kopen op internet

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
noppenrijder
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
Locatie: Waregem

kopen op internet

Bericht door noppenrijder »

Ik zou iets willen kopen op internet, maar heb daar nog geen ervaring mee; hoe weet je of een aanbieder 'betrouwbaar' is of niet? Zijn er hier mensen die reeds gekocht hebben bij elektrokoopjes.be, of redcoon.be; enige voorkeur? Kies je beter voor afhaling in een filiaal, of levering aan huis? welke vorm van betaling, gewoon met de kaart, of via 'ClickandBuy'?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Nahoj
Berichten: 1134
Lid geworden op: 05 apr 2009, 20:43
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Gijzegem (bij Dendermonde)

Re: kopen op internet

Bericht door Nahoj »

je kan zien hoe betrouwbaar de verkoper is,
maar dit word bepaald door vorige kopers!
het zit zo;
na elke verkoop kan je invullen hoe de verkoop is gelopen en dergelijke!
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA➡️ R80Gs
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: kopen op internet

Bericht door bougimain »

Zoals Firmin zegt
hier een Vb van mijn eigen feedbacks op Ebay

Afbeelding
Afbeelding

ik vind de slechtste verkoopsite KAPAZA en YEZZ

En als je dit leest dan is er zeker geen probleem met de verkoper, zeker weten :-)

Bougimain
Afbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: kopen op internet

Bericht door p@rick »

johanelsie schreef:je kan zien hoe betrouwbaar de verkoper is,
maar dit word bepaald door vorige kopers!
het zit zo;
na elke verkoop kan je invullen hoe de verkoop is gelopen en dergelijke!

Dit soort beoordelingen gebeurt inderdaad vaak bij (particuliere) transacties via ebay, kapaza enz..., maar ik veronderstel dat topicstarter het hier eerder heeft over aankopen bij firma's, dus om bv. - ik zeg maar iets - via internet een gps-toestel te bestellen bij een firma uit Groot-Brittanie, of om rechtstreeks bij Ceebaileys in de VS een grotere ruit voor de moto te bestellen. Of zoals hij zelf als voorbeeld geeft : elektrotoestellen bij Belgische internetwinkels.
Een van de voordelen van aankopen via internet (althans hier in Belgie, ik weet niet hoe het in het buitenland geregeld is) is dat je als consument het artikel binnen bepaalde termijn (ik dacht 7 dagen) kan terugsturen naar de verkopen als je niet tevreden bent over je aankoop, en dat je dan je geld kan terugkrijgen. Wel even kijken naar de voorwaarden hiervoor, bij de ene mag de verpakking nog niet geopend zijn, bij de andere wel maar mag het geen sporen van gebruik vertonen...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: kopen op internet

Bericht door K1200GT »

Een mogelijkheid om de reputatie van professionele internetwinkels te checken: google de naam samen met "ervaringen" of "feedback" of nog, "service".

Als het over Hifi, electro, fototoestellen en dergelijke gaat, kan je bijvoorbeeld ook zoeksites zoals kieskeurig.nl, of guenstiger.de, of nog Kelkoo.XYZ raadplegen, niet alleen om prijzen te vergelijken, maar ook de service van de internetdealers na te gaan. Mijn ervaring met electronica is dat het in Duitsland meestal goedkoper is dan in BE of NL, ondanks de verzendkosten, bij vergelijkbare service.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Flat Twin Power

Re: kopen op internet

Bericht door Flat Twin Power »

Als het voor elektro is kijk anders eens op onderstaande site.
Dit is geen internetverkoop maar een heuse winkel en hij is zeer goedkoop.

http://www.fvdshop.be/index.php

Enkele maanden geleden heb ik een Sony Bravia lcd 200 hz, 52 inch gekocht. De sony adviesprijs was 2708 euro. Bij Vandenborre stond ie 2699. Bij fvdshop stond ie aan 2140 euro. Maar dan moest ik er wel om rijden naar Mortsel en das niet bij mijn deur. Ik heb vervolgens naar Vandenborre Mortsel gebeld en gezegd dat ik intresse had in die tv maar de ik ze bij fvd shop kon kopen voor 2140 euro. Wel Vandenborre Mortsel heeft mij die tv ook verkocht voor 2140 euro en sterker nog, ze hebben hem gratis thuis komen afleveren, ik kon met mijn Visa Pinto aan de chauffeur betalen en kreeg daardoor nog eens 2 jaar garantie bovenop.
Van een koopje gesproken.
lgeen
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 feb 2008, 11:57
Woonplaats: ruien
Locatie: ovl

Re: kopen op internet

Bericht door lgeen »

kopen op het internet één goeie raad als het te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo!!!
mvg luc
lgeen
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: kopen op internet

Bericht door KLT-SE »

Tot nu toe geen problemen ondervonden, ik koop meestal bij bedrijven, een heel enkele keer bij particulieren.
Betaling meestal via creditcard of PayPal. De opmerking van lgeen vind ik een hele goeie
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
noppenrijder
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
Locatie: Waregem

Re: kopen op internet

Bericht door noppenrijder »

Ondertussen al een paar zakjes gekocht, geen problemen gehad, met dank voor de talrijke reacties. nu heb ik nog een vraagje: ik overweeg een i-pod touch te kopen op een Amerikaanse site : Amazon.com ; zijn er personen die hier reeds iets kochten - of op een andere Amerikaanse site? of blijf ik heir beter af - het prijsverschil is alleszins de moeite waard. Of is er hier iemand die binnenkort voor zijn werk naar Amerika moet en dit voor mij zou kunnen meebrengen :-) ; of een ander land waar ze oook ongeveer aan die prijs te koop staan - of tax-free ?
Daarnaast vraag ik mij ook af of er voor dit toestel geen onderscheid gemaakt wordt tussen de Amerikaanse en de Europese markt, kwestie dat ik hier niet met een onbruikbaar toestel opgescheept zit ...
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: kopen op internet

Bericht door Werner Von C. »

Als je uit niet-EU landen koopt komt Uw pakje via Brussels Airport, nu mag je van douane-beambten denken wat je wil maar de kans dat je je pakje later bij hén mag gaan ophalen na betaling van invoerrechten en andere kosten is nogal hoog.
Het verschil met de states is echter wel aanlokkelijk, zeker de Hero Pro HD kost er meer dan 100 pleuro minder dan hier, het risico moet je erbij nemen.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: kopen op internet

Bericht door RBee »

bougimain schreef:En als je dit leest dan is er zeker geen probleem met de verkoper, zeker weten :-)
Bougimain
Die kennen u natuurlijk niet echt hè. :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie