pijnlijke knieen passagier

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Fredd
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:53

pijnlijke knieen passagier

Bericht door Fredd »

Hey,mijn vrouw heeft tijdens het rijden last van pijnlijke knieen ,zouden voetsteunverlagers haar een meer comfortabele zithouding geven?
Ze is 1.65m groot,maar misschien is een lagere steun een oplossing.
Iemand ervaring met verlaagde voetsteunen?

Ben in het bezit van R1100 RT,

grtz
Fredd
patille
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 mei 2005, 12:45
Locatie: Brugge

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door patille »

Hoi,
Mijn vrouw had vroeger ook last van pijnlijke knieën tijdens de langere ritten.
Na het plaatsen van voetsteunverlagers heeft ze geen last meer.
K75S,K75 RT ULTIMA; R 1150 RT
Toogzweire
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 mar 2009, 12:53
Locatie: Ajoin

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door Toogzweire »

welke zijn degelijk en makkelijk te installeren? type maakt wellicht niks uit (rt, r,...)
vind deze nogal prijzig hoor (per stuk?), want mijn madam heeft 1 paar knieën...

tnx
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
Fredd
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:53

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door Fredd »

Blijkbaar zijn er nog pijnlijke knieen :grin:
Ik weet dus ook niet dat voetsteunen verlagen een verbetering is,maar omdat we in september enkele dagen Siegerland gepland hebben,had ik toch graag een oplossing
groet
Fredd
Smullie
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 feb 2007, 06:14
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door Smullie »

Om te proberen achterhalen of verlaagde voetsteuntjes helpen kan je ze eerst ook altijd op een extra kussen zetten op je duozit. Dan zit ze wat hoger en is de afstand tussen de poep en de stekpes groter en dus heb je ongeveer hetzelfde effect als met verlaagde voetstepkes.

Om effe mijn ervaring met verlaagde voetstepkes te delen: ik heb er op mijne GS gezet omdat ik na nen helen tijd ook pijn in mijn (rechter)knie kreeg. Ik heb nu ondertussen trips van +600km op 1 dag gedaan en merk echt dat ik veel minder en minder snel last heb van mijn knie... Voor mij was het dus een oplossing... 8-)
Ik heb trouwens ook het trukje met het kussentje gebruikt om te zien of die kniehoek beter was, maar dat zou ik toch niet meer aanraden (aan bestuurders van toch al redelijk hoge motoren) omdat het wel heel nipt tippen-van-de-tenen-werk was... :drunken: :drunken: :clown: :clown:
GS staat voor geil speelgoed
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door WimLT »

scR850R schreef:welke zijn degelijk en makkelijk te installeren? type maakt wellicht niks uit (rt, r,...)
vind deze nogal prijzig hoor (per stuk?), want mijn madam heeft 1 paar knieën...
Wunderlich heeft ze ook, maar die zijn nog iets duurder en als jij vind dat je madam haar kniëen géén 139 € waard zijn, moet je haar dat vooral zélf vertellen :-?

Ik heb voor het comfort van mijn madam nét iets meer neergeteld, hoor :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Toogzweire
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 mar 2009, 12:53
Locatie: Ajoin

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door Toogzweire »

WimLT schreef:... je madam haar kniëen géén 139 € waard zijn, moet je haar dat vooral zélf vertellen :-?

Ik heb voor het comfort van mijn madam nét iets meer neergeteld, hoor :wink:
toch wel hoor. ze is haar gewicht in goud waard... en liefst mét goeie knietjes :lol:
bedankt voor de W-tip.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
Fredd
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:53

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door Fredd »

Bedankt voor de reacties,het gaat me niet om het geld,maar ik ga ook geen honderden euro's neertellen als het niets baat,daarom stelde ik m'n vraag hier
Ik ga de truc met het kussentje eens uitvoeren

Fredd
Bots
Berichten: 88
Lid geworden op: 31 mei 2007, 23:32
Locatie: Hoeilaart

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door Bots »

Hallo,

Wij hebben deze van wunderlich geplaatst op GSA, en weg pijnlijke knieën.
Passagier 1,70m.
(BMW R1200Adv) (BMW R80G/S)
Vespa GTS 300 Super Sport
De KorreRT
Berichten: 98
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:38
Locatie: Kallo

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door De KorreRT »

Ik heb zelf voetsteunverlagers laten maken voor een fluitje van een € voor mijn R1150RT als ge wilt zal ik morgen eens een foto doorsturen .
Toogzweire
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 mar 2009, 12:53
Locatie: Ajoin

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door Toogzweire »

voor wie 'kort van armkes is' is de truc met het kussentje wellicht niet geslaagd, want je moet toch nog altijd een goeie grip hebben. en ja, wij zijn zo gebouwd ... :-(
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
Molih
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 apr 2006, 06:32
Locatie: Baasrode

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door Molih »

scR850R schreef:welke zijn degelijk en makkelijk te installeren? type maakt wellicht niks uit (rt, r,...)
vind deze nogal prijzig hoor (per stuk?), want mijn madam heeft 1 paar knieën...

tnx
Deze steunen komen blijkbaar van bij Hörnig, als je even naar hun website surft merk je dat de prijs bij hen €123,90 (zonder verzending , verzending kost normaal €13,90) is dat is toch weer €15 goedkoper. Heb daar ook al materiaal besteld en moet zeggen goede service en snelle levering.

Heb hieronder de link naar de verlagers geplaatst.

http://www.motorradzubehoer-hornig.de/d ... asten.html

Groeten,

Renaat
Toogzweire
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 mar 2009, 12:53
Locatie: Ajoin

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door Toogzweire »

Heb hieronder de link naar de verlagers geplaatst.

http://www.motorradzubehoer-hornig.de/d ... asten.html

Groeten,

Renaat[/quote]

Merci Renaat.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window. [unknown]
Fredd
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:53

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door Fredd »

Oke,bedankt iedereen

grtz
Fredd
Smullie
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 feb 2007, 06:14
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: pijnlijke knieen passagier

Bericht door Smullie »

scR850R schreef:voor wie 'kort van armkes is' is de truc met het kussentje wellicht niet geslaagd, want je moet toch nog altijd een goeie grip hebben. en ja, wij zijn zo gebouwd ... :-(
Ik heb dit ook niet opgegeven als een permanente oplossing he... Er zijn idd een paar ongemakken aan een kussentje onder de poep bij het rijden. Ik zeg alleen maar dat je zo wel redelijk accuraat kan zeggen of je kniepijn vermindert als je de afstand tussen poep en voeten verandert... Als dit geen oplossing blijkt te bieden, dan ben je wel ineens blij dat je nog geen 130€ hebt uitgegeven aan voetstepverlagers... :wink: En een duo die wat "kort van armkes" is kan u toch nog altijd vasthouden? :clown:
GS staat voor geil speelgoed
Plaats reactie