Helm's tweede leven

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Helm's tweede leven

Bericht door Synchro Bob »

Mijn helm en ik gaan nu al een tijdje samen door het motoleven. Hij heeft zich aangepast aan mijn hoofd en omgekeerd.
Maar de laatste tijd was de binnenvoering op bepaalde stategische plaasten wel heel dunnetjes geworden. Met name aan het voorhoofd en een de top van de schedel. Het gevolg was dat de helm een beetje losjes zat en ook ongemakkelijk.
"Tijd voor een nieuwe !" zou de consumeerder zeggen. Maar ik ben zo de laatste tijd een "consuminder" geworden.

Ik heb zo geen duur model waarvan je appart de binnenvoering kunt kopen , dus was het denken geblazen. Door te roefelen in mijn kasten vond ik moussen pads die extra bij fietshelmen worden geleverd. Dat is dus mousse van een halve cm dik met aan weerszijden een zachte stof.

Ik heb de binnebekleding op de dunne plaatsen weggetrokken en die pads er deskundig achter geschoven. Ze blijven mooi op hun plaats zitten met een lekje contactlijm.

Ik heb nu een helm die helemaal op mijn maat evolueert.
Laatst gewijzigd door Synchro Bob op 16 jun 2009, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Helm's tweede leven

Bericht door WimLT »

Maak mij toch bedenkingen of de veiligheid van zo'n helm wel gegarandeerd blijft met al dat doe-het-zelf knip- en plakwerk en of het geld voor een nieuwe niet het betere consumeren zou zijn, hoor. Nu, hij moet op uwe kop, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Helm's tweede leven

Bericht door Relax »

Volgens mij heeft een binnenvoering weinig met veiligheid te maken, behalve het leveren van enig comfort, wat de veiligheid dan weer ten goede komt. En daar tornt Bob niet aan.
Hij vervangt zacht spul door zacht spul, hetwelk enkel dient om zo 'n harde schaal op enigszins aangename wijze op je ketel te kunnen verdragen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Helm's tweede leven

Bericht door John »

Prachtig verwoord Dirk :wink: :grin:
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Helm's tweede leven

Bericht door st1100 »

En toch .... als de binnenvoering doorgesleten is heeft hij z'n uren/jaren erop zitten. De werking van de binnenschaal zit hem in de schokabsorberende werking van het 'isomo' . Als je met de helm iets raakt stopt de buitenschaal abrupt. Uw hoofd echter komt tot een minder snelle stop doordat de val gebroken wordt door het samendrukken van de binnenschaal. De helm was te ruim geworden doordat : door de jaren de binnenschaal door gewoon gebruik al ingedeukt geraakt is. Hij zit dus misschien wel (even) terug goed maar veilig nee.....maar he zoals hierboven staat het is uwe kop hé. Maar een slimme zuinigheid is het volgens mij echter ...niet!
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Helm's tweede leven

Bericht door John »

st1100 schreef:En toch .... De helm was te ruim geworden doordat : door de jaren de binnenschaal door gewoon gebruik al ingedeukt geraakt is. Hij zit dus misschien wel (even) terug goed maar veilig nee.....maar he zoals hierboven staat het is uwe kop hé. Maar een slimme zuinigheid is het volgens mij echter ...niet!
Voor mij is dit je reinste onzin, maar ieder voor zich. :wink:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Helm's tweede leven

Bericht door Relax »

Als Bob schrijft dat de helm te ruim werd doordat de binnenvoering hier en daar "weg" is, dan geloof ik dat. Hij heeft namelijk in de helm zitten loeren. En die binnenvoering vervangen.
Jij kan alleen maar gissen wat deze helm betreft.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: Helm's tweede leven

Bericht door Synchro Bob »

Ja wadde !?
Ik ben zelf een veiligheids-freak maar zo te zien zijn er ook veiligheids-paranoiacs.
Die isomo binnenschaal is bij mij nog geen micron ingedeukt. En al was dat zo, zou dat nog geen verschil maken qua veiligheid. Komaan zeg ! De meeste helmen hebben geen hoog technologische ontwikkeling gehad.

Ik ben er zeker van dat veel mensen hun helm vervangen omdat die op de duur niet meer goed zit. Met mijn tip kan je er wat nieuw leven inblazen tot de voering helemaal NDK is, of je geen nieuw vizier vindt, of je hem gewoon beu bent.

De consuminder,
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Re: Helm's tweede leven

Bericht door Synchro Bob »

Relax schreef:Als Bob schrijft dat de helm te ruim werd doordat de binnenvoering hier en daar "weg" is, dan geloof ik dat. Hij heeft namelijk in de helm zitten loeren. En die binnenvoering vervangen.
Jij kan alleen maar gissen wat deze helm betreft.
Klopt.

Ik heb in deze helm zitten zweten als een rund, in mijn GS1150 off-road periode. En mijn kale knikker heeft ook veel druk uitgeoefend hier en daar op de voering. Alsof ik mijn veiligheid op het spel zou zetten, pff. Ik ben gewoon gehecht geraakt aan mijn spullen...
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Helm's tweede leven

Bericht door Frank K »

bdemeyer schreef:
Relax schreef:Als Bob schrijft dat de helm te ruim werd doordat de binnenvoering hier en daar "weg" is, dan geloof ik dat. Hij heeft namelijk in de helm zitten loeren. En die binnenvoering vervangen.
Jij kan alleen maar gissen wat deze helm betreft.
Klopt.

Ik heb in deze helm zitten zweten als een rund, in mijn GS1150 off-road periode. En mijn kale knikker heeft ook veel druk uitgeoefend hier en daar op de voering. Alsof ik mijn veiligheid op het spel zou zetten, pff. Ik ben gewoon gehecht geraakt aan mijn spullen...
Ik heb nog steeds geen afscheid kunnen nemen van al mijn helmen die ik in het verleden heb gekocht...en af en toe draag ik ze nog eens... de ene zit al wat met meer comfort dan de andere maar daarom niet minder veilig...
Voor sommige is natuurlijk elk argument goed om thuis te kunnen verantwoorden dat ze een andere (lees nieuwe ) helm willen kopen... en welke vrouw zal nu tegen haar man zeggen dat ze niet wilt dat hij in veiligheid inversteerd.... alleen als ik mijn helm gedonderd heeft, wordt deze zonder pardon vervangen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Helm's tweede leven

Bericht door J »

Na verschillende jaren heft de helm toch zijn beste tijd gehad. Bij mijn Arai condor is het piepschuim ook gekrompen en hard geworden.
Je moet rekenen alle dagen wordt dit gebruikt en dit 5 jaar lang.

een andere gekocht en moet niet eens mijn vrouw overtuigen.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Plaats reactie