8 Mallamutes, was je vriend dan een fokker? Want zelf z'on 8 mannen buiten vraagt werk.J-P schreef:Ook weer waar. Een maat van mij heeft 8 Mallamutes gehad, die hield je niet binnen... die had ik even als referentie. Maar een Mallamute is niet echt een doorsnee hond, eerder een halve wolf. Voor mezelf zou ik een hond ook nooit in een kennel houden.GS1995 schreef:Een hond is een huisdier, geen kenneldier : honden zijn sociale wezens, en het overgrote merendeel maakt graag deel van het gezin uit.J-P schreef:Voordeel van een hond is wel, je kan ze ook buiten in een goede kennel laten. Ik zie weinig beletsels.
Dat geef je ze niet door ze in een kennel te houden.
Asiel Waregem -- een nieuwe huisgenoot –– 1 jaar later
Moderator: GVN
Re: Asiel Waregem
-
Iron Gonzo
hier het verhaal van hoe mijn hond hier is terecht gekomen
mijn hond is mishandeld geweest door zijn vorig baasje
de politie heeft die hond daar gaan weghalen
mijn jongste broer had gehoord van die staford (pit-bull) dat hij opgesloten zat in het politiekantoor in een daar voor voorziene kooi.
hij is naar de politie geweest en heeft na het vragen de hond mee naar huis mogen nemen.
daar hij al een hond had gingen die 2 niet echt samen. dus gevraagd aan zus of zij die hond wou.
zus stemde in.
zus woont in klein huisje zonder tuin in het centrum van drukke stad.
hond wou dat niet echt en beet alles stuk.
toen hebben ze de echte hulplijn ingeroepen en mij dus de vraag gesteld.
daar ik huis en tuintje heb in het hol van pluto, dacht ik ach laten we gaan kijken en dan zien we wel.
de hond zag er uit, dat je hem direct eigenlijk een spuitje zou geven.
ons meelij was wat aangewakkerd, dus dierenvriend dat we zijn namen we de hond mee.
na een bezoek aan de dierenarts, enkele behandelingen later was de hond al veeel beter.
doch het is een "GEVAARLIJK" ras volgens velen.
niets is minder waar wel een feit het is en blijft een hond en je weet nooit hoe of wat.
dus school gezocht en scholing gevolgd. dit wel in Nederland want hier kon ik met dit ras nergens terecht om scholing agilitie te volgen.
na ongeveer 2 jaar scholing en verschillende brevetjes en wedstrijdjes te winnen, de scholing gestopt.
ze heeft ook een zware operatie moeten ondergaan omwille van een baarmoeder ontsteking.
nu 10 jaar later hebben we er nog geen spijt van had deze beslissing genomen te hebben toen.
zij waakt zeer goed en is heel lief als er volk aanwezig is.
tevens luistert ze heel goed ook al hebben ze een koppig karakter.
feit is nu dat de kinderen ook groot zijn en dus als ze komt te overlijden er geen nieuwe hond meer in huis komt.
we kunnen dan gerust vertrekken voor een weekend en of langere periode op reis zonder familie of buren te moeten aanspreken om haar te verzorgen.
meer moet dat niet zijn.
ik zou zeggen denk toch 2 keer na voor je een huisdier in huis neemt.
de zorgen en de opkuiswerken die dat met zich meebrengt is niet nieks.
katten komen er hier niet in.
zie zo dat was het
mijn hond is mishandeld geweest door zijn vorig baasje
de politie heeft die hond daar gaan weghalen
mijn jongste broer had gehoord van die staford (pit-bull) dat hij opgesloten zat in het politiekantoor in een daar voor voorziene kooi.
hij is naar de politie geweest en heeft na het vragen de hond mee naar huis mogen nemen.
daar hij al een hond had gingen die 2 niet echt samen. dus gevraagd aan zus of zij die hond wou.
zus stemde in.
zus woont in klein huisje zonder tuin in het centrum van drukke stad.
hond wou dat niet echt en beet alles stuk.
toen hebben ze de echte hulplijn ingeroepen en mij dus de vraag gesteld.
daar ik huis en tuintje heb in het hol van pluto, dacht ik ach laten we gaan kijken en dan zien we wel.
de hond zag er uit, dat je hem direct eigenlijk een spuitje zou geven.
ons meelij was wat aangewakkerd, dus dierenvriend dat we zijn namen we de hond mee.
na een bezoek aan de dierenarts, enkele behandelingen later was de hond al veeel beter.
doch het is een "GEVAARLIJK" ras volgens velen.
niets is minder waar wel een feit het is en blijft een hond en je weet nooit hoe of wat.
dus school gezocht en scholing gevolgd. dit wel in Nederland want hier kon ik met dit ras nergens terecht om scholing agilitie te volgen.
na ongeveer 2 jaar scholing en verschillende brevetjes en wedstrijdjes te winnen, de scholing gestopt.
ze heeft ook een zware operatie moeten ondergaan omwille van een baarmoeder ontsteking.
nu 10 jaar later hebben we er nog geen spijt van had deze beslissing genomen te hebben toen.
zij waakt zeer goed en is heel lief als er volk aanwezig is.
tevens luistert ze heel goed ook al hebben ze een koppig karakter.
feit is nu dat de kinderen ook groot zijn en dus als ze komt te overlijden er geen nieuwe hond meer in huis komt.
we kunnen dan gerust vertrekken voor een weekend en of langere periode op reis zonder familie of buren te moeten aanspreken om haar te verzorgen.
meer moet dat niet zijn.
ik zou zeggen denk toch 2 keer na voor je een huisdier in huis neemt.
de zorgen en de opkuiswerken die dat met zich meebrengt is niet nieks.
katten komen er hier niet in.
zie zo dat was het
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
J-P
- Contacteer:
Nee, een Musher. hij heeft er nooit mee gefokt. In de zomer achter zo`n karretje op wielen, in de winter trok ie de alpen in, is ook naar lapland geweest. Tot hij last kreeg van zijn rug en niet meer kon, maar toen had ie er nog maar 7 omdat de teef was overleden op reis, waarschijnlijk vergiftigd. Dit heeft hem denk ik ook gebroken. Als je bij hem binnenkwam zag je altijd een prachtig schilderij van die teef, een prachtige markante Malamute-kop. De overgebleven honden moesten daarna apart in kennels, 2 koppels en een trio. De teef was dominant en hield orde in de "pack" en die was na haar dood weg. Was inderdaad behoorlijk veel werk maar hij hield enorm van ze. Ze zijn stuk voor stuk 13 geworden, een leeftijd waarin alleen het hart nog blijft doorgaan en de rest geleidelijk uitvalt. Ik vind het machtige dieren, super trouw naar hem toe en een open vriendelijk karakter naar iedereen die hem na stond. Iron Gonze weet wel wie ik bedoel.
Nu heeft ie 3 oud-duitse herders, ook weer prachtige honden. 2 jaar geleden kwam er per ongeluk een pupje uit de 2 die hij had (geen broer en zus) en hij vroeg of ik het wou hebben. Ik heb met tegenzin geweigerd, ik wou het heel graag maar onze levensstijl laat dat niet toe, nog niet.
Nu heeft ie 3 oud-duitse herders, ook weer prachtige honden. 2 jaar geleden kwam er per ongeluk een pupje uit de 2 die hij had (geen broer en zus) en hij vroeg of ik het wou hebben. Ik heb met tegenzin geweigerd, ik wou het heel graag maar onze levensstijl laat dat niet toe, nog niet.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Iron Gonzo
inderdaadJ-P schreef:Nee, een Musher. hij heeft er nooit mee gefokt. In de zomer achter zo`n karretje op wielen, in de winter trok ie de alpen in, is ook naar lapland geweest. Tot hij last kreeg van zijn rug en niet meer kon, maar toen had ie er nog maar 7 omdat de teef was overleden op reis, waarschijnlijk vergiftigd. Dit heeft hem denk ik ook gebroken. Als je bij hem binnenkwam zag je altijd een prachtig schilderij van die teef, een prachtige markante Malamute-kop. De overgebleven honden moesten daarna apart in kennels, 2 koppels en een trio. De teef was dominant en hield orde in de "pack" en die was na haar dood weg. Was inderdaad behoorlijk veel werk maar hij hield enorm van ze. Ze zijn stuk voor stuk 13 geworden, een leeftijd waarin alleen het hart nog blijft doorgaan en de rest geleidelijk uitvalt. Ik vind het machtige dieren, super trouw naar hem toe en een open vriendelijk karakter naar iedereen die hem na stond. Iron Gonzo weet wel wie ik bedoel.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Domi
Weet dat er ook in de hondenhandel modehonden zijn, of honden die zéér populair zijn, zie gewoon in het straatbeeld welke honden er het meest te zien zijn, juist deze honden worden volop gekweekt, met alle nefaste gevolgen vandien,er word niet geselecteerd, dus inteelt is schering en inslag, daardoor ziektes, agressie enz.
Probeer te kopen van een liefhebber kweker, of sporadish nestje, en niet van zo een grote hondenfokkerij waar ze verschillende rassen aanbieden.
Ook een"Stratier" of niet nader bepaald ras kan een prima hond zijn.
Zelf heb ik heel m'n leven al honden gehad, als kind bij m'n ouders, en steeds jachthonden, Duitse Brak, Ierse Setter, Cocker, Dalmatier, Labrador, en sinds ik zelf honden hou een Labrador, een Weimaraner, en nu sinds 5 jaar een Basset Hound (Hush Puppy) uit het asiel van St-Niklaas, ik vind zo'n Basset Hound een fantastisch dier, niet zo populair, dus zeker geen overfok, karakterhond, daar hou ik wel van, en een grote hond die toch niet veel plaats inneemt, korte pootjes, je kan het omdraaien, een kleine hond die niet "mietjesachtig" overkomt, heeft ook niet elke dag grote wandelingen nodig, middelgrote tuin en Basje is blij!
Hiermee wil ik zeggen, een hond kopen is een ernstige voorstudie maken, en een weloverwogen keuze is nodig, een moto voelt niet dat hij een miskoop is, een hond wel!!!
Frank
Probeer te kopen van een liefhebber kweker, of sporadish nestje, en niet van zo een grote hondenfokkerij waar ze verschillende rassen aanbieden.
Ook een"Stratier" of niet nader bepaald ras kan een prima hond zijn.
Zelf heb ik heel m'n leven al honden gehad, als kind bij m'n ouders, en steeds jachthonden, Duitse Brak, Ierse Setter, Cocker, Dalmatier, Labrador, en sinds ik zelf honden hou een Labrador, een Weimaraner, en nu sinds 5 jaar een Basset Hound (Hush Puppy) uit het asiel van St-Niklaas, ik vind zo'n Basset Hound een fantastisch dier, niet zo populair, dus zeker geen overfok, karakterhond, daar hou ik wel van, en een grote hond die toch niet veel plaats inneemt, korte pootjes, je kan het omdraaien, een kleine hond die niet "mietjesachtig" overkomt, heeft ook niet elke dag grote wandelingen nodig, middelgrote tuin en Basje is blij!
Hiermee wil ik zeggen, een hond kopen is een ernstige voorstudie maken, en een weloverwogen keuze is nodig, een moto voelt niet dat hij een miskoop is, een hond wel!!!
Frank
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
Probeer eens een Hondshaai.jakke schreef:Ik zou enorm graag een hond hebben, meen ik echt! Wat mij nu persoonlijk tegenhoud is het haarverlies van de beestjes.
RBee schreef:Probeer eens een Hondshaai.jakke schreef:Ik zou enorm graag een hond hebben, meen ik echt! Wat mij nu persoonlijk tegenhoud is het haarverlies van de beestjes.![]()
Bij deze verwacht ik wat meer uitleg Frank??Domi schreef: ik vind zo'n Basset Hound een fantastisch dier, niet zo populair, dus zeker geen overfok, karakterhond, daar hou ik wel van, en een grote hond die toch niet veel plaats inneemt, korte pootjes, je kan het omdraaien, een kleine hond die niet "mietjesachtig" overkomt, heeft ook niet elke dag grote wandelingen nodig, middelgrote tuin en Basje is blij! Frank
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Mijn dochter is gediplomeerd dierenverzorgster en valkenier,heeft al enorm veel dieren asielen beroepshalve bezocht en dito verhalen mee naar huis gebracht.Wat mij telkens opvalt aan haar verhalen,is dat de massa vd mensen niet weten waaraan ze beginnen als er een diertje in huis wordt genomen!
Nogal snel valt hun € dat met een dier in huis je veel aanpassingen aan je levensstijl moet inlossen,
en voor velen is het einresultaat : te lastig,te tijdrovend,we gaan samen werken en het diertje in kwestie is niet gelukkig,enz.....................laten wij het maar naar een asiel brengen
dan zijn we er vanaf!
Denk aub goed na voor je een dier in huis neemt, eender welk..........maar vooral een hond heeft liefde,aandacht en veel verzoging nodig ( 't beestje kan echt niet voor zichzelf zorgen) en blijkbaar zijn er ook veel die zich aan het prijskaarje voor dit alles verslikken!!
Nogmaals ........goed overwegen!
Ronnyb
Nogal snel valt hun € dat met een dier in huis je veel aanpassingen aan je levensstijl moet inlossen,
en voor velen is het einresultaat : te lastig,te tijdrovend,we gaan samen werken en het diertje in kwestie is niet gelukkig,enz.....................laten wij het maar naar een asiel brengen
Denk aub goed na voor je een dier in huis neemt, eender welk..........maar vooral een hond heeft liefde,aandacht en veel verzoging nodig ( 't beestje kan echt niet voor zichzelf zorgen) en blijkbaar zijn er ook veel die zich aan het prijskaarje voor dit alles verslikken!!
Nogmaals ........goed overwegen!
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
-
Domi
Bij deze verwacht ik wat meer uitleg Frank??Domi schreef: ik vind zo'n Basset Hound een fantastisch dier, niet zo populair, dus zeker geen overfok, karakterhond, daar hou ik wel van, en een grote hond die toch niet veel plaats inneemt, korte pootjes, je kan het omdraaien, een kleine hond die niet "mietjesachtig" overkomt, heeft ook niet elke dag grote wandelingen nodig, middelgrote tuin en Basje is blij! Frank
Awel Jakke, ge neemt nen Basset en draait hem om, DWZ, korte pootjes naar boven.....neen ik wil zeggen, het is gewoon een grote hond met korte pootjes, die daardoor niet al te groot (hoog) is, en zodoende niet in staat is om z'n kop op de tafel te leggen" neffe aa taljoor soep".
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
Na veel katten, dode katten (vergif, rattenval, doodgereden, nooit meer teruggekomen, enzzz) en veel zagen van onze 12jarige dochter hebben we een hond in huis gehaald, een dier wat we allemaal graag zagen en zien, namelijk een border collie, mijn zuster heeft er één,en mijn geburen twee.
De hond uit een goede kennel gehaald, zag er echt een braaf hondje uit, maar het was niet braaf maar ziek, de veearts er bijgehaald, meerdere keren, en de hond is door het oog van de naald gekropen, en onze portemonee een paar honderden euro armer.
Onze hond was en is hyperaktief, kon geen moment stil zitten, at onze schoenen op, maakte meer putten dan een mol in onze tuin, deed de achterdeur en binnendeuren open (superslim) en begon op de duur te grollen met de tandenblood als hij s'avonds in zijn bench moest, dit kon niet meer zijn, en opgelet we gingen er mee naar de hondenschool en hij was een goede leerling de valsaard
, het was een teef.
Maar we zagen allemaal de hond heel graag, ze is ongeveer 6a7 maand bij ons geweest en we hebben van de goede momenten echt genoten, we konden haar niet meer houden omdat we door werk omstandigheden minder of bijna niet meer thuis zijn, een kennel was geen optie, we hebben in totaal meer dan €1000,- euro uitgegeven aan onze hond en we wilden hem schenken aan iemand met een grote tuin/hof en ook een plaats waar er altijd iemand aanwezig is, en die hebben we gevonden, namelijk een privé paardenmanégé, altijd iemand thuis of op bezoek, altijd dieren om haar geen en mensen, nooit meer in een bench maar in de verwarmde paardenstalen slapen en ze hadden ook al 3 borders, die van ons is ondertussen leader van de clan geworden en nog altijd hyperaktief, hij eet de paardenwortels en korrels op, hij eet eigenlijk alles, hij ligt te rollen in de waterplassen en kruipt op de hoogste hooi stapels die ze liggen hebben, waar van de andere borders nog niet op de eerste geraken.
We zijn blij dat we de hond hebben aangekocht, maar we zijn nog blijer dat we een goede thuis hebben gevonden, dus voorlopig voor ons geen hond meer, tenzij we zeker weten dat we voor altijd meer thuis kunnen zijn, want dat is het belangrijkste, er zijn voor de hond.
Het volgende dier zal terug een kat zijn, hopelijk kun we haar langer houden dan de laatste want het is iedere keer afzien als je het dier dood aantreft en moet begraven, maar je krijgt er veel liefde van en daardoor overheersen de goede momenten over de slechte dingen.
Greetz cope,
onze hond bezoeken we nog altijd in de manégé,want we zien haar nog altijd graag.
De hond uit een goede kennel gehaald, zag er echt een braaf hondje uit, maar het was niet braaf maar ziek, de veearts er bijgehaald, meerdere keren, en de hond is door het oog van de naald gekropen, en onze portemonee een paar honderden euro armer.
Onze hond was en is hyperaktief, kon geen moment stil zitten, at onze schoenen op, maakte meer putten dan een mol in onze tuin, deed de achterdeur en binnendeuren open (superslim) en begon op de duur te grollen met de tandenblood als hij s'avonds in zijn bench moest, dit kon niet meer zijn, en opgelet we gingen er mee naar de hondenschool en hij was een goede leerling de valsaard
Maar we zagen allemaal de hond heel graag, ze is ongeveer 6a7 maand bij ons geweest en we hebben van de goede momenten echt genoten, we konden haar niet meer houden omdat we door werk omstandigheden minder of bijna niet meer thuis zijn, een kennel was geen optie, we hebben in totaal meer dan €1000,- euro uitgegeven aan onze hond en we wilden hem schenken aan iemand met een grote tuin/hof en ook een plaats waar er altijd iemand aanwezig is, en die hebben we gevonden, namelijk een privé paardenmanégé, altijd iemand thuis of op bezoek, altijd dieren om haar geen en mensen, nooit meer in een bench maar in de verwarmde paardenstalen slapen en ze hadden ook al 3 borders, die van ons is ondertussen leader van de clan geworden en nog altijd hyperaktief, hij eet de paardenwortels en korrels op, hij eet eigenlijk alles, hij ligt te rollen in de waterplassen en kruipt op de hoogste hooi stapels die ze liggen hebben, waar van de andere borders nog niet op de eerste geraken.
We zijn blij dat we de hond hebben aangekocht, maar we zijn nog blijer dat we een goede thuis hebben gevonden, dus voorlopig voor ons geen hond meer, tenzij we zeker weten dat we voor altijd meer thuis kunnen zijn, want dat is het belangrijkste, er zijn voor de hond.
Het volgende dier zal terug een kat zijn, hopelijk kun we haar langer houden dan de laatste want het is iedere keer afzien als je het dier dood aantreft en moet begraven, maar je krijgt er veel liefde van en daardoor overheersen de goede momenten over de slechte dingen.
Greetz cope,
onze hond bezoeken we nog altijd in de manégé,want we zien haar nog altijd graag.
@ klt-se
En er al uit geraakt? Indien ja welke woef?
En er al uit geraakt? Indien ja welke woef?
Yes, we are!
Na de nodige positieve adviezen van vrienden en bekenden, negatieve adviezen van mijn familie, hebben we, na goed overleg een keuze gemaakt.
Het is geen asielhond geworden, omdat dit meestal wat oudere dieren zijn. In de wijde omgeving,behalve in Waregem (B) geen pup te koop.
Dat heeft ons besloten om een pup van het ras "Friese Stabij" te kopen. Na de nodige telefoontjes en vragen bleef er voor een nestje over, de rest van de fokkers kwam ons te commercieel over. Het nestje was op een klein soort boederijtje in Noord-Oost Overijssel, 10 km van de Duitse grens af.
Ik zal wel wat foto's posten.
Na de nodige positieve adviezen van vrienden en bekenden, negatieve adviezen van mijn familie, hebben we, na goed overleg een keuze gemaakt.
Het is geen asielhond geworden, omdat dit meestal wat oudere dieren zijn. In de wijde omgeving,behalve in Waregem (B) geen pup te koop.
Dat heeft ons besloten om een pup van het ras "Friese Stabij" te kopen. Na de nodige telefoontjes en vragen bleef er voor een nestje over, de rest van de fokkers kwam ons te commercieel over. Het nestje was op een klein soort boederijtje in Noord-Oost Overijssel, 10 km van de Duitse grens af.
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

-
J-P
- Contacteer:
Gefeliciteerd, dat zijn leuke honden!!!
J-P
-
pvde
- Contacteer:
Yep,
Ik kom straks eens langs om je nieuwe huisgenoot te komen begroeten
Houdoe
Ik kom straks eens langs om je nieuwe huisgenoot te komen begroeten
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Dit is hem! Hij luistert al beetje naar zijn naam: DIESEL, hij is geboren op 18-11-2009 en nu bij ons in huis. Hij moet erg wennen aan de halsband en loopt nog niet goed mee naar buiten, maar dat zal wel komen. Onze kat van 7 jaar bekijkt het allemaal rustig van een afstandje en komt alleen dichtbij als de hond slaapt. Mooi om te zien dat de hond op één of andere manier toch de kat respecteert: als hij dichterbij komt dan 1 meter laat de kat merken dat dit nog niet gewenst is.... en de hond maakt rectsomkeert.
Als we de hond uitlaten komt de kat nu op een merter of 15 achteraan.

In de tuin kan hij lekker loslopen en spelen

We kregen er een paspoort en wat puppyvoer bij, na een bezoek aan onze dierenarts een nieuwe wormenkuur en de mededeling dat hij super gezond is.
De oudste zoon heeft (nog) geen negatieve reacties i.v.m. allergie.
Als we de hond uitlaten komt de kat nu op een merter of 15 achteraan.

In de tuin kan hij lekker loslopen en spelen

We kregen er een paspoort en wat puppyvoer bij, na een bezoek aan onze dierenarts een nieuwe wormenkuur en de mededeling dat hij super gezond is.
De oudste zoon heeft (nog) geen negatieve reacties i.v.m. allergie.
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

Schoon woefke!!
Het zal een struis bazeke worden mijn ged8!
Het zal een struis bazeke worden mijn ged8!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

Ondertussen heeft DIESEL er een buitenlands vriendje bij, SJEFKE! Na een wat aarzelende start gaan die 2 prima samen!pvde schreef:Yep,
Ik kom straks eens langs om je nieuwe huisgenoot te komen begroeten![]()
Houdoe
Ze wisselden van baasje om aangehaald te worden en ze vonden het prima.
GRTZ

-
pvde
- Contacteer:
Re: Asiel Waregem -- een nieuwe huisgenoot
Yep,
Het was een aangename kennismaking

Diesel is echt een schatje.
Houdoe
Het was een aangename kennismaking
Diesel is echt een schatje.
Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
-
bougimain
- Contacteer:
En hier is er een nederlandse Forum van ook. http://kilo.messageboard.nl/5263/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Bougimain
Bougimain
KLT-SE schreef:Yes, we are!
schuun. proficiat met jullie nieuwe telg.
Nice beast.

Nice beast.
't vollek va Gùùk red ùùk........
-update-
We hebben de hond nu ruim 2 maanden in huis, ondertussen is hij flink gegroeid en weegt meer dan 13 kg.
Zoals eerder in het topic beschreven is het onze 1e hond. Van de allergie die onze oudste zoon heeft hebben we (nog) niets gemerkt,
hij heeft tot nu toe geen klachten, hij merkt geen verschil.
Diesel blijkt een hond met een goed karakter (volgens kenners), we nemen hem bijna overal mee naar toe, ook naar bijvoorbeeld drukke winkelstraten.
Het is wel wennen om 's-morgens niet direct te gaan ontbijten, maar eerst de hond uit te laten, ook dat went.
We zijn nu met de hond op puppy-cursus en dit gaat goed. Hij luistert (soms) al een beetje, maar kan ook flink ondeugend zijn.
hier wat foto's
We hebben de hond nu ruim 2 maanden in huis, ondertussen is hij flink gegroeid en weegt meer dan 13 kg.
Zoals eerder in het topic beschreven is het onze 1e hond. Van de allergie die onze oudste zoon heeft hebben we (nog) niets gemerkt,
hij heeft tot nu toe geen klachten, hij merkt geen verschil.
Diesel blijkt een hond met een goed karakter (volgens kenners), we nemen hem bijna overal mee naar toe, ook naar bijvoorbeeld drukke winkelstraten.
Het is wel wennen om 's-morgens niet direct te gaan ontbijten, maar eerst de hond uit te laten, ook dat went.
We zijn nu met de hond op puppy-cursus en dit gaat goed. Hij luistert (soms) al een beetje, maar kan ook flink ondeugend zijn.
hier wat foto's

Bij ons loopt er ook al een jaar of 4 een Stabij rond LOUKA. Echt een tof beestje heel huiselijk en gehecht aan ons gezin. Je zal wel merken binnen enkele jaren dat ge die echt heel regelmatig moet borstellen anders ligt uw huis constant vol haarvlokken. Hoe meer dat hij buiten kan spelen hoe minder last dat ge ervan gaat hebben. Volgens mij hebt ge een goei keuze gemaakt.
Overal mee naar toepakken is inderdaad de boodschap. Wij hebben dat ook zo gedaan en dat geeft een heel goed resultaat.
Ik heb er zelf wel een jaartje mee naar de hondenschool geweest om dat dit voor mij ook men eerste hond was daar leren ze je best interessante dingen die je goed kan gebruiken. Probleem is dat je eerst een school moet vinden die geschikt is. De eertse school waar ik naartoe ging werkte veel met border collies (is een look alike van de stabij) da marcheerde voor gene meter. ne Stabij is en blijft ne jachthond die loopt contant te snuffellen maar geeft toch aandacht aan zen baasje (volgens den istructeur liet hij da ni genoeg zien) Dan maar via een kennis naar een andere school geweest da was pakken beter en een veel kleinere groep om mee te werken. Onzen hond is dikwijls doelwachter voor onze zoon echt tof om die 2 bezig te zien. Als je nog ervaringen wil weten laat maar iets horen via PB
groeten
koen
Overal mee naar toepakken is inderdaad de boodschap. Wij hebben dat ook zo gedaan en dat geeft een heel goed resultaat.
Ik heb er zelf wel een jaartje mee naar de hondenschool geweest om dat dit voor mij ook men eerste hond was daar leren ze je best interessante dingen die je goed kan gebruiken. Probleem is dat je eerst een school moet vinden die geschikt is. De eertse school waar ik naartoe ging werkte veel met border collies (is een look alike van de stabij) da marcheerde voor gene meter. ne Stabij is en blijft ne jachthond die loopt contant te snuffellen maar geeft toch aandacht aan zen baasje (volgens den istructeur liet hij da ni genoeg zien) Dan maar via een kennis naar een andere school geweest da was pakken beter en een veel kleinere groep om mee te werken. Onzen hond is dikwijls doelwachter voor onze zoon echt tof om die 2 bezig te zien. Als je nog ervaringen wil weten laat maar iets horen via PB
groeten
koen
2 klepper enkel nog voor plezier ritjes
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
R80RT (verkocht)
R100GS in biekes kleuren (verkocht)
R80TIC project
R100GS PD
Bij, leuke reactie,
Mijn vrouw gaat hier bij de plaatselijke "kynologenclub" op puppytraining, samen met ca 8 andere pups. Tot nu toe een heel positieve ervaring.
Plan is om na afloop van deze cursus nog een vervolgcursus "gehoorzaamheid" te doen.
Grtz.
Mijn vrouw gaat hier bij de plaatselijke "kynologenclub" op puppytraining, samen met ca 8 andere pups. Tot nu toe een heel positieve ervaring.
Plan is om na afloop van deze cursus nog een vervolgcursus "gehoorzaamheid" te doen.
Grtz.

UPDATE
We zijn ondertussen een jaar verder en hebben nu dus enige ervaring met een hond.
De ervaringen zijn overwegend positief!
Er blijkt geen (extra) allergie-reactie zijn op de aanwezigheid van de hond.
Het is een lieve, trouwe hond, die altijd blij en enthousiast reageert
De kinderen 17 en 14 reageren er goed op, ze spelen dikwijls met hem en laten hem elke dag op toerbeurt uit.
Als volwassene kom je met een hond veel meer buiten en heb je dus ook wat meer beweging.
Verderis hij tegen andere honden sociaal, maar soms wat te onderdanig.

Hij heeft in de tuin behoorlijk wat vernield: slangen en planten uit de vijver gesleurd,
de draden om reigers te weren kapot gebeten, serieuze gaten van meer dan 40 cm diep in de tuin gegraven,
Een deel van de voorraad uit het houthok gesleurd,
Plantjes uitgetrokken en op diverse plaatsen de planten zijn eigen water gegeven.
Maar, dat weegt niet op tegen het plezier wat wij in hem hebben.
GRTZ
We zijn ondertussen een jaar verder en hebben nu dus enige ervaring met een hond.
De ervaringen zijn overwegend positief!
Er blijkt geen (extra) allergie-reactie zijn op de aanwezigheid van de hond.
Het is een lieve, trouwe hond, die altijd blij en enthousiast reageert
De kinderen 17 en 14 reageren er goed op, ze spelen dikwijls met hem en laten hem elke dag op toerbeurt uit.
Als volwassene kom je met een hond veel meer buiten en heb je dus ook wat meer beweging.
Verderis hij tegen andere honden sociaal, maar soms wat te onderdanig.

Hij heeft in de tuin behoorlijk wat vernield: slangen en planten uit de vijver gesleurd,
de draden om reigers te weren kapot gebeten, serieuze gaten van meer dan 40 cm diep in de tuin gegraven,
Een deel van de voorraad uit het houthok gesleurd,
Plantjes uitgetrokken en op diverse plaatsen de planten zijn eigen water gegeven.
Maar, dat weegt niet op tegen het plezier wat wij in hem hebben.
GRTZ