Alu-koffers GS Adventure
Moderator: GVN
- 
				frederik
Re: Alu-koffers GS Adventure
Wat wij eigenlijk missen in België is een degelijke invoerder die dergelijke koffers staan heeft en waartoe we ons kunnen richten om :
- uitleg;
- die dingen eens te gaan bekijken met de motor, zodat we zelf zien wat we willen (visueel alles in orde), niet te breed,...
Wat betreft die TT koffers, ze zien er allebei even goed uit. Alleen zijn die koffers niet gemakkelijk demonteerbaar. Al die xplorer koffers van hepco overwogen ?
Frederik

- uitleg;
- die dingen eens te gaan bekijken met de motor, zodat we zelf zien wat we willen (visueel alles in orde), niet te breed,...
Wat betreft die TT koffers, ze zien er allebei even goed uit. Alleen zijn die koffers niet gemakkelijk demonteerbaar. Al die xplorer koffers van hepco overwogen ?
Frederik
Demonteren is voor mij geen argument om ze niet te kopen, want die van mijne RT werden er ook (bijna) nooit afgedaan terwijl het dan wél poepsimpel was. Ik bestel ook direct de binnentassen mee, dus is het probleem in principe quasi onbestaand.
Ik lees her en der dat alternatieven meestal iets minder zijn dan de tt's en heb er bijgevolg nog niet naar gezocht.
Het zou inderdaad ideaal zijn om die koffers eens gewoon te kunnen bekijken... Deze met zwarte hoeken kunnen bekeken worden bij bmw zelf, maar voor de rest ben je 100% afhankelijk van ervaringsdeskundigen, via een forum bijvoorbeeld.
Gezien het povere resultaat, vermoed ik echter dat de ervaringsdeskundigen nog ergens onderweg zijn... 

Ik lees her en der dat alternatieven meestal iets minder zijn dan de tt's en heb er bijgevolg nog niet naar gezocht.
Het zou inderdaad ideaal zijn om die koffers eens gewoon te kunnen bekijken... Deze met zwarte hoeken kunnen bekeken worden bij bmw zelf, maar voor de rest ben je 100% afhankelijk van ervaringsdeskundigen, via een forum bijvoorbeeld.

Gezien het povere resultaat, vermoed ik echter dat de ervaringsdeskundigen nog ergens onderweg zijn...

- 
				frederik
Hou ons op de hoogte.  Mijn ktm zoekt ook nog koffers.  Misschien worden het wel de nieuwe tt's.
Véél ktm plezier 

Frederik

Véél ktm plezier

Frederik
Ziektes krijgen toch steeds kortere namen hé?!frederik schreef:ktm

- 
				Jo De Paepe
Als je in de buurt van Gent bent , kan je gerust deze van mij eens komen bekijken.standaard TT setHet zou inderdaad ideaal zijn om die koffers eens gewoon te kunnen bekijken... Deze met zwarte hoeken kunnen bekeken worden bij bmw zelf, maar voor de rest ben je 100% afhankelijk van ervaringsdeskundigen, via een forum bijvoorbeeld.
Ze zijn momenteel wel op een R80 GS gemonteers maar het zijn dezelfde koffers.

Dat ware ideaal, maar ik heb meestal niet zoveel tijd omdat ik dagelijks 12u voor mijn werk weg ben. Moest ik mijn vraagskes hier kunnen stellen, zou voor mij ook al goed zijn. Toch bedankt voor de uitnodiging.Jo De Paepe schreef:Als je in de buurt van Gent bent , kan je gerust deze van mij eens komen bekijken.

Ik vroeg mij in ieder geval het volgende af:
* kun je die koffers standaard afsluiten? (niet duidelijk op foto's)
* is het deksel volledig los, of klapt dit enkelzijdig open?
* ken je nadelen tov die andere koffers?
* ken je voordelen tov die andere koffers?
* waarom zijn die koffers zoveel goedkoper? (lijkt me nu al een voordeel
 )
)Bedankt,
M
- 
				Jo De Paepe
- 4slotjes met gelijke sleutel is optie ,standaard kan je er kleine hangslotjes aanhangen of een soort vijs voor de vergrendeling gebruikenkun je die koffers standaard afsluiten? (niet duidelijk op foto's)
* is het deksel volledig los, of klapt dit enkelzijdig open?
* ken je nadelen tov die andere koffers?
* ken je voordelen tov die andere koffers?
* waarom zijn die koffers zoveel goedkoper? (lijkt me nu al een voordeel )
- deksel is volledig los
-enige nadeel ze zijn niet bekleed binnenin , alu geeft dus zwart af binnentassen altijd nodig
- zeer robuust ,niet te verwijderen van de moto als ze op slot zijn , gemakkelijk te beladen door de hoekige vorm , zeer stevig rek ;
Perfect waterdicht, je kan ze meenemen naar de volgende moto als je er een rek voor koopt , bovenop kan je ook nog iets sjorren door de standaard ogen,
je kan er gemakkelijk op zitten bij camperen, deksel kan dienst doen als dienblad om pintjes op te serveren

- echt goedkoop vinfd ik ze niet , maar ik vind ze elke euro waard , en bij mij gaan ze al 10jaar mee van de ene moto op de andere , kortom voor mij is er geen echt alternatief voor die prijs

Bedankt voor de uitleg. 
Ik zit blijkbaar ook met een probleem om te bestellen: ik wil betalen met visa, maar ik krijg "The first four digits of the number entered are: wxyz. If that number is correct, we do not accept that type of credit card." (heb hier nummer veranderd naar wxyz)
Nochtans wordt visa als geldig betaalmiddel aangegeven op de site. Aangezien de 1e 4 cijfers normaalgezien de landcode is bij visa, moeten eigenlijk alle Belgen dat probleem hebben?! Ik heb in ieder geval reeds gemaild naar touratech om te weten hoe ik dan eigenlijk mijn geld kan kwijtraken.

Ik zit blijkbaar ook met een probleem om te bestellen: ik wil betalen met visa, maar ik krijg "The first four digits of the number entered are: wxyz. If that number is correct, we do not accept that type of credit card." (heb hier nummer veranderd naar wxyz)
Nochtans wordt visa als geldig betaalmiddel aangegeven op de site. Aangezien de 1e 4 cijfers normaalgezien de landcode is bij visa, moeten eigenlijk alle Belgen dat probleem hebben?! Ik heb in ieder geval reeds gemaild naar touratech om te weten hoe ik dan eigenlijk mijn geld kan kwijtraken.

- 
				frederik
Is RAD niet de officiële verdeler/invoerder van TT ?!
Frederik

Frederik
deze maakt ook degelijke koffers  http://www.rms-rogers.de/
zie maar bij mijn f800gs

stuur is nog altijd het breedste
afhalen duurt 30 seconden (maar bij mij blijven ze toch erop)
@ frederik bedankt voor de corbin verslaving

zie maar bij mijn f800gs

stuur is nog altijd het breedste
afhalen duurt 30 seconden (maar bij mij blijven ze toch erop)
@ frederik bedankt voor de corbin verslaving
- 
				frederik
zeg corbinverslaafden,
Hoeveel moet je neertellen voor zo een kofferset ?
Anders alles n orde ginder ?
Mvg,
de lc8 verslaafden

Hoeveel moet je neertellen voor zo een kofferset ?
Anders alles n orde ginder ?
Mvg,
de lc8 verslaafden
999.00euro,
andere modellen zijn goedkoper, voor de 800 is er nogal veel werk aan,
wel perfect passend.
prijzen staan ook op zijn site.
ook nog getwijfeld voor een ktm maar het was mij een beetje teveel van het goede,
als je daar mee rijd wil je er steeds alles uithalen.
Voor ons is de 800 (mits een corbin) de ideale opvolger van de 1150.
groeten

andere modellen zijn goedkoper, voor de 800 is er nogal veel werk aan,
wel perfect passend.
prijzen staan ook op zijn site.
ook nog getwijfeld voor een ktm maar het was mij een beetje teveel van het goede,
als je daar mee rijd wil je er steeds alles uithalen.
Voor ons is de 800 (mits een corbin) de ideale opvolger van de 1150.
groeten
- 
				frederik
met een corbin ?
hoe ziet die er dan uit ?
Neen hoog een kleine technische aanpassing en de 990 kan ook rustig rijden. Maar je hebt nu een bmw en zul je hem nu ook maar moeten oprijden ook !
F

hoe ziet die er dan uit ?
Neen hoog een kleine technische aanpassing en de 990 kan ook rustig rijden. Maar je hebt nu een bmw en zul je hem nu ook maar moeten oprijden ook !
F
Nog niet goed wakker
staat op de foto, maar hier nog een foto

ga hem proberen op te rijden zoals de 1150,
nu toch al 10000km sinds november en hier is het al veel meer winter geweest dan bij u
ik heb er wel mee op wintersport geweest zie maar: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 64#p263264

staat op de foto, maar hier nog een foto

ga hem proberen op te rijden zoals de 1150,
nu toch al 10000km sinds november en hier is het al veel meer winter geweest dan bij u
ik heb er wel mee op wintersport geweest zie maar: http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 64#p263264
- 
				In Extremo
- Contacteer:
Probeer hier eens te kijken/zoeken, horizons unlimitedmarkos schreef:Het zou inderdaad ideaal zijn om die koffers eens gewoon te kunnen bekijken... Deze met zwarte hoeken kunnen bekeken worden bij bmw zelf, maar voor de rest ben je 100% afhankelijk van ervaringsdeskundigen, via een forum bijvoorbeeld.
Groetjes,
Michel