zadelpijn
Moderator: GVN
zadelpijn
Het is duidelijk dat ik niet de enigste ben met zadelpijn.
Mogelijke problemen: staartbeentje, zitbeenderen, bloed doorstroming enz.
Alternatieve zadels zijn duur en bieden ook niet wat ik zoek (zijn ook maar goedkoop in elkaar gezet)
Dus, zelf een oplossing "bouwen".
Vertrekkende van de originele BWM onderplaat.
Hierop wordt een serieel systeem gebouwd (voordelen vam elk systeem benutten) bestaande uit:
1) Silikonen drukpunten op de onderplaat, dit om schokken te absorberen.
2) Een laag van hoge densiteit mousse, 70 mm, (zoals origineel door BMW gebruikt is), dit geeft een lineaire druk response tot een dikke cm.
3) Een laag schuimrubber, gesloten cellen, 20 mm, ook lineair materiaal, doch stijver als de mousse.
Dit systeem moet een veel beter zit comfort garagderen.
Verder hierboven een niet lineair paralel systeem, om lokale druk op het bovenstaande systeem te vespreiden, bestaande uit:
4) laag, 17 mm, "geheugen" koudschuim
5) op de plaats van de zitbeenderen een uitsparing in de koudschuim, waarin een dunne laag, 2mm, neopreen komt en daarboven lokaal gel, 15 mm, afgedekt door textiel, nylon.
De gel is dus zeer lokaal, twee "cirkels" met diameter van ongeveer 6 cm, er zouden dus geen problemen in de zomer mogen optreden. Het vet van uw achterste wordt niet ondersteund door gel, alleen de zitbeenderen.
Het zadel zal ongeveer, na afwerken met watervast kunstleder, 3.5 cm hoger zijn dan het standaard zadel.
Heeft iemand zoiets gelijkaardign al geprobeerd?
wilfried
Mogelijke problemen: staartbeentje, zitbeenderen, bloed doorstroming enz.
Alternatieve zadels zijn duur en bieden ook niet wat ik zoek (zijn ook maar goedkoop in elkaar gezet)
Dus, zelf een oplossing "bouwen".
Vertrekkende van de originele BWM onderplaat.
Hierop wordt een serieel systeem gebouwd (voordelen vam elk systeem benutten) bestaande uit:
1) Silikonen drukpunten op de onderplaat, dit om schokken te absorberen.
2) Een laag van hoge densiteit mousse, 70 mm, (zoals origineel door BMW gebruikt is), dit geeft een lineaire druk response tot een dikke cm.
3) Een laag schuimrubber, gesloten cellen, 20 mm, ook lineair materiaal, doch stijver als de mousse.
Dit systeem moet een veel beter zit comfort garagderen.
Verder hierboven een niet lineair paralel systeem, om lokale druk op het bovenstaande systeem te vespreiden, bestaande uit:
4) laag, 17 mm, "geheugen" koudschuim
5) op de plaats van de zitbeenderen een uitsparing in de koudschuim, waarin een dunne laag, 2mm, neopreen komt en daarboven lokaal gel, 15 mm, afgedekt door textiel, nylon.
De gel is dus zeer lokaal, twee "cirkels" met diameter van ongeveer 6 cm, er zouden dus geen problemen in de zomer mogen optreden. Het vet van uw achterste wordt niet ondersteund door gel, alleen de zitbeenderen.
Het zadel zal ongeveer, na afwerken met watervast kunstleder, 3.5 cm hoger zijn dan het standaard zadel.
Heeft iemand zoiets gelijkaardign al geprobeerd?
wilfried
R1100GS, R1150GS
-
Jo De Paepe
Re: zadelpijn
Nee, al veel geprobeerd maar daar heb ik me nog niet moeten aan wagenHeeft iemand zoiets gelijkaardign al geprobeerd?
meestal voldoet het standaard zadel voor mij.(R80GS ,1100 en 1150 GS)
Doch bij een weekend 1200GS , al na zeer korte tijd ok hevige zadelpijn
@wio; Als je het op die manier wilt aanpakken ga je jezelf een hoop werk op de hals halen maar de basis blijft letterlijk en figuurlijk fout.
Het grootste probleem van het standaardzadel en oorzaak van de zadelpijn is de standaard bodemplaat.
Deze is gewoonweg te slap.
Het grootste probleem van het standaardzadel en oorzaak van de zadelpijn is de standaard bodemplaat.
Deze is gewoonweg te slap.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
obiwan,
ik heb hier juist twee bodemplaten vastgepakt, van 1100 gs en 1150 gs,
ik vind die vrij stijf.
wat bedoeld je met te slap?
Als deze die ik hier heb te slap zijn, is de einigste oplossing er een metalen te maken.
wilfried
ik vind die vrij stijf.
Als deze die ik hier heb te slap zijn, is de einigste oplossing er een metalen te maken.
wilfried
R1100GS, R1150GS
-
Relax
'k Zou het 'ns proberen. Op een reservezadel.
Die kleinere bedrijven nemen, voor zover mij bekend, evenmin een andere bodemplaat (RayZ of Artistiek). Volgens mij is de vulling én de vormgeving kl*te.
Die kleinere bedrijven nemen, voor zover mij bekend, evenmin een andere bodemplaat (RayZ of Artistiek). Volgens mij is de vulling én de vormgeving kl*te.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
GS1995
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
-
Relax
Dat zijn lapmiddelen. 't Helpt iets, maar de pijn / het ongemak blijft.
Voor iemand die slechts minieme last heeft, of na héél veel km's, kan het wel dé oplossing zijn.
Voor iemand die slechts minieme last heeft, of na héél veel km's, kan het wel dé oplossing zijn.
-
GS1995
.
Met te slap bedoel ik dat ze "doorzakken" op het moment dat je er op gaat zitten.wio schreef:obiwan,
ik vind die vrij stijf.
wilfried
De meeste aftermarket merken maken gebruik van composiet bodemplaten.
Wunderlich leverde vroeger ook aangepaste zadels obv de originele bodemplaat.
Je kon zelfs kiezen met of zonder inruil van het oude zadel.
Al snel zagen ze het licht en stapten over op een composiet bodemplaat.
Zelf al heel wat aftermarket zadels geprobeerd. Blijf toch iedere keer bij Corbin uitkomen.
Op een tijdelijke (huur)fiets zweer ik bij een schapenvachtje.
Het genoemde Airhawk is echt broddelwerk.
Ik ben een alpinist.
-
Relax
Slechts een deel van mijn post citeren, zonder de nuancering van diezelfde post, is ook kort door de bocht.GS1995 schreef:GS1995 schreef:Heb je al gedacht aan andere kleding? Een lederen broek, een zeemvel onder de poep, een "second skin" pleister?Wat bij de een helpt doet dat niet noodzakelijkerwijze bij de ander, maar dit zomaar onder de noemer "lapmiddelen" onderbrengen vind ik kort door de bocht.Relax schreef:Dat zijn lapmiddelen.
Techniek staat immers niet stil, en dat merk je onder andere als je even naar deze pagina en haar links doorklikt
http://ultrasport.skynetblogs.be/post/6450854/reskin" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog iets dat recent op de markt kwam, en waarover ik al goeie kritieken hoorde
http://www.airhawk.nl/lite.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ken intussen genoeg mensen die zowel een lederen broek als een koersbroek eronder probeerden (ik incluis) en dat helpt in de meeste gevallen maar van minimaal tot gedeeltelijk. Iemand die écht pijn krijgt na een half uurtje (en vergis je niet, het zijn er véél) valt terug op een ander of een erg bijgewerkt zadel.
Check maar 'ns ff bij mensen die dit geprobeerd hebben: de meeste reacties in den beginne waren goed (ook die van die airhawk), maar vraag het hen een tijdje later nog 'ns...
Ik heb het dan niet over de gelegenheidsrijder die slechts 4 maand per jaar, 4 dagen per maand, 6 tot 8 uur op die vier dagen, z'n motor opkruipt. Dan kan je niets anders verwachten.
En wat is daar broddelwerk aan ? Als je het gebruikt zoals het hoort dan werkt dat perfect. De meest gelezen kritiek is dat je op je zadel heen en weer "rolt" op het kussen. Maar dat wil gewoon zeggen dat het te hard opgepompt is.Obiwan schreef:Het genoemde Airhawk is echt broddelwerk.
Eén van de betere, simpele en effectievere oplossingen voor zadelpijn die er bestaan...1200km op één dag, fris afstappen 's avonds. Schitterende uitvinding...
Nog een geluk dat er verschillende dingen bestaan op de markt, zo zal er voor iedereen wel iets zijn dat werkt.
Na verschillende pogingen op verschillende motoren heb ik bvb Corbin zadels zo ook geclasseerd bij harde, oncomfortabele, slecht voorgevormde en absurd dure rotzooi
Nil volentibus arduum
-
GS1995
.
onderplaat
ik heb de onderplaat nog eens goed bekeken,
en blijf erbij dat ze stijf genoeg is. (ze mag wat "verend" zijn, daar is niets fout mee, dat is zelf goed, doch ze mag inderdaad niet slap zijn, wat ze niet is)
Doch ik zie nu nog andere fouten, die een nieuwe composite onderplaat waarschijnlijk niet heeft en daardoor beter zal zijn. Dat light dan wel niet aan het gebruik van composiet, doch aan een beter ontwerp.
Is dit BMW zadel wel ontworpen in Duitsland? Mijn ervaring is dat duitse ingenieurs normaal wel nadenken, maar dat is hier niet gebeurd.
De bmw onderplaat is gemaakt van PolyPropyleen + 20% talk.
Om voldoende stijfheid te krijgen gebuiken ze voor het zitvlak een gewafeld ontwerp (niveau vesrchil 15 mm).
Doch hierdoor wordt de mousse slechts voor 50% ondersteund, wat uiteraard catastofaal is voor het comfort.
De mousse zakt door op de 50% niet ondersteund opp, en is niet dik genoeg opdat de dikte dit locaal doorzakken kan compenseren.
Tot slot en overmaat van ramp, de bevestigings bouten van de metalen slot haken, komen er langs de bovenkant uit, en priemen 10 mm door boven het steun opp van de mousse????
Hey, wij zijn geen fakirs!!!
Het ziet er echt naar uit dat ze proberen elke euro cent te besparen die kan bespaard worden.
Dus, in mijn boven voorgestelde oplossing komt er eerst en vooral nog bij het aanpassen van de grondplaat:
1) apslijpen bouten.
2) opvullen van de "lage" wafelgedeelten, als gevolg vergroot het draag opp van de mousse met 50%.
3) de boven voorgestelde silokonen drukpunten, wordt een silikonen druklaag met een dikte zodat de afgelsepen bouten ook onder zitten.
Zoals op dit forum reeds gemeld, zadelpijn is iets persoonlijks.
Een boom van een vent van 2m, en 120 kg krijgt gegarandeerd zadelpijn op dit BMW zadel na een kwartiertje/half uur.
Een ventje van 1.65 m, die nog geen 65 kg weegt zal het veel langer kunnen uithouden.
Ik wil gewoon een goed en COMFORTABEL zadel, dat ontworpen is met dit specifiek doel, en waardoor mijn motor genoegen sterk zal stijgen.
Voila.
De geboorte van een super comfortabel zadel komt eraan.
Volgende week begin ik eraan.
wio
ik heb de onderplaat nog eens goed bekeken,
en blijf erbij dat ze stijf genoeg is. (ze mag wat "verend" zijn, daar is niets fout mee, dat is zelf goed, doch ze mag inderdaad niet slap zijn, wat ze niet is)
Doch ik zie nu nog andere fouten, die een nieuwe composite onderplaat waarschijnlijk niet heeft en daardoor beter zal zijn. Dat light dan wel niet aan het gebruik van composiet, doch aan een beter ontwerp.
Is dit BMW zadel wel ontworpen in Duitsland? Mijn ervaring is dat duitse ingenieurs normaal wel nadenken, maar dat is hier niet gebeurd.
De bmw onderplaat is gemaakt van PolyPropyleen + 20% talk.
Om voldoende stijfheid te krijgen gebuiken ze voor het zitvlak een gewafeld ontwerp (niveau vesrchil 15 mm).
Doch hierdoor wordt de mousse slechts voor 50% ondersteund, wat uiteraard catastofaal is voor het comfort.
De mousse zakt door op de 50% niet ondersteund opp, en is niet dik genoeg opdat de dikte dit locaal doorzakken kan compenseren.
Tot slot en overmaat van ramp, de bevestigings bouten van de metalen slot haken, komen er langs de bovenkant uit, en priemen 10 mm door boven het steun opp van de mousse????
Hey, wij zijn geen fakirs!!!
Het ziet er echt naar uit dat ze proberen elke euro cent te besparen die kan bespaard worden.
Dus, in mijn boven voorgestelde oplossing komt er eerst en vooral nog bij het aanpassen van de grondplaat:
1) apslijpen bouten.
2) opvullen van de "lage" wafelgedeelten, als gevolg vergroot het draag opp van de mousse met 50%.
3) de boven voorgestelde silokonen drukpunten, wordt een silikonen druklaag met een dikte zodat de afgelsepen bouten ook onder zitten.
Zoals op dit forum reeds gemeld, zadelpijn is iets persoonlijks.
Een boom van een vent van 2m, en 120 kg krijgt gegarandeerd zadelpijn op dit BMW zadel na een kwartiertje/half uur.
Een ventje van 1.65 m, die nog geen 65 kg weegt zal het veel langer kunnen uithouden.
Ik wil gewoon een goed en COMFORTABEL zadel, dat ontworpen is met dit specifiek doel, en waardoor mijn motor genoegen sterk zal stijgen.
Voila.
De geboorte van een super comfortabel zadel komt eraan.
Volgende week begin ik eraan.
wio
R1100GS, R1150GS
De wafeltjes hebben naast het leveren van extra stevigheid ook de functie van "ontluchten" en "beluchten" bij op en afstappen.
De lucht moet immers ergens heen als je gaat zitten.
Verder adviseer ik je om eens een paar uurtjes te gaan Googlen en kijk eens op het forum van je noorderburen http://www.bmwgsclub.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is zat over geschreven en geprobeerd.
VOORBEELDJE
De lucht moet immers ergens heen als je gaat zitten.
Verder adviseer ik je om eens een paar uurtjes te gaan Googlen en kijk eens op het forum van je noorderburen http://www.bmwgsclub.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is zat over geschreven en geprobeerd.
VOORBEELDJE
Ik ben een alpinist.
beste Obiwan,
"De wafeltjes hebben naast het leveren van extra stevigheid" HELEMAAL NIET "ook de functie van "ontluchten" en "beluchten" bij op en afstappen."
Dan zou je zadel een grote scheet laten bij het eropgaan zitten, en een slurpend geluid maken tijdens het eraf stappen. (zulke materialen bestaan wel)
Bij een typische mousse voor zadel gebruik, PolyEthyleen of PolyUrethaan met Functionaliteit -OH:-NCO > 2:2, wordt er een blaasmiddel tijdens de productie toegevoegd welke zorgt voor het tot stand komen van een elastische mousse. Deze mousses worden aangeduid als mousses met open cel stuctuur. Doch slechts een klein gedeelte van de inhoud van de open cellen, in zulke mousse, staan direct in verbinding met de buitenkant. Het is geen poreuze "spons". Dit effect (het niet in verbinding staan van cellen met de buitenkant) neemt toe als PU mousse harder wordt als gevolg van een verhoging van de OH fractie. Wat vele mensen als meer comfort aanvoelen.
Bij schuimrubbers met gesloten cel structuur, zijn de luchtbelletjes (ik moet feitelijk zeggen gasbelletjes, want er zit geen lucht in) gesloten, zodat deze als kleine veertjes fungeren. Namelijk bij samendrukken verhoogt de druk in de gastbel, en bij afstappen neemt de gasbel (zadel) zijn oorspronkelijke vorm weer aan door druk verlaging in de luchtbel (een mooi rond belletje heeft de kleinste specifieke oppervlakte). Dit is nog een stap verder naar comfort dan juist hierboven beschreven met de hogere OH fracties. Doch mijns inziens moet je de twee systemen in serie zetten, zodat je de specifike voordelen van elk systeem bij elkaar optelt.
"De lucht moet immers ergens heen als je gaat zitten."
Daar dienen de wafeltjes niet voor, moest er al lucht uitkomen, dan is er geen luchtdichte afsluiting onder de mousse, dus als er al lucht vrijkomt, kan die altijd weg.
Tot daar een beetje materiaal voorlichting.
"Verder adviseer ik je om eens een paar uurtjes te gaan Googlen en kijk eens op het forum van je noorderburen http://www.bmwgsclub.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false; "
Ik heb inderdaad gedurende maanden (geen paar uuurtjes, maar wel een paar honderd uur) het web afgeschuimed naar iemand die het probleem met verstand van zaken aanpakte. Niks gevonden. Niet in Holland, doch ook niet in USA, waar je veel, veel, meer vindt.
Ook niks gevonden in Japan, Korea, etc.
"Er is zat over geschreven en geprobeerd."
Klopt, maar er is weinig over nagedacht !!!!!
Ik ga geen gedroogde erwten proberen, en als dat niet werkt iets anders proberen en mijn zadel vullen met zand.
En als dat niet werkt het zadel vullen met gedroogde geitenharen omringd door een schapenvel?
Als je met kennis van zaken eens goed nadenkt over de zaak, weet je immers heus wel op voorhand of iets werkt of niet.
EN WAAROM !
Doch ontwerpen vertrekt van het verstaan van het probleem en komt, na nadenken, met een juiste materialen combinatie gekoppeld aan een mechanisch design. Met goede redenen voor elk aspect. Als jij wel website kent die hierover handelen, gelieve mij die dan dringen te laten weten. Ik heb er geen enkele gevonden.
BWM kan dit heus wel, als zij er een team opzetten van enkele goede ingenieurs, met de nodige techniche ondersteuning en de nodige lab faciliteiten, ontwerpen zij een super zadel binnen de twee jaar. Maar dat gaat hun wel meer dan twee miljoen euro kosten.
Ik wil het ook wel doen voor BWM, maar ik denk dat zij mij niet willen betalen als ze het goedkoper zelf kunnen maar dat niet doen.
In het hier voorgestelde concept, zit veel meer achter, daar is heus wel veel over nagedacht.
Doch dit is niet het juiste forum om in detail materiaal en engineer aspecten te gaan uitleggen aan leken.
Ik hoopte met dit draadje, ideen te horen van mensen die met mij willen meedenken.
en die kritiek geven met kennis van zaken betreffende:
1) het probleem
2) materiaal keuze
3) mechanisch design
groeten
wio
"De wafeltjes hebben naast het leveren van extra stevigheid" HELEMAAL NIET "ook de functie van "ontluchten" en "beluchten" bij op en afstappen."
Dan zou je zadel een grote scheet laten bij het eropgaan zitten, en een slurpend geluid maken tijdens het eraf stappen. (zulke materialen bestaan wel)
Bij een typische mousse voor zadel gebruik, PolyEthyleen of PolyUrethaan met Functionaliteit -OH:-NCO > 2:2, wordt er een blaasmiddel tijdens de productie toegevoegd welke zorgt voor het tot stand komen van een elastische mousse. Deze mousses worden aangeduid als mousses met open cel stuctuur. Doch slechts een klein gedeelte van de inhoud van de open cellen, in zulke mousse, staan direct in verbinding met de buitenkant. Het is geen poreuze "spons". Dit effect (het niet in verbinding staan van cellen met de buitenkant) neemt toe als PU mousse harder wordt als gevolg van een verhoging van de OH fractie. Wat vele mensen als meer comfort aanvoelen.
Bij schuimrubbers met gesloten cel structuur, zijn de luchtbelletjes (ik moet feitelijk zeggen gasbelletjes, want er zit geen lucht in) gesloten, zodat deze als kleine veertjes fungeren. Namelijk bij samendrukken verhoogt de druk in de gastbel, en bij afstappen neemt de gasbel (zadel) zijn oorspronkelijke vorm weer aan door druk verlaging in de luchtbel (een mooi rond belletje heeft de kleinste specifieke oppervlakte). Dit is nog een stap verder naar comfort dan juist hierboven beschreven met de hogere OH fracties. Doch mijns inziens moet je de twee systemen in serie zetten, zodat je de specifike voordelen van elk systeem bij elkaar optelt.
"De lucht moet immers ergens heen als je gaat zitten."
Daar dienen de wafeltjes niet voor, moest er al lucht uitkomen, dan is er geen luchtdichte afsluiting onder de mousse, dus als er al lucht vrijkomt, kan die altijd weg.
Tot daar een beetje materiaal voorlichting.
"Verder adviseer ik je om eens een paar uurtjes te gaan Googlen en kijk eens op het forum van je noorderburen http://www.bmwgsclub.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false; "
Ik heb inderdaad gedurende maanden (geen paar uuurtjes, maar wel een paar honderd uur) het web afgeschuimed naar iemand die het probleem met verstand van zaken aanpakte. Niks gevonden. Niet in Holland, doch ook niet in USA, waar je veel, veel, meer vindt.
Ook niks gevonden in Japan, Korea, etc.
"Er is zat over geschreven en geprobeerd."
Klopt, maar er is weinig over nagedacht !!!!!
Ik ga geen gedroogde erwten proberen, en als dat niet werkt iets anders proberen en mijn zadel vullen met zand.
En als dat niet werkt het zadel vullen met gedroogde geitenharen omringd door een schapenvel?
Als je met kennis van zaken eens goed nadenkt over de zaak, weet je immers heus wel op voorhand of iets werkt of niet.
EN WAAROM !
Doch ontwerpen vertrekt van het verstaan van het probleem en komt, na nadenken, met een juiste materialen combinatie gekoppeld aan een mechanisch design. Met goede redenen voor elk aspect. Als jij wel website kent die hierover handelen, gelieve mij die dan dringen te laten weten. Ik heb er geen enkele gevonden.
BWM kan dit heus wel, als zij er een team opzetten van enkele goede ingenieurs, met de nodige techniche ondersteuning en de nodige lab faciliteiten, ontwerpen zij een super zadel binnen de twee jaar. Maar dat gaat hun wel meer dan twee miljoen euro kosten.
Ik wil het ook wel doen voor BWM, maar ik denk dat zij mij niet willen betalen als ze het goedkoper zelf kunnen maar dat niet doen.
In het hier voorgestelde concept, zit veel meer achter, daar is heus wel veel over nagedacht.
Doch dit is niet het juiste forum om in detail materiaal en engineer aspecten te gaan uitleggen aan leken.
Ik hoopte met dit draadje, ideen te horen van mensen die met mij willen meedenken.
en die kritiek geven met kennis van zaken betreffende:
1) het probleem
2) materiaal keuze
3) mechanisch design
groeten
wio
R1100GS, R1150GS
Ff herlezen, en idd dezen draad gaat nog over een zadel. En niet over het laatste model van marslander, oef

Nil volentibus arduum
-
GS1995
.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Zelden een ongetwijfeld valabele uitleg ZO arrogant en neerbuigend verpakt gelezen...
Als het zadel af is, en als het effectief veel meer comfort geeft, zet ik van de bouw stappen fotos op het forum, zodat iemand die zijn zadel gelijkaardig wil veranderen dit gemakelijk kan doen.
wio
wio
R1100GS, R1150GS
-
Jo De Paepe
Wait and see zou ik zo zeggen.Zelfzekerheid of zelfoverschatting? Ik ga voor het tweede.
Ik zou maar oordelen als ik het resultaat zie en of het inderdaad goed is .
De theorie ziet er goed uit , alleen met de verhoging van het zadel heb ik het moeilijk.
Ben benieuwd of dit ook kan bij standaardhoogte
Ik geloof in de theorie,hopelijk valt het id praktijk ook te harden!
succes
succes
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
vandaag hebben we drukproeven uitgevoerd op de verschillende materialen afzonderlijk en materiaal combinaties.
Alleen op de gel durven we geen drukproef doen. (beperkte vooraad)
Tevens met de aanpassing van de onderplaat begonnen.
Naar schatting gaat het een twee tal weken in beslag nemen voraleer een zadel te kunnen testen op een motor.
Dan kun je er hier fotos van zien, en als je wil komen proberen.
De ideale testers zijn mensen die al na een kwartiertje zadelpijn krijgen.
Zijn er zo test kandidaten?
Je kan dan met het zadel op mijn moto rijden of op de jouwe.
wio
Alleen op de gel durven we geen drukproef doen. (beperkte vooraad)
Tevens met de aanpassing van de onderplaat begonnen.
Naar schatting gaat het een twee tal weken in beslag nemen voraleer een zadel te kunnen testen op een motor.
Dan kun je er hier fotos van zien, en als je wil komen proberen.
De ideale testers zijn mensen die al na een kwartiertje zadelpijn krijgen.
Zijn er zo test kandidaten?
Je kan dan met het zadel op mijn moto rijden of op de jouwe.
wio
R1100GS, R1150GS
Ja, maar wat is je woonplaats? Of kom je met het zadel tot bij de kandidaten?wio schreef:Je kan dan met het zadel op mijn moto rijden of op de jouwe.
wio