Marokko 2009
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Marokko 2009
Wat vooraf ging,
Marokko 2007 : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 25&t=15758" onclick="window.open(this.href);return false;
Marokko 2008 : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 10&t=18769" onclick="window.open(this.href);return false;
Marokko 2009 = blauwe route.
Verleden jaar hadden we ondervonden dat met een bestelwagen tot Zuid Spanje te rijden, een goed concept is om in weinig tijd toch veel van Marokko te genieten. De bezienswaardigheden hebben we al gehad, nu tijd om Marokko wat dieper binnen te dringen. Geen planning op voorhand, ter plaatse zelf de route kiezen ivm sneeuw, regen, .... leek ons de beste opzet. Verleden jaar hadden we nog op verschillende bergpassen moeten keren wegens te hoog smeltwater. Dit jaar lag er nog geen sneeuw, alle passen open, en dag temperaturen van 22 graden.
Het enigste wat op voorhand was afgesproken is, rijden, rijden, en nog eens rijden. Elke dag in het zadel van 7.15am tot 18.30pm.
Tijdens de middag een doosje conserven, en de rest gassen ...
Here we go :ricky:
Veel beeldjes en weinig tekst ...
Woensdag 25 november 2009.
Transporter is geladen en zal voor 20 uur ons hotel zijn tot Zuid Spanje.
We vertrekken om 20.30pm naar Almeria.
Tank vol in Luxemburg, ééntje in de slaapzak, de andere aan't stuur.
Donderdag 26 november 2009 (278km)
Tegen 16.30pm rijden we langs de Spaanse costa naar een camping op 5km vd haven, waar de transporter in bewaring blijft.
Uitladen, spiegels, koffers op de motor en tegen 18.30pm naar de haven voor de nachtboot richting Nador (00.00 - 06.00).
De rij wachtenden is lang en ik besluit een half uurtje te wachten.
Tegen 19pm is de rij nog langer, ik schuif maar aan.
De verrassing is groot, alles volzet.
In Marokko was het 3 dagen offerfeest en al de uitgeweken Marokkanen komen dan terug naar hun familie om het te vieren.
Achteraf gezien een groot voordeel, iedereen binnen, wij alléén buiten
Optie 1: Morgen om 10uur de boot, tegen 16pm ter plaatse.
Optie 2: Te donker om alles terug in te laden.
Ik heb een nummer van een Hostal in de buurt van Marbella en de eigenaar verwacht ons om 22pm.
We leggen de 278km. langs de kust in een vlot tempo af, ondanks de regen en de gloednieuwe noppenbanden.
Nu zitten we op 45 minuten rijden van Algeciras, waar om het uur een overzet is. Deze kost veel minder omdat je op minder dan een uur op het Afrikaans continent staat.
Vrijdag 27 november 2009. (322km)
Om 7 uur rijden we richting Algeciras, onderweg kopen we een ticket zodoende we rechtstreeks kunnen inschepen.
De af te leggen weg aan de grens, ken ik zo goed als de helpers zelf
Ik weiger de diensten vd gidsen beleefd.
Half uur later kunnen we eraan beginnen.
We zetten koers richting Tetouan, Euro's worden Dirhams.
We nemen de 200km lange, deels onverharde / verharde kustweg richting Ketema.
Ketema in het rif gebergte, grootste drugstad v/h land (wereld) nemen we een 4 - sterren hotel met bewaking voor de brommers.
Op het menu staat bier, ... maar zonder alcohol
Het hotel is netjes.
We gaan op straat wat eten. De gewenste hoeveelheid vlees gaat van het schaap, de molen in, en rechtstreeks de BBQ op.
Zaterdag 28 november 2009. (544km)
Ketema, Taounate, Tahar - Souk, Taineste, Taza, Guercif, Outat-Oulad-El-Haj, Missour, Midelt.
Foto's zeggen meer dan woorden :
In Midelt nemen we een klein hotel, de kamer kost ons minder dan 6 euro.
We wandelen wat in het stad, drinken een koffie en gaan naar bed.
544km aan kleine wegen en piste's, dan weet je het wel.
Marokko 2007 : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 25&t=15758" onclick="window.open(this.href);return false;
Marokko 2008 : http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 10&t=18769" onclick="window.open(this.href);return false;
Marokko 2009 = blauwe route.
Verleden jaar hadden we ondervonden dat met een bestelwagen tot Zuid Spanje te rijden, een goed concept is om in weinig tijd toch veel van Marokko te genieten. De bezienswaardigheden hebben we al gehad, nu tijd om Marokko wat dieper binnen te dringen. Geen planning op voorhand, ter plaatse zelf de route kiezen ivm sneeuw, regen, .... leek ons de beste opzet. Verleden jaar hadden we nog op verschillende bergpassen moeten keren wegens te hoog smeltwater. Dit jaar lag er nog geen sneeuw, alle passen open, en dag temperaturen van 22 graden.
Het enigste wat op voorhand was afgesproken is, rijden, rijden, en nog eens rijden. Elke dag in het zadel van 7.15am tot 18.30pm.
Tijdens de middag een doosje conserven, en de rest gassen ...
Here we go :ricky:
Veel beeldjes en weinig tekst ...
Woensdag 25 november 2009.
Transporter is geladen en zal voor 20 uur ons hotel zijn tot Zuid Spanje.
We vertrekken om 20.30pm naar Almeria.
Tank vol in Luxemburg, ééntje in de slaapzak, de andere aan't stuur.
Donderdag 26 november 2009 (278km)
Tegen 16.30pm rijden we langs de Spaanse costa naar een camping op 5km vd haven, waar de transporter in bewaring blijft.
Uitladen, spiegels, koffers op de motor en tegen 18.30pm naar de haven voor de nachtboot richting Nador (00.00 - 06.00).
De rij wachtenden is lang en ik besluit een half uurtje te wachten.
Tegen 19pm is de rij nog langer, ik schuif maar aan.
De verrassing is groot, alles volzet.
In Marokko was het 3 dagen offerfeest en al de uitgeweken Marokkanen komen dan terug naar hun familie om het te vieren.
Achteraf gezien een groot voordeel, iedereen binnen, wij alléén buiten
Optie 1: Morgen om 10uur de boot, tegen 16pm ter plaatse.
Optie 2: Te donker om alles terug in te laden.
Ik heb een nummer van een Hostal in de buurt van Marbella en de eigenaar verwacht ons om 22pm.
We leggen de 278km. langs de kust in een vlot tempo af, ondanks de regen en de gloednieuwe noppenbanden.
Nu zitten we op 45 minuten rijden van Algeciras, waar om het uur een overzet is. Deze kost veel minder omdat je op minder dan een uur op het Afrikaans continent staat.
Vrijdag 27 november 2009. (322km)
Om 7 uur rijden we richting Algeciras, onderweg kopen we een ticket zodoende we rechtstreeks kunnen inschepen.
De af te leggen weg aan de grens, ken ik zo goed als de helpers zelf
Ik weiger de diensten vd gidsen beleefd.
Half uur later kunnen we eraan beginnen.
We zetten koers richting Tetouan, Euro's worden Dirhams.
We nemen de 200km lange, deels onverharde / verharde kustweg richting Ketema.
Ketema in het rif gebergte, grootste drugstad v/h land (wereld) nemen we een 4 - sterren hotel met bewaking voor de brommers.
Op het menu staat bier, ... maar zonder alcohol
Het hotel is netjes.
We gaan op straat wat eten. De gewenste hoeveelheid vlees gaat van het schaap, de molen in, en rechtstreeks de BBQ op.
Zaterdag 28 november 2009. (544km)
Ketema, Taounate, Tahar - Souk, Taineste, Taza, Guercif, Outat-Oulad-El-Haj, Missour, Midelt.
Foto's zeggen meer dan woorden :
In Midelt nemen we een klein hotel, de kamer kost ons minder dan 6 euro.
We wandelen wat in het stad, drinken een koffie en gaan naar bed.
544km aan kleine wegen en piste's, dan weet je het wel.
Re: Marokko 2009
Zondag 29 november 2009 (307km)
Vanaf Midelt gaat het over piste's en kleine wegen met prachtige dorpjes door het Jbel Ayachi gebergte richting Boumaine Dades. Er ligt geen sneeuw op de atlas toppen, alles is te rijden, en de soms zware piste's belonen ons met magistrale uitzichten.
Hoog in de atlas stoppen we voor een koffie in Agoudal.
We krijgen wat info over de piste via Tizi-n-Ouana tot Tilmi, is haalbaar voor de avond valt en we wagen het erop.
We rijden op eenzame hoogte's (2902 meter)
Wat een dag, wat een uitzichten, ... magistraal daar in die afgelegen dorpjes. De tijd staat er 20 jaar stil.
We nemen een hotel in Boumaine Dades, moto's mogen binnen slapen.
De badkamer, slaapkamer, garage, café en restaurant.
Vanaf Midelt gaat het over piste's en kleine wegen met prachtige dorpjes door het Jbel Ayachi gebergte richting Boumaine Dades. Er ligt geen sneeuw op de atlas toppen, alles is te rijden, en de soms zware piste's belonen ons met magistrale uitzichten.
Hoog in de atlas stoppen we voor een koffie in Agoudal.
We krijgen wat info over de piste via Tizi-n-Ouana tot Tilmi, is haalbaar voor de avond valt en we wagen het erop.
We rijden op eenzame hoogte's (2902 meter)
Wat een dag, wat een uitzichten, ... magistraal daar in die afgelegen dorpjes. De tijd staat er 20 jaar stil.
We nemen een hotel in Boumaine Dades, moto's mogen binnen slapen.
De badkamer, slaapkamer, garage, café en restaurant.
Re: Marokko 2009
Maandag 30 november 2009. (314km)
We krijgen niet genoeg van het piste-werk en rijden van Boumaine Dadés naar de Vallée des Roses. Zo Mooi.
We rijden verder via de piste naar Toundout en drinken er een koffie.
Ieder muisje zoekt een huisje
Via Skoura naar Ouarzazate, Agdz, tot Nekob.
Vanaf Agdz volgen we een onverharde weg die evenwijdig met de hoofdweg loopt richting Tansikht.
We kunnen er van een van trouwfeest genieten.
In Nekob willen we wat luxe en gaan in een Kasbah slapen.
35 euro / persoon inclusief lekker eten.
We schuren ons schoon, morgen op richting Tizi-n' Tazazert.
We krijgen niet genoeg van het piste-werk en rijden van Boumaine Dadés naar de Vallée des Roses. Zo Mooi.
We rijden verder via de piste naar Toundout en drinken er een koffie.
Ieder muisje zoekt een huisje
Via Skoura naar Ouarzazate, Agdz, tot Nekob.
Vanaf Agdz volgen we een onverharde weg die evenwijdig met de hoofdweg loopt richting Tansikht.
We kunnen er van een van trouwfeest genieten.
In Nekob willen we wat luxe en gaan in een Kasbah slapen.
35 euro / persoon inclusief lekker eten.
We schuren ons schoon, morgen op richting Tizi-n' Tazazert.
Re: Marokko 2009
Dinsdag 1 december 2009 (247km)
Vandaag maken we de doorsteek via Nekob over de Tizi-n' Tazazert tot Boumaine Dadés over een loodzware piste.
Jos zijn cross-ervaring is welkom op de eerste 56km dikke rotsblokken en stenen met zijn zware Adventure. Om de 15 km moeten we even rusten, tja we weten wel dat we ontspannen moeten rijden ...
Een val of defect is hier best te mijden, of einde vakantie.
Het tweede deel vanaf de top van de pas is heel goed te rijden.
Sta je daar boven in niemandsland op 2559meter hoogte, kan je er overnachten, koffie & thee, of wat souveniers kopen.
We rijden verder naar Ar-Rachidia en nemen er een hotel, daarna bezoeken we de soeks.
Vandaag maken we de doorsteek via Nekob over de Tizi-n' Tazazert tot Boumaine Dadés over een loodzware piste.
Jos zijn cross-ervaring is welkom op de eerste 56km dikke rotsblokken en stenen met zijn zware Adventure. Om de 15 km moeten we even rusten, tja we weten wel dat we ontspannen moeten rijden ...
Een val of defect is hier best te mijden, of einde vakantie.
Het tweede deel vanaf de top van de pas is heel goed te rijden.
Sta je daar boven in niemandsland op 2559meter hoogte, kan je er overnachten, koffie & thee, of wat souveniers kopen.
We rijden verder naar Ar-Rachidia en nemen er een hotel, daarna bezoeken we de soeks.
Re: Marokko 2009
Woensdag 2 december (651km)
Genoeg piste's gereden, kruipt zo langzamerhand in lijf en ledematen.
Vandaag rijden we op kleine wegen richting noordwaarts.
Ar rachidia, Tajjite, Talsinnt, Missour, Enjil, Ifrane, El-Hajeb, Meknes, Sidi-Kacem. We komen niet uit het zadel, getuige de 651km ...
Een kamertje voor minder dan 7 euro in Sidi - Kacem na een tripje van 651km ...
Genoeg piste's gereden, kruipt zo langzamerhand in lijf en ledematen.
Vandaag rijden we op kleine wegen richting noordwaarts.
Ar rachidia, Tajjite, Talsinnt, Missour, Enjil, Ifrane, El-Hajeb, Meknes, Sidi-Kacem. We komen niet uit het zadel, getuige de 651km ...
Een kamertje voor minder dan 7 euro in Sidi - Kacem na een tripje van 651km ...
Re: Marokko 2009
Donderdag 3 december 2009 (513km)
Eerste dag regen in combinatie met de slechte wegen vol modder, zetten we de koers richting noord verder. Souk-el-Arba du Rharb, Ouazzane, Chefchaouen, Tetouan, Sebta.
Tegen de middag staan we terug aan de grens, alles verloopt erg vlot.
Ze kennen me daar blijkbaar
We volgen de Spaanse kustweg richting transporter die zo'n 340km verder staat.
Tegen 19pm is het welletjes geweest na 512km.
We nemen een Hostal in Salobrema (bij Motril).
In het centrum eten we een lekkere vismenu.
Na een weekje geheel-onthouder laten we ons gaan aan 1,2,3,4,5,6, ..... glazen bier.
Vrijdag 4 december 2009 (122km)
Tegen de middag zijn we terug in Almeria en klaar om met de Sint richting huiswaarts te rijden.
Tijdens de nog 2214km resterende trip maken we plannen voor een volgende trip.
Het was een geweldige week op het Afrikaans continent.
We gingen rijden, rijden, en hebben heel veel gereden.
Rit is beter haalbaar op 2 weken.
Rest me nog de hogedrukreiniger uit de kelder te halen.
Het is niet simpel om uit de 1300 foto's een selectie te maken, nog een paar die de moeite zijn.
Snoepwinkeltje met de verkoper in het midden glas.
Offerfeest (of slacht - offerfeest)
De altijd terug kerende vriendelijkheid.
JOS, BEDANKT MAN ... JE BENT EEN FIJN IEMAND
Eerste dag regen in combinatie met de slechte wegen vol modder, zetten we de koers richting noord verder. Souk-el-Arba du Rharb, Ouazzane, Chefchaouen, Tetouan, Sebta.
Tegen de middag staan we terug aan de grens, alles verloopt erg vlot.
Ze kennen me daar blijkbaar
We volgen de Spaanse kustweg richting transporter die zo'n 340km verder staat.
Tegen 19pm is het welletjes geweest na 512km.
We nemen een Hostal in Salobrema (bij Motril).
In het centrum eten we een lekkere vismenu.
Na een weekje geheel-onthouder laten we ons gaan aan 1,2,3,4,5,6, ..... glazen bier.
Vrijdag 4 december 2009 (122km)
Tegen de middag zijn we terug in Almeria en klaar om met de Sint richting huiswaarts te rijden.
Tijdens de nog 2214km resterende trip maken we plannen voor een volgende trip.
Het was een geweldige week op het Afrikaans continent.
We gingen rijden, rijden, en hebben heel veel gereden.
Rit is beter haalbaar op 2 weken.
Rest me nog de hogedrukreiniger uit de kelder te halen.
Het is niet simpel om uit de 1300 foto's een selectie te maken, nog een paar die de moeite zijn.
Snoepwinkeltje met de verkoper in het midden glas.
Offerfeest (of slacht - offerfeest)
De altijd terug kerende vriendelijkheid.
JOS, BEDANKT MAN ... JE BENT EEN FIJN IEMAND
Re: Marokko 2009
Fred dat zag er weer een super reis uit
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Marokko 2009
Schitterend fred !!!
Ik heb met de kaart erbij genomen en kan eigenlijk niet wachten om nog eens terug te gaan zal toch nog een jaartje geduld moeten hebben.
Ene, precies perfect weer gehad zo laat op het jaar op de laatste dag na dan
Wel straf dat er boven op de Tizi-n' Tazazert een hotel is.
Ik heb met de kaart erbij genomen en kan eigenlijk niet wachten om nog eens terug te gaan zal toch nog een jaartje geduld moeten hebben.
Ene, precies perfect weer gehad zo laat op het jaar op de laatste dag na dan
Wel straf dat er boven op de Tizi-n' Tazazert een hotel is.
http://www.koenenkirsten.be
R1200GS => Slovenië + Corse 2006, Ierland + Provence 2007, Maroc 2008, Noorkaap 2009, Iceland 2010
R1200GS => Slovenië + Corse 2006, Ierland + Provence 2007, Maroc 2008, Noorkaap 2009, Iceland 2010
Re: Marokko 2009
Weerom schitterend. Kijk al uit naar september 2010 voor mijn eerste uitstap naar Marokko met de motorfiest.
Re: Marokko 2009
Knap Fred, als jij jezelf nu geen ervaringsdeskundige mag noemen, dan mag niemand dat. Behalve de snelheid, zitten er nog veel verschillen tussen die oude airhead en dat blauwe stuk vierklepsgeweld op een trip als deze?
Weer veel beeldmateriaal, toch fijn hoe je aan ons denkt als je nog maar eens volop aan het genieten bent
Weer veel beeldmateriaal, toch fijn hoe je aan ons denkt als je nog maar eens volop aan het genieten bent
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
- Woonplaats: Zonhoven
- Locatie: Zonhoven
- Contacteer:
Re: Marokko 2009
Heel mooi!
Zou ik ook graag eens doen, maar dan met half zoveel kilometers per dag
Bedankt voor het verslag!
Zou ik ook graag eens doen, maar dan met half zoveel kilometers per dag
Bedankt voor het verslag!
Re: Marokko 2009
@ Lomax,
Voordeel: 175kg, meer grondspeling, langer veerwegen, gewichtsverdeling is ook beter to de 2klepper.
Nadeel : ringantenne en de luchtdrukvering (indien defect) en de prijs.
Ik kan niet steppen met zo'n ding (ben maar 1,71m) heeft ook weer het voordeel dat je erdoor moet.
Op de stepjes staan en gas geven is dan de enige optie.
Jos kwam overal door op zijn GSA, heeft wel een aardig cross-palmares.
Zelden is de 2klepper, GS, GSA, HP2, ... de beperkte factor ... maar de rijder
Bij de één gaat het al wat makkelijker dan de ander, zowel de motor als de rijder.
Voordeel: 175kg, meer grondspeling, langer veerwegen, gewichtsverdeling is ook beter to de 2klepper.
Nadeel : ringantenne en de luchtdrukvering (indien defect) en de prijs.
Ik kan niet steppen met zo'n ding (ben maar 1,71m) heeft ook weer het voordeel dat je erdoor moet.
Op de stepjes staan en gas geven is dan de enige optie.
Jos kwam overal door op zijn GSA, heeft wel een aardig cross-palmares.
Zelden is de 2klepper, GS, GSA, HP2, ... de beperkte factor ... maar de rijder
Bij de één gaat het al wat makkelijker dan de ander, zowel de motor als de rijder.
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Marokko 2009
Leuk verslag, maar toch ff insectensex: 'k had je foto's liever wat groter gezien, nu verliezen ze in enkele gevallen het wijdse karakter en zo.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Marokko 2009
Ik heb genoten van de foto's en het verslag. Alsof ik er zelf bij was. Kwijl, kwijl ..
Dacht zo bij mezelf ... je moet toch al een beetje "adventure" allures hebben om in Marok zoveel ofroad te gaan rijden.
Respect !!
Dacht zo bij mezelf ... je moet toch al een beetje "adventure" allures hebben om in Marok zoveel ofroad te gaan rijden.
Respect !!
Re: Marokko 2009
Juist Relax, heb er zelf ook spijt van en te laat gezien.
Op groot scherm zijn ze fantastisch, en het is me iets teveel werk om alles opnieuw te doen.
Op groot scherm zijn ze fantastisch, en het is me iets teveel werk om alles opnieuw te doen.
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Marokko 2009
Kan ik inkomen. Maar geen probleem, 'k heb ze opgeslagen en uitgeprint op A3...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Marokko 2009
Fred,
ik had gehoord dat je vertrokken bent en weeral verbaasd je verslag mij. Heb wel geen zin om dergelijke afstanden te doen in 10 dagen, ook al zou ik dat kunnen.
Had je al een extra tank gezet op den HP2 ?
alvast mooie foto's en als het bij mij in planning gaat, kom ik zeker langs. Heb trouwens nen X-challenge bijgekocht
Groetjes
ik had gehoord dat je vertrokken bent en weeral verbaasd je verslag mij. Heb wel geen zin om dergelijke afstanden te doen in 10 dagen, ook al zou ik dat kunnen.
Had je al een extra tank gezet op den HP2 ?
alvast mooie foto's en als het bij mij in planning gaat, kom ik zeker langs. Heb trouwens nen X-challenge bijgekocht
Groetjes
R1150GS Adventure '03 Titanium
R80GS 92 (offroad use)
-------------------------------
Mijn gedroomde motorvakantie : alle voorgaande en de volgende
R80GS 92 (offroad use)
-------------------------------
Mijn gedroomde motorvakantie : alle voorgaande en de volgende
Re: Marokko 2009
De dagetappe's in Marokko kan je echt niet vergelijken met hier Yves.
Op piste's zakt de gemiddelde snelheid enorm, maar op de klein wegen kom je haast niemand tegen.
Rij daar 100 à 120 km/u, en na een uur staan die effectief op je teller ...
Wij zijn daar immers niet gaan koersen, of om records te vestigen.
In 2007 met Krista achterop de 2 klepper waren de dagafstanden nog groter.
Trouwens, het moet plezant blijven toch.
Proficiat met je X, betrouwbaar, zuinig en mooie brommer.
Had de foto's bij de buren al gezien
Heb vanaf het begin de 23 liter HPN - tank met oliekoeler en de R1200GSA koffers gekocht.
Op piste's zakt de gemiddelde snelheid enorm, maar op de klein wegen kom je haast niemand tegen.
Rij daar 100 à 120 km/u, en na een uur staan die effectief op je teller ...
Wij zijn daar immers niet gaan koersen, of om records te vestigen.
In 2007 met Krista achterop de 2 klepper waren de dagafstanden nog groter.
Trouwens, het moet plezant blijven toch.
Proficiat met je X, betrouwbaar, zuinig en mooie brommer.
Had de foto's bij de buren al gezien
Heb vanaf het begin de 23 liter HPN - tank met oliekoeler en de R1200GSA koffers gekocht.
Re: Marokko 2009
Alléé Fred , het was precies daar terug dik in orde daar in de speeltuin van de maroc , toffe foto's...goe verslag , heb genoten om dit te lezen en de foto's te bekijken...ik kom nog wel eens langs ...,volgend jaar in December doen we dit prachtig land ook aan ,maar dan met de gs2v...nog een gezellig Kerstfeest en een gezond en Fantastisch 2010 gewenst...
mvg
luc
mvg
luc
1200gs/lc triple black...
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 aug 2007, 11:53
- Locatie: Sint pieters leeuw
Re: Marokko 2009
Hallo beste,
Mooie reis,graag wat info.
Wat een assistance hadden jullie?(niet de verzekering)dank u.
Mooie reis,graag wat info.
Wat een assistance hadden jullie?(niet de verzekering)dank u.
comeback and stay
Re: Marokko 2009
Reisbijstand van VAB, persoon wereldwijd / voertuig Europees.
Indien ik ginder een onherstelbare panne krijg, geef ik de lokale bestel - vrachtwagen bestuurder een 100 euro.
En laat me door hem tot aan de haven brengen, bootje in tot Z-Spanje en reisbijstand bellen
Een goedkoper reisbijstand voor den Afriek ga je niet vinden.
Meestal moet je van hier ééntje afsluiten met een Afrikaanse makelaar, ... ik durf niet
Grt,
Fred.
Indien ik ginder een onherstelbare panne krijg, geef ik de lokale bestel - vrachtwagen bestuurder een 100 euro.
En laat me door hem tot aan de haven brengen, bootje in tot Z-Spanje en reisbijstand bellen
Een goedkoper reisbijstand voor den Afriek ga je niet vinden.
Meestal moet je van hier ééntje afsluiten met een Afrikaanse makelaar, ... ik durf niet
Grt,
Fred.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 aug 2007, 11:53
- Locatie: Sint pieters leeuw
Re: Marokko 2009
Dus tussen haakjes,als het niet herstelbaar is mag je zelf het werk doen van vab ,u laten repatrieeren door de plaatselijke bevolking.
Als die panne in't uiterste zuiden is :roll:of in't geval van een schuiver dat de motor niet meer draait???dan moet je nog met de motor terug kunnen,ingeval van kwetsuren wordt dit moeilijk.
Ik ben bij Ethias,en dat zijn de zelvde voorwaarden als VAB,Touring en noem maar op.
Ben al naar Marroko geweest 16j geleden met de motor(Golwing eerste generatie)no problem!en vriend met eerste Pan,
Fes,Marrakech,Tarroudant,Agadir"dikke chit" Tafraout,Ouarzazate,Zagora,Todra,enz...
Ik vond het Anti atlas het mooiste,was op die moment geassisteerd door mondial of Europ assistance kwil er van af zijn.
Maar blijkbaar zijn de tijden veranderd.
Dus als ik goed begrijp iedereen hier,die naar N-Afrika gaat met eigen vervoer moet het een beetje op eigen houtje doen.
Ga mij toch nog bevragen,vind ik iets beter laat ik het nog weten, en anders chit.
Als die panne in't uiterste zuiden is :roll:of in't geval van een schuiver dat de motor niet meer draait???dan moet je nog met de motor terug kunnen,ingeval van kwetsuren wordt dit moeilijk.
Ik ben bij Ethias,en dat zijn de zelvde voorwaarden als VAB,Touring en noem maar op.
Ben al naar Marroko geweest 16j geleden met de motor(Golwing eerste generatie)no problem!en vriend met eerste Pan,
Fes,Marrakech,Tarroudant,Agadir"dikke chit" Tafraout,Ouarzazate,Zagora,Todra,enz...
Ik vond het Anti atlas het mooiste,was op die moment geassisteerd door mondial of Europ assistance kwil er van af zijn.
Maar blijkbaar zijn de tijden veranderd.
Dus als ik goed begrijp iedereen hier,die naar N-Afrika gaat met eigen vervoer moet het een beetje op eigen houtje doen.
Ga mij toch nog bevragen,vind ik iets beter laat ik het nog weten, en anders chit.
comeback and stay
Re: Marokko 2009
Voor de persoon zelf heb ik met VAB wereldwijd, dus bij kwetsuren / val geraak je thuis.
Bij een ongeval kan je toch aanspraak maken op je gewone verzekering inclusief je motor.
En bij panne zorg je dat de motor in Zuid - Spanje geraakt, is best haalbaar als je weet dat de doorsnee arbeider in Marokko een loon van 400 euro heeft. Vandaar kan je toch aanspraak maken op je reisbijstand die dan de rest doet.
Ik zou het niet moeilijker maken
Bij een ongeval kan je toch aanspraak maken op je gewone verzekering inclusief je motor.
En bij panne zorg je dat de motor in Zuid - Spanje geraakt, is best haalbaar als je weet dat de doorsnee arbeider in Marokko een loon van 400 euro heeft. Vandaar kan je toch aanspraak maken op je reisbijstand die dan de rest doet.
Ik zou het niet moeilijker maken