Bike to bike

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Alex W
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 okt 2004, 14:04
Locatie: wommelgem

Bike to bike

Bericht door Alex W »

Heeft er iemand ervaring met het 'bike to bike' systeem op de autocom (pro active). Welke zenders worden er aangeraden, wat kosten ze ongeveer en waar zijn ze te krijgen.
Mijnen 'blackie' is beautiful
SP 2610 om de weg te wijzen :-)
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

De meest gebruikte type's, zijn radio's van het type PMR, kleine handige walkie-talkie's waar geen vergunning voor nodig is.
Relatief klein zendbereik (1km) , maar méér moet dat echt niet zijn.

Wat zoek je precies te doen, wat zijn de verwachtingen, eisen van de apparatuur? (bediening,zendbereik,compatibiliteit etc....).
Alex W
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 okt 2004, 14:04
Locatie: wommelgem

Bericht door Alex W »

bedankt Dirk voor de info.
Veeleisend ben ik niet doch we moeten elkaar toch kunnen verstaan zonder al te veel gekraak en/of geruis!
Weet je toevallig een goed merk en een richtprijs?
Mijnen 'blackie' is beautiful
SP 2610 om de weg te wijzen :-)
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Alex W schreef:Weet je toevallig een goed merk en een richtprijs?

Motoren&Toerisme van een paar maand geleden (november 2004), daar stond een zeer ruime en uitgebreide verslaggeving in.
Zeker en vast dat je daar je "ding" kan vinden !
brit

Bericht door brit »

neem ook hier eens een kijkje...

voor we deze aangekocht hebben, hebben we deze kunnen testen... stond zeer kritisch tgo zendapparaten op motoren (een motor is immers één groot storingsveld). resultaat is echter verbluffend. ondertussen hebben we beiden ook een grotere antenne gemonteerd (originele antenne vind ik niet zo 'kwaliteits'vol).

getest bereik: vanaf motor geplaatst in halfopen-bebouwing met originele antenne naar motor die tussen velden rijdt met grotere antenne: 1,5 - 1,7 km. op autosnelweg: 2,5 - 3 km.
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Het gebruik van een externe antenne is een must, het gedoe met walkie-talkie's onder het zadel is niet erg zinvol.
Mits wat bricoleerwerk, kun je elke losse PMR voorzien van een externe antenne.
brit

Bericht door brit »

@ dirk:

de zendinstallatie waarover ik beschik zijn geen walkie-talkie's maar een waterdichte inbouwmodule. zend- en volumeknop zijn op het stuur gemonteerd. spreken dmv ingebouwde headset...
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO
zend- en volumeknop zijn op het stuur gemonteerd. spreken dmv ingebouwde headset...
Hieruit kan ik afleiden dat het om een "Push to talk" systeem gaat :?: :roll:

Wat is de totale kostprijs voor de 2 moto's tesamen a.u.b, deze materie interreseert mij wel, zat hier al een tijdje aan te denken, maar zag zo'n beetje door de bomen 't bos nie meer :lol:

Nog een vraagje :arrow: hoe zit het met de mogelijkheid om, indien gewenst, met je passagier te praten :?: Is hier iets voor voorzien :?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

@brit
De Capo is mij bekend, prachtig apparaat, maar voor mij valt dit nog altijd onder de noemer "walkie talkie". T'is een PMR met dezelfde beperkingen als andere PMR's, enkel de verpakking verschilt.
Vandaar de opmerking : niet enkel de Capo is opgewaardeerd met een externe antenne, zowat alle PMR's kunnen die upgrade hebben, mits wat bricolage.
brit

Bericht door brit »

@ koppel:

zendinstallatie werkt idd push to talk.

op de capo II heb je nog verschillende ingangen om andere apparatuur op aan te sluiten. je kan nog een intercom aansluiten (waarop je terug verder op kan uitbouwen), gsm, gps, mp3-speler, ... je kan ook nog altijd een handzender kopen voor de passagier...

ik geloof dat ik 600 euro betaald heb, inclusief montage + montage van headset. duur, maar verkoper heeft 10 jaar geleden al zenders van baehr gemonteerd en werken nog zonder problemen (en ik geloof hem). mijn broer had storing dat er niet uitging en baehr heeft beslist om ganse module te vervangen, dus qua garantie zijn ze ook soepel.

baehr heeft nu wel een toestel waarin intercom en zender vervat zijn...

je hebt ook nog autocom... krijgt ook zeer goede reviews...

afwegen wat het je waard is. ik beschouw het nog steeds als een luxeprodukt...
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Ik heb Autocom Pro met Kenwood zender en push-to-talk. Ik dacht zo'n 630 euro betaald te hebben, met een helmsetje voor de duo.
Mogelijkheden: ik praat met de duo, luister cd's/mp3's/wathever, ben bereikbaar op gsm, en praat met m'n broertje op z'n YamFJR of een maat op een Kwaak, die over een gelijkaardig systeem beschikken. De muziek wordt gedempt als een andere bron geactiveerd wordt. Verwacht van die gewone zenders niet teveel, een paar honderd meter is de max, maar met bijkomende versterking en/of externe antenne kan het beter zijn. Zit hier trouwens sterk aan te denken.
O ja, koop de "telefoonkabels" en niet de rechte.
En de push-to-talk heeft ook drie standen: open lijn, enkel open lijn als je de knop induwt, en de derde is, dacht ik, alleen zenden (voor scholing, vermoed ik).
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

PTT-knop + schakelaar met 3 standen :
stand 1 = VOX-gestuurd, je moet nergens aankomen.
stand 2 = gebruik van de PTT-knop, telkens men wil zenden.
stand 3 = permanent zenden, zonder de PTT te moeten bedienen.
Plaats reactie