afgebroken en weg geveegd".
dunlop schreef:... de combinatie van praktijk en ervaring op de weg met vele km maken je tot een goede motor rijder ...
Hier ben ik het niet mee eens.
Juist tijdens rijvaardigheidstrainingen (RVT) worden facetten van het motorrijden getraind die je in de dagelijkse praktijk (hopelijk) zelden tegen zult komen.
Hoe vaak in uw 34 jarige motorrijdcarrière heeft u al eens een serieuze uitwijkmanouvre moeten maken? Al eens een noodstop moeten doen op het moment u net de bocht inzette? Wat doet u als er afgevallen lading opduikt vanonder uw voorligger 100km/h rijdend?
Ik weet wat ik zou moeten doen in dit soort situaties. Ik heb de theorie te horen gekregen en heb de bijpassende oefeningen gedaan. Cursus doe ik twee keer per jaar, omdat ik dat een goede match vind met de hoeveelheid kilometers per jaar. Dit doe ik nu sinds drie jaar, terwijl mijn motorrijdcarriere (slechts) 20 jaar oud is.
Vorig jaar heb ik in het verkeer een aantal momenten mogen meemaken, waaruit bleek dat het geleerde in de RVT een 'drill' is geworden. Ik heb o.a. een noodstop in een bocht moeten maken. Zonder het te beseffen deed ik wat mij aangeleerd was. Van een niet geheel onverdienstelijke motorrijder die achter mij reed en alles zag gebeuren, kreeg ik zelfs een compliment!
RVT heeft nut! Het is gewoon niet juist te denken, een beter motorrijder te worden door maar veel km's te rijden. Er is verschil in 'ervaring' en 'ervaring'.
Daarom schreef ik al eerder: Kegeltjes rijden is niet stom! Ik word er alleen niet beter van. Ik houd mijn vaardigheid ermee op peil.
Beter worden doe ik door een professional, zoals J-P er één is, in te huren.

Mijn POV.1 staat, nogmaals, geheel ter beschikking om rijkunsten vast te leggen. Die van Wim, die van u, van eenieder die dat leuk vind.
Een ritje met 100.000 bochten schuw ik niet. Kegeltjes rijden vind ik leuk. Het gezelschap van eensgezinden nog veel leuker!
Ik hoop dat ik kan die dag!
:thumleft:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
TonTon

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door TonTon »

J-P schreef:Arnold, werkelijk, ik zie niet in wat het vertrek van Gonzo te maken heeft met een bochtentechniektopic. Als jij vindt dat hier respectloos wordt gecommuniceerd dan verbaast me dat ook. Ik zou pas respectloos zijn als het me geen hol kon schelen wat bijv. WimLT doet op die motor. Direct communiceren is voor jullie Vlamingen af en toe moeilijk te bevatten, het zit niet in jullie aard, misschien te zachtaardig of nederig, ik weet het niet. Bij ons boven de grens werkt dat nou eenmaal prima, het merendeel van jullie wil alles ingebed zien met vele omzwervingen naar het te maken punt toe. Ik heb die tijd niet. Als ik echt de makkelijkste weg zou willen kiezen en me dus geheel volgens jullie manier zou moeten uitdrukken zou me dat veel te veel denktijd kosten.

Overigens, ik betreur het wel dat er mensen zijn die er niet slagen op de bal te spelen ipv op de man en anderszijds dat mensen zaken veel te persoonlijk opnemen. Ik heb natuurlijk (ook in het echt) een brede rug dus ik kan de verwensingen die naar mij gedaan worden best relativeren :wink:

Overigens, de hele polemiek levert me zoveel geinteresseerden op dat mijn vrouw al moord en brand aan het schreeuwen is, of ik ook nog wat tijd voor haar vrij wil houden. :oops:
waarom neem Jij dit nu persoonlijk op ? Jij was de verste van mijn gedachten toen ik antwoordde , ik wou gewoon inpikken op het feit dat "Dunlop" aanhaalt dat "het hier soms eerder op een afbraak forum lijkt" en dat is toch ook wat gebeurd is met o.a. Bart ?
trouwens waarom reageer je niet op Dunlop ? zijn repliek heeft toch ook niets te maken met het "bochtentopic" ?
maar no hard feelings , en we stoppen er nu mee oké ? :wink:
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door J-P »

Ik neem het niet persoonlijk op en ik hoop ook niet dat jij dat doet (want dat is echt niet de bedoeling), ik probeer mezelf te verplaatsen in hoe jullie dingen zouden kunnen zien. Enige manco, en daar ben ik mij echt wel bewust van, is dat ik dat doe nadat ik iets gezegd heb :wink: De reden dat ik op jou reageer was de verwijzing naar het stoppen van Bart.

Tja, dienen Dunlop, daar had ik eigenlijk ook op moeten reageren maar werd een beetje moe van de lengte van zijn repliek. Ik word ook al een dagje ouder.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
TonTon

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door TonTon »

J-P schreef:Ik word ook al een dagje ouder.
ikke ook en ondanks mijn 35 jaar motorrijden zonder ongeval/valpartij/noodstop ga ik in Mei een opleiding volgen,ben er me van bewust dat aangezien ik nooit een rijexamen heb moeten doen en geen opleiding heb gevolgd waarschijnlijk toch veel dingen fout doe :oops: .
en "vadertje staat" betaald de helft erin dat is dus ook mooi meegenomen...
zal erna wel een posten hoe ik heb gesteld :wink:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door WimLT »

moh_fan schreef:Wim wordt zeker niet "met de grond afgebroken en weg geveegd".
Toegegeven, het is wat overdreven, maar ik had toch wat meer enthousiasme verwacht en vooral geen tegenwind :shock: Dat vond ik toch wel raar. Vooral omdat dat kegeltjesrijden dan weer wel een succes is. Intussen zitten we toch al op blz 5 en is er nog niks concreet. Maar goed we komen er wel uit :wink:

Wat mij bij de rit wel opviel is dat ik nu bijna onbewust nog meer naar mijn voorrijders kijk om te zien wat zij eventueel fout doen en zelf ook perfect probeer te rijden kwestie bochten :-P IK ben dus al begonnen :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Mc B
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 okt 2006, 11:41
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Mc B »

zoals steeds is de gulden middenweg de beste. :wink:

Kortom, de beste leerschool is véél kilometers rijden in de meest gekke omstandigheden, en dan lekker over je ervaringen communiceren met je motormaten, in combi met RVT's. Die RVT's kan je dan gebruiken om jouw ervaringen en jouw kennis te toetsen aan de kennis van professionals. En jep, professionals wéten het nu eenmaal beter. Lijkt me nogal wiedes, als je dat beroep jarenlang elke dag uitoefent. Een boekhouder kan mijn belastingsbrief ook beter invullen dan ikzelf. En een schilder kan ook nog steeds beter schilderen dan ikzelf, zelfs al heb ik hier binnen zo ongeveer alles zelf gedaan. :grin:

Zelf heb ik dat ook gedaan. Eind jaren '80 ben ik mijn motorhobby begonnen bij een motorclub, om te leren van anderen. Na x aantal tienduizenden kms ben ik dan terug solo gegaan, en heb x aantal motorreizen in het buitenland gedaan. Na zekere tijd ontstond het verlangen om te weten of ik goed bezig was of niet, dus ben ik bij Aktief opleidingen beginnen volgen, en bij het VOC, en in Tongeren... En daar kan je jezelf afmeten tegenover (semi)-pro's die zélf een kei zijn in het motorrijden. Zo leer je beseffen wat je al weet en wat er nog te leren valt.

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. 8-)
Leap and the net will appear
-Fred-
Berichten: 817
Lid geworden op: 03 feb 2005, 18:40
Locatie: op de motor

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door -Fred- »

Volledig mee eens Muug !
Ondanks 700 000km het rubber op de grond weten te houden net een vierdaagse achter de rug met Chris en Stefke.
Ik ben die met dat Tenereke, we hebben buiten eens staan praten :idea:
Op een enkeling na, lag het niveau vd. 7 deelnemers vrijwel gelijk, wat voor zowel de deelnemers als lesgevers een plus is.
Ik heb mede mijn km.ervaring en wegens mijn vorige job (+ 2 miljoen auto km's) ... een beetje verkeersinzicht.

Toch wil ik bij deze extra in de verf zetten, je blijft bijleren.
Niemand is beter geschikt om je iets te leren dan die mensen die er gans de dag mee bezig zijn.
Als je dan nog mag lessen met mensen die hun vak 200% ernstig nemen, zit je op wolkjes.

Een week of 3 terug tevens een weekendje met J-P gaan sturen, heb de bochtjes en het ritme toen wel zelf mogen bepalen en ook daar weer wat praktische tips gehad.

Ik kan éénieder aanraden om in zee te gaan met één van de genoemde hierboven.
Los vh lesgeven, zijn het nog aardige beestjes ook :lol:
B61
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 jan 2005, 10:44
Locatie: Bredene

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door B61 »

heb de koe bij de horens gevat
ingeschreven voor Rece opleiding in Croix op 27/5
RECE ( RijErvaring door CircuitErvaring)
Deze cursus is toegankelijk voor iedereen die onder veilige omstandigheden zijn of haar rijtechniek wil verbeteren of optimaliseren! Zelfs indien je met een voorlopig rijbewijs rijdt of een niet - ingeschreven motor bezit.
Je wordt opgedeeld in groepjes van 10. Per groep wordt een lesgever voorzien! We oefenen op verschillende plaatsen op het circuit: uitgebreide slalom, bochtentechniek, remmen en uitwijken op rechte weg, remmen en uitwijken in de bochten, one gear no break, alsook een vrije sessie zijn maar een deel van de oefeningen. Je wordt getraind op onvoorziene "real-time" situaties. Tijdens de vrije sessie word je verondersteld in te oefenen wat je over de ganse dag geleerd heeft. Als gevolg van deze opleiding rij je beter (en dus veiliger) op de openbare weg.
hoop veel bij te leren
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door mecapuet »

B61 schreef:heb de koe bij de horens gevat
ingeschreven voor Rece opleiding in Croix op 27/5
RECE ( RijErvaring door CircuitErvaring)
Deze cursus is toegankelijk voor iedereen die onder veilige omstandigheden zijn of haar rijtechniek wil verbeteren of optimaliseren! Zelfs indien je met een voorlopig rijbewijs rijdt of een niet - ingeschreven motor bezit.
Je wordt opgedeeld in groepjes van 10. Per groep wordt een lesgever voorzien! We oefenen op verschillende plaatsen op het circuit: uitgebreide slalom, bochtentechniek, remmen en uitwijken op rechte weg, remmen en uitwijken in de bochten, one gear no break, alsook een vrije sessie zijn maar een deel van de oefeningen. Je wordt getraind op onvoorziene "real-time" situaties. Tijdens de vrije sessie word je verondersteld in te oefenen wat je over de ganse dag geleerd heeft. Als gevolg van deze opleiding rij je beter (en dus veiliger) op de openbare weg.
hoop veel bij te leren
Heb deze cursus een twee tal jaren geleden gevolgd...ik vond het niet om naar huis te schrijven. Maar kan nu verbetert, aangepast zijn... :silent:
In ieder geval, ik hoop dat je er iets aan hebt. :wink:

Gr, mea.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door GStephen »

Ik heb die opleiding ook al een aantal keer gevolgd, zowel in Folembray als in Croix.
Ik vond het althans heel interessant. (Croix vind ik de leukste)
Vooral het remmen en uitwijken is gene kattepis. De oefening wordt echter enkel gedaan op een recht stuk en niet in een bocht zoals in de uitleg staat (waarschijnlijk wegens te weinig tijd).
Trouwens de slalom met constant gas is ook gene zever.

Ik raad je wel aan niet deel te nemen aan de laatste sessie in de namiddag, want dan mag IEDEREEN op de baan, met alle mogelijke gevolgen van dien...
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door mecapuet »

GStephen schreef:Ik heb die opleiding ook al een aantal keer gevolgd, zowel in Folembray als in Croix.
Ik vond het althans heel interessant. (Croix vind ik de leukste)
Vooral het remmen en uitwijken is gene kattepis. De oefening wordt echter enkel gedaan op een recht stuk en niet in een bocht zoals in de uitleg staat (waarschijnlijk wegens te weinig tijd).
Trouwens de slalom met constant gas is ook gene zever.

Ik raad je wel aan niet deel te nemen aan de laatste sessie in de namiddag, want dan mag IEDEREEN op de baan, met alle mogelijke gevolgen van dien...
Toen dat ik geweest ben (Croix), hebben ze er vier naar het hospitaal moeten doen, allemaal iets gebroken. Was wel een beetje een uitzondering volgens de lesgevers.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Bochtentechniek-ritje

Bericht door Wulf »

Op 27/4 ga ik ook de aktief R.A.C.E. op leiding volgen in Croix, ik heb al verschillende opleidingen gevolgd in Brugge bij het het VOC en telkens veel bijgeleerd.
Ik ben benieuwd.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Plaats reactie