Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Moderator: GVN
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 12 okt 2008, 18:57
- Woonplaats: Tienen
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Voor mijn eerste onderhoud van 1000 km voor de GS heb ik 220 euro betaald.Wel huur van 1 dag voor een vervangmoto inbegrepen.
Ik was wel verschoten.
Ter vergelijking.Suzuki Bandit 1200 van 2007 eerste onderhoud 43 euro.
Dat weegt natuurlijk niet op tegen met een GS rijden(superfantastichformidabel)maar toch.Hoe komen ze aan zo'n verschil.
Groetz Gerry
Ik was wel verschoten.
Ter vergelijking.Suzuki Bandit 1200 van 2007 eerste onderhoud 43 euro.
Dat weegt natuurlijk niet op tegen met een GS rijden(superfantastichformidabel)maar toch.Hoe komen ze aan zo'n verschil.
Groetz Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Ik zou die "wilde" verhalen over Jorssen ook wel eens willen horen alvorens ik de mijne binnen doe voor 30K onderhoud....DiggerJack schreef:Heb moter in Aartselaar gekocht zijn er dan zoon wilde verhalen over ?? vertel mij eens meer zodat ik niet voor verrassingen sta aub. Dealer had gezegd voor 1000km tussen de 100 a 150 € voor een groot nazicht tussen de 350 a 450 €
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Mannekes, mannekes, ne moto van 18.000 euro of meer en dan wakker liggen van "duur" onderhoud? Het is nu eenmaal zo dat bij een boxer om de 10.000km de kleppen moeten geregeld worden (zeker nagezien en meestal geregeld) en dat er moet gesynchroniseerd worden enzo, da's bij een jap allemaal niet nodig, bij een Yamaha bv moet er pas op 42000 km eens naar de kleppen gezien worden.
Ook gebruiken alle dealers verschillende merken olie, den ene zweert bij half synth, den andere pakt het duurste merk en gebruikt full synth.
Verder liggen de prijzen van onderhoud vast, maar voor alle werken buiten de normale checkpunten wordt er veel aangerekend. Pas dus op als je zegt van: kijk daar of daar eens naar, kan veel geld kosten. Ook banden en remblokken koop je bij een bandenboer, niet bij de dealer, tenzij je geld te veel hebt.
en als je echt een goed gevoel wil krijgen, mijn 1000 km beurt met de KTM kostte 200 euro, voor een 7500 beurt (klein) ook een 250-300 euro, voor een 15000km beurt (groot) worden bedragen van 5-600 euro gerekend. Zijn jullie nog nie zo slecht af dacht ik....
Ook gebruiken alle dealers verschillende merken olie, den ene zweert bij half synth, den andere pakt het duurste merk en gebruikt full synth.
Verder liggen de prijzen van onderhoud vast, maar voor alle werken buiten de normale checkpunten wordt er veel aangerekend. Pas dus op als je zegt van: kijk daar of daar eens naar, kan veel geld kosten. Ook banden en remblokken koop je bij een bandenboer, niet bij de dealer, tenzij je geld te veel hebt.
en als je echt een goed gevoel wil krijgen, mijn 1000 km beurt met de KTM kostte 200 euro, voor een 7500 beurt (klein) ook een 250-300 euro, voor een 15000km beurt (groot) worden bedragen van 5-600 euro gerekend. Zijn jullie nog nie zo slecht af dacht ik....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Klopt. En voor ieder met een "wild" verhaal, staan er klaar met een "super" verhaal. Ik ken er alleszins meer die best tevreden zijn dan ontevreden. En die betalen ook niet graag te veel.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 12 okt 2008, 18:57
- Woonplaats: Tienen
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Ik heb ook voor BMW gekozen en dan kunde u wel verwachten aan een hogere prijs als bij een Jap.Dirk Pauwels schreef:Mannekes, mannekes, ne moto van 18.000 euro of meer en dan wakker liggen van "duur" onderhoud? Het is nu eenmaal zo dat bij een boxer om de 10.000km de kleppen moeten geregeld worden (zeker nagezien en meestal geregeld) en dat er moet gesynchroniseerd worden enzo, da's bij een jap allemaal niet nodig, bij een Yamaha bv moet er pas op 42000 km eens naar de kleppen gezien worden.
Maar waarom kunnen de Jappen (om de 42000km) dat wel en de Duitsers (10000km) niet. Is de Jap zijne techniek dan zoveel beter dat er pas om de 42000km
een nazicht van de kleppen moet gebeuren?
Groetz Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
rt1200:201 eur voor 1000km in het Brusselse en 99 eur in Oostende.Wie geeft mij daar een zinnige uitleg voor?Flat Twin Power schreef:Bij de off. dealer in Oostende. By the way, mijn 1000 km onderhoud was 99 euro, binnen 1000 km moet ie binnen voor 20.000 onderhoud. Ben benieuwd.ronnyb schreef:Waar is da?Flat Twin Power schreef:250 euro vind ik toch heel veel geld voor een 10000 km onderhoudje.
Ik heb 132 euro gegeven, weliswaar voor een 1200 RT, maar gezien meer kuipwerk zou je toch verwachten dat er meer werk bij een RT aan is
Ronnyb
Nu ja,kleppen stellen zonder de "kleppendeksels"er af te nemen...het kan allemaal
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Tzit hem idd in de gebruikte techniek, bij de yam worden kleppastilles gebruikt, moeilijker voor de doe het zelver, maar minder verloop vd kleppen. de klepschotels zijn dan ook 5eurocent stukjes vergelijken met de 2 euro stukken die bij de 600 cc cilinders van een boxer gebruikt worden. Maar vergis je niet, de 42.000km beurt van een yam kan ook tellen, als ze al uitgevoerd wordt...tazdevil schreef:Ik heb ook voor BMW gekozen en dan kunde u wel verwachten aan een hogere prijs als bij een Jap.Dirk Pauwels schreef:Mannekes, mannekes, ne moto van 18.000 euro of meer en dan wakker liggen van "duur" onderhoud? Het is nu eenmaal zo dat bij een boxer om de 10.000km de kleppen moeten geregeld worden (zeker nagezien en meestal geregeld) en dat er moet gesynchroniseerd worden enzo, da's bij een jap allemaal niet nodig, bij een Yamaha bv moet er pas op 42000 km eens naar de kleppen gezien worden.
Maar waarom kunnen de Jappen (om de 42000km) dat wel en de Duitsers (10000km) niet. Is de Jap zijne techniek dan zoveel beter dat er pas om de 42000km
een nazicht van de kleppen moet gebeuren?
Groetz Gerry
Het boxer concept zoals gebruikt door BMW is oeroud, maar degelijk en makkelijk te onderhouden, al moet er iets meer onderhoud gebeuren. Wees blij dat de onderhoudsintervals al op 10.000km liggen en niet zoals bij honda (6000km) of KTM (7500)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Ik wist dat er ene dat antwoord ging geven T zou mij dan ook niet verbazen dat het van iemand komt die de boxer moteur van buiten kent en nog nooit voor een duur onderhoud bij de dealer heeft moeten betalenDirk Pauwels schreef:Mannekes, mannekes, ne moto van 18.000 euro of meer en dan wakker liggen van "duur" onderhoud?
Ik wil zeker betalen voor mijne super moto te onderhouden,maar vroeg mij gewoon af of de verschillen van dealer tot dealer te verantwoorden zijn voor de werken die uitgevoerd dienen te worden
BMW R1200 GS Lc Adventure
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Voila,Toko schreef:Ik wist dat er ene dat antwoord ging geven T zou mij dan ook niet verbazen dat het van iemand komt die de boxer moteur van buiten kent en nog nooit voor een duur onderhoud bij de dealer heeft moeten betalenDirk Pauwels schreef:Mannekes, mannekes, ne moto van 18.000 euro of meer en dan wakker liggen van "duur" onderhoud?
Ik wil zeker betalen voor mijne super moto te onderhouden,maar vroeg mij gewoon af of de verschillen van dealer tot dealer te verantwoorden zijn voor de werken die uitgevoerd dienen te worden
Ik heb er geen probleem mee dat er voor kwaliteit betaald moet worden maar ik vraag mij ook af hoe het komt dat er in het Brusselse het dubbel gerekend wordt voor een 1000 km onderhoud. En het verschil tussen half en full synthetisch zal wel geen 100 euro zijn zeker. Ge maakt met toch niet wijs dat er na 1000 km al voor 150 euro werkuren aan een motor gehangen wordt. Dat is gewoon bedriegerij. Gelukkig zit ik bij een dealer die niet doorrekent
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Nee,aan de olie zal het niet liggen want tot 10000 reed hij op 1/2 synth.(een kleine 50 eur BTW in) en over die kleppen zwijgen we maar best maar fraai is anders.Flat Twin Power schreef: Voila,
Ik heb er geen probleem mee dat er voor kwaliteit betaald moet worden maar ik vraag mij ook af hoe het komt dat er in het Brusselse het dubbel gerekend wordt voor een 1000 km onderhoud. En het verschil tussen half en full synthetisch zal wel geen 100 euro zijn zeker. Ge maakt met toch niet wijs dat er na 1000 km al voor 150 euro werkuren aan een motor gehangen wordt. Dat is gewoon bedriegerij. Gelukkig zit ik bij een dealer die niet doorrekent
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Tzit hem idd in de gebruikte techniek, bij de yam worden kleppastilles gebruikt, moeilijker voor de doe het zelver, maar minder verloop vd kleppen. de klepschotels zijn dan ook 5eurocent stukjes vergelijken met de 2 euro stukken die bij de 600 cc cilinders van een boxer gebruikt worden. Maar vergis je niet, de 42.000km beurt van een yam kan ook tellen, als ze al uitgevoerd wordt...
Het boxer concept zoals gebruikt door BMW is oeroud, maar degelijk en makkelijk te onderhouden, al moet er iets meer onderhoud gebeuren. Wees blij dat de onderhoudsintervals al op 10.000km liggen en niet zoals bij honda (6000km) of KTM (7500)[/quote]
Op mijnen Jap zijn de onderhoudsintervals om de 12.000km
raisor
Het boxer concept zoals gebruikt door BMW is oeroud, maar degelijk en makkelijk te onderhouden, al moet er iets meer onderhoud gebeuren. Wees blij dat de onderhoudsintervals al op 10.000km liggen en niet zoals bij honda (6000km) of KTM (7500)[/quote]
Op mijnen Jap zijn de onderhoudsintervals om de 12.000km
raisor
Vulcan 1500-GSXF- GSXR- Hayabusa- ST1100- Hayabusa- ST1300
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Tip: als je dingen in garantie moet laten uitvoeren, of er is een terugroepactie van toepassing op uw fiets, breng dan de motor daarvoor apart binnen. Vaak zal uw dealer voorstellen om die dingen te combineren met een onderhoud of andere werken. De onderdelen worden u dan wel niet aangerekend, maar de klok blijft lopen zolang uw motor op de brug staat, wees daar maar zeker van.WIMGSA1200 schreef:Mijn factuur voor een 40.000 km onderhoud was vorige keer tegen de 600 euro... was er niet goed van...
alles wa ze deden was voorgescheven door bmw, de enige extra werkzaamheden waren het vervangen van de achterste remblokken (80 euro)...
ze vervingen ook de ringantenne en plaatsten de "aanpassing" op de handkappen maar da was onder garantie
Snap niet da ze 600 euro durven vragen voor een onderhoud...
Ik woon wel in Hasselt maar denk niet da ze mij in Motorhuis Hasselt nog ooit terugzien!
Aja ik rij met een 1200gsa
Nog een instinker: uw kromme remschijven worden in garantie vervangen. Je krijgt dan het voorstel om meteen maar de remblokken te vervangen, nu hij toch open ligt. Achteraf op factuur geen remschijven te zien, maar wel de forfait voor vervangen remblokken. Terwijl nieuwe remblokken erin stoppen evenveel werk vraagt als de oude er weer induwen. Je betaalt dus niet alleen de blokken, maar ook het werk voor vervangen blokken.
En banden tijdens onderhoud mee laten vervangen: de klok blijft lopen, terwijl de prijs van het opleggen in een bandencentrale meestal in de kostprijs is inbegrepen.
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Lomax heeft 100% gelijk!!LOMAX schreef:Tip: als je dingen in garantie moet laten uitvoeren, of er is een terugroepactie van toepassing op uw fiets, breng dan de motor daarvoor apart binnen. Vaak zal uw dealer voorstellen om die dingen te combineren met een onderhoud of andere werken. De onderdelen worden u dan wel niet aangerekend, maar de klok blijft lopen zolang uw motor op de brug staat, wees daar maar zeker van.WIMGSA1200 schreef:Mijn factuur voor een 40.000 km onderhoud was vorige keer tegen de 600 euro... was er niet goed van...
alles wa ze deden was voorgescheven door bmw, de enige extra werkzaamheden waren het vervangen van de achterste remblokken (80 euro)...
ze vervingen ook de ringantenne en plaatsten de "aanpassing" op de handkappen maar da was onder garantie
Snap niet da ze 600 euro durven vragen voor een onderhoud...
Ik woon wel in Hasselt maar denk niet da ze mij in Motorhuis Hasselt nog ooit terugzien!
Aja ik rij met een 1200gsa
Nog een instinker: uw kromme remschijven worden in garantie vervangen. Je krijgt dan het voorstel om meteen maar de remblokken te vervangen, nu hij toch open ligt. Achteraf op factuur geen remschijven te zien, maar wel de forfait voor vervangen remblokken. Terwijl nieuwe remblokken erin stoppen evenveel werk vraagt als de oude er weer induwen. Je betaalt dus niet alleen de blokken, maar ook het werk voor vervangen blokken.
En banden tijdens onderhoud mee laten vervangen: de klok blijft lopen, terwijl de prijs van het opleggen in een bandencentrale meestal in de kostprijs is inbegrepen.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Iemand al gehoord dat het door Bornem opgelegd officieel tarief voor onderhoud afhankelijk is van de locatie van de dealer?
Zo zou bv.in Charleroi minder aangerekend worden dan in "rijkere" landsgedeelten.
Nu,dan moeten ze -afgaand wat ik hier lees- wel zeer arm zijn in de buurt van Oostende!
Het betreft hier natuurlijk maar een zinspeling
groeten,
Pol
Zo zou bv.in Charleroi minder aangerekend worden dan in "rijkere" landsgedeelten.
Nu,dan moeten ze -afgaand wat ik hier lees- wel zeer arm zijn in de buurt van Oostende!
Het betreft hier natuurlijk maar een zinspeling
groeten,
Pol
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 22 jun 2009, 13:31
- Locatie: ST Job
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Vandaag GSA binnen gebracht voor eerste nazicht (1000 km) ben eens benieuwd wat het mij gaat kosten , wat ik ook niet begrijp is dat je de moter de dag er voor moet binnen brengen en hem eerst kunt komen halen om 17h de dag erna,ik begrijp dat de moter warm is maar van al die moters de ik heb gehad heb ik bij het eerste nazicht moge op wachten die moters zijn toch ook warm !!! En dan nog een hele dag moeten wachten om wat olie te vervangen !? Ik begrijp dat ik niet alleen ben maar als je hem de dag er voor moet brengen om hem dan eerst de avond erna pas trug te hebben !!???
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Om die mensen toe te laten een fatsoenlijke planning op te stellen? Of eerder om het simpel te houden voor hen? Als ze ieder van ons een bepaald uur geven, zullen de meeste wel afhaken. Of er komt onverwachts iets tussen, dan zit je daar mooi te koekeloeren. Iedereen wil tussen 17 en 18:30 u gaan...
Ik heb het alleszins liever zo. Ik maak een ritje (meestal veel langer dan de afstand tot de dealer), ik krijg voor 5,50 euro een vervangmotor (altijd leuk), en de dag nadien weer een rit... Trouwens, als m'n motor klaar is, krijg ik een smsje.
De keerzijde is dat je geen toezicht hebt, maar daar heb ik alleszins niks aan: ik ken er niks van.
Ik heb het alleszins liever zo. Ik maak een ritje (meestal veel langer dan de afstand tot de dealer), ik krijg voor 5,50 euro een vervangmotor (altijd leuk), en de dag nadien weer een rit... Trouwens, als m'n motor klaar is, krijg ik een smsje.
De keerzijde is dat je geen toezicht hebt, maar daar heb ik alleszins niks aan: ik ken er niks van.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Bmw R1200 GS adv 07/2007
1.000km : 211.05€
10.000km : 142.31€
20.000km : 147.53€
nr 1 is bij de dealer waar ik hem kocht
nr 2 en 3 bij een andere dealer in de west flutten bij MM
Opgelegde prijzen, ???????????????????????????????
J
1.000km : 211.05€
10.000km : 142.31€
20.000km : 147.53€
nr 1 is bij de dealer waar ik hem kocht
nr 2 en 3 bij een andere dealer in de west flutten bij MM
Opgelegde prijzen, ???????????????????????????????
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Als ik die prijzen zie had ik beter ne GSA gekocht, bij die West Flutten dealer dan...of krijg je er korting indien kleiner dan 1m80?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
In Hamme:
een keer een achterwiellager laten ververvangen GS 1100: 260 euro Correcte prijs
klein onderhoud bij Benny in St Pieters Leeuw: 230 euro correcte prijs
Groot onderhoud Benny St Pieters Leeuw: 400 euro: correcte prijs
Waarom niet meer in Hamme?
Bij een onderhandeling over een overnameprijs (zou nl een GS1200 willen kopen hebben daar) wou hij me nog wel zeshonderd euro (wacht, ik zal het ook in cijferkes zetten: 600 euro) geven voor de GS1100!!!!!!!!!!
dank u en tot nooit meer
Daarom dat ik nu wat meer geef en der absoluut niet mee in zit omdat ik weet dat ik bij Benny topkwaliteit kan verwachten.
Laatste onderhoud met de Vara: 433 euro ook hier weer correcte prijs.
Mij lijkt dat prijzen ala 250 euro zeer correct zijn..
Edit: ik lees nu net op dit forum dat Raf er niet meer is..
Mijn deelneming aan de getroffen familie.
een keer een achterwiellager laten ververvangen GS 1100: 260 euro Correcte prijs
klein onderhoud bij Benny in St Pieters Leeuw: 230 euro correcte prijs
Groot onderhoud Benny St Pieters Leeuw: 400 euro: correcte prijs
Waarom niet meer in Hamme?
Bij een onderhandeling over een overnameprijs (zou nl een GS1200 willen kopen hebben daar) wou hij me nog wel zeshonderd euro (wacht, ik zal het ook in cijferkes zetten: 600 euro) geven voor de GS1100!!!!!!!!!!
dank u en tot nooit meer
Daarom dat ik nu wat meer geef en der absoluut niet mee in zit omdat ik weet dat ik bij Benny topkwaliteit kan verwachten.
Laatste onderhoud met de Vara: 433 euro ook hier weer correcte prijs.
Mij lijkt dat prijzen ala 250 euro zeer correct zijn..
Edit: ik lees nu net op dit forum dat Raf er niet meer is..
Mijn deelneming aan de getroffen familie.
Laatst gewijzigd door Jimbo op 07 aug 2009, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Daarboven komt toch dat zijn topmechanieker Robby de zaak heeft verlaten en nu zelfstandig is. Onderhoud specialiteit boxers lees ik zo her en der..
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Wie van al jullie kritikasters kan met de hand op het hart beweren dat hij de volledige uren presteert waarvoor hij wordt betaald.
's Morgens de mannen ne goeie dag gaan zeggen op den bureau, een flauw mopje links, babbeltje over het weer rechts, goei match van de Duivels gisteren (lang geleden).
Kortom de mekaniekers lusten ook af en toe een frisdrankje of een koffietje en horen ook graag wat hun collega te vertellen heeft.
Beter dat deze mensen tevreden en ontspannen aan mijn motor werken dan dat ze hun misnoegen op mijn motor uitwerken.
En de prijsverschillen : zolang ze niet pan uitswingen lig ik er niet wakker van.
Maar verdraag aub dat de mannen van het werkhuis - net zoals ieder van ons - ook graag een een praatje slaan.
Een tevreden klant van motorhuishasselt
's Morgens de mannen ne goeie dag gaan zeggen op den bureau, een flauw mopje links, babbeltje over het weer rechts, goei match van de Duivels gisteren (lang geleden).
Kortom de mekaniekers lusten ook af en toe een frisdrankje of een koffietje en horen ook graag wat hun collega te vertellen heeft.
Beter dat deze mensen tevreden en ontspannen aan mijn motor werken dan dat ze hun misnoegen op mijn motor uitwerken.
En de prijsverschillen : zolang ze niet pan uitswingen lig ik er niet wakker van.
Maar verdraag aub dat de mannen van het werkhuis - net zoals ieder van ons - ook graag een een praatje slaan.
Een tevreden klant van motorhuishasselt
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 22 jun 2009, 13:31
- Locatie: ST Job
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Kreeg om 13h sms dat moter klaar was dus dat viel al mee ! de factuur viel ook mee 154€ waarvan 15€ voor de vervang moter dus je ziet maar hee hoeveel prijsverschil er op zit van verdeler tot verdeler ben best tevreden!! en de benzine geur lijkt ook opgelost !
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
1 Bavarian = nu Jorssen.
2 Selbach overgenomen door Cenmoto = Jorssen.
3 Raf Hamme gesloten....waar naartoe? juist... Jorssen.
Onverwacht lek cardan. Vertrek verlof binnen 8 dagen.Tel naar Jorssen (15 jaar klant Bavarian -Jorssen). 4 weken wachten,kan niet vroeger hersteld worden.
Oke het zijn de drukste motor maanden, er stonden zowat 30 moto's buiten, en in het werkhuis alle bruggen volzet.Maar uit de nood helpen en er even tussen nemen kan niet Is 9/10 dichting vervangen,dus zoveel werk ook niet.
Dit kan niet meer...dus uitgeweken dan maar naar een niet off BMW hersteller,(die het zeker even goed doet)waar ik nooit kom(en die ook veel werk heeft!)
Na wat herschikken van agenda mag ik moto binnen brengen voor herstelling.
Ps voor een gewoon onderhoud wil ik desnoods 5 weken wachten.Maar met een pechgeval ,moet men je uit de nood helpen, of minstens" MOEITE" doen.
Mijn vertrouwen in de dealer is zoek....(was bij Bavarian anders)......dus zoek ik elders....... spijtig.
2 Selbach overgenomen door Cenmoto = Jorssen.
3 Raf Hamme gesloten....waar naartoe? juist... Jorssen.
Onverwacht lek cardan. Vertrek verlof binnen 8 dagen.Tel naar Jorssen (15 jaar klant Bavarian -Jorssen). 4 weken wachten,kan niet vroeger hersteld worden.
Oke het zijn de drukste motor maanden, er stonden zowat 30 moto's buiten, en in het werkhuis alle bruggen volzet.Maar uit de nood helpen en er even tussen nemen kan niet Is 9/10 dichting vervangen,dus zoveel werk ook niet.
Dit kan niet meer...dus uitgeweken dan maar naar een niet off BMW hersteller,(die het zeker even goed doet)waar ik nooit kom(en die ook veel werk heeft!)
Na wat herschikken van agenda mag ik moto binnen brengen voor herstelling.
Ps voor een gewoon onderhoud wil ik desnoods 5 weken wachten.Maar met een pechgeval ,moet men je uit de nood helpen, of minstens" MOEITE" doen.
Mijn vertrouwen in de dealer is zoek....(was bij Bavarian anders)......dus zoek ik elders....... spijtig.
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Zoals beloofd.
Vandaag mijn motor teruggehaald van zijn 20.000 km onderhoud, ja bij de dealer in de West Fluten.
188.53 euro.
Je ziet, er zijn ook dealers die eerlijke prijzen aanrekenen ipv de mensen het geld uit hun zakken te kloppen.
Vandaag mijn motor teruggehaald van zijn 20.000 km onderhoud, ja bij de dealer in de West Fluten.
188.53 euro.
Je ziet, er zijn ook dealers die eerlijke prijzen aanrekenen ipv de mensen het geld uit hun zakken te kloppen.
-
- Berichten: 5687
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Onderhoudsfacturen BMW dealer?
Volledige onderhoud of deed je zelf nog wat? Prijs van 10k ligt wel heel erg laag als ik vergelijk met mijn factuur.J schreef:Bmw R1200 GS adv 07/2007
1.000km : 211.05€
10.000km : 142.31€
20.000km : 147.53€
nr 1 is bij de dealer waar ik hem kocht
nr 2 en 3 bij een andere dealer in de west flutten bij MM
Opgelegde prijzen, ???????????????????????????????
J
I respect your opinion. But I don't give shit.