DE PVDK FILES testte de K1300S

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

MOTOBLOG

DE PVDK FILES testte de K1300S

Bericht door MOTOBLOG »

Naar gewoonte te lezen op de website
Radena
Contacteer:

Re: DE PVDK FILES testte de K1300S

Bericht door Radena »

@PVDK
Mooi verslag en prachtige foto's!
Blij dat hij zo beviel... en volledig mee eens. Ik heb er ondertussen bijna 8000km op zitten sinds april, voornamelijk woon-werk.

Groeten,
Alain
Guidoviv
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

Naar gewoonte weer een prachtig verslag
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Radena
Contacteer:

Bericht door Radena »

Motormaniacs heeft hem ook 'getest': (link gevonden via de nederlandse evenknie van dit forum)
http://www.motormaniacs.nl/supersport/bmw-k1300s.html
Er is een groot contrast zowel in beoordeling als in de wijze van testen.
Ik heb de link naar de test van PVDK eronder gezet :wink: :
http://www.k1200sport.nl/forum/phpBB3/v ... 7296#p7296
Freddie

Bericht door Freddie »

Doodgewone ho-ijzers
Net als bij de Suzuki Hayabusa - een vergelijkbare Hyperbike waar ik ook behoorlijk wat kritiek op had - het geval was vallen de naar mijn mening te gewone remmen mij erg tegen. Deze gewone remmen die ook standaard op andere BMW's (zoals bv. de R1200R) zitten zijn absoluut niet toereikend om voor een stevige vertraging te zorgen bij snelheden van ver over de 200 km/u. Af en toe had ik gewoon het gevoel dat er amper iets gebeurde. Een groot minpunt net als de instabiliteit bij snelheden van 250+ km/u. Als BMW haar M3 zo zou afleveren zou niemand die auto kopen! Ik vind het echt onvoorstelbaar dat BMW de K1300S met deze vering (lees: ESA-systeem) en deze remmen op de markt durft te brengen. De K1300S voldoet prima als je alleen maar 100-120 km/u rijdt in Nederland maar dat heb ik dus niet gedaan. Ik heb precies dat gedaan waar deze ultieme Hyperbike voor gemaakt is en dat is 'Autobahn burnen' en dan blijkt ie door de mand te vallen.
Ook al rij je maar legale snelheden in Nederland of een ieder ander land, de motor hoort over het hele snelheidsbereik een goede wegligging te hebben.
Blijkbaar heeft PvdK de motor niet tot het uiterste uitgeperst? De mening van deze tester is in ieder geval harder/minder BMW minded. Maar wel zo eerlijk :wink:
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Heeft die man er ooit stil bijgestaan dat het exemplarisch al eens fout zou kunnen zitten met die testmotor ? Dit schrijven zonder gegronde feedback v.d. importeur is deontologisch verkeerd en ongetollereerd. Ik kan u verzekeren dat ik de remmen meer dan toereikend vond voor dit type motor gezien de aspiraties en dit meermaals uittestte bij snelheden van dik 200km/u tot bijna stilstand.
Spijtig dat u mijn positieve ervaring ten aanzien van de remmen als 'oneerlijk' beschouwt, want zo interpreteer ik uw reactie.

Verder buig ik over voldoende ervaring en ben zeker ook actief op andere motoren van andere merken, al schrijf ik er niet veel over. Tenslotte wens ik er aan toe te voegen dat mijn interpretaties steeds objectief zijn ook al rij ik zelf BMW. Maar goed, het is aan de lezer om alles te vergelijken... maar vooral, zelf een proefrit aan te vragen indien de aankoop in het verschiet ligt.
Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 16 sep 2009, 06:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Radena
Contacteer:

Bericht door Radena »

Wie zegt dat de tester van motormaniacs niet tegen Bmw is? In mijn ogen lijkt het daar wel op. Hij heeft echt van begin tot einde geen goed woord te zeggen. Ik deel volledig de mening van PVDK na bijna 8000m gereden te hebben met identiek dezelfde moto.
Mijn ervaring met de wegligging: perfect (ik ga dan wel niet boven de 200km/u) en ik ben zeker niet alleen.
Het is ook niet omdat je een moto afbreekt dat het verslag daarom zo 'eerlijk' is. Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken, maar ik vind het spijtig dat er mensen afgeschrikt zouden worden door het verslag van motormaniacs en daarom zouden afzien van een testrit te gaan maken.
Motorista7

Bericht door Motorista7 »

Radena schreef:Wie zegt dat de tester van motormaniacs niet tegen Bmw is?
Hij is zeker niet tegen BMW: herinner me dat hij al twee keer een heel lovend artikel over de R1200R geschreven heeft. Hij kan hoogstens tegen de K-serie zijn :lol: :-P . Neen, serieus: denk niet dat het daaraan ligt.
R1200R
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ondertussen ook de tijd gevonden een stukje film in elkaar te boxen en op de stream-server te zetten ... staat mee in het artikel ...
st1100

Bericht door st1100 »

Ik heb ze nu alle 2 gelezen en ik vind NIET dat die 2 testverslagen mekaar tegenspreken. Want er staat toch duidelijk bij die motomaniacs dat er tot net boven de 200 zelfs 26O km/h geen probleem is. Ze vinden alleen dat de K1300S thuis hoort in het rijtje van pk-kanonnen zoals de black-bird en de hayabusha en ZZR 1X00 enz. waar je , zonder dat de moto problemen geeft , op de autobahn zou moeten kunnen flirten met de 300 km/h.

Dus als bochten pikken uw ding is en op de duitse autobahn tik je wel een de 200 km/h aan , om dat eens ervaren te hebben zonder dat die snelheden uw doel zijn : lees gerust het testverslag van PVDK daar zal je veel info in vinden over het dagelijkse gebruikscomfort van de K1300S.

Echter als bochten pikken niks voor jou is en volle gaas recht vooruit uw ding is. En je bent van plan om het gebied tussen de 250 en 300 km/h zeker ook te verkennen op de autobahn. Dan zou ik het verslag van motomaniacs toch maar eens lezen voor je met de K1300S daarvoor vertrekt. Want ze stippen daar een paar punten aan (vering remmen) die daar niet echt opgewassen tegen zijn. En hebben daar een punt dat het pakket in extreme omstandigheden waarschijnlijk niet helemaal klopt. Maar hoeveel mensen gaan daarvoor een K1300S kopen??? die kopen toch een hayabusha of whatever. (waarschijnlijk ook daarom dat de vering en remmen meer op dagelijks gebruik voorzien zijn want wat ben je met een fiets die 300 kan en daar ook goed remt en wegligging heeft terwijl (bijna) niemand dat ooit doet. En dan wel alle putten en bulten recht in uw rug duwt bv of met remmen die te fors zijn voor dagelijs gebruik ik zeg maar iets)

Die 2 testverslagen vullen mekaar dus mooi aan.

Ik vlam liever door de bochten dan over de autobahn en aan "autobahn-burnen" vind ik helemaal niets aan , rechtdoor rijden kan elk klein kind maar dat is mijn mening hé.
K1200GT

Bericht door K1200GT »

pvdk schreef:Heeft die man er ooit stil bijgestaan dat het exemplarisch al eens fout zou kunnen zitten met die testmotor ? Dit schrijven zonder gegronde feedback v.d. importeur is deontologisch verkeerd en ongetollereerd. Ik kan u verzekeren dat ik de remmen meer dan toereikend vond voor dit type motor gezien de aspiraties en dit meermaals uittestte bij snelheden van dik 200km/u tot bijna stilstand.
Spijtig dat u mijn positieve ervaring ten aanzien van de remmen als 'oneerlijk' beschouwt, want zo interpreteer ik uw reactie.

Verder buig ik over voldoende ervaring en ben zeker ook actief op andere motoren van andere merken, al schrijf ik er niet veel over. Tenslotte wens ik er aan toe te voegen dat mijn interpretaties steeds objectief zijn ook al rij ik zelf BMW. Maar goed, het is aan de lezer om alles te vergelijken... maar vooral, zelf een proefrit aan te vragen indien de aankoop in het verschiet ligt.
Het motormaniacs verhaal is inderdaad wel heel kort door de bocht, maar, aan de andere kant mag je je afvragen, in de veronderstelling dat het Motormaniacs verhaal klopt, waarom een merk zo slordig kan zijn om een testmotorfiets te leveren die niet in orde is.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Dat klopt. Een motor moet in orde zijn, of het nu bij een dealer is of bij de importeur. Ik heb het ook ooit een tweetal keer meegemaakt. Probleem opgenomen met de verantwoordelijke, daarna tweede opinie kunnen opdoen EN DAN PAS SCHRIJVEN. Waarom? Omdat de woorden die jij als journalist neerpent veel impact hebben op heel wat lezers. Als ik in zulke situatie terecht kom, dan verifiëer ik eerst alles en daarna trek ik conclusies. Verder kan je ook een 'algemene' of een 'persoonlijke' mening hebben (bijvoorbeeld de richtingaanwijzerknoppen in mijn geval) en dat meld je dan ook zodat het net niet veralgemeend hoeft te worden geïnterpreteerd.

Ik breek zeker geen collega's af, maar Daan kennende gaat ie meestal snel concluderen zonder de bron te raadplegen. En dan klinkt het snel vernietigend. Het gekke is dat dit bij onze noorderburen dan meteen als 'recht voor de raap' wordt beschouwd maar niet altijd erg objectief is. Afin. Genoeg erover...
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

Twee ‘wijzen’, twee waarheden…de werkelijkheid daarentegen ergens tussenin?

Wie een K1200/1300S hypersport aspiraties aanmeet of zelfs nog maar de vergelijking maakt, weet echt wel niet waarover hij spreekt.
De K1200/1300S is het ideale compromis tussen sport en tour, tss power/snelheid en comfort/reismogelijkheden. Maar het is dus wel degelijk een compromis en dus zal een meer dan 250kg wegende K nooit de prestaties neerzetten van een CBR(RR) en/of GSXR.
Hij is en blijft tot op heden ‘the one and only’ sportieve reisfiets, zonder het sloffende opa-imago van een RT en andere GW’s. Hopelijk krijgt hij binnenkort een evenknie met de VFR1200, maar die moet de hoog gespannen verwachtingen eerst nog waar maken.
Alles kan beter en hoop doet leven maar tot op heden voldoet de K meer dan behoorlijk aan wat ik verwacht van dit type motorfiets.
:-)
GSMax

Bericht door GSMax »

:bsstupid:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
J
Contacteer:

Bericht door J »

Vandaag met de K1300S en R gereden. Over de vering ben ik het eens. ik merkte ook bij de S af en toe rare sprongen vooral onder helingshoek op een baan met veel betonnaden. Je kon kiezen wat je wou tussen sport, normaal of comfort. Het werd er niet echt beter door.

Over het slechte remmen in het verhaal van de Nederlander merkte ik niets en we hebben wat afgeremd. Tweemaal tegen einde gas gereden op recht stuk autoweg, en twee maal goed in de remmen. 1 maal zelf tot stilstand van zesde versnelling einde gaskraan. Je voelt het wel goed dat de remmen hun werk doen. En de motor blijft in deze omstandigheden ook stabiel.

Op de ring in Bxl met de 1300R eenvoudig weg een knee down, motor geeft geen kick en blijft prachtig gaan. (vering op sport)
Om hem nu te gebruiken op verlof zou ik het wat minder vinden, maar dat is zeer subjectief. Ik hou wel van de zithouding, maar niet voor 14 dagen richting de Alpen of Dolemieten.

Ik had ook eerst beide verslagen gelezen en dan natuurlijk gelet op de zaken die er stonden.
De versnellingshulp werkt wel, maar inderdaad moet je goed duwen als je niet te snel rijdt. Als je hem in toeren houdt dan lukte het wel, maar dan lukt het met elke motor om op te schakelen zonder de koppeling.

In elk geval, machtige machines, maar niet voor mij gemaakt. Ofwel ben ik na 1 week dood, ofwel mijn rijbewijs kwijt voor de rest van mijn leven.
Man man man, wat een kracht.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Bob

Bericht door Bob »

Donderdag laatstleden heb ik de K1300S ook eens kunnen proefrijden. Niet gedurende 3 dagen en 1200 Km zoals PVDK, maar ‘k heb er toch maar mooi een dik uur plezier aan kunnen beleven. Mag natuurlijk wel voor een speelgoedje ter waarde van 18.887 € (uitvoering lavaoranje metallic, pakdrager, boordcomputer, verwarmde handgrepen, antidiefstalsysteem, ASC en RDC als safety-pakket, schakelassistent en ESA).

Ik heb hoegenaamd geen professionele ervaring als testrijder. Ik weet wel een beetje uit te leggen hoe een 4-taktmotor werkt en ik rij nu ongeveer een kwarteeuw moto, dus dat maakt dat ik wel iéts, maar dan ook weer niet veel meer kan vertellen dan welk buikgevoel de K1300S me als eenvoudige gebruiker gaf. Maar dat is – naast het zeer uitgebreide en technisch onderlegde testverslag van PVDK – misschien ook wel eens leuk om lezen.

Zoals je in mijn onderschrift kan zien rij ik nu ruim een jaar rond met een R1200RT. Het feit dat ik die machine inmiddels gewend ben speelt ongetwijfeld mee in het (subjectieve) oordeel dat ik over de K1300S heb. Ik stapte alleszins al op met de verwachting, of het vooroordeel zo je wil, dat ik met m’n 1,90 meter lichaamslengte fameus opgeplooid op deze hypersport zou zitten. Dat viel echter reuze goed mee, al zou ik persoonlijk niet graag een reis naar het Zuiden maken met de K1300S, in tegenstelling tot hetgeen ik las in het verslag van PVDK . Maar da’s puur persoonlijk : ik word stilaan al wat ouder en dus ook meer gesteld op comfort.

Daar waar de gevreesde pijnlijke polsen achterwege bleven viel het me wel dadelijk op dat ik op deze machine vol in de wind zat. Natuurlijk niet verwonderlijk als je een R1200RT gewend bent en dus niet bepaald de reflex hebt om je achterwerk tot tegen de duo en de buik tot op de tank te duwen, maar op mijn K1200RS bouwjaar 2001 zat ik toch beter beschermd. Voor zover ik het me juist herinner tenminste, want da’s ook al weer een paar jaren geleden. En voor zover je überhaupt al een vergelijking mag maken tussen een K1200RS en een K1300S.

Ik kan PVDK op vele andere punten dan weer alleen maar bijtreden, zeker wat de soepelheid van het motorblok betreft : je kan met de K1300S loeihard gaan, maar anderzijds laat hij zich in het stadsverkeer ook bijzonder vlot bedienen. Lage toeren in hoge versnelling : geen geschok, geen geratel, geen nerveus reageren op het gashendel. Het is kortom héél wat aangenamer rijden op deze K1300S dan bijvoorbeeld op een véél nerveuzere Fireblade, of – om dichter bij huis te blijven – ook dan op mijn hogervermelde K1200RS. Gewoonweg een droom van een krachtbron met (letterlijk) adembenemende hernemingen vanuit de laagste tot in de hoogste toerentallen. In combinatie met de schakelassistent, die je overigens bijzonder snel weet te waarderen, geraak je met de K1300S dan ook in een mum van tijd aan duizelingwekkende snelheden.

Ook wat de langere wielbasis betreft treed ik PVDK bij : lange slingerwegen zijn een lieve lust met deze machine, het kortere draaiwerk, waarin ik sowieso al geen superheld ben, kreeg ik met de moto iets minder goed voor mekaar. Maar dan ook weer niet in die mate dat het hindert.

Wat nog te vermelden valt : de bedieningsknop voor het ESA staat naar mijn aanvoelen beter bereikbaar dan op m’n huidige moto, maar in stand “comfort” is de K1300S nog ettelijke malen harder afgeveerd dan de R1200RT in standje “sport”. Niet onlogisch natuurlijk voor dit type moto, maar zo zie je toch maar dat die termen “comfort, normal, sport” zéér relatief te nemen zijn.

Het “Japanse” schakelaartje voor de knipperlichten is sedert begin dit jaar allicht al veel besproken. Persoonlijk vind ik de overstap die BMW maakte ook jammer. Niet dat ik tijdens de proefrit vaak een misser maakte en ik zou er ook niet bepaald een breekpunt van maken mocht ik overwegen om een K1300 te kopen, maar ofwel is mijn linker duim korter dan die van de ingenieur die de plaats van het knopje bedacht heeft, ofwel staat het ding effectief te hoog. Feit is dat ik telkens mijn hand een beetje moest lossen om de knipperlichten te kunnen bedienen. Dan zijn de twee BMW-knoppen die ik nu al 9 jaren gewend ben wat mij betreft toch een veel betere oplossing.

In z’n totaliteit genomen is de K1300S een prima motorfiets, en da’s nog zachtjes uitgedrukt. Al kwam voor mij de grootste verrassing op het einde van de proefrit : voor ik de eerste maal op de machine ging zitten verwachtte ik dat ik het onmiddellijk een spartaans aanvoelende motorfiets zou vinden maar – ik schreef het al – dat viel bijzonder goed mee. ’t Was evenwel pas toen ik na de rit weer op m’n eigen RT stapte dat het hemelsbrede verschil me écht opviel. Ik kan het gevoel nog het best omschrijven als wanneer je na een dag skiën je skilaarzen uittrekt en je je voeten in je pantoffels steekt, je plots wegzakt in luxe en comfort en je niet anders kan dan het welbehagen aan de buitenwereld kenbaar te maken met een langgerokken “aaaaaaaaaahhhhh”. Die strakke skilaars heeft er natuurlijk wel voor gezorgd dat je je een dag hebt kunnen uitleven op de skipiste. En – tot die vaststelling kwam ik ook – met die zachte, loszittende pantoffel moet je echt niet proberen nog een sprintje te trekken, want dat wordt geheid een teleurstelling.

Daarom nog een kleine raadgeving voor de boxerrijders onder ons : als je niet bereid bent om een verkoop van je machine echt ernstig te overwegen, weiger dan resoluut élk aanbod dat je eventueel zou krijgen om een moto uit de K1300-serie mee te nemen voor een proefritje. De K1300S is helemaal niet mijn ding, tenminste niet zolang ik het me niet kan veroorloven om me hem als tweede moto, naast een meer comfortabel exemplaar aan te schaffen. Om dezelfde reden kan voor mij persoonlijk een K1300R ook niet concurreren met mijn huidige R1200RT. Maar de afspraak om binnen enkele dagen de K1300GT – die qua comfort allicht wél beter aansluit bij de RT – eens uit te proberen, is reeds gemaakt. Die 1300cc viercilinder van BMW is namelijk ronduit verslavend !! Het zou me dan ook niet verwonderen dat er hier binnenkort op het forum een topic bijkomt met als titel “Te koop : R1200RT bouwjaar 2008”. Tenminste als de gesprekken over de financiën iet of wat meevallen, want dat is natuurlijk ook een zware realiteit.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

Eindelijk nog eens een fanatieke boboxer-rijder die er niet te beroerd voor is om de onmiskenbare kwaliteiten van een 4-cylinder krachtbron te onderkennen. Er is nog hoop…
;-)
Radena
Contacteer:

Bericht door Radena »

Opgelet!
De quickshift is volgens mij niet leverbaar voor de GT!
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Bob, wedden dat de testrit met de GT verslavend gaat zijn.
Ik heb altijd heel gaarne met de boxers gereden maar met de K ervaar ik nog meer rijplezier!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Bob

Bericht door Bob »

wwwimmm schreef:Eindelijk nog eens een fanatieke boboxer-rijder die er niet te beroerd voor is om de onmiskenbare kwaliteiten van een 4-cylinder krachtbron te onderkennen.
:lol: Het "fanatieke" van het boxerrijden was er eigenlijk al wat af sinds de periode dat ik met de K1200RS reed
Radena schreef:De quickshift is volgens mij niet leverbaar voor de GT!
De schakelassistent staat inderdaad niet in het optielijstje van de K1300GT. Niet onlogisch, vind ik : dat ding zorgt ervoor dat er geen tijd verloren wordt bij het opschakelen en voorkomt ook de terugval van het toerental die inherent is aan ontkoppelen en daarbij horend gas lossen. Da's nuttig wanneer het op fracties van seconden aankomt, in de racerij dus. Voor mij als hobbyrijder (inclusief woon-werk) zou het gewoon een leuk hebbedingetje zijn dat mijn aangeboren luiheid een beetje ondersteunt. 't Is nog maar de vraag of ik er in voorkomend geval de meerprijs voor zou willen neertellen.
Vanguard schreef:Bob, wedden dat de testrit met de GT verslavend gaat zijn.
Nee, 'k ga niet wedden. Dat zou à priori een verloren zaak zijn voor mij. Ik zeg (en schrijf) het al langer : ik heb de K1200RS destijds verkocht omdat ik terug wat meer comfort én bagagemogelijkheden zocht voor toeren en/of reizen met duo. Logische reactie was om terug te keren naar een oude bekende : de RxxxxRT. Maar ik heb sedertdien de viercilinder altijd een beetje gemist (getuige daarvan mijn snelle overstap van een R1150RT naar een R1200RT in de hoop snel wat motorkracht terug te vinden). Daarenboven is de K1300 ten opzichte van de (oude) K1200 nog een gigantische stap voorwaarts qua soepelheid en vermogensafgifte. Ik zal me dus volgende donderdag niet moeten afvragen "zou ik overstappen ?" maar wel "kan ik overstappen ?". Want budgettair gezien is het zowat de slechtst mogelijke beslissing om een nieuw aangekochte moto al na een jaar te verkopen. En tot nader order moet ik jammer genoeg nog elke dag gaan werken voor mijn centen.

Iemand een suggestie voor een leuke bijverdienste misschien ? :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
John
Contacteer:

Bericht door John »

Gigolo spelen bij wat oudere én rijkere dames? :mrgreen:
Freddie

Bericht door Freddie »

Tis een manier :lol:
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Het "fanatieke" van het boxerrijden was er eigenlijk al wat af sinds de periode dat ik met de K1200RS reed
Dat heb ik nu ook voorgehad
de zijdezachte loop van de motor en zijn beresterk koppel dat lineair verloopt hebben mij ,nu ik weer boxer rijdt, sterk doen twijfelen om terug naar een K te gaan.
Enige rem zijn de kostprijzen van de huidige K's :cry:
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Het "fanatieke" van het boxerrijden was er eigenlijk al wat af sinds de periode dat ik met de K1200RS reed
Dat heb ik nu ook voorgehad
de zijdezachte loop van de motor en zijn beresterk koppel dat lineair verloopt hebben mij ,nu ik weer boxer rijdt, sterk doen twijfelen om terug naar een K te gaan.
Wulf

Bericht door Wulf »

Jo De Paepe schreef:
En de restwaarde van de huidige K reeksen voor een K1200 reeks krijg je geen bal in overname, ik weet er alles van en ben niet alleen. :twisted:
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Plaats reactie