K1200LT - Schakel probleem

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mic
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2004, 20:50

K1200LT - Schakel probleem

Bericht door Mic »

Zondag tijdens de Hersftrit kreeg ik problemen met mijn boite.Op een bepaald ogenblik was de laagst mogelijk neembare versnelling 3°.Na verloop van tijd werkte alles terug normaal doch stroef,belangrijk om nog te vermelden is dat ik een tijdje geleden in een ongeval was betrokken.
Ik ben achteraan aangereden door een auto toen ik stond te wachten voor het rode licht.Dat hij naar de dealer moet ben ik me wel van bewust.Kan dit nog toegeschreven worden aan het ongeval??
Philippe
Berichten: 509
Lid geworden op: 30 sep 2004, 22:09
Locatie: Vlaams Brabant

Bericht door Philippe »

Mic Ik denk wel dat deze euvel het gevolg van dat ongeval zal zijn,ik vermoed dat je moto in versnelling zal gestaan hebben, terwijl je voor het rode licht stond.Door de duwkracht en de schok zal je de koppeling gelost hebben,waardoor deze kracht op je achterwiel overgebracht via je kardan naar de boite.(dus gevolg van ongeval). Dat je dealer in alle geval bij expertise ook bijrekend om eventuele schade aan boite en kardan. Groeten Philippe
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
Paul vde
Berichten: 287
Lid geworden op: 30 sep 2004, 20:09
Locatie: Mol

Re: Schakel probleem K1200LT

Bericht door Paul vde »

Mic schreef:Zondag tijdens de Hersftrit kreeg ik problemen met mijn boite.Op een bepaald ogenblik was de laagst mogelijk neembare versnelling 3°.Na verloop van tijd werkte alles terug normaal doch stroef,belangrijk om nog te vermelden is dat ik een tijdje geleden in een ongeval was betrokken.
Ik ben achteraan aangereden door een auto toen ik stond te wachten voor het rode licht.Dat hij naar de dealer moet ben ik me wel van bewust.Kan dit nog toegeschreven worden aan het ongeval??
Mic,kontroleert is alle schakelstangen.dat is al van het begin één probleem van de k 1200 lt,Die komen los te zitten .Aan de linker voet stuun de 3 inbusbouten los doen dan komt de plaat waar op de voetstuun en de schakelhendel op gemonteerd zitten los.Voor nog iets gemakelijker te werken neemt best de linker onder kuip ook weg.Aan ieder scharnierpunt zit één borgpen die maakt u los met één halve toer en kunt u de borgpen er uittrekken ,dan kunt u ( kniescharnier)demonteren en zo de plaat weg nemen en alles beter kontrolen zie dat alles goed vast staat en waar het moet scharnieren goed werkt anders smeren en als er knie scharnieren los zitten,goed zuiver maken en terug vast zetten met Loctite 243
Plaats reactie