Waar berg je de papieren op van de moto?

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Re: Waar berg je de papieren op van de moto?

Bericht door de Ron »

ik scande mijn papieren in en zette ze in een mapje op hotmail. Kan je overal ter wereld openen op een PC en terug afprinten moest je ergens je papieren kwijt geraakt zijn. Zo heb je nog iets bij om te laten zien bij een eventuele controle.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Smiley
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:10
Locatie: Wommelgem

Re: Waar berg je de papieren op van de moto?

Bericht door Smiley »

Ik heb copie's gemaakt van mijn kentekenbewijs en verzekering en inschrijvingsbewijs en paspoort en dit opgeslagen als gif-bestanden en bij mijn afbeeldigen in mijne garmin zuma 550 das handig doen bikers :-)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Waar berg je de papieren op van de moto?

Bericht door WimLT »

En als ze u tegenhouden, gaan ze op dat klein schermpje die info kunnen aflezen ??? Of reken jij erop dat ze dat GIFje op hun pc gaan willen zetten om dat op hun gemak te bekijken ? Hoe leg je dat trouwens allemaal uit in het Hongaars :mrgreen: Vind het op zich zeker geen slecht idee, maar stel mij er dus deze vragen bij :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Dorian
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 okt 2008, 18:19

Re: Waar berg je de papieren op van de moto?

Bericht door Dorian »

Ik heb al mijn documenten staan in mijn tanktas. Ik kan niet begrijpen hoe mensen kunnen rijden zonder een tanktas...

Al het geen je in uw zakken draagt vormt een potentieel gevaar. Ik heb mijn lesje geleerd met mijn sleuteltros ... blauwplek van een centimeter dik en de oppervlakte van een hand aan overgehouden. Dus sindsdien rijdt ik met al mijn zakken leeg en die portefeuille moet toch ergens eindigen => tanktas
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Waar berg je de papieren op van de moto?

Bericht door Nascar »

Een topkoffer kan in dat geval ook handig zijn.
Ik kan begrijpen dat op een sportmodel de wind dan wel meer effect gaat hebben op de motor :wink:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Waar berg je de papieren op van de moto?

Bericht door Gaby »

Dorian schreef:Ik heb al mijn documenten staan in mijn tanktas. Ik kan niet begrijpen hoe mensen kunnen rijden zonder een tanktas...

Al het geen je in uw zakken draagt vormt een potentieel gevaar. Ik heb mijn lesje geleerd met mijn sleuteltros ... blauwplek van een centimeter dik en de oppervlakte van een hand aan overgehouden. Dus sindsdien rijdt ik met al mijn zakken leeg en die portefeuille moet toch ergens eindigen => tanktas
Ik denk dat het nut van een tanktas afhangt van hetgeen je met de motor doet, ik heb er geen, nooit gehad en heb er ook
geen behoefte aan (ook niet aan een topkoffer, de vorige heeft 15 jaar stof verzameld).
Papieren in een motorjas bewaren kan toch moeilijk een risco vormen bij een val, zelfs mijn portefeuille is veilig, vanwege nogal plat :mrgreen: Ik stop scans van mijn documenten in mijn jas, in elke jas een setje, zo heb ik ze altijd bij.
De laatste versie die ik gemaakt heb was zo realistisch dat ik uit voorzorg een watermerk heb toegevoegd met in 't groot en rood "KOPIE", kwestie van duidelijk te maken dat het niet om (mogelijk vervalste) originelen zou gaan!
Gaby
:mrgreen:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Dorian
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 okt 2008, 18:19

Re: Waar berg je de papieren op van de moto?

Bericht door Dorian »

Als je met een RT rijdt heb je ook geen tanktas nodig :mrgreen:

Neen, mijn motor is mijn enig vervoermiddel en om te toeren heb ik toch altijd een flesje water mee, pak sigaretten, gps, noem maar op. Kzie al die dingen moeilijk in mijn jas verdwijnen.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Waar berg je de papieren op van de moto?

Bericht door Gaby »

Een RT is ook een motor, niet :lol: Ik heb zelfs de deksels van de koffers vervangen door platte, plaats
genoeg en nu is de motor vooraan tenminste het breedtste ipv achteraan ter hoogte van de koffers.
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Plaats reactie