Asiel Waregem -- een nieuwe huisgenoot –– 1 jaar later

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Asiel Waregem -- een nieuwe huisgenoot –– 1 jaar later

Bericht door KLT-SE »

Iemand bekend met het dierenasiel Folyfoot in Waregem?
We overwegen om een viervoeter te nemen uit dit asiel. Op de site http://www.folyfoot.org" onclick="window.open(this.href);return false; staan mooie verhalen, maar ik wil toch polsen of er iemand hier op 't forum ervaringen heeft met dit asiel.
Als we een hond nemen, dan bij voorkeur jonge een uit een asiel.
GRTZ
Laatst gewijzigd door KLT-SE op 13 apr 2011, 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Asiel Waregem

Bericht door J-P »

Geen ervaring maar juist als het een slecht asiel zou zien zou ik een hond er weg halen, een betere daad kan je niet doen imho.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Asiel Waregem

Bericht door bougimain »

Hey KLT-SE ik heb een collega die ook in waregem woont en hij heeft er al goede referte's over gehoord en ook mindere, ja ieder heeft zijn gedacht over iets heee :grin:


Bougimain :-)
Afbeelding
.
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 dec 2009, 21:16

Re: Asiel Waregem

Bericht door . »

Heb je reeds een ras in je hoofd kijk dan is op deze link. http://www.pets.be/nl/dierenasielen" onclick="window.open(this.href);return false; Denk goed na over de tijd, ruimte, vakantie, indien je een hond neemt die bij de gevaarlijke rassen zit kan je zelfs niet op vakantie in sommige landen met je hond enz...
Wij hebben onze hond geadopteerd als hij 2j was en reeds 5 maand in het asiel zat. We kunnen nog steeds niet begrijpen hoe de mensen zo maar afstand kunnen doen van een dier wat je onvoorwaardelijke vriendschap bezorgt. Ondertussen hebben we er nog eentje bij, vondeling. Hij was 5 maand oud, lag op de autostrade met verschillende verwondingen. Naar de dierenarts voor verzorging en nakijken op chip. Geen chip of tatoeage wat verplicht is. Ondertussen zijn ze al verschillende jaren bij ons en zijn een deel van ons.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Asiel Waregem

Bericht door Harald »

Familielid van mij ( GS rijder )is net begonnen als kweker van Mechelse herders.
Hun éérste zelf gekweekt nestje werd op 13 december geboren.
hier alvast de link naar hun web..http://www.malisko.be :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Asiel Waregem

Bericht door KLT-SE »

Dank voor de reacties tot nu toe!
De keuze van het ras wordt eigenlijk beperkt door de grootte van de 4voeter. Zelf zou ik een dalmatiër nemen, maar mijn ega en kinderen hebben een een zware stem in deze..........
We denken aan een Jack Russel of een staffordshire terrier of iets dergelijks.
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Asiel Waregem

Bericht door bougimain »

Pas op want Dalmatiers zijn gekend om vlug doof te worden !!!


Bougimain :-?
Afbeelding
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Asiel Waregem

Bericht door jakke »

bougimain schreef:Pas op want Dalmatiers zijn gekend om vlug doof te worden !!! Bougimain :-?
Deze zouden ook redelijk zwak van hart zijn en hebben een, over het algemeen, kortere levensduur dan andere rassen.

Een Jack Russel zijn dan weer de tegenpolen!! Vol energie en tamelijk zenuwachtig ras dat zeker niet als schoothond mag gekocht worden!

Als ik een ras zou kiezen, zou het een labrador zijn! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
GS1995
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Asiel Waregem

Bericht door GS1995 »

.
Laatst gewijzigd door GS1995 op 08 mar 2010, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Asiel Waregem

Bericht door pvde »

Yep,
He, leuk te horen dat jullie voor een viervoeter willen gaan.
Als je eens een Jack Russell op visite wil, dan breng ik hem binnenkort wel eens mee :wink:
De keuze van een ras is iets heel persoonlijks en de vrouw en kinderen hebben natuurlijk allemaal hun favoriet, maar informeer je goed over de rassen die jullie in gedachte hebben.
Lees goed via boeken of internet wat de voor en nadelen zijn, mogelijke veel voorkomende ziektes per ras, karakter, veel of weinig beweging, waakhond of speelvriend voor de kinderen.
Het zijn heel veel vragen en antwoorden die je met alle huisgenoten goed moet bespreken.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Asiel Waregem

Bericht door vacaro »

Wij reeds onze derde Briard in huis, vind dit honden met pracht karakter als ze van goed fokker komen, iemand die eerst kijkt naar gezondheid, karakter en dan pas naar schoonheid en standaard.
Zijn leuke honden alleen groot (schofthoogte +/-72cm en 43kg) en veel lang haar.
Is eigenlijk een franse herdershond en beetje te vergelijken met een Bouvier.
Onze noemt Chivas en is reeds 6jaar oud en welopgevoed, hondenschool en zelf heel consequent zijn, zoals bij klein mannen.

Afbeelding
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Asiel Waregem

Bericht door KLT-SE »

Het wordt helaas geen hondje uit het asiel van Waregem. Op de vraag vraag of wij (indien noodzakelijk, i.v.m. mogelijke allergie/lichte astma van een van de kinderen) de pup terug in het asiel konden plaatsen, werd besloten de pup niet bij ons te plaatsen/niet aan ons te verkopen.
Hard, maar duidelijk en met een reden: het welzijn van het dier knapt er niet mee op àls het teruggeplaatst moet worden, dus liever adoptie aan iemand die niet dat hele kleine risico heeft.
We zijn nu wat gefocust op een oud nederlands ras: een Friese Stabij (Stabijhoun).
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Asiel Waregem

Bericht door J-P »

Op zich pleit dit natuurlijk voor dat dierenasiel, als zij het welzijn van het dier zo laten prevaleren. maar wat als een der kinderen nu allergisch is van de Stabij?
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
.
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 dec 2009, 21:16

Re: Asiel Waregem

Bericht door . »

Er zijn enkele rassen die men in huis kan halen die "bijna geen" problemen geven bij mensen met allergie.
http://www.donnamosa.nl/allergie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Asiel Waregem

Bericht door KLT-SE »

JP, daar heb je natuurlijk wel een punt..... vandaar dat wij ook aangeven dat er een kleine kans is dat de hond niet bij ons kan blijven.
Als de allergie werkelijk te veel parten gaat spelen zullen wij een andere baas moeten zoeken voor de betreffende hond.

Fozzie, dat is nieuws! Wij gingen er van uit dat vooral grote honden die geplukt worden in combinatie met een matige verzorging voor problemen kunnen zorgen. Interresante site!
wordt vervolgd!
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Asiel Waregem

Bericht door jakke »

KLT-SE schreef:JP, daar heb je natuurlijk wel een punt..... vandaar dat wij ook aangeven dat er een kleine kans is dat de hond niet bij ons kan blijven.
Als de allergie werkelijk te veel parten gaat spelen zullen wij een andere baas moeten zoeken voor de betreffende hond.
Sorry hoor! Ik wil nu niet de kl**t uithangen, maar deze werkwijze is in mijn ogen niet de juiste! Ik zou enorm graag een hond hebben, meen ik echt! Wat mij nu persoonlijk tegenhoud is het haarverlies van de beestjes. De rassen die geen of zeer miniem haarverlies hebben, genieten mijn voorkeur niet. Daarom komt er ook geen hond in huis, hoe graag ik het ook zou hebben. Ik zou ook nooit zeggen "ok, we proberen het en als het haarverlies te erg is, zoeken we een nieuw baasje". Bij ongekende gevolgen, bv. allergie blijkt vooraf niet gekend te zijn, werpt dat een ander licht op de zaak. Maar nu, met voorkennis van dit probleem, denk ik niet dat het verstandig is om tot een aankoop over te gaan. Deze knoop doorhakken zal ook makkelijker zijn dan het dier eerst in huis te nemen en achteraf te moeten beslissen dat het niet mogelijk is om het te houden. Vooral de kinderen zullen er problemen mee hebben.
Laat verstand primeren boven de wil om te hebben.

Toch suc6 met de keuze. Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Asiel Waregem

Bericht door J-P »

Eens met Jakke. Nu is het zo, zelf heb ik 4 katten en ik ben licht alergisch voor katten. Ik kan echter hun aanwezigheid niet missen, voor mij is een huis zonder kat geen thuis. Dus neem ik de kleine narigheden voor lief. Met kinderen is dat een stuk moeilijker (maar ik ben zelf allergisch voor kinderen, die komen hier dus ook niet :clown: )
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
KLT-SE
Berichten: 587
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:08
Locatie: Zeeland (NL) Ja 'n ollander

Re: Asiel Waregem

Bericht door KLT-SE »

Het wordt leuke conversatie, eerlijke meningen, dat mag ik wel.
Ik ga wat in detail treden, misschien er dan wat meer begrip/herkenning. Wij hebben altijd al een kat gehad, na 18 jaar was het beestje helaas op.
De laatste 7 jaar van dat kattenleven kwamen er 2 kinderen bij. De oudst is licht asmatisch, allergisch voor berken, graspollen (hooikoorts) en in licht mate voor... katten/ huidschilfers. De tweede zoon is niet allergisch en heel erg begaan met dieren. Na de dood van de eerste kat, hebben we, omdat we (vooral de jongste) de eerste kat erg misten een kat van een half jaar uit het asiel genomen. Dit gaat prima, als de oudste de regels in acht neemt: geen kat op zijn kamer of bovenverdieping en wat minder lijfelijk contact. Uit ervaring weten we dat hij kan reageren op bepaalde rassen, die dan ook nog eens matig worden onderhouden.
Wij denken en worden daarin toch gesteund door hondenkenners die al jaren asieldieren plaatsen, toch een hond te kunnen houden. Nogmaals, dat een hond, of welk huisdier dan ook werk en onderhoud met zich meebrengt realiseren wij ons alleen de allergie kàn een beletsel zijn, ondanks dat we van plan zijn dit zo veel mogelijk uit te schakelen.
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL
Afbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Asiel Waregem

Bericht door J-P »

Voordeel van een hond is wel, je kan ze ook buiten in een goede kennel laten. Ik zie weinig beletsels.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Asiel Waregem

Bericht door Tazke »

Ikzelf zit ook met een redelijke 'zware' allergie en ben spijtig genoeg ook allergisch voor katten. Want zie die beestjes doodgraag.
Maar ik ben niet allergisch voor honden.
Dus het kan zijn dat je kind niet allergisch is voor honden maar enkel aan de katten.

Zo is dat mij ook verteld door mijn behandelde arts toen (wel meer als 12 jaar geleden), dat je meestal aan een van de twee allergisch bent.
Maar er zijn ook uitzonderingen spijtig genoeg.

Wat je anders eens kan doen is iemand die een hond van dat ras heeft eens bij op bezoek gaan of bij jou en dan kijken of er last is van de allergie?

Ikzelf zou ook graag een hond thuis hebben, maar aangezien wij nooit thuis zijn doen we dat niet.
Ik vind als je een hond neemt moet je de tijd hebben om met hem bezig te zijn en niet elke dag 8 uur alleen thuis te laten zitten.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Asiel Waregem

Bericht door J-P »

Eens, daarom hebben wij ook geen hond, dat zijn net zulke handenbinders als kinderen. maar als we ooit stoppen met motorrijden dan komt er op zeker een hond.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Hobgoblin
Berichten: 833
Lid geworden op: 16 nov 2004, 21:26
Locatie: Piringen

Re: Asiel Waregem

Bericht door Hobgoblin »

idd, overweeg eerst vooraleer je een hond in huis neemt.
zelf zet ik me vrijwillig in voor mishandelde spaanse windhonden en heb ook twee honden thuis.
als een hond (of ander dier) niet past bij jouw levensstijl, dan neem je beter geen in huis, want op termijn gaat dit slecht aflopen voor zowel jou als voor het dier zelf en dat is nooit fijn om mee te maken.
dus bezint eer je begint.
een dier is geen wegwerp-artikel maar voor het leven!

maar indien je er toch eentje zou in huis halen is het natuurlijk steeds leuk om een arme stakker uit het asiel te adopteren en hem een kans op een nieuw leven te gunnen.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
GS1995
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Asiel Waregem

Bericht door GS1995 »

J-P schreef:Voordeel van een hond is wel, je kan ze ook buiten in een goede kennel laten. Ik zie weinig beletsels.
Een hond is een huisdier, geen kenneldier : honden zijn sociale wezens, en het overgrote merendeel maakt graag deel van het gezin uit.
Dat geef je ze niet door ze in een kennel te houden.
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Asiel Waregem

Bericht door bougimain »

Daar geef ik u 100% gelijk in, anders moet je u ZEKER GEEN HOND AANSCHAFFEN :twisted:

Bougimain
GS1995 schreef:
J-P schreef:Voordeel van een hond is wel, je kan ze ook buiten in een goede kennel laten. Ik zie weinig beletsels.
Een hond is een huisdier, geen kenneldier : honden zijn sociale wezens, en het overgrote merendeel maakt graag deel van het gezin uit.
Dat geef je ze niet door ze in een kennel te houden
.
Afbeelding
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: Asiel Waregem

Bericht door J-P »

GS1995 schreef:
J-P schreef:Voordeel van een hond is wel, je kan ze ook buiten in een goede kennel laten. Ik zie weinig beletsels.
Een hond is een huisdier, geen kenneldier : honden zijn sociale wezens, en het overgrote merendeel maakt graag deel van het gezin uit.
Dat geef je ze niet door ze in een kennel te houden.
Ook weer waar. Een maat van mij heeft 8 Mallamutes gehad, die hield je niet binnen... die had ik even als referentie. Maar een Mallamute is niet echt een doorsnee hond, eerder een halve wolf. Voor mezelf zou ik een hond ook nooit in een kennel houden.
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Plaats reactie