Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
nopper
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:03

Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door nopper »

Hello,
Ik doe binnenkort weer een bestelling bij www.rodamoto.es
Ik bestel daar altijd mijn banden gezien de ongelooflijke prijzen. Probleem is dat het opsturen van 1 tot 4 banden 25 euro kost. Daarboven is opsturen gratis.

Zijn er kandidaten om mee te bestellen. Ik woon in de Kempen. Bandjes kunnen daar afgehaald worden.
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door Tommeke »

Hey. Dat zien er inderdaad wel leuke prijzen uit. Hoe lang duurt het zo ongeveer eer die banden hier geraken, anders doe ik wel mee.
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door WimLT »

Twee bedenkingen: je hebt dus totaal geen zicht op de fabricagedatum en die durft wel eens nipt uitvallen. Heb het echter nog nooit meegemaakt dat ze té oud waren. Ook moet je iemand vinden die ze wil opleggen :idea:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door J »

BT003 hebben ze niet blijkbaar.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door Tommeke »

Voor mij lijkt het momenteel nog de enige plaats te zijn waar je Dunlop Roadsmart kan verkrijgen voor op en GS (althans de voorband)
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
nopper
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:03

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door nopper »

Sorry voor de late reactie. Ik zat in bochtiger oorden (Auvergne)

Ik had mijn banden altijd binnen binnen de 4 dagen. Wat de datum van productie betreft : ik heb ongeveer 20 banden besteld, en geen enkele band was ouder dan ENKELE MAANDEN
Bovendien worden banden altijd maar beter, als je dus een recente band koopt is die altijd van een recente datum.

Tegenwoordig zijn de bandenboeren wel van goede wil wat het opleggen van banden van elders betreft. Er wordt veel besteld over het net, en hun machines moeten ook opbrengen. Dus meestal vindt je wel een plekje bij je in de buurt.
In de Kempen weet ik alvast wat adresjes.


Als er iemand interesse heeft kan je me altijd mailen. Ik bestel binnenkort.
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door moh_fan »

nopper schreef:In de Kempen weet ik alvast wat adresjes.
Als ik met je mee mag naar dat adresje als jij je banden gaat laten leggen, bestel ik met je mee. :-)
Laat me maar weten wat ik moet doen via @ of PB
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Rone
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:32
Locatie: Jabbeke

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door Rone »

nemen jullie dan ook jullie eigen biefstuk zelf mee naar een restaurant en vragen jullie daar of ze hem even willen bakken voor jullie ? :-?
R 1200 GS LC '13 en G 650 X Challenge '08

Website Afrikareis
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door WimLT »

In Nieuw Zeeland kan je dat nochtans makkelijk met je zelf gevangen vis, hoor :fish: :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
UpJohn
Berichten: 966
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:43
Locatie: Ninove

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door UpJohn »

Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???
Ik kreeg onlangs telefoon van een firma, met het volgend voorstel :
Meneer, mogen we onze diensten aanbieden voor het reinigen van uw GFT container.
En hoe werkt dat dan ?
Wel wij komen wekelijks uw GFT container na ledeging uitkuisen.
Ik zei beleefd tegen het jufrouwtje, dat ik nog zelf een emmer water in mijn container kan kieperen en dat ze bedankt was.

Kreeg bijna een beroerte van het lachen ... -)) :mrgreen: :mrgreen:
Tjonge, tjonge ... het gaat blijkbaar heel slecht met onze economie !
nemen jullie dan ook jullie eigen biefstuk mee naar een restaurant, en vragen jullie daar of ze hem even willen bakken voor jullie ?
Ze zullen u graag zien komen ... !
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
nopper
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:03

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door nopper »

Ik snap wat je bedoelt hoor. Maar IK ben ook niet gek. Als ik 100 euro kan uitsparen voor één set doe ik dat. En als ik dan iemand weet die er geen probleem van maakt die banden op mijn velg te trekken, waarom zou ik dat dan NIET doen. Voor de schoon ogen van de bandenboer om de hoek?????????

Geeft die beter service misschien??? Betaalt die een nieuwe motor als je onderuit gaat op ZIJN banden??? Ik denk het niet.
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door Herman1200RT »

setje Metzeler Roadtec Z6 interact + haaks ventiel voor 1200rt, met moto binnengereden en geplaatst, prijs €312 bij de gele bandenboer te Herent.
Bij Rodamoto €240, dan moet je ze nog op de velg laten monteren en uitbalanceren. Ik kan mij niet voorstellen dat die man dit gratis, voor niks gaat doen.
Het verschil zal dan veel kleiner zijn dan €100. Bij eventuele problemen met de band hoef je dan ook niet naar Spanje te gaan.

Herman
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door frederik »

De discussie van aan te kopen in B of in het buitenland heeft geen zin. Met sommigen kun je toch geen normaal gesprek hebben. Als het duurder is, is het beter :lol:

Wat betreft de aankoop in spanje, wel ik heb eens gekeken en vergelijken met mijn adres in D, en dit voor de set die ik recentelijk aangekocht heb (dunlop roadsmart). Wel spanje is niet echt zo interessant hoor. Het prijsverschil is echt miniem.

Ik blijf bij D. Daar begrijp ik nog een beetje de taal, heb daar goede ervaring en ik mag bestellen per set. De levering is aan mijn voordeur dus de kost en het ongemak om ze ergens bij groepsaankoop te moeten gaan ophalen heb ik ook niet.

Toch bedankt dat je deze info wilde delen met iedereen. Het is moedig van U dit te durven doen hier op het BMW forum !

Groeten,

Frederik
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door demito »

FWIW: Op www.mynetmoto.com (duitse firma) zijn ze toch nog een stukje (voor sommige banden een heel stuk) goedkoper. Nooit oude banden gehad en steeds na drie dagen voor mijn deur...

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
nopper
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:03

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door nopper »

Inderdaad, soms is D goedkoper. Maar als je gratis verzending hebt is S weer interessanter. Ik heb wel een ander topic geopend omdat ik een alternatief heb gevonden gewoon in België+ laten plaatsen en uitbalanceren.

Kijk daar maar eens.
nopper
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:03

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door nopper »

Hm, net even gekeken. Ik heb mijn Dunlop qualifier2 voor 240 euro geplaatst en uitgebalanceerd. En die komen uit Spanje. Duitsland zit aan 230 euro, niet geplaatst en zonder verzending.

Nu jij weer :-)
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door frederik »

Dunlop Roadsmart voor een r1200rt, een set aflevering aan huis (dus zonder plaatsing) 216 of was het nu 217 euro.

Aankoop in D en ik moet toegeven ze waren in promotie, wat dan ook de reden was waarom ik ze kocht.

Maar als er in B een alternatief bestaat met plaatsing op voorwaarde dat er altijd in stock zijn (daar zit meestal het probleem), mij niet gelaten zulle.

Misschien zullen de opgegeven prijzen voldoende inspirerend werken om de prijzen hier local, te laten zakken.

Frederik
Husafan450
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
Locatie: Tessenderlo

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door Husafan450 »

Heb net bij frank mijn dunlop Qualifier II besteld.
Wel een voorband 120/70/ZR 17
Voor 108 € gemonteerd en gebalanceerd Is toch geen slechte prijs dacht ik. :cyclopsani: :cyclopsani:
Toch nog even vermelden dat er daarmorgen een rondrit is met old timers van een 110 km lang met twee tussenstops.
Dit om de de clubkas te spijzen om het zijspan terug raceklaar te maken voor het volgende raceseizoen.
Voor 4€ ben je mee en heb je nog een gratis drankje er bij.
Moderne moto's zijn ook welkom , de route is volledig bepijld ,maar hou er wel rekening mee dat er rustig gereden word hier hoeven geen snelheidsrecords te worden gevestigd.


Groetjes
Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
nopper
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:03

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door nopper »

Volgens mij heeft hij die op stock :lol:

Ik had die besteld omdat ik soms met de GS het circuit opga. Toen kocht ik onverwacht een spotgoedkoop racertje, die dan de circuitdagen voor zijn rekening kon nemen.
Ik had nog Roadsmarts op de GS die nog wel een duizendtal km meekunnen. Die ging ik dus eerst oprijden.

Ik zei tegen Frank dat ik die Qualifiers wel zou betalen, en later laten leggen.

Hoeft niet,... zegt hij. Als ik ze verkoop betel ik voor u wel nieuwe.
Service heet zoiets.

Weet te vertellen hoe MIJN band rijdt :-P
Husafan450
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 okt 2008, 15:58
Locatie: Tessenderlo

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door Husafan450 »

nopper schreef:Volgens mij heeft hij die op stock :lol:

Ik had die besteld omdat ik soms met de GS het circuit opga. Toen kocht ik onverwacht een spotgoedkoop racertje, die dan de circuitdagen voor zijn rekening kon nemen.
Ik had nog Roadsmarts op de GS die nog wel een duizendtal km meekunnen. Die ging ik dus eerst oprijden.

Ik zei tegen Frank dat ik die Qualifiers wel zou betalen, en later laten leggen.

Hoeft niet,... zegt hij. Als ik ze verkoop betel ik voor u wel nieuwe.
Service heet zoiets.

Weet te vertellen hoe MIJN band rijdt :-P
Heb me dan toch de qualifier II niet genomen maar de Conti road attack dezelfde als ik achteraan liggen heb en waar ik zeer tevreden van ben qua baanligging.
De qualifier II leek me iets te zacht om toch een aantal kilometertjes plezier van te hebben.
Maar hij had ze wel degelijk nog in stock liggen.
Als de road attack vooraan niet zou meevallen dan zal het in het vervolg toch een qualifier II worden.

Groetjes Luc
sorry mijnheer de agent maar ik was gehaast om te gaan tanken,mijn tank was bijna leeg "100 euro boete"
-R1100RS '98
-Virago XV 750 '87
-Suzuki ZR50 '82
nopper
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:03

Re: Iemand mee bandjes bestellen in Spanje???

Bericht door nopper »

In dat geval zal ik je binnenkort wel kunnen vertellen hoe ze het doen. Mijn roadsmarts worden langzaam maar zeker weggegomd.


Afbeelding


P.S. probeer dit niet op de openbare weg :lol:
Plaats reactie