17 inch wielen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW G-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Beck
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jun 2009, 19:58
Locatie: Lanaken

17 inch wielen

Bericht door Beck »

Wie heeft er ervaring met 17 inch wielen op z'n GS 1100/1150 ? worden de rijkwaliteiten hierdoor benadeeld of is het wegcontact dan nog beter ?

greets Beck :pr:
RUSOR
Berichten: 2326
Lid geworden op: 18 jan 2005, 14:56

Re: 17 inch wielen

Bericht door RUSOR »

Hoi,

Het is wel niet op een 1150 maar een 1200 GS.
Maar de ervaring is dat de motor veel flitsender stuurt en veel meer fun geeft op het asfalt.

Nadeel is dat hij veel flitsender stuurt en niet meer offroad te gebruiken is.

Lijkt misschien wel een tegenstelling maar het is wel een feit dat bij bochtige baantjes en niet te hoge snelheden het fun is om ermee te rijden.
Laat ons zeggen tot zo'n 150 per uur.
Echter lange autosnelwegritten tegen een hoog tempo zijn vermoeiend en vragen constant om aandacht. Moeilijk rechtdoor mee te rijden :grin:
Eigenlijk neem je met de wielen het alles kunnen van een GS een beetje weg en kies je volop voor zo snel mogelijk de bocht om en richt je je volledig op straat.
Dat is wel fijn als je hem als funbike gebruikt maar dagdagelijks zou ik het niet veranderen. Ik neem zelf de GS van madam voor week gebruik en die met de kleine wielen voor in het weekend.

GRTS Danny
Smullie
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 feb 2007, 06:14
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: 17 inch wielen

Bericht door Smullie »

Ik vind de GS nu al geweldig flitsend sturen, dus ik vraag me eigenlijk af of zo een 17 inch wiel niet een beetje TE is... :?:
GS staat voor geil speelgoed
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: 17 inch wielen

Bericht door J-P »

Ik had 17inch op mijn 1100, zou niet gauw meer zo`n verandering doen, het stuurt me zo flitsend genoeg, ik word ook al wat ouder.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Plaats reactie