Michelin Pilot Road 2

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dré GS
Berichten: 180
Lid geworden op: 07 apr 2007, 15:35
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Oost-Vlaanderen

Michelin Pilot Road 2

Bericht door Dré GS »

Zijn er onder ons leden mensen die ervaring hebben met deze banden ? Graag uw bevindingen zowel goede of minder goede. Baanvastheid bij droog/nat slijtage enzv.... laat maar horen. :wink:
Tot in den draai,enne..... je " houdt" hem best recht.
Dré GS
Lid BMW MC Vlaanderen
K1200GT-R1200GS
kurt1973
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 mei 2007, 10:00
Locatie: Somewhere

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door kurt1973 »

Ik heb ze erop liggen, als het nat is, geven ze heel veel vertrouwen, en ook op het droge heb ik het volle vertrouwen in de banden. Met de vorige set iets meer dan 20000 km gereden, met een toeristische rijstijl.

Kurt
To moto or not to moto...
To moto dus

F800r
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Gaby »

Kan je ook vergelijken met de Z6 van Metzeler?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
21#Joeri
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jul 2005, 22:15
Woonplaats: Antwerpenl
Locatie: Antwerpen

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door 21#Joeri »

Hier zeer goede ervaringen met Michelin PR2 in zowel droge als natte wegomstandigheden.
Met de 2CT heb je een sporttoerband met een aanvaardbare levensduur (woon-werkverkeer) en geeft hij voldoende vertrouwen voor een sportieve rijstijl waar grip van tel is.

Op m'n S heb ik voor- en achteraan een PR2 liggen, op de Speed Triple achteraan een PR2 en vooraan een PP2 (Pilot Power).
Voor die moto geeft de PP2 mij nml. iets meer vertrouwen aan de voorkant tijdens bochtenwerk.

Cheers
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Wiedewa »

Heb niks met Michelin, absoluut.
Net ook nieuwe opgelegd, vorige 24.000km en de voorste wilde niet meer links de bocht in.
Geen andere meer voor mij, zeer tevreden :grin:

mvg Nico
MG Breva 850
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Harald »

Vroeger had is steeds de Metsler Mez4 op liggen.
Tot de Z6 uit kwam.
Vrij tevreden over deze banden.
Maar dan kwamen ze met de Michelin Pr 2ct aandraven.
Uitgetest en goed bevonden.
Rij er al 3 jaar mee , zowel privé als op m'n werkpaard. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Vanguard »

Gaby schreef:Kan je ook vergelijken met de Z6 van Metzeler?
Geen klagen van, werden fabriek af op de GT geleverd maar de Michelins gingen een pak kilometers meer mee op de 1150 RT.
Volgende set op de GT worden waarschijnlijk terug de Pilot Road II.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door xantingo »

Ik heb ondertussen zowat 45.000 km gebold op de PR2 en tot hiertoe enkel positieve ervaringen.

Goede grip in de bochten, zowel bij nat als droog weer, en bijzonder lange levensduur. Mijn huidige achterband zit er nu bijna 19.000 km onder, en die gaat best nog een tijd mee.
De vorige had 24.000 km gedaan en die heb ik vervangen omdat de winter er aan kwam en ik toch de voorste moest vernieuwen. Had het in de zomer geweest had ik er zeker nog een paar 1.000 km bijgedaan.

De grip rechtdoor op koude, natte wegen is iets minder; wellicht door de hardere compound in het middengedeelte van de band. Maar dat merk je alleen bij het iets te fel opendraaien van de gaskraan :mrgreen: .
De voorband heeft blijkbaar niet die heel harde compound in het midden, daar is de grip altijd voortreffelijk. Hij is dan ook iets eerder versleten...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Chris v
Berichten: 73
Lid geworden op: 03 feb 2007, 18:14
Locatie: Limburg

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Chris v »

Op m'n 1200 Gsa meer tevreden van de Pilot Road dan van de Pilot Road 2. Ik dacht dat de PR2 een betere evolutie was van de gewone PR, maar 't zijn 2 totaal verschillende banden. Ik heb ze allebei 10000km erop gehad en de derde set is opnieuw de PR1 ( 90% solo, sportief-toeristisch gebruik ). Bandenkeuze blijft natuurlijk altijd een persoonlijke voorkeur, want 'slechte' banden worden er volgens mij niet meer op de markt gebracht ...
Dré GS
Berichten: 180
Lid geworden op: 07 apr 2007, 15:35
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Dré GS »

Dré GS schreef:Zijn er onder ons leden mensen die ervaring hebben met deze banden ? Graag uw bevindingen zowel goede of minder goede. Baanvastheid bij droog/nat slijtage enzv.... laat maar horen. :wink:
Ik heb inlichtingen genomen bij de Gentse Banden Centrale en daar laten ze me weten dat Pilot Road ct 2 niet bestaat voor de bandenmaat welke ik heb voor mijn voorband namelijk 110/80 R19 daar zou ik de gewone moeten leggen, voor achteraan maat 150/70 R17 is hij wel verkrijgbaar dit is onbegrijpelijk als ik mijn onderhoudsboekje nakijk is die maat wel te krijgen Weet er iemand een oplossing die met dezelfde bandenmaat rijd als ik. :-(
Tot in den draai,enne..... je " houdt" hem best recht.
Dré GS
Lid BMW MC Vlaanderen
K1200GT-R1200GS
21#Joeri
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 jul 2005, 22:15
Woonplaats: Antwerpenl
Locatie: Antwerpen

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door 21#Joeri »

Dré GS schreef: Ik heb inlichtingen genomen bij de Gentse Banden Centrale en daar laten ze me weten dat Pilot Road ct 2 niet bestaat voor de bandenmaat welke ik heb voor mijn voorband namelijk 110/80 R19 daar zou ik de gewone moeten leggen, voor achteraan maat 150/70 R17 is hij wel verkrijgbaar dit is onbegrijpelijk als ik mijn onderhoudsboekje nakijk is die maat wel te krijgen Weet er iemand een oplossing die met dezelfde bandenmaat rijd als ik. :-(
Idd, de website van Michelin geeft aan dat er voor de bandenmaat 110/80 R19 enkel de " gewone " MPR te verkrijgen is en niet de MPR 2CT (dual compound technology). Een MPP vooraan had ook een leuk alternatief geweest maar ook daarvan is de betrokken maat niet voorhanden ...

Een set Dunlop Roadsmart lijkt me dan een volwaardig alternatief.

Bij Michelin heb je natuurlijk de Anakee maar dan heb je een band met andere rijeigenschappen ...
R1200R ('16) + Street Triple R ('14)
Past: ZX-6R -> R1150GS -> R1100S -> K1200S -> 1098 -> R1200S -> R1200R -> M1100 EVO -> R1200S -> K1300S -> RSV4RR -> Stelvio NTX
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door GSrijder »

Vond dit de beste band die ooit op mijn VFR heeft gelegen.

Indien ik geen GS maar een baanmoto/toering had dan kwam die er direct terug onder.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door GVN »

Rij met een R1200RT.
PR 2 is geen slechte band, maar in mijn ervaring vrij snel versleten (nog geen 10.000 km achteraan).
Zit inmiddels al aan de 4de PR 2 achteraan.
Nu is het een B-versie, de versie voor zwaardere motoren. Zou iets steviger uitgevoerd zijn.
Benieuwd of ik die over de 10.000 km krijg.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Dré GS
Berichten: 180
Lid geworden op: 07 apr 2007, 15:35
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Dré GS »

99#Joeri schreef:
Dré GS schreef: Ik heb inlichtingen genomen bij de Gentse Banden Centrale en daar laten ze me weten dat Pilot Road ct 2 niet bestaat voor de bandenmaat welke ik heb voor mijn voorband namelijk 110/80 R19 daar zou ik de gewone moeten leggen, voor achteraan maat 150/70 R17 is hij wel verkrijgbaar dit is onbegrijpelijk als ik mijn onderhoudsboekje nakijk is die maat wel te krijgen Weet er iemand een oplossing die met dezelfde bandenmaat rijd als ik. :-(
Idd, de website van Michelin geeft aan dat er voor de bandenmaat 110/80 R19 enkel de " gewone " MPR te verkrijgen is en niet de MPR 2CT (dual compound technology). Een MPP vooraan had ook een leuk alternatief geweest maar ook daarvan is de betrokken maat niet voorhanden ...

Een set Dunlop Roadsmart lijkt me dan een volwaardig alternatief.

Bij Michelin heb je natuurlijk de Anakee maar dan heb je een band met andere rijeigenschappen ...
Ik overweeg dan ook als voorband de gewone MPR te leggen, zou deze compatibel zijn aan de 2CT daarmee bedoel ik is het niet gevaarlijk met 2 verschillende banden te rijden weliswaar hetzelfde merk maar met een verschillende stuctuur ééntje gewoon en de achterband 2CT ???? goede raad is welkom. :-?
Tot in den draai,enne..... je " houdt" hem best recht.
Dré GS
Lid BMW MC Vlaanderen
K1200GT-R1200GS
Chris v
Berichten: 73
Lid geworden op: 03 feb 2007, 18:14
Locatie: Limburg

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Chris v »

Het is dus die combinatie ( voor gewone MPR en achter de 2CT ) die ik als 2de set erop had. Gevaarlijk is dat zeker niet hoor. Ik vond alleen dat de 2CT achteraan minder vertrouwen gaf (= minder baanvast en stabiel ) dan de gewone PR en ik doe met de PR ook +/- 2000km meer. Ik weet ook dat dit theoretisch gezien niet klopt, want meestal is meer grip gelijk aan meer slijtage, maar toch is 't bij mij zo...
Nascar
Berichten: 447
Lid geworden op: 08 dec 2007, 23:23
Woonplaats: .
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Nascar »

De compound van de bans speelt ook nog een rol in grip en slijtvastheid :wink:
dus de theorie kan nog ergens kloppen ...
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Dré GS
Berichten: 180
Lid geworden op: 07 apr 2007, 15:35
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Dré GS »

Aan allen die gereageerd hebben op dit topic mijn dank, door reden dat ze mijn bandenmaat niet hebben heb ik dan ook afgezien om de Michelins te leggen. Ik heb ondertussen verder gezocht en goede info gekregen over de Dunlop Roadsmart en ben dan ook de mening toegedaan dat dit een volwaardig alternatief is, bijgevolg heb ik besloten deze banden te leggen :cheers: :salut:
Tot in den draai,enne..... je " houdt" hem best recht.
Dré GS
Lid BMW MC Vlaanderen
K1200GT-R1200GS
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Julle »

Dré,
Je hebt volgens mij een goede beslissing genomen. Ik heb op mijn vorige moto (FJR) Metzeler Roadtec Z6, Bridgestone BT021, Michelin PR2CT en de Roadsmarts gehad en wat wegligging bij stevig doorgassen betreft was de Michelin veruit de slechtste van allemaal. Hij gaat wel lang mee maar dat is normaal, meer grip is rapper versleten, minder grip is langere levensduur. Iedereen moet voor zichzelf de juiste keuze maken. Als je je beter voelt op deze of gene band dan moet je dat gevoel volgen.
In ieder geval succes er mee
Julle
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Gaby »

Welke band vond je dan wel de beste? Of een rangschikking misschien? :-)
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door moh_fan »

Julle schreef:...wat wegligging bij stevig doorgassen betreft was de Michelin veruit de slechtste van allemaal.
Grappig dat alle (onafhankelijke) testverslagen juist het tegenovergestelde schrijven.
Daarin lees je steevast dat de PR2ct nipt wint van de Roadsmart.
Na mijn set PR2ct (die mij onder alle omstandigheden het volste vertrouwen gaven), heb ik nu Roadsmart's liggen.
Ook deze bevallen me tot nu toe heel goed.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Julle
Berichten: 118
Lid geworden op: 31 jul 2009, 22:10
Locatie: Kapelle-op-den-Bos

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Julle »

Gaby schreef:Welke band vond je dan wel de beste? Of een rangschikking misschien? :-)
Wat ik vond is misschien niet echt relevant want de banden lagen op een FJR die toch meer weegt dan een GS(A) en heel wat meer power heeft.
Als ik dan toch een beoordeling zou geven moet ik erbij vertellen dat ik van elke soort minstens 2 paar heb opgereden behalve van de Michelins, die heb ik er vroegtijdig afgehaald.

Beoordeling op Grip:
1- Roadsmart (qua grip op 1 maar moeilijk te equilibreren, geeft na halfsleet terug shimmy en gingen op de FJR telkens +/- 6000 km. mee)
2- BT021 (te licht voor een FJR maar plakt aan de baan. Ik heb er een paar doorgedraaid op 2450 km, wel geladen in de Alpen bij temp. +30°C en met duo)
3- Metzeler Roadtec Z6: (een zeer goede alrounder maar qua technologie voorbijgestreefd, er zou nu een nieuwe versie van zijn)
4- Michelin Pilot Road 2CT (warmt heel traag op en bij fel uitaccelereren verliest hij telkens grip en zet een stap opzij. Is wel de best gegoten rubber en vergt dan ook niet veel lood om in evenwicht te lopen)

Beoordeling op duurzaamheid:
1- Michelin Pilot Road 2 CT
2- Metzeler Roadtec Z6 & Dunlop Roadsmart
4- BT021

Een vriend van me heeft, ook met een FJR, zowat dezelfde bevindingen maar hij heeft ook nog de Conti RoadAttack gehad en was daar ook zeer over te spreken.

Op de GSA liggen nu de Metzeler Tourance EXP maar ik kan er nog niet veel over zeggen. Ik rij nog maar 2000 km met BMW en de voorkant geeft echt niet veel feedback. Ik ken dus bijlange zijn limiet nog niet, maar de banden doen het tot nu toe goed.

Het kan best hilarisch zijn dat ik vind dat de PR2CT de minst goede is, maar het zijn "maar" mijn bevindingen hé en aangezien deze band niet bestaat voor de GS/A is dat al een keuze minder te maken.
Conclusie:
Als het manneke dat op de motor zit zich goed voelt bij deze of gene band dan zou ik niet direct veranderen.

Julle
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Gaby »

Mijn motor werd geleverd op Z6 banden, lijkt nog niet zo'n slecht gemiddelde tussen
wegligging en duurzaamheid. Ik kan niet vergelijken, daarom is de ervaring van
iemand die al met verschillende banden gereden heeft interessant. Ik ben van het
gedrag van de Z6 wel tevreden, hoe lang ze zullen leven moet nog blijken :roll:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Wim Nelis
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 aug 2008, 10:54
Woonplaats: Geel
Locatie: Antwerpen

Re: Michelin Pilot Road 2

Bericht door Wim Nelis »

Voorste vervangen begin 2009, achterste op 22/10/09. Wreed content ermee; goede grip, iets meer zelfzekerheid in regen. en ik durf iets lager te gaan in de bochtjes :grin: .Vorige banden waren Macadam, niet te vergelijken dus.
Lid van BMW MC Vlaanderen
04/2008: R850R - 07/2013: R1200R Classic
Plaats reactie