Wintertraining

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Eddy K
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2008, 23:34
Locatie: Zoutleeuw (Vlaams Brabant)
Contacteer:

Wintertraining

Bericht door Eddy K »

De herfst is begonnen en de winter staat voor de deur. Vele motorrijders zetten hun geliefkoosde machine in een warme stal. Maar er zijn toch elk jaar meer en meer doorrijders. Zowel in de week voor het woon-werkverkeer als in de weekends. De winters zijn dan misschien wat zachter geworden tegenover vroeger, maar het blijft toch opletten op de wegen. Net voor deze doorrijders of Die Hards zoals sommige hen noemen, doen wij van MAG op zondag 22 november een trainingsdag waar wat meer aandacht zal besteed worden om op die herfst- en winterperikelen voorbereid te zijn. En dit voor zowel de beginnende motorrijders als zij die al jaren gehard zijn. Iedereen is er van harte welkom.
Zoals al onze andere trainingsdagen is ook deze gratis, enkel vragen we om je in te schrijven op voorhand. Op het terrein in Merchtem mag er met maximum 20 motoren gelijk geoefend worden. Dus zeker niet te lang wachten want er zijn al een deel inschrijvingen binnen.
Hier inschrijven voor 18 november
. http://trainingsdagen.mag.be
Proud to be a Biker
timvan
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 dec 2008, 21:38

Re: Wintertraining

Bericht door timvan »

Heb me net ingeschreven
Eddy K
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2008, 23:34
Locatie: Zoutleeuw (Vlaams Brabant)
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Eddy K »

timvan schreef:Heb me net ingeschreven

Tof, tot zondag 22 november.
Proud to be a Biker
Eddy K
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2008, 23:34
Locatie: Zoutleeuw (Vlaams Brabant)
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Eddy K »

Even dit topic omhoog duwen.

Er zijn nog een paar plaatsen beschikbaar, aan de twijfelaars nu om te beslissen. Je zal zien dat je er geen spijt van krijgt. Oefening baart Kunst. :grin:

Hier inschrijven voor 18 november.
http://trainingsdagen.mag.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Proud to be a Biker
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Tazke »

En ik me gisteren ook ook :mrgreen:
Als het gedaan is naar een verjaardagsfeestje :drunken:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Eddy K
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2008, 23:34
Locatie: Zoutleeuw (Vlaams Brabant)
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Eddy K »

Tazke schreef:En ik me gisteren ook ook :mrgreen:
Als het gedaan is naar een verjaardagsfeestje :drunken:

ook ingeschreven denk ik Tazke :-)
Welkom :-)
Proud to be a Biker
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Tazke »

Eddy K schreef:
Tazke schreef:En ik me gisteren ook ook :mrgreen:
Als het gedaan is naar een verjaardagsfeestje :drunken:

ook ingeschreven denk ik Tazke :-)
Welkom :-)
Inderdaad
En tot dinsdag he :wink:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door GSrijder »

Ik ook maar voor 28 november in Grembergen. Is maar op 2km van mijn deur.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Carlo~IT
Berichten: 216
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:40
Woonplaats: sint niklaas
Locatie: Sint Niklaas

Re: Wintertraining

Bericht door Carlo~IT »

ik ook voor Grembergen de 28/11
4 RUOTE SPOSTANO IL CORPO 2 MUOVONO L'ANIMA
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Wintertraining

Bericht door Harald »

Het terrein in Merchtem ligt er momenteel zeer vuil bij, 'tis er precies een gravelbak :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: Wintertraining

Bericht door Indierock »

Hoi Eddy,
Heb al gezocht op de website van MAG maar kijk er misschien over? Zou me ook wel inschrijven voor 28/11, maar zit in m'n nachten. Mag ik het start- en het einduur
eens weten voor ik me definitief inschrijf? Alvast Dank !!!
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Wintertraining

Bericht door sprint »

probeer hier eens :idea:
Eddy K schreef: http://trainingsdagen.mag.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Marnix.

Afbeelding
Eddy K
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2008, 23:34
Locatie: Zoutleeuw (Vlaams Brabant)
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Eddy K »

Indierock schreef:Hoi Eddy,
Heb al gezocht op de website van MAG maar kijk er misschien over? Zou me ook wel inschrijven voor 28/11, maar zit in m'n nachten. Mag ik het start- en het einduur
eens weten voor ik me definitief inschrijf? Alvast Dank !!!
voor de wintermaanden starten ze normaal rond 9.30 uur en eindigen ze rond de klok van 16.00 uur. dit afhankelijk van de groep natuurlijk. Maar is eerder vroeger gedaan dan later. :grin:

Grts Eddy
Proud to be a Biker
Eddy K
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2008, 23:34
Locatie: Zoutleeuw (Vlaams Brabant)
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Eddy K »

Eddy K schreef:De herfst is begonnen en de winter staat voor de deur. Vele motorrijders zetten hun geliefkoosde machine in een warme stal. Maar er zijn toch elk jaar meer en meer doorrijders. Zowel in de week voor het woon-werkverkeer als in de weekends. De winters zijn dan misschien wat zachter geworden tegenover vroeger, maar het blijft toch opletten op de wegen. Net voor deze doorrijders of Die Hards zoals sommige hen noemen, doen wij van MAG op zondag 22 november een trainingsdag waar wat meer aandacht zal besteed worden om op die herfst- en winterperikelen voorbereid te zijn. En dit voor zowel de beginnende motorrijders als zij die al jaren gehard zijn. Iedereen is er van harte welkom.
Zoals al onze andere trainingsdagen is ook deze gratis, enkel vragen we om je in te schrijven op voorhand. Op het terrein in Merchtem mag er met maximum 20 motoren gelijk geoefend worden. Dus zeker niet te lang wachten want er zijn al een deel inschrijvingen binnen.
Hier inschrijven voor 18 november
. http://trainingsdagen.mag.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze voorspellen droog en bewolkt weer, ideaal dus om te oefenen, al waren er die liever wilden dat het regende om de oefeningen extra te bemoeilijken. Wil je er nog bij zijn dan moet je snel inschrijven want alle plaatsen zijn bijna ingevuld.

@ Harrald: het terrein wordt deze week nog gecontroleerd. We nemen geen onnodige risico's. We houden jullie op de hoogte ervan.
Proud to be a Biker
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: Wintertraining

Bericht door Indierock »

Hoi Eddy, heb me ook ingeschreven voor Grembergen 28/11. Ga proberen nog iemand te overtuigen.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
Eddy K
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2008, 23:34
Locatie: Zoutleeuw (Vlaams Brabant)
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Eddy K »

Indierock schreef:Hoi Eddy, heb me ook ingeschreven voor Grembergen 28/11. Ga proberen nog iemand te overtuigen.
Tof, fijn dat we hier zoveel positieve reacties krijgen :grin:

weet dat als er interesse is er altijd een speciale dag kan worden besproken voor enkel leden van dit forum of per club. Kan ook eens plezant zijn zo een dagje oefenen onder vrienden.

Grts Eddy.
Proud to be a Biker
DenBart
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 okt 2009, 17:26
Woonplaats: wingene
Locatie: WVl

Re: Wintertraining

Bericht door DenBart »

Ik ben net ingeschreven voor Kortrijk.
R1200RT -black-
Eddy K
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2008, 23:34
Locatie: Zoutleeuw (Vlaams Brabant)
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Eddy K »

DenBart schreef:Ik ben net ingeschreven voor Kortrijk.
Bedankt, onze westvlaamse collega's zullen u hartelijk ontvangen :grin:

Voor nu zondag in Merchtem, de gemeente werd gevraagd om het terrein te laten borstelen tegen zondag. :grin:
Proud to be a Biker
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door GSrijder »

Die schrijven zich in Grembergen in dankzij mij: eens over een percentje moeten klappen :-)
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Eddy K
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2008, 23:34
Locatie: Zoutleeuw (Vlaams Brabant)
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Eddy K »

futureGSrijder schreef:Die schrijven zich in Grembergen in dankzij mij: eens over een percentje moeten klappen :-)
Wie of wat bedoel je FutureGSrijder? en waarop wens je een percentje? :grin:
Proud to be a Biker
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door GSrijder »

Eddy K schreef:
futureGSrijder schreef:Die schrijven zich in Grembergen in dankzij mij: eens over een percentje moeten klappen :-)
Wie of wat bedoel je FutureGSrijder? en waarop wens je een percentje? :grin:
Carlo50 en Indierock zijn ingeschreven nadat ik het mijne hier kenbaar gaf. Percentje, ach ja bij wijze van spreken hé. Hoe meer zielen hoe meer vreugd ( hopelijk ).

Wordt op die dag zelf verbeteringen, raad ,advies gegeven door de instructeurs?

Wat wordt er allemaal gedaan buiten kegeltjes draaien?
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Eddy K
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2008, 23:34
Locatie: Zoutleeuw (Vlaams Brabant)
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Eddy K »

futureGSrijder schreef:
Eddy K schreef:
futureGSrijder schreef:Die schrijven zich in Grembergen in dankzij mij: eens over een percentje moeten klappen :-)
Wie of wat bedoel je FutureGSrijder? en waarop wens je een percentje? :grin:
Carlo50 en Indierock zijn ingeschreven nadat ik het mijne hier kenbaar gaf. Percentje, ach ja bij wijze van spreken hé. Hoe meer zielen hoe meer vreugd ( hopelijk ).

Wordt op die dag zelf verbeteringen, raad ,advies gegeven door de instructeurs?

Wat wordt er allemaal gedaan buiten kegeltjes draaien?
Hoi, ok, en je hebt gelijk wat die zielen betreft.

ik probeer in het kort uit te leggen wat zo een dagje oefenen inhoud.
De instructeur gaat eerst wat aandacht besteden aan de juiste zithouding op de moto en het belang ervan.
Dan komen de oefeningen. Elke oefening wordt voorgedaan door de lesgever, die gaan jullie dan één per één proberen na te rijden op je eigen manier. Bij de meeste lukt dat dan niet of gaat het moeilijk om de oefening binnen de kegels of afstanden te doen. Als iedereen klaar is zal de lesgever uitleggen welke de fouten waren. Hij zal dan ook ineens uitleggen en tonen hoe het wel kan en waar je moet opletten. dat zijn soms kleine tips maar meestal wel met een wonderbaarlijk effect. Dan krijg je een tweede kans om die oefening opnieuw te doen, als je dan de informatie gaat gebruiken zal je direct voelen dat het zo beter en makkelijker gaat. Op elke uitvoering krijg je een beoordeling. Na de oefeningen wordt er ook elke keer aandacht besteed aan het remmen, we zien dat nog veel motorrijders verkeerd remmen, en in een noodsituatie kan dat van levensbelang zijn.
Aan het einde van zo een trainingsdag krijgt elke deelnemer een evaluatie van elke oefening van zowel voor de uitleg van de lesgever als de uitvoering van er na. Je zal versteld staan van hoe sommige na zo een dag veranderd zijn qua rijgedrag. Hij die zijn machien volledig beheerst zal meer genieten van zijn ritjes, wat weer resulteert in een ontspannen en veiliger gedrag. En daar doen we het toch voor.
Ik wil ook opmerken dat elke deelnemer vrij is van de oefeningen al dan niet uit te voeren. Voel je dat er twijfels zijn moet je geen grens proberen te verleggen, maar meld het aan de lesgever, die zal je zeker helpen om te zien of het zou kunnen lukken.
Zo ik ga stoppen alvorens het een boek wordt, maar ik wil zeker iedereen aanraden om minstens één keer deel te nemen, de tweede keer zal je spontaner inschrijven. :grin:
Van de vorige trainingsdag in Merchtem hebben we aan de deelnemers gevraagd hun bevindingen in 5 zinnen samen te vatten. Dit komt samen men een foto van hen in aktie in ons volgende MAG-a-Zine van december. Na de uitgave zal ik vragen om deze ook op onze website te plaatsen voor iedereen. Wie dan nadat deze getuigenissen gelezen te hebben nog niet overtuigd is van het nut van zo een trainingsdagen kan best een andere hobby zoeken.

Ik wens alle deelnemers van zondag en de volgende trainingen veel succes en plezier toe.

Eddy K
Proud to be a Biker
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: Wintertraining

Bericht door Indierock »

Hoi,
@Carlo en Rony, de stap wordt inderdaad zoveel makkelijker als er gasten meedoen die je kent en waar je je op je gemak bij voelt. 8-)

Het is ook juist wat men op de website van MAG schrijft, dat velen, TOTAAL ONTERECHT, zich met misopvattingen onthouden van deze initiatieven, in de zin van ;
schrik om af te gaan als een gieter, bang dat het er vol ervaren rakkers gaat lopen die hun machine bijna volledig beheersen, enz. ...
Ik ben eigenlijk wel blij, vanop de foto's van MAG dat daar ook gasten komen met zware customs e.d. Voelde mij al meer op m'n gemak en zeker na de laatste post van Eddy, waarvoor dank !!! Ik ga in Grembergen met de Challenge komen, gewoon voor het zelfvertrouwen. Ga me nadien nog één of twee keer inschrijven met de K 1200 GT. Hier is het écht van doen. Grote draaicirkel en geen makkelijke machine om de korte draaimanouvres mee uit te voeren. En het bochtenwerk kan nog véél beter. Hier doe ik het deze winter voor.
Gelukkig bestaan er zulke initiatieven! Je gaat nooit echt kunnen meten wat dit bespaart aan diep menselijke miserie (dodelijke afloop, zware verwondingen met restverlammingen, verwondingen tout court en de materiële - en financiële schade). Wat er vermeden wordt, door in die laatste momenten wel de juiste manouvre uit te voeren, kan je niet meten, enkel wat er wel gebeurt.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
Red Frog
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 mei 2009, 20:29
Locatie: asper
Contacteer:

Re: Wintertraining

Bericht door Red Frog »

Ik ben net ingeschreven voor Grembergen. :salut: :salut:
BMW R 1100 R 1996 - GPS Nuvi 510 BT
marc-d
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jan 2006, 10:09
Locatie: speculoosgemeente

Re: Wintertraining

Bericht door marc-d »

Ook ingeschreven voor Kortrijk.
Plaats reactie