Welke papieren horen er nu eigenlijk bij een moto?
2 jaar geleden kocht ik een 2de hands moto (bij een bmw dealer en ik kende de vorige eigenaar). Ik heb hier eigenlijk maar 1 officieel document van.
Een duitstalig document (EWG-ubereinstumingsbescheinigung = gelijkvormigheidsattest ??) dat blijkbaar enige keren nat geweest is en nu op een stuk onleesbaar (uit mekaar vallend) stuk perkament begint te trekken.
Heb dit eigenlijk nooit nodig gehad, enkel nu ik naar het buitenland ben verhuisd.
Kan ik hier een duplikaat van bekomen? en hoe?
Moeten er nog andere dokumenten bij zijn? (buiten inschrijvingsbewijs en groene kaart)
alle raad welkom
K
Welke papieren
Moderator: GVN
-
mecapuet
Re: Welke papieren
Hier in België is het gelijkvormigheidsattest en inschrijvingsbewijs...GV aan te vragen bij dealer inschrijving bij DIV.
Van elk kan je een duplicaat aanvragen.
Gr, meca.
Van elk kan je een duplicaat aanvragen.
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Hallo,
Het EWG is een Europees gelijkvormigheidsattest,dat je in Duitsland niet nodig hebt maar in Belgie wettelijk altijd moet bijhebben zoals het inschrijfbewijs.
Je kan een copy aanvragen bij de invoerder van het land dat het voertuig nieuw afgeleverd heeft,misschien wil de Belgische invoerder daar ook voor zorgen;maar ik heb daar geen goede ervaring mee.
Groeten
Johny
Het EWG is een Europees gelijkvormigheidsattest,dat je in Duitsland niet nodig hebt maar in Belgie wettelijk altijd moet bijhebben zoals het inschrijfbewijs.
Je kan een copy aanvragen bij de invoerder van het land dat het voertuig nieuw afgeleverd heeft,misschien wil de Belgische invoerder daar ook voor zorgen;maar ik heb daar geen goede ervaring mee.
Groeten
Johny
Voor zover ik weet dien je het gelijkvormigheids attest nooit bij je te hebben, en is dus voor zover ik juist ben geen verplicht boorddocument. Er zullen er wel anderen zijn die de wet veel beter kennen dan ik en ze zullen me dan wel terecht wijzenJohny schreef:Hallo,
Het EWG is een Europees gelijkvormigheidsattest,dat je in Duitsland niet nodig hebt maar in Belgie wettelijk altijd moet bijhebben zoals het inschrijfbewijs.....
Groeten
Johny
Indien de invoerder je een duplicaat kan leveren is dit niet gratis hoor, en goedkoop al evenmin.
Ik vermoed ook dat je eerst aangifte dient te doen van verlies bij de politie.
Verder, ik ben de gelukkige bezitter van een motor MET gelijkvormigheids attest, uitgegeven door de enige en officieële Belgische invoerder, MAAR met een chassisnummer en motorbloknummer waarvan zij het bestaan niet eens kennen !!!
Stel je voor dat ik dat verlies, dan kan ik "gaan witten" zoals men hier zegt, en er simpel naar fluiten, tof he dat er zo prima voor die hele waardevolle documenten gezorgd wordt he
Ik vroeg hun wel of ze geen zin hadden om dit unicum over te kopen, maar daar had men geen oren naar
PS moto als gloednieuw aangekocht bij hun officieële dealer van hun netwerk in het jaar 2001.
En als klap op de vuurpijl ook genoten van bepaalde zaken onder waarborg, straf he, en dan nog mijn voertuig niet kennen.
En ik heb ook nota bene zelf mijn waarborg formulier ingezonden na een eerste verplicht onderhoud.
Het zal zijn zoals de politiek, de grootste mond, langste arm, de meeste macht.... die ....
Laatst gewijzigd door dirkske op 12 mei 2009, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.