onderdelen voor k100lt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
davidK100

onderdelen voor k100lt

Bericht door davidK100 »

Hallo,

Ik ben sinds 2 weken de trotse eigenaar van een k100lt van 1989 met slechts 77.000km (echte?)

In ieder geval hij rijdt echt super,maar er was wel een batterijprobleempje dat ik ondertss heb opgelost.

Nu zou ik graag de remblokken vervangen want die zijn zo goed als op.En natuurlijk luchtfilter en oliefilter enz.

Weet er iemand waar ik in belgië aan een eerlijke prijs bmw onderdelen kan kopen of kwalitatieve alternatieven (zoals bv bij auto's FRAM jullie niet onbekend zal zijn).

Via de nederlandse zuster website heb ik al een goed adres op 45min rijden van zoersel.Meer bepaald de knalpot(typisch hollands natuurlijk die naam :grin: ).

Laat maar weten.

Als er iemand een goede vraagbaak te koop weet liefst in het NL vd BMWK100 dan sleutel ik toch iets zelfzekerder.

(ik heb er al ene via pdf wat ook al goed is natuurlijk maar je computer bij de moto zetten is nogal moeilijk en ja je kan beginnen afprinten...)

Groetjes David.
joskeP

Re: onderdelen voor k100lt

Bericht door joskeP »

Hallo david,
Ik ben sinds vorig jaar eigenaar van een 100LT van 1987,met nu reeds 180000 km (echte) en die draait ook nog altijd goe.
Ik woon in kruibeke op een paar Km van Antwerpen en ik ben al een paar keer bij de knalpot geweest, is maar een klein half uur van bij mij, ze hebben een goed uitgewerkte site en bijna alles te verkrijgen, nieuw en ook tweedehands, je moet er wel soms wat geduld hebben,tis op z'n hollands maar heel vriendelijk.
Als je vragen hebt over sleutelwerk kan je dat bij hen ook online doen,je krijgt altijd antwoord.
Als je een vraagbaak zoekt is het mischien gemakkelijk om hiervoor een advertentie te plaatsen op kapaza of 2de hands...
ik heb dit ook gedaan en heb zo een gratis exemplaar ontvangen van iemand, ze verkopen ze ook nog wel maar nieuw kosten die ong 50 euro en tweedehands soms meer, het internet blijven afschuimen zou ik zeggen en nog veel plezier.
Kijk ook eens op http://home.hetnet.nl/~meijerink.ln/index.htm.Hier zijn ook veel nuttige tips te vinden.
groetjes,Johan
vespa PX 125
SUSUKI GN400
SUSUKI GSL750 (2X)
K100LT 1987
K1100LT 1993
vacaro
Contacteer:

Bericht door vacaro »

Hier ook nog een leuke link voor K-rijders
http://home.hetnet.nl/~meijerink.ln/

Ben zelf nog aant twijfelen tussen een K75/100/1100 rt/lt/rs of een r1100rt afhankelijk wat ik vind voor mijn budget.
Zou liefst een K75RT hebben maar dan echt wel in onberispelijke staat. eerst nog vrouwke overtuigen en budget loskrijgen.

Alvast veel plezier met jou K.
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
John
Contacteer:

Bericht door John »

@vacaro...een naked K75 is plezanter hoor! :wink:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Enheuu David, Er is ook nog H-G in Wijnegem. Die hebben ook veel (soms niet op stock maar een belleke doet veel hé!)
vacaro
Contacteer:

Bericht door vacaro »

Ja John, naked is mss wel leuker, (vind mijn vrouwke ook, ze houdt er ni van als ik mijn sokken aanhoud :) ) maar zou bij mij dienen als tweede voertuig winter en zomer en dan hou ik toch wel van een kuipke voor mij.
Heb ooit met een K75rt gereden van mijn schoonvader en deze is mij zo goed bevallen zelfs tegen 140a150km/h dat ik er helemaal gek van ben. En de R1100rt beschouw ik een beetje als de logische opvolger hiervan daarom mijn keuzes voor deze.
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik heb een K1100LT, K100LT, 2X K100RT, K75 met after-market kuip staan die nog een ander baasje zoeken. En een K100RT/P ook nog. :wink:
vacaro
Contacteer:

Bericht door vacaro »

Als ik budget bij elkaar heb ben jij de eerste die het hoort ,John. Had reeds op forum, gehoord/gezien/gelezen dat jij een kleine showroom hebt staan. Vooral die K1100LT vond ik er mooi uitzien en goede prijs ook.
naftje

Bericht door naftje »

John schreef:Ik heb een K1100LT, K100LT, 2X K100RT, K75 met after-market kuip staan die nog een ander baasje zoeken. En een K100RT/P ook nog. :wink:
ge gaat me toch niet vertellen dat ge uwe groene wegdoet hé :shock: :shock:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Als de prijs correct is? Ach, waarom niet! Nu staat em ook stil sinds dat 1200 monster er bij is gekomen. :grin:
dav

Bericht door dav »

Specifiek voor remblokken vind je op veiligsites heel wat aanbiedingen voor Lucas-remblokken. Prijsverschil met bmwblokjes is soms zeer aanzienlijk (understatement). Indien interesse zoek ik wel s naar die linken.

Mijn ervaring: voor 2dehands onderdelen loont het internet zeer de moeite. En veel is uitwisselbaar tussen de verschillende modellen.
davidK100

Bericht door davidK100 »

Hallo Vacaro,joskeP,John,Dave,

Bedankt voor alle tips ,ik zal idd het internet wat moeten afschuimen voor onderdelen.

Ik vraag me dan wel af die onderdelen vd knalpot zijn dat dan originele onderdelen van BMW of namaak?

Om een vb te geven remblokken voor kosten 33€ per set.Zijn die van lucas dan zoveel goedkoper en evenwaardig van kwaliteit?

Groetjes David.
lespaul

Bericht door lespaul »

Hoi

ik moet John gelijk geven.
Een naked Bike rijdt zalig. Ik heb deze zomer echt al genoten van mijn K75 uit 93 met enkel dat scherm vooraan.
Blijft lekker fris aan de benen want die motor geeft warmte af hoor.

Met info gevonden op Internet heb ik het scherm iets rechter kunnen plaatsen ( verlengstukjes geplaatst) en daardoor zit ik zelfs aan 100kmu nog met open systemhelm op de fiets.

Zalige zomer

Groetjes
Paul
BMW K75 '93,BMW R1100RT' 99
BMW 318DT 2010
Plaats reactie