Motor valt stil op relantie ???

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW G-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Motor valt stil op relantie ???

Bericht door stef »

Hallo

Een vraagje voor de techneuten onder ons , mijn G650 blijft niet meer draaien op vrijloop toerental .
Na een vettig en vooral nat ritje gisteren is het fenomeen begonnen , hij begon met onregelmatig te draaien op relantie en hoe verder de rit en hoe natter , viel hij elke keer stil toen ik de koppeling introk .
Water bij de ontstekkingskaarsen dat denk ik niet , maar bij één van de vele stekkers misschien , zou dat kunnen ?
Na een wasbeurt (met water) even droog gereden (straat in en uit ) was het fenomeen weg .
Wat moet ik doen om dit te voorkomen de volgende natte rit ? :silent:

Groetjes

Stef
XL125,CB250,CX500,ZEPHYR750,ZZR600,TL1000,R1150RT,F800S,NU R1200GSA en G650 XChallenge en LID
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Motor valt stil op relantie ???

Bericht door Nascar »

Hey,

Net hetzelfde voorgehad een aantal weken terug en met een F650 GS.
Na een naachtje droog gestaan te hebben was het fenomeen inderdaad weg.

Heb nog geen reden gevonden maar hij moet op onderhoud en hopelijk vinden ze iets.

Ik houdt u zeker op de hoogte :wink:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Motor valt stil op relantie ???

Bericht door Dirk Pauwels »

Kijk eens of de rubber afdichting die het bougie gat afdicht rond de bougiekap nog ok is en goed op zijn plaats zit, indien niet kan er water blijven staan in het gat, dat dan gaat verdampen tijdens rijden en voor vocht probleem zorgt op de ontsteking.
Alle stekkers preventief inspuiten met silliconen spray, wd 40 of een speciale vochtwerende spray (laat een beschermende film achter) kan ook een goed idee zijn

Ook de rubber kapjes op de bobijn eens nakijken

Zit er in de luchtfilteraanzuigpijp nog een mousse? als die nat wordt laat die niet genoeg lucht meer door en loopt de moto ook niet goed meer relantie. Heb dat ooit wel eens gezien bij een GS650, maar geen idee of die mousse origineel was
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Motor valt stil op relantie ???

Bericht door Nascar »

Hey,

Heb gisteren nog eens hetzelfde probleem gehad.
Nu was de motor echter volledig droog. (heeft in dagen ggen regen gezien) :-(

Vermits ze nog in garantie is zal het iets worden voor de garage om te zoeken :wink:
Ik had het al vermeld en ze dachten zo goed als onmiddellijk aan de stappenmotor

Nascar
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Re: Motor valt stil op relantie ???

Bericht door stef »

Hallo

Bedankt voor alle tips maar deze laatste ga ik toch zeker in gedachten houden , Starten zonder gas te geven , zodat de gasklepsensor de vrijloop positie kan registreren , Een reset doe je door het kontact 10 sec af te zetten .( bedankt Mo voor de tip )
Deze theorie kan wel kloppen , want na de wasbeurt ( met water ) was het probleem weg .

Ik zal de test doen maandag op de paastrophy , en laat jullie het weten .

Gr Stef
XL125,CB250,CX500,ZEPHYR750,ZZR600,TL1000,R1150RT,F800S,NU R1200GSA en G650 XChallenge en LID
CROW
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 sep 2006, 21:47

Re: Motor valt stil op relantie ???

Bericht door CROW »

En ?
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Re: Motor valt stil op relantie ???

Bericht door stef »

Ja crow , sorry voor de late reactie , maar bij droog weer geen probleem , nu nog is testen bij nat weer .

Greetz

Stef
XL125,CB250,CX500,ZEPHYR750,ZZR600,TL1000,R1150RT,F800S,NU R1200GSA en G650 XChallenge en LID
Plaats reactie