intercom op 1200 gs

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Ed Vollegaas
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 apr 2005, 14:42
Locatie: La douce France
Contacteer:

intercom op 1200 gs

Bericht door Ed Vollegaas »

Hoi,
ben zinnens een intercom aan te schaffen voor op mijn R1200gs, heeft iemand ervaring hiermee? Wat is het beste merk, waar kan ik het plaatsen, tegelijk muziek beluisteren via MP3 speler zou leuk zijn. Alle reacties zijn welkom, alvast bedankt?
Groetjes Ed
X-aantal rijstraketten, 2 spaghetti skate-boards, R100RS, F650GS, R1100S, R1200GS, R1200RT, V7racer, 800xc.
Back to basics...
brit

Re: intercom op 1200 gs

Bericht door brit »

beste merk bestaat niet voor mij, wel het betere merk... in allerhande testen komen baehr en autocom steevast als betere naar boven...

ik heb mijn baehr in het opbergvakje van het boordmateriaal geplaatst (heb ik nu mee in mijn anders toch waardeloze linkerzijkoffer). spul ligt vast met het omsnoeringslint van het opbergvakje en blijft er wonderwel liggen. ik heb er ook al gezien die intercombakje vooraan onder het zadel monteerden, op de plaats waar de houder zit waar je normaal papieren kwijt kan.

de voeding haal ik van de standaard 12v plug. met die single wire toestand meest gemakkelijkste en veiligste oplossing (hoewel ik het in begin liever anders had gezien). heb je toch nog een 12v plug nodig, dan kan je een aftapkabel met 12v contact kopen die je gewoon voor standaard 12v contact moet inpluggen en 12v contact netjes ergens monteren (bv. in klein zwart zijpaneel net onder het zadel).

naar MP3-speler luisteren: ik heb zoiets vreemds voor op mijn baehr. mijn iriver heeft geen geluid door, creative zen touch en nog andere wel??? zou dus aan iriver moeten liggen hoewel dit niet zou mogen...

ik vermoed dat baehr wel prijziger is dan autocom.
Lex
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:09
Woonplaats: Tessenderlo
Locatie: Tessenderlo
Contacteer:

Bericht door Lex »

Hoi Ed

Kijk eens op http://www.rse-electronics.com

De Starcom word al door veel bmw rijders gebruikt waaronder ikzelf.
Voor vragen stuur je maar een pb.
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
Plaats reactie